סטארבקס
צילום: istock

מניית סטארבקס יורדת ב-3% לאחר שהחברה מפרסמת תחזית חלשה

החברה צופה כעת כי הרווח למניה במהלך 2020 צפוי נמוך ביחס לשנים האחרונות. מניית החברה סוגרת כעת את הפער שנפתח בעת הדיווח של הדו"חות האחרונים
עמית נעם טל |

מניית רשת בתי הקפה הגדולה בעולם, סטארבקס (סימול:SBUX), מאבדת 3.3% לאחר שהחברה מפרסמת תחזית חלשה לשנת הכספים 2020. 

במהלךוועידת השיוק העולמית של גלודמן זאקס פרסם סמנכ"ל הכספים של החברה, פט גרימר, מצגת ובו נטען כי "החברה צופה כי הרווחים הפיסקליים ב-2020 למניה יהיו מתחת למודל "הצמיחה המתמשך של 10%" (למצגת החברה). במצגת החברה חוזרת על הצפי לרווח מתואם של 2.8-2.82 דולרים למניה בשנה הפיסקלית 2019. 

נזכיר כי החברה פרסמה את תוצאותיה לרבעון האחרון לפני קצת יותר מחודש. החברה דיווחה על הכנסות של 6.8 מיליארד דולר, עלייה של 8% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. המכירות בחנויות הזהות עלו ב-6%, כאשר חצי מהעלייה מיוחס להעלאת מחירים המוצרים. בארה"ב, המכירות בחנויות הזהות עלו ב-7%, בעוד בשוקי הסיני המכירות מהחנויות הזהות עלו ב-5%. 

במהלך הרבעון האחרון פתחה החברה 442 סניפים חדשים, מה שמעלה את מספר הסניפים הכולל של החברה למספר בלתי נתפס של 30,626 סניפים. מדובר בעלייה שנתית של 7%, כאשר קרוב לשליש מהחנויות החדשות נפתחו בסין. החברה צופה כעת כי היא תרשום גידול של 2,000 סניפים בסה"כ בכל 2019. 

בשורה התחתונה, החברה רשמה רווח נקי של 1.37 מיליארד דולר או 1.12 מיליארד דולר, עלייה של 84% ביחס לרבעון המקביל אשתקד (לכתבה המלאה). 

בעקבות הדו"חות הטובים, מניית החברה פתח "פער" מחירים בגרף של החברה, כאשר הדיווח היום למעשה גורם לסגירת הפער שנוצר בעקבות הדו"חות האחרונים. 

גרף מניית החברה: הפער מהדו"חות נסגר היום

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.