שחקנית חדשה בדאו ג'ונס? הפיצול במניות אפל עשוי להכניס אותה למדד

הפיצול המיועד עשוי לפתוח לה את דלת הכניסה למדד היוקרתי, אבל לא בטוח שמדובר בחדשות טובות - תראו מה עשו האחרות מאז שנכנסו
עוז מוכתר |

הדוחות המצוינים של, אפל (סימול: AAPL), מאתמול בלילה (ד') דוחפים את המניה היום ושולחים אותה לעליות של 8% בוול סטריט. אפל מכרה 43.7 מיליון מכשירי אייפון והכתה את התחזיות גם בשורת ההכנסות וגם בשורת הרווח. בנוסף לתוצאות המרשימות, אפל הודיעה כי היא ממשיכה לפעול בגזרה של הון המניות שלה. החברה הודיעה על רכישה מאסיבית יותר של מניות באוצר (תכנית בהיקף של 90 מיליארד דולר) וכן על פיצול של כל מניה ל-7 מניות בתחילת יוני.

הפיצול המיועד עלול לגרום לתפנית משמעותית בחברה בחודשים הקרובים. עד כה, מחיר המניה הגבוה (עומד כרגע על 566.8 דולר), מנע ממנה להיכלל במדד הדאו ג'ונס מחשש שיושפע יתר על המידה משינויים ניכרים במניה אחת בלבד. להבדיל ממדד ה-S&P500, הדאו ג'ונס מדרג חברות לפי מחיר המניה ולא לפי שווי השוק שלהן. הוספת חברות ל'קבוצה המקודשת' הזו עלולה לקחת זמן, אבל זה בהחלט משהו שעשוי לקרות.

"אני מאמין שאפל היא המניה הבאה שתצטרף", אמר ריצ'ארד מורוני, העורך של העיתון Dow Theory Forecasts. "המחסום היחידי שמנע מאפל להיכנס לדאו הוא מחיר המניה הגבוה. זו החברה הגדולה ביותר מבחינת שווי שוק, אין ספק שזו חברה איכותית עם רקורד ארוך של הצלחה והיא המובילה בסקטור שלה - כל המאפיינים שמרכיבי המדד מחפשים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
twitter logo טוויטר
צילום: לוגו

המלצה חזקה: "לאחר פרסום הדוחות, מניית טוויטר תזנק עד ל-60%"

ההערכה של אנליסט ג'וזף גרינקורן מגיעה בעקבות החשיפה של שיתופי פעולה עם מספר חברות מרכזיות בתחום החיפוש והתוכן
שרות Bizportal |
נושאים בכתבה טוויטר
ארבעה ימים לאחר פרסום דוחות הפיננסיים של טוויטר וזינוק של 16%, חלק מהאנליסטים עדיין לא נרגעו מהתוצאות וחוזים כי זו רק ההתחלה בעליית הערך של המניה. בדוח  הפיננסי האחרון של טוויטר נצפתה העלייה המתונה ביותר בגידול מספר המשתמשים של טוויטר מאז החלה לדווח החברה – 1.4% בלבד המשקפים הצטרפות של 4 מיליון משתמשים בלבד. מאידך באותו דו"ח טוויטר דיווחה על הכפלה של ההכנסות שלה ל-479 מיליון דולר, בשורת ההכנסות, עקפה טוויטר את תחזיות האנליסטים ב-97% ולכן המניה שלה הגיבה בהתאם. "פוטנציאל הצמיחה של טוויטר הוא עצום, במיוחד במדינות מחוץ לארה"ב, טוויטר הוכיחה שהמודל העסקי שלה עובד מצוין והוא צפוי להניב לה הכנסות ורווחים גדולים עוד יותר בטווח הארוך", כך אמר ג'וז'ף גרינקורן, מומחה מדיה חברתית ומנכ"ל מוריס גרופ.  טוויטר הושפעה כמעט לחלוטין מעלייה בכל הפרמטרים בתחום הפרסום של החברה. מחיר קליק על מודעות עלה בממוצע ב-10% ובמקביל נרשמה עלייה של כ-70% ב-Ad engagement כשהמשמעות היא שטוויטר מפרסמת יותר עבור הלקוחות שלה.   גרינקורן ציין כי החדשות הטובות לעתיד של טוויטר הן משיתופי פעולה עם מספר חברות מרכזיות מתחום החיפוש והתוכן. החברה המהותית ביותר שטוויטר חתמה איתה לאחרונה על שיתוף פעולה היא גוגל ששולטת כיום בכ-75% משוק החיפוש האמריקני שלה בלבד יש 12 מיליארד חיפושים בחודש. עמודים רלוונטיים בטוויטר צפויים להיכנס באופן אורגני לשורות החיפוש של גוגל, דבר שאמור להגדיל משמעותית את השימוש בטוויטר מצד הגולשים של גוגל. טוויטר תיהנה גם מהגדלה של עוגת הפרסום של גוגל. בניגוד למערכת הסגורה יחסית של פייסבוק, טוויטר אמורה לצאת החוצה לכלל משתמשי האינטרנט בעולם בהתאם לנושא הרלוונטי. חברות נוספות שמשתפות פעולה בתחום הפרסום הן יאהו יפן ופליפבורד. גרינקורן מעריך כי טוויטר תחתום על עסקות נוספות לשיתופי פעולה עם חברות כמו באיידו – מנוע החיפוש הגדול ביותר בסין, בינג של מיקרוסופט ו-AOL. בסין פוטנציאל הצמיחה במיוחד בהתחלה יהיה מעט מוגבל בשל הצנזורה הסינית אך בסופו של דבר, השוק הסיני עצום ויש בו פוטנציאל צמיחה גדול במיוחד. אנליסטים ומשקיעים לא באמת הפנימו את צמיחת עולם האינטרנט והחיבור של המשתמשים לרשת בכל זמן ובכל מקום. כבר היום יש כ-3 מיליארד משתמשים באינטרנט ברחבי העולם, מדובר בעלייה של כ-6.5% לעומת השנה שעברה כשיותר ויותר משתמשים ממשיכים להתחבר לאינטרנט במדינות מתפתחות כשבראשן סין והודו. מדובר כאן בקצב גידול המאפשר צמיחה לכל חברות האינטרנט והמדיה החברתית מעבר לגבולות הקיימים כיום. גרינקורן מעריך כי שיתוף הפעולה של טוויטר עם גוגל חשוב לטוויטר לא רק בשל השליטה של גוגל בשוק האמריקני, אלא גם בזכות הגישה של גוגל לכלל העולם. שיתוף הפעולה הזו צפוי בעתיד ליצור אפיק הכנסה חשוב נוסף ממפרסמים במקומות אחרים בעולם מחוץ לארה"ב. להערכתו, שיעור המשתמשים האקטיביים הקבועים בטוויטר גם הוא צפוי לעלות ברבעונים הקרובים, דבר שיעלה את ערך הפרסומות בטוויטר וכך גם את המחיר שלהן למפרסמים.