משחקי וולסטריט: משולש הדינמיקה בין הציפיות, ההנחיות והמציאות
הדינמיקה בין ציפיות האנליסטים, הנחיות החברה והתוצאות בפועל מכניסות הרבה מאוד רגש ופסיכולוגיה לעולם ההשקעות. בורסות ארה"ב הן ילד הפוסטר להבנת דינמיקה זו.
זה מזכיר לי קפיצה לגובה, כאשר המטרה היא לעבור מעל המוט ללא הפלתו. ברבעונים האחרונים נראה כי המוט מוצב נמוך יותר אחרי כל קפיצה. ביוני האחרון, תחזיות הצמיחה של רווחי חברות מדד ה-S&P 500 עמדו על 6.5% עבור הרבעון השלישי. אך כשתוצאות הרבעון השני החלו לזרום (בתחילת אוגוסט), רובן עקפו את ציפיות האנליסטים, אך החברות עצמן הנמיכו תחזיות לרבעון הבא.
כפועל יוצא מכך, האנליסטים הנמיכו גם הם את הערכותיהם לרמה שמשקפת צמיחה של 3% לרבעון השלישי, דהיינו מחצית מהרווח החזוי בסוף הרבעון השני. זה ממשיך ומשתפר - כשדוחות רבעון שלישי החלו להגיע, התוצאות בפועל "היכו" את ציפיות האנליסטים, היות ובפועל הרווחיות צמחה ב-3.8% והמשקיעים נהנו מהתרחבות מכפילים, למרות שנתוני הצמיחה נחלשו באופן יחסי ואבסולוטי. בסוף הרבעון הרביעי (31 בדצמבר) ציפיות האנליסטים לצמיחה ברווחי חברות ה-S&P 500 עמדו על 4.4%. ניתן להבחין כי כיום, האנליסטים הנמיכו את הציפיות לאפס אחוזי צמיחה.
בבואי לבחון מניה, אחת השאלות שאני מברר היא מהי רמת הציפיות הגלומות במניה. אני בוחן זאת מכמה זויות. האינדיקציה הראשונה היא לראות מהם אחוזי המלצות הקניה, החזק ומכירה של האנליסטים המסקרים את המניה. אך נתון זה פשטני מדי, שכן המלצות אלו הן סובייקטיביות וכמעט ולא נמצא המלצות מכירה, אבל כן נוכל לראות שאם רובם אופטימיים - יהיה קשה להרוויח כסף.
- האם הורדת הריבית תוביל לירידות בשווקים?
- הנאסדק עלה 0.4% וסגר בשיא חדש; טסלה עלתה 7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אינדיקטור נוסף מלמד הוא תנועת אותן המלצות, כלומר העלאות / הורדות המלצה אחרונות והסיבה שגרמה להן - זה ישלים חלק מהתמונה, שכן ניתן להבין אם הטרנד הוא לכיוון האהבה או השנאה. הפרמטר המרכזי שאני בוחן לאחר שהקדשתי מספר ימים בניתוח החברה ודוחותיה הכספיים, הוא אותו משולש ציפיות. הערכות קונצנזוס האנליסטים של וול סטריט מול התוצאות בשנים האחרונות והנחיות החברה.
חשוב לזכור כי מחיר המניה מגלם, בין היתר, את פרופיל הצמיחה והרווחיות העתידיים, המכפיל מבטא את רמת הציפיות. לכן ניתוח מעמיק שכזה הוא הכרחי, במיוחד לאחר 5 שנים של שוק שורי. ייתכן והשיפור הצפוי כבר מגולם בתחזיות, וכפועל יוצא מכך ניתן להניח שרובו גם מגולם במחיר המניה. להערכתי המוט מוצב גבוה יותר בכל קפיצה והסיכוי להפילו גבוה יותר.
- 2.יואב 25/04/2014 11:55הגב לתגובה זונעלה את השוק ותוך כדיי ננמיך ציפיות אנליסטים ואז נכה את התחזיות ונעלה עוד את השוק ושוב נפרסם ציפיות נמוכות ונמשיך לדחוף את השוק למעלה ואז נכה את התחזיות.......
- 1.אנליסט 24/04/2014 09:41הגב לתגובה זוכל הכבוד
- איך קבוע הוא חדש. (ל"ת)אמיר 25/04/2014 15:34הגב לתגובה זו
- אנונימי 29/04/2014 10:15לפי ההגיון של הטוקבק ושל המאמר הרדוד, כנראה שהטוקבקיסט וכותב המאמר זה אותו בן אדם.

הטכנולוגיה הסודית שמאחורי כל המראה ונחיתה
מערכות מכ"ם, לוויינים ורכיבים מבוססי בינה מלאכותית הם בין האמצעים הנסתרים שפועלים ללא לאות כדי שהטיסה תעבור חלק ונגיע בשלום ליעדנו
אני נרגש לקראת הטיסה למשחק הכדורגל באצטדיון סאן סירו שבמילאנו באיטליה. אני מתיישב בכיסא המטוס, מהדק חגורה, ולמעט אי אילו טלטולים קלים, כמעט ואינני חושב על המורכבות העצומה המאפשרת למאות טונות של מתכת לדאות באוויר ולהמריא ולנחות בבטחה אלפי פעמים ביום.
בעידן שבו טיסה היא עניין שבשגרה עבור מיליוני אנשים מדי יום, אנו נוטים להתייחס למטוסים כאל כלי תחבורה מובנים מאליהם. אלא שמאחורי כל המראה ונחיתה מוצלחת עומד עולם שלם של טכנולוגיה מתקדמת, מערכות מתוחכמות וצוותים מיומנים שהציבור הרחב כמעט ואינו מודע אליהם. זהו סיפורם של העיניים הבלתי נראות, האוזניים הנסתרות והמוחות האלקטרוניים שדואגים שנגיע ליעדנו בשלום.
המוח שעל הקרקע: פיקוח טיסה ובקרת תנועה אווירית
הכוח המניע הראשון שאינו נראה לנוסע הממוצע הוא מערכת בקרת התנועה האווירית ATC - Air Traffic Control. לפני שהמטוס בכלל מתחיל לנוע על המסלול, הוא כבר נמצא בפיקוח הדוק. פקחי הטיסה הם שומרי הסף של השמיים, האחראים על תזמון, ניווט והפרדה בין כלי טיס באוויר ועל הקרקע. הם יושבים במגדלי הפיקוח או במרכזי הבקרה האזוריים, מוקפים במסכי מכ"ם המציגים את תמונת המצב האווירית בזמן אמת. כל נקודה על המסך מייצגת מטוס, וכל תנועה מחושבת מראש כדי למנוע התנגשויות ולייעל את זרימת התנועה.
תארו לעצמכם עשרות מטוסים הממתינים להמראה או לנחיתה בשדה תעופה בינלאומי עמוס. פקחי הטיסה מתאמים את ההמראות והנחיתות תוך הקפדה על מרווחי בטיחות, ומשדרים הנחיות ברורות לטייסים לגבי מהירות, גובה, כיוון ומסלול. טכנולוגיית מכ"ם דו-שימושית, הכוללת מכ"ם ראשי ומכ"ם משני, מאפשרת לפקחים לא רק לזהות את מיקום המטוס אלא גם לקבל נתונים חיוניים כמו גובה, מהירות ומספר טיסה - מידע המשודר באופן אקטיבי מתוך המטוס. מערכות אלו הן העיניים של הפקח, והן אבן יסוד בבטיחות הטיסה כדי שנוכל להגיע בשלום ליעדנו.
- בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
- "טריק יום כיפור" חוזר: כך ישראלים קונים כרטיסי טיסה זולים, מהמרים על ביטולים – ומרוויחים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הניווט הבלתי נראה: מגדלורים אלקטרוניים ולוויינים
בעבר, טייסים הסתמכו על מגדלורים קרקעיים וניווט אסטרונומי. כיום, הניווט מתבצע באמצעות שילוב מתוחכם של טכנולוגיות קרקעיות ולווייניות. תחנות אלה הן סוג של "מגדלורים אלקטרוניים" המשדרים אותות רדיו מהקרקע, ומאפשרים למטוסים לקבוע את כיוונם ומרחקם מנקודה ספציפית. הכוכב הראשי של הניווט המודרני הוא כמובן ה-GPS) Global Positioning System) ומערכות ניווט לווייניות מקבילות כמו GLONASS הרוסית ו-Galileo האירופאית. מערכות אלו מספקות נתוני מיקום מדויקים ברמה חסרת תקדים, ומאפשרות לטייסים לנווט במסלולים מוגדרים בדיוק רב, גם במזג אוויר קשה. מטוסים חדישים אף מצוידים במערכות מתקדמות יותר כמו מערכות ניווט המסתמכות על תחנות קרקעיות על פני יבשת שלמה בשילוב קבלת אותות מלוויינים המשפרות את דיוק ה-GPS לרמה של סנטימטרים בודדים. מערכות אלה קריטיות במיוחד בגישה מדויקת לנחיתה.

הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
יצרנית התבלינים הגדולה בעולם, יצרנית שוקולד, ספקית אגוזים ומגדלת אבוקדו - הכירו את חברות המזון המעניינות שמשקפות פוטנציאל עלייה
לפני שנגיע להזדמנויות נדירות נתחיל עם גרף תוך יומי של האס אנד פי 500. הוא מראה את הקפיצה החדה בתחילת המסחר ביום שישי, את הירידה החדה בהמשך ואת העובדה שהמדד סגר בסופו של יום בירידה קלה. ללמדנו שאנחנו עדיין נמצאים באזור שיווי משקל. לחודש ספטמבר שיווי משקל זו תוצאה טובה והשאלה אם זה ימשיך כך.
בתרשים המוכר לנו מהשבועות האחרונים אנחנו רואים את הקו המחזיר העולה שבולם ולמעשה גורם לאס אנד פי להתכנס לתנודתיות צרה מאד. זאת מכיוון שמתחתיו מתקרב אליו הממוצע ל-21 יום שלמעט חריגה קטנה תומך ב-S&P500 מאז סוף חודש אפריל.
דבר אחד בטוח. התנודתיות הצרה הזו לא תימשך עוד הרבה זמן ואנחנו צריכים להיערך לפריצה. השאלה לאיזה כיוון. אם אני צריך להעריך לפי האינדיקטורים הטכניים אז יש סיכון שהלחץ כלפי מטה יימשך.
בכל מקרה יש לכם קווים ברורים לקבלת החלטות. סגירה משמעותית בזמן ובמחיר מעל 6532, הגבוה היומי של יום שישי, תיחשב פריצה למעלה וסימן למהלך עלייה מהותי בהמשך. סגירה מתחת ל-6360, שתהיה גם מתחת לממוצע הנע ל-21 יום וגם מתחת לפקודת ההיפוך הפרבולית, תהיה סימן לתחילתו של תיקון שבשלב הראשון שלו יגיע ל-6100-6200.
- מסימני הפשרה בין ארה"ב לסין: ייבוא המתכות הנדירות מזנק ב-660%
- יצרנית אמריקאית של מתכות נדירות מפסיקה משלוחים לסין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפשר עוד להצטרף לזינוק של הליתיום?
התשובה היא כן. אומנם הצגתי כאן את קרן הסל ILIT לפני זמן מה והיא אכן בנתה מהלך עלייה יפה אבל יש לו פוטנציאל להימשך. ניתן לצפות שהקרן תעלה ל-13 דולר בשלב ראשון. אפשר להצטרף למגמה כל עוד מעל 10 דולר.