הדואלית מסקטור השבבים שתעלה, הישראלית שחוזרת לטפס והאם ברודקום בדרך למועדון הטריליון דולר?
המדדים בוול סטריט ברמת שיא כשה-S&P 500 עלה ב-20% מתחילת השנה. רמת מכפילי הרווח עלתה משמעותית והסיכון בהתאמה גדל. מנגד, יש מהפכה אמיתית - מהפכת ה-AI שמייצרת הזדמנויות ומאיצה צמיחה בתחומים נוספים, לרבות בתחום השבבים.
אז איפה יש הזדמנויות השקעה מעניינות? סרגיי וסצ'ונוק אנליסט בכיר באופנהיימר ממליץ על 3 מניות מעניינות.
המניה הראשונה היא חברת קמטק קמטק 0.03% לה מעניק וסצ'ונוק אפסייד של 25% ומחיר יעד של 100 דולר. החברה ביצעה גל עליות חד בתחילת השנה ומאז השיא בחודש יולי החברה התממשה ב-40%. "קמטק מספקת ציוד בדיקה לרכיבים חשובים במערכות של אנבידיה, הרכיבים האלו נמצאים במחסור ורואים הגדלה של כושר הייצור. החברה פחות מוערכת בוול סטריט למרות המהלך שעשתה, ואנחנו צופים שנראה צמיחה מעבר לצפי בשנה הבאה והתמחור הנוכחי מהווה הזדמנות השקעה".
המניה השנייה זאת וויקס וויקס , פלטפורמה לבניית אתרי אינטרנט "זה סיפור טרן אראונד מרשים, החברה הצליחה להתאושש ממשבר שהגיע אחרי תקופת הקורונה – הנהלת וויקס ביצעה צעדים נדרשים לצמצום הוצאות והכניסה מוקדי חדשים של צמיחה - פתרונות לניהול אתרי איקומרס וכיום החברה פונה לקהל רחב יותר. החברה נהנית ממומנטום מחודש תוך שמירה על רווחיות ותזרים מזומנים חזק". מחיר היעד 200 דולר אפסייד של כ-25%.
המניה האחרונה מוול סטריט, ענקית השבבים ברודקום BROADCOM INC עם מחיר יעד של 200 דולר ואפסייד של 14%, החברה התשיעית בשוויה בארה"ב - 825 מיליארד דולר. "החברה ביצעה מספר רכישות בשנים האחרונות ונכנסה גם לתחום התוכנה. אנחנו צופים שכל המגמות של ה-AI יטיבו עם הפעילות שלה, החברה נסחרת בתמחור נמוך ביחס למתחרות הגדולות ויש לה שיעורי רווחיות גבוהים וחלוקת דיבידנד למשקיעים".
- ברודקום תייצר שבבים עבור OpenAI - מניית החברה מזנקת ב־10%
- המלחמה על המקום השני: ברודקום מול AMD - מי תנצח?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה לגבי רקורד העבר של סרגיי וסצ'ונוק בתכנית שלנו? בחודש יוני סימן וסצ'ונוק 4 מניות מומלצות – 3 הניבו עליות נאות – מאנדיי מאנדיי ב-23%, טאואר טאואר 2.7% ב-18% ואילו פאלו אלטו פאלו אלטו ב-11%. נייס נייס -3.58% היתה בראש המומלצות ובינתיים היא עם תשואה של 1%, אם כי וסצ'ונוק סבור שזאת עדיין ההשקעה המעניינת ביותר בשוק.
לראיון המלא:
- 2.כל הכבוד שעושים מעקב אחרי המלצות עבר של האנליסט (ל"ת)חגי 07/10/2024 14:37הגב לתגובה זו
- 1.אין על טאואר... בסוף תגיע ל 200$ (ל"ת)רק אומרת 07/10/2024 11:26הגב לתגובה זו
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם
חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.
לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.
מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.
העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.
- וורנר ברוס למכירה: המניה זינקה 10% לאחר פתיחת המידע הפיננסי לרוכשים
- וורנר ברוס מסרבת להצעת רכישה של פראמאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.
