אלירן גלזר רועי מן מאנדיי
צילום: נתנאל טוביאס
ראיון

מאנדיי תגיע להכנסות חוזרות של מיליארד דולר תוך שנתיים? "זה בהחלט ביעדים שלנו"

מאנדיי הגיעה לרווחיות, כפי שהבטיחה, אבל בניגוד להלך הרוח בשוק - היא עדיין רעבה בעיקר לצמוח "בגלל ההזדמנות הענקית והאפשרות להרחיב את סל המוצרים". מאמינה שתמשיך לצמוח בהכנסות ב-30% בשנה ולהגיע בהמשך לרווחיות של 25%. המוצרים החדשים? "צומחים מהר יותר מהצמיחה המקורית של מאנדיי", ולמה המייסדים מוכרים מניות?
נתנאל אריאל | (2)

מאנדיי ממשיכה להלהיב את וול סטריט והיא אחת מההנפקות המוצלחות יותר בגל ההנפקות האחרון - שמצליחה לשמור על השווי מההנפקה ואפילו להיות מעל (הונפקה לפי שווי של 7 מיליארד ונסחרת כעת לפי 8.1 מיליארד דולר. הצמיחה של מאנדיי כמובן בהאטה (ככל שגדולים יותר קשה יותר לצמוח באותו קצב) אבל היא ממשיכה להעריך-להתחייב לצמיחה ארוכת טווח של 30% בשנה ורווח נקי (לא מחר) של 25% מההכנסות. 

"אם אנחנו מדברים על ARR (הכנסות חוזרות שנתיות) ומפעילים 30% צמיחה אנחנו מתקרבים בשנה הבאה למיליארד דולר. זה בהחלט נמצא ביעדים שלנו" אומר אלירן גלזר, סמנכ"ל הכספים של מאנדיי בראיון משותף לביזפורטל, יחד עם רועי מן, מנכ"ל ומייסד משותף בחברה. לדברי גלזר, "כשנתנו את התחזית ארוכת הטווח בהנפקה, אמרנו שאנחנו רוצים להיות במקום של 25% תזרימית ושולי רווח של 20-25%. היעד היה 2025. אנחנו מאמינים שנגיע לשם, בטווח הארוך אלה סדרי הגודל. זה לא יקרה בשנה הבאה אלא בשנים הבאות".

למה לא כבר בשנה הבאה? 

"אנחנו רוצים להמשיך להשקיע בצמיחה. חשוב להיות רווחיים אבל לא לשים על זה את הדגש. כן נמשיך לשפר את שולי הרווח ולהיות יעילים אבל המטרה מספר אחת שלנו היא להמשיך ולצמוח בצורה משמעותית ובאותו זמן לשפר את השורה התחתונה.

מן: "חשוב שנראה רווחיות אבל לא רוצים להפוך את זה למטרה, אלא להמשיך לצמוח. הסיבה היא ההזדמנות הענקית שיש לנו בעולם. אפשר להרחיב עוד המון את סל המוצרים שלנו ואנחנו רוצים לעשות את זה כמו שעשינו עד היום - בצורה שהיא אחראית גם ביחס להוצאות. לכן, היעד בשלב הזה הוא לא להגדיל את הרווחיים אלא את הצמיחה.

"כשהנפקנו פעלנו בעיקר בעולם של ניהול עבודה (וורק מנ'גמנט) ועכשיו הוספנו את ה-CRM. זה שוק ענק שהמשמעות שלו היא יותר להכפיל את קהל היעד של החברה. אנחנו נכנסים לעוד שווקים ענקיים ואנחנו בין החברות הבודדות שיש לה שווקים שונים לחלוטין ולכן הפוטנציאל מבחינתנו גדול".

מאנדיי שפיתחה מערכת הפעלה (Work OS) שמאפשרת לארגונים ליצור כלים ותהליכים לניהול העבודה, עקפה היום - שוב - את קונצנזוס האנליסטים בוול סטריט כשדיווחה ברבעון השני של השנה על הכנסות של 175.7 מיליון דולר, לצד מעבר לרווח נקי מתואם של 43 סנט למניה ברבעון השני. החברה העלתה תחזיות וצופה כי תסיים את הרבעון הקרוב והשנה כולה עם הכנסות (אמצע הטווח) של 182 מיליון דולר ו-715 מיליון דולר בהתאמה.

הבטחתם להגיע לרווחיות ועמדתם בכך, מה ההבטחה הבאה?

גלזר: "התשוקה שלנו - לפתח את הפלטפורמה, להיות חדשניים ושהלקוחות יהיו מרוצים. אלה האתגרים והתוכניות הבאות. אנחנו רוצים להפוך לחברה גדולה שמתרחבת גלובלית, מהמובילות בתחומה בעולם ומעסיקה הרבה עובדים ומספקת מקומות עבודה. גם ציונות וגם חברה שיש לה מוצרים רבים שמתאימים לקהלים שונים".

קיראו עוד ב"גלובל"

מן: "להמשיך את אותו כיוון שהיה לנו ברבעון הקודם. יש לנו צמיחה יפה במספר הלקוחות, דרישה חזקה מאוד למוצר שלנו".

איך מתקדם ה-CRM?

מן: "יש לו מומנטום מאוד חיובי ולא רק אצלו. אמנם מדובר עדיין על אחוזים בודדים מהחברה אבל אם משווים את הצמיחה של CRM בתור מוצר חדש לאיך שהתחלנו את מאנדיי - הוא צומח משמעותית יותר מהר, וזה למרות שגם אז היינו אחת החברות שצומחות הכי מהר ב-SAAS" (תוכנה כשירות, שמייצרת הכנסות חוזרות מהלקוחות. בעצם מדובר על מוצר שהציבור רוכש לו מנוי וממשיך לשלם עליו. נ"א). 

"ה-CRM מתקדם מהר מאוד וכבר מדורג מאוד גבוה. אנחנו מקבלים עליו פידבקים מאוד חיוביים ובונים עליו לעתיד.

מה הלאה? 

גלזר: "אנחנו ממשיכים את הדרך שבה אנחנו פועלים. מסתכלים על צמיחה יעילה ואנחנו עקביים בכך מאז שהפכנו לחברה ציבורית - עליה בהכנסות ושיפור ברווחיות. מצד אחד משקיעים באנשים ומוצרים ובונים אסטרטגיה ארוכת טווח, כשברור שאי אפשר להתבסס על מוצר אחד וצריך להיות יצירתיים וחדשנים ולהביא לקוחות למאנדיי על גבי הפלטפורמה הקיימת ולייצר קישוריות, ומצד שני רוצים לעשות את זה תוך יעילות תפעולית".

למה אתם מוכרים מניות, האם זה משדר מסר לא טוב למשקיעים?

מן: "ההיקפים של המכירות שלנו מאוד נמוכים ביחס לסך ההחזקות שלנו ולכן זה משדר מסר הפוך - שאנחנו שומרים על ההחזקות ומאמינים בחברה לטווח ארוך, עם אחוזי החזקה משמעותיים לטווח ארוך. זה משדר מסר חיובי למשקיעים ועובדה שאנחנו רואים משקיעים מעולים שנכנסים להשקעה במאנדיי. מעבר לכך - אלה 'מכירות עיוורות', כלומר זה משהו שקורה תוך כדי הפעילות השוטפת, וללא שליטה מהצד שלנו".

 

בניגוד לחברות אחרות, אמרתם שאתם ממשיכים לגייס. מה היעד?

גלזר: "לא רק שאנחנו לא מפטרים אלא גם מאיצים את הגיוסים. יש לנו תוכנית להגדיל את קצב ההעסקה". לפני 4 שנים היו במאנדיי 350 עובדים, את השנה שעברה היא סיימה עם 1549 עובדים והיא רוצה לגדול השנה ב-15% נוספים.

 

האם עובדים חדשים מתקבלים כעת בשכר נמוך יותר, הדרישות שלהם הגיוניות יותר אחרי התפוצצות הבועה?

מן: "תמיד קשה למצוא ולהשיג עובדים טובים כך שברמות של הטובים ביותר - לא".

ועובדים קצת פחות מצוינים?

"אנחנו מחפשים את הטובים ביותר. אני לא יכול להגיד שיש ירידה בשכר".

לפני מספר חודשים אמרתם שאתם לא רואים פגיעה בגלל הרפורמה המשפטית. משהו השתנה?

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    דייגו 14/08/2023 23:37
    הגב לתגובה זו
    לא יקרה מה שהם אמרו
  • 1.
    לא מבין 14/08/2023 20:00
    הגב לתגובה זו
    לכם עכשיו?!
איצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיותאיצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיות

סעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם

האצטדיון העתידני NEOM Stadium יתנשא לגובה של 350 מטר בלב עיר הענק האנכית "דה ליין", ויארח משחקים במסגרת מונדיאל 2034; המתקן יופעל כולו באנרגיה מתחדשת ויציע חוויית צפייה אווירית חסרת תקדים

רן קידר |
נושאים בכתבה סעודיה

סעודיה מציגה את אחד ממיזמי הספורט והאדריכלות הנועזים בעולם: NEOM Stadium, האצטדיון התלוי הראשון בהיסטוריה, שייבנה בגובה של כ-350 מטר מעל מדבר טאבוק ויהיה חלק מהעיר האנכית העתידנית The Line שבפרויקט הענק NEOM. האצטדיון, שיכלול כ-46 אלף מושבים ויפעל כולו באמצעות אנרגיה מתחדשת, צפוי להיחנך ב-2032 ולהיות אחד ממוקדי מונדיאל 2034, שבו תארח סעודיה משחקים עד לשלב רבע הגמר.

האצטדיון ייבנה כחלק ממערך אורבני אינטגרטיבי הכולל מערכות תחבורה אוטונומיות ומעליות מהירות, ויאפשר גישה ישירה למתחם האירוח והפנאי של העיר. המבנה יתוכנן כך שיאפשר צפייה פנורמית ייחודית בנוף המדברי והימי של אזור טאבוק, תוך עמידה בסטנדרטים סביבתיים מחמירים. לאחר סיום גביע העולם יהפוך האתר למרכז קבוע לאירועי ספורט, הופעות וירידים טכנולוגיים, חלק מחזון NEOM לעיר חכמה ופעילה לאורך כל השנה.


              הדמייה של "איצטדיון השמיים". קרדיט: רשתות חברתיות

הפרויקט הוא חלק מתוכנית רחבת היקף של סעודיה להקמת 11 מתקני ספורט חדשים לקראת המונדיאל, בהם אצטדיון המלך סלמן בריאד שיכלול 92,000 מושבים ויארח את משחק הפתיחה והגמר. פרויקטים נוספים יוקמו בג’דה, אל-חובאר ואבה, כולם בעיצוב חדשני ועם תשתיות מתקדמות לתחבורה, אנרגיה ותחזוקה חכמה.

הקונספט של The Line, עיר אנכית, ברוחב 200 מטר בלבד, אבל באורך 170 ק"מ ובגובה 500 מטר, נועד לבטל את הצורך בכבישים וברכבים פרטיים, ולרכז חיים עירוניים אנכיים סביב מערכות תחבורה ירוקות וממוחשבות. לפי התכנון, שלב הפיתוח הראשון של העיר (5 ק"מ מתוך 170) צפוי להסתיים עד 2030, כאשר האצטדיון יהווה אחד מעוגני הפיתוח המרכזיים של המיזם.

החזון האדריכלי נבנה בשיתוף משרדי העיצוב הבינלאומיים Gensler ו-Delugan Meissl , לצד חברות הנדסה כמו Mott MacDonald האחראית על התשתיות והקיימות. לפי מקורות רשמיים, הבנייה תחל בשנת 2027, כחלק מהאסטרטגיה המודולרית של NEOM המאפשרת הקמה בשלבים בני 800 מטר כל אחד.

רובוט AI (גרוק)רובוט AI (גרוק)

"אנליסט AI" - מי החברה שמנסה להחליף אנליסטים ומנהלי השקעות בבינה מלאכותית?

סקוויה משקיעה ב-Rogo בשווי 750 מיליון דולר, כפול מהשווי לפני חצי שנה; מה החברה עושה והאם זה מאיים על אנליסטים ועובדים בבתי השקעות

מנדי הניג |

סקוויה קפיטל, אחת מקרנות ההון סיכון המובילות בעולם, מובילה השקעה בחברת Rogo Technologies, סטארט-אפ ניו-יורקי שפיתח מערכת בינה מלאכותית שמטרתה לייעל את עבודתם של בנקאי השקעות. ההשקעה נעשית לפי שווי של 700-750 מיליון דולר, לעומת שווי של 350 מיליון דולר בגיוס הקודם בתחילת השנה.

ה-AI משפיע גם על שוק ההון והשווקים הפיננסים - בוול סטריט מנסים להטמיע כלים טכנולוגיים שיחליפו חלק מהעבודה הידנית של אנליסטים. Rogo מפתחת פלטפורמה שמסוגלת לבנות מצגות, להכין טיוטות של מסמכי הנפקה ולבצע מודלים פיננסיים מבוקרים. אלו משימות שלוקחות הרבה זמן והזמן הזה ייחסך. תהיה הפחתה גדולה של זמן ההשקעה של אנליסטים, בנקאי השקעות ומנהלי השקעות, כשבמקביל זה עשוי ליתר חלק משמעותי מהמשרות. בשלב הראשון עובדים צעירים עלולים לאבד משרות, אבל בשלב הבא וככל שכלי ה-AI ישתפר גם משרות בדרגים גבוהים יותר עשויים להיות מוחלפים.


מה עושה Rogo בפועל? פחות פאוורפוינט, יותר אלגוריתם

החברה, שנוסדה בשנת 2022 על ידי גבריאל סטנגל, יוצא בנק ההשקעות לזארד, יחד עם שותפים מ-J.P. Morgan וחברות השקעות טכנולוגיות אחרות, שואפת להפוך ל"אנליסט ה-AI הראשון של וול סטריט". סטנגל, בוגר אוניברסיטת פרינסטון, הביא את הניסיון שלו מעולם הבנקאות להקמת הפלטפורמה, שמתמקדת באוטומציה של משימות חוזרות כמו ניתוח גיליונות אקסל, סיכום דוחות כספיים ויצירת תחזיות פיננסיות. לקוחות החברה כבר כוללים את Tiger Global, Lazard, Moelis, גולדמן זאקס, נומורה J.P. Morgan, GTCR, ו-Raymond James ועוד.

המוצר של Rogo כולל ממשק המאפשר לבנקאים להכין דוחות, מצגות ומודלים בלחיצת כפתור, תוך שימוש בשפה טבעית ומודלים של למידת מכונה. הפלטפורמה משלבת נתונים ממקורות שונים כדי לייצר תובנות מדויקות במהירות.

לצד ההתלהבות, עולות גם שאלות קשות. האם השימוש הגובר ב-AI בתפקידי אנליסטים צעירים יפגע ביכולת שלהם לרכוש מיומנויות בסיס? בגופים פיננסיים רבים נבחנת מחדש הדרך בה מכשירים את אנליסטים ומנהלי השקעות, אך במידה והכלים האוטומטיים נכנסים, תפקיד האנליסט הופך ליותר "מפקח" והיכולות התפעוליות שלו נפגעות. אם הוא התמחה בעבר בחישוב שווי החברה בטכניקות שונות, ועשה את העבודה ידנית, וקבע בעצמו את הריבית ושיעורי ההיוון הראויים, כעת המכונה עושה זאת, וזה יגרום ליותר הסתמכות עליה ובהדרגה איבוד יכולות.