אלירן גלזר רועי מן מאנדיי
צילום: נתנאל טוביאס
ראיון

מאנדיי תגיע להכנסות חוזרות של מיליארד דולר תוך שנתיים? "זה בהחלט ביעדים שלנו"

מאנדיי הגיעה לרווחיות, כפי שהבטיחה, אבל בניגוד להלך הרוח בשוק - היא עדיין רעבה בעיקר לצמוח "בגלל ההזדמנות הענקית והאפשרות להרחיב את סל המוצרים". מאמינה שתמשיך לצמוח בהכנסות ב-30% בשנה ולהגיע בהמשך לרווחיות של 25%. המוצרים החדשים? "צומחים מהר יותר מהצמיחה המקורית של מאנדיי", ולמה המייסדים מוכרים מניות?
נתנאל אריאל | (2)

מאנדיי ממשיכה להלהיב את וול סטריט והיא אחת מההנפקות המוצלחות יותר בגל ההנפקות האחרון - שמצליחה לשמור על השווי מההנפקה ואפילו להיות מעל (הונפקה לפי שווי של 7 מיליארד ונסחרת כעת לפי 8.1 מיליארד דולר. הצמיחה של מאנדיי כמובן בהאטה (ככל שגדולים יותר קשה יותר לצמוח באותו קצב) אבל היא ממשיכה להעריך-להתחייב לצמיחה ארוכת טווח של 30% בשנה ורווח נקי (לא מחר) של 25% מההכנסות. 

"אם אנחנו מדברים על ARR (הכנסות חוזרות שנתיות) ומפעילים 30% צמיחה אנחנו מתקרבים בשנה הבאה למיליארד דולר. זה בהחלט נמצא ביעדים שלנו" אומר אלירן גלזר, סמנכ"ל הכספים של מאנדיי בראיון משותף לביזפורטל, יחד עם רועי מן, מנכ"ל ומייסד משותף בחברה. לדברי גלזר, "כשנתנו את התחזית ארוכת הטווח בהנפקה, אמרנו שאנחנו רוצים להיות במקום של 25% תזרימית ושולי רווח של 20-25%. היעד היה 2025. אנחנו מאמינים שנגיע לשם, בטווח הארוך אלה סדרי הגודל. זה לא יקרה בשנה הבאה אלא בשנים הבאות".

למה לא כבר בשנה הבאה? 

"אנחנו רוצים להמשיך להשקיע בצמיחה. חשוב להיות רווחיים אבל לא לשים על זה את הדגש. כן נמשיך לשפר את שולי הרווח ולהיות יעילים אבל המטרה מספר אחת שלנו היא להמשיך ולצמוח בצורה משמעותית ובאותו זמן לשפר את השורה התחתונה.

מן: "חשוב שנראה רווחיות אבל לא רוצים להפוך את זה למטרה, אלא להמשיך לצמוח. הסיבה היא ההזדמנות הענקית שיש לנו בעולם. אפשר להרחיב עוד המון את סל המוצרים שלנו ואנחנו רוצים לעשות את זה כמו שעשינו עד היום - בצורה שהיא אחראית גם ביחס להוצאות. לכן, היעד בשלב הזה הוא לא להגדיל את הרווחיים אלא את הצמיחה.

"כשהנפקנו פעלנו בעיקר בעולם של ניהול עבודה (וורק מנ'גמנט) ועכשיו הוספנו את ה-CRM. זה שוק ענק שהמשמעות שלו היא יותר להכפיל את קהל היעד של החברה. אנחנו נכנסים לעוד שווקים ענקיים ואנחנו בין החברות הבודדות שיש לה שווקים שונים לחלוטין ולכן הפוטנציאל מבחינתנו גדול".

מאנדיי שפיתחה מערכת הפעלה (Work OS) שמאפשרת לארגונים ליצור כלים ותהליכים לניהול העבודה, עקפה היום - שוב - את קונצנזוס האנליסטים בוול סטריט כשדיווחה ברבעון השני של השנה על הכנסות של 175.7 מיליון דולר, לצד מעבר לרווח נקי מתואם של 43 סנט למניה ברבעון השני. החברה העלתה תחזיות וצופה כי תסיים את הרבעון הקרוב והשנה כולה עם הכנסות (אמצע הטווח) של 182 מיליון דולר ו-715 מיליון דולר בהתאמה.

הבטחתם להגיע לרווחיות ועמדתם בכך, מה ההבטחה הבאה?

גלזר: "התשוקה שלנו - לפתח את הפלטפורמה, להיות חדשניים ושהלקוחות יהיו מרוצים. אלה האתגרים והתוכניות הבאות. אנחנו רוצים להפוך לחברה גדולה שמתרחבת גלובלית, מהמובילות בתחומה בעולם ומעסיקה הרבה עובדים ומספקת מקומות עבודה. גם ציונות וגם חברה שיש לה מוצרים רבים שמתאימים לקהלים שונים".

קיראו עוד ב"גלובל"

מן: "להמשיך את אותו כיוון שהיה לנו ברבעון הקודם. יש לנו צמיחה יפה במספר הלקוחות, דרישה חזקה מאוד למוצר שלנו".

איך מתקדם ה-CRM?

מן: "יש לו מומנטום מאוד חיובי ולא רק אצלו. אמנם מדובר עדיין על אחוזים בודדים מהחברה אבל אם משווים את הצמיחה של CRM בתור מוצר חדש לאיך שהתחלנו את מאנדיי - הוא צומח משמעותית יותר מהר, וזה למרות שגם אז היינו אחת החברות שצומחות הכי מהר ב-SAAS" (תוכנה כשירות, שמייצרת הכנסות חוזרות מהלקוחות. בעצם מדובר על מוצר שהציבור רוכש לו מנוי וממשיך לשלם עליו. נ"א). 

"ה-CRM מתקדם מהר מאוד וכבר מדורג מאוד גבוה. אנחנו מקבלים עליו פידבקים מאוד חיוביים ובונים עליו לעתיד.

מה הלאה? 

גלזר: "אנחנו ממשיכים את הדרך שבה אנחנו פועלים. מסתכלים על צמיחה יעילה ואנחנו עקביים בכך מאז שהפכנו לחברה ציבורית - עליה בהכנסות ושיפור ברווחיות. מצד אחד משקיעים באנשים ומוצרים ובונים אסטרטגיה ארוכת טווח, כשברור שאי אפשר להתבסס על מוצר אחד וצריך להיות יצירתיים וחדשנים ולהביא לקוחות למאנדיי על גבי הפלטפורמה הקיימת ולייצר קישוריות, ומצד שני רוצים לעשות את זה תוך יעילות תפעולית".

למה אתם מוכרים מניות, האם זה משדר מסר לא טוב למשקיעים?

מן: "ההיקפים של המכירות שלנו מאוד נמוכים ביחס לסך ההחזקות שלנו ולכן זה משדר מסר הפוך - שאנחנו שומרים על ההחזקות ומאמינים בחברה לטווח ארוך, עם אחוזי החזקה משמעותיים לטווח ארוך. זה משדר מסר חיובי למשקיעים ועובדה שאנחנו רואים משקיעים מעולים שנכנסים להשקעה במאנדיי. מעבר לכך - אלה 'מכירות עיוורות', כלומר זה משהו שקורה תוך כדי הפעילות השוטפת, וללא שליטה מהצד שלנו".

 

בניגוד לחברות אחרות, אמרתם שאתם ממשיכים לגייס. מה היעד?

גלזר: "לא רק שאנחנו לא מפטרים אלא גם מאיצים את הגיוסים. יש לנו תוכנית להגדיל את קצב ההעסקה". לפני 4 שנים היו במאנדיי 350 עובדים, את השנה שעברה היא סיימה עם 1549 עובדים והיא רוצה לגדול השנה ב-15% נוספים.

 

האם עובדים חדשים מתקבלים כעת בשכר נמוך יותר, הדרישות שלהם הגיוניות יותר אחרי התפוצצות הבועה?

מן: "תמיד קשה למצוא ולהשיג עובדים טובים כך שברמות של הטובים ביותר - לא".

ועובדים קצת פחות מצוינים?

"אנחנו מחפשים את הטובים ביותר. אני לא יכול להגיד שיש ירידה בשכר".

לפני מספר חודשים אמרתם שאתם לא רואים פגיעה בגלל הרפורמה המשפטית. משהו השתנה?

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    דייגו 14/08/2023 23:37
    הגב לתגובה זו
    לא יקרה מה שהם אמרו
  • 1.
    לא מבין 14/08/2023 20:00
    הגב לתגובה זו
    לכם עכשיו?!
בריינסוויי
צילום: יח"צ

FDA אישרה קסדה ביתית לטיפול בדיכאון – מה זה אומר לשוק?

מכשיר ה-tDCS של Flow  יושק בארה"ב ב-2026 במחיר 500 דולר; האם בריינסווי הישראלית עלולה להיפגע?



רן קידר |

רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) העניקה אישור ראשון מסוגו למכשיר ביתי לטיפול בדיכאון מג'ורי (MDD). מדובר בקסדת ה-FL-100 של חברת Flow השוודית, המבוססת על גירוי חשמלי מוחי מסוג tDCS (Transcranial Direct Current Stimulation). האישור, דרך מסלול Pre-Market Approval (PMA) המחמיר, מאפשר שימוש ביתי תחת פיקוח רפואי מרחוק. Flow מתכננת השקה מסחרית בארה"ב במחצית השנייה של 2026, במחיר של כ-500 דולר - דומה למחיר באירופה, שם המכשיר זמין מאז 2020.

ה-FL-100 שוקל 150 גרם, קל יותר מאוזניות אלחוטיות סטנדרטיות, ומספק גירוי חשמלי בעוצמה נמוכה של 2 מיליאמפר דרך אלקטרודות על המצח. הטיפול נמשך 30 דקות, חמש פעמים בשבוע, ומכוון לאזור הקדם-מצחי (DLPFC) האחראי לוויסות מצב רוח. הנתונים הקליניים, המבוססים על ניסוי פאזה 2 עם 174 משתתפים ב-2024, הראו ירידה של 40% בתסמיני הדיכאון בקבוצת הטיפול לעומת 22% בקבוצת הדמה, לאחר ארבעה שבועות. מטא-אנליזה מ-2025 של 25 מחקרים (n=1,200) אישרה יעילות tDCS כטיפול עזר.

האישור מגיע על רקע עלייה של 15% במקרי דיכאון מג'ורי בארה"ב בין 2020 ל-2025, עם 21 מיליון מבוגרים מושפעים (15.5% מהאוכלוסייה). נשים סובלות פי שתיים מגברים (10.3% לעומת 6.2%), ו-13.1% מבני 12 ומעלה דיווחו על תסמינים.

לפי נתוניהרשויות, תרופות נוגדות דיכאון, כמו SSRI, יעילות ב-50%-60% מהמקרים, אך 56% מהמטופלים מפסיקים את הטיפול הראשון תוך שישה חודשים עקב תופעות לוואי כמו עלייה במשקל (25%), הפרעות שינה (18%) והפחתת ליבידו (15%). tDCS מציע חלופה לא פולשנית, ללא תרופות, עם שיעור נשירה נמוך של 8% בניסויים.

Flow, שהוקמה ב-2016, גייסה 22 מיליון דולר עד 2024, וכעת בסבב גיוס נוסף של 30 מיליון דולר בהובלת Khosla Ventures. החברה מדווחת על 10,000 משתמשים באירופה, עם שיפור ממוצע של 35% בדירוג MADRS (מדד חומרת דיכאון) לאחר 10 שבועות. האישור כולל אפליקציה לניטור התקדמות, עם תזכורות ושילוב נתונים רפואיים. עם זאת, המכשיר דורש מרשם ואינו מיועד למצבים חריפים או כטיפול יחיד ללא פיקוח.

גיל שויד צק פוינט
צילום: תמר מצפי
הטור של גרינברג

מחפשים יציבות ושפיות? החברה שתמיד היתה שם בשביל זה

צ'ק פוינט הוותיקה לא מחלקת דיבידנד וקצב פעילות ה-M&A שלה אנמי לדעת מומחים, אבל המנכ"ל שהחליף את המייסד והגיוס שביצעה לראשונה עשויים להעיד על שינוי כיוון, ובכל מקרה עם כל החלומות שמסביב, כדאי להחזיק גם אחת כזאת. וגם: למה כדאי להשקיע בהודו ומה מחפשות הענקיות בחברות רובוטיקה



שלמה גרינברג |

25 שנים לקח למניית ענקית תשתיות הטכנולוגיה סיסקו (סימול:CSCO) לשבור את רמת המחיר אליו הגיעה ב-2000. סיסקו הייתה אחת מחברות הטכנולוגיה שהובילו את "בועת 2000", לצידן של מיקרוסופט, אינטל ודל, ולתקופה קצרה באותה חגיגה הפכה סיסקו לחברה המוערכת ביותר בתבל וזאת למרות הפסדים לא קטנים. 

סיסקו הייתה גם זו שזעקה "המלך הוא עירום" וסימנה את תחילת פקיעתה של הבועה הגדולה כשפרסמה את נתוניה  לשנת 1999 במרץ 2000, שהחרידו את המשקיעים לנוכח הערכת החברה דאז, והיא גם המניה הטכנולוגית האחרונה ששוברת את שיאי 2000. הסיבה לכך היא מנוע הצמיחה שנוסף לה כתוצאה ממיזוג הבינה המלאכותית שהחזירה למלכת הבועה את הכבוד הראוי לה. 

אגב, שווי החברה הגיע אז ליותר מ-500 מיליארד דולר ולאחר התפוצצות הבועה, בסוף 2002, איבדה סיסקו כ-90% מערכה והגיעה לשווי של כ-60 מיליארד דולר. 

"ברגע שמאבדים את אמון המשקיעים עקב מכירה כואבת במיוחד, זה יכול לקחת שנים עד שהמשקיעים יאמצו את אמון המניות מחדש", אמר מנהל ההשקעות של חברת ניהול ההשקעות המוסדית הגדולה ממסצ'וסטס, SLC Management. "אנלוגיה לכך תהיה שוק המניות היפני שלקח לו גם עשרות שנים להתאושש מהבועה שלו, בתחום הנדל"ן, בסוף שנות ה-80", הוסיף.

עם זאת, מבחינת ערך חברה, סיסקו עדיין רחוקה מהשיא דאז. שווי החברה כיום הוא "רק" 317 מיליארד. "התעוררותה המחודשת של המניה", סיכם המנהל מ-SLC, "היא דווקא סימן של ביטחון למשקיעים כי למרות שהם הפכו יותר לחברת 'שירותים' וכבר אינם נחשבים לחברת חדשנות, אפשר להניח שזה מה שהמשקיעים שלהם רצו לראות".