האם נעלם הקסם? הכנסות מג'יק ירדו והרווח צנח

ירידה של 6% בהכנסות ל-15.5 מ' ד' ורווח 163 א' ד', לעומת 718 א' ד' במקביל. דבר המנכ"ל: "למרות רבעון חלש, במיוחד באירופה, הישגנו צמיחה משמעותית במכירות היישומים וכן בהכנסות מתחזוקה ותמיכה"
שרון שפורר |

מג'יק תעשיות תוכנה, ספקית טכנולוגיה חדשנית לפיתוח ואינטגרציה עסקיים, פרסמה היום (ג') את התוצאות לרבעון שהסתיים ב-31 במארס 2005. התוצאות מעידות על ירידה של 6% בהכנסות ברבעון הראשון ל-15.50 מיליון דולר לעומת 16.45 מיליון דולר ברבעון המקביל של 2004.

מכירות רישיונות התוכנה של החברה במהלך הרבעון החולף הסתכמו ב-4.87 מיליון דולר, ירידה של 11% לעומת 5.46 מיליון דולר שרשמה החברה ברבעון הראשון של 2004. מכירות היישומים ברבעון הסתכמו ב-2.21 מיליון דולר, גידול של 33% בהשוואה ל-1.66 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

ההכנסות מתחזוקה ותמיכה הסתכמו ב-3.55 מיליון דולר, גידול של 27% לעומת 2.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2004. נתונים אלה משקפים את מאמציה המוגברים של החברה לשמירת לקוחות וטיפוח נאמנותם. ההכנסות מייעוץ ומשירותים אחרים הסתכמו ב-4.88 מיליון דולר, ירידה של 25% מ-6.53 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

מרווח הרווח הגולמי ברבעון הראשון של 2005 הסתכם ב-60%, לעומת מרווח של 61% ברבעון המקביל של 2004. החברה דיווחה גם על הכנסה אחרת בסך 1.17 מיליון דולר בחברת הבת שלה AAOD.

ובשורה התחתונה. הרווח הנקי ברבעון הראשון של 2005 הסתכם ב-163,000 דולר (או 1 סנט למניה), לעומת 718,000 דולר (או 2 סנט למניה למניה) ברבעון הראשון של 2004.

ברבעון הראשון של 2005 היוותה אירופה 40% מסך ההכנסות החברה, ואילו צפון אמריקה ויפאן היוו 30% ו-20% מהכנסות החברה, בהתאמה. שאר מדינות העולם היוו 10% מסך ההכנסות ברבעון.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חשבון חשמל (X)חשבון חשמל (X)

חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?

איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה חשבון חשמל

חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים. 

כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.  

הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.

הנחות של עד 400 שקלים בשנה

ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.

מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד