האם נעלם הקסם? הכנסות מג'יק ירדו והרווח צנח
מג'יק תעשיות תוכנה, ספקית טכנולוגיה חדשנית לפיתוח ואינטגרציה עסקיים, פרסמה היום (ג') את התוצאות לרבעון שהסתיים ב-31 במארס 2005. התוצאות מעידות על ירידה של 6% בהכנסות ברבעון הראשון ל-15.50 מיליון דולר לעומת 16.45 מיליון דולר ברבעון המקביל של 2004.
מכירות רישיונות התוכנה של החברה במהלך הרבעון החולף הסתכמו ב-4.87 מיליון דולר, ירידה של 11% לעומת 5.46 מיליון דולר שרשמה החברה ברבעון הראשון של 2004. מכירות היישומים ברבעון הסתכמו ב-2.21 מיליון דולר, גידול של 33% בהשוואה ל-1.66 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
ההכנסות מתחזוקה ותמיכה הסתכמו ב-3.55 מיליון דולר, גידול של 27% לעומת 2.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2004. נתונים אלה משקפים את מאמציה המוגברים של החברה לשמירת לקוחות וטיפוח נאמנותם. ההכנסות מייעוץ ומשירותים אחרים הסתכמו ב-4.88 מיליון דולר, ירידה של 25% מ-6.53 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
מרווח הרווח הגולמי ברבעון הראשון של 2005 הסתכם ב-60%, לעומת מרווח של 61% ברבעון המקביל של 2004. החברה דיווחה גם על הכנסה אחרת בסך 1.17 מיליון דולר בחברת הבת שלה AAOD.
ובשורה התחתונה. הרווח הנקי ברבעון הראשון של 2005 הסתכם ב-163,000 דולר (או 1 סנט למניה), לעומת 718,000 דולר (או 2 סנט למניה למניה) ברבעון הראשון של 2004.
ברבעון הראשון של 2005 היוותה אירופה 40% מסך ההכנסות החברה, ואילו צפון אמריקה ויפאן היוו 30% ו-20% מהכנסות החברה, בהתאמה. שאר מדינות העולם היוו 10% מסך ההכנסות ברבעון.
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותיד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס
מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR
מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.
יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט
2005 - ההתחלה הצנועה
שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.
2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת
הדס מינקה ברנד"החברה הישראלית צועקת ואסור לנו לפספס את הרגע"
הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, חידדה את הקשר בין חברה ולכלכלה אחרי ה-10/7, וקראה למגזר העסקי להצטרף לנשיאה באתגרים העצומים שעומדים בפיתחה של ישראל
תא"ל במיל' הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, עלתה לבמה בוועידה הכלכלית עם מסר אחד מרכזי: הקשר בין כלכלה לחברה הפך בלתי ניתן להפרדה מאז אירועי השבעה באוקטובר, והעשור הקרוב יהיה עידן של אתגרים עצומים לצד הזדמנויות חדשות לבניית מערכת חברתית חזקה וכוללת יותר.
היא פתחה את דבריה בתודה למגזר העסקי, למגזר הציבורי ולכל הארגונים שנרתמו אחרי מתקפת הטרור. "אין ארגון בישראל שלא התייצב בדרך כלשהי, אם דרך מעורבות חברתית, אם דרך המילואימניקים שלכם, אם דרך התמיכה בעובדים שלכם במה שהם עברו. כל מי שיושב כאן לקח חלק אמיתי במאמץ האזרחי שעבר על המדינה".
אבל לצד התודה, היא ביקשה להבהיר כי הימים הקרובים יהיו רק תחילת הדרך. "המסע שלנו רק מתחיל, אני רוצה לקחת אתכם איתי, להבין מה מחכה לנו ומה מאפיין את העשור הקרוב בחברה הישראלית".
מינקה ברנד הזהירה מפני אובדן הזדמנות היסטורית: "אנחנו בנקודת מפנה. עכשיו צריך להבין מה מחכה לנו בעשור הקרוב. החברה הישראלית מתמודדת עם פערים מבניים שהחריפו בשנים האחרונות. אחד המרכזיים שבהם הוא הזדקנות האוכלוסייה. עשרים וחמש שנות חיים נוספו לאנושות. העולם עדיין לא מותאם לזה.
- האיחוד האירופי בין קריסה סופית להתעוררות
- הכלכלה האמריקאית ממשיכה לצמוח לצד ריסון באינפלציה – מה זה אומר על הריבית?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"גם ישראל זקוקה להתאמות מקיפות במערכות השירותים החברתיים, הבריאותיים והתעסוקתיים כדי לתת מענה אמיתי לדור המתבגר. במדינה יש עדיין שירותים רחבים שפועלים במודל ישן שאינו מתאים למציאות החדשה".
