אורזים וזזים: מינויים חדשים במשק

עמי בן דב מונה למנהל מכירות של חברת מחלבות גד בארה"ב. חברת IFN הודיעה על מינויו של בעז פינקלשטיין למנהל מכירות לתחום eIMS. ושני משנים חדשים למנכ"ל קבוצת קידום
שרון שפורר |

* עמי בן דב מונה בימים אלה למנהל מכירות של חברת מחלבות גד בארצות הברית. בן דב שימש בעבר כסגן נשיא של חברת "אומני תעשיות מזון" וכמנהל השיווק של "דומינוס פיצה" ישראל.

חברת "מחלבות גד" נכנסת לראשונה לתחום ייצוא גבינות לארצות הברית ופתחה משרד מכירות בארצות הברית. החברה מנהלת משא ומתן להחדרת מוצרי "מחלבות גד" לרשתות שיווק המזון המובילות בארצות הברית. רשת וול מארט, קוסקו ואלברסון.

* חברת IFN מערכות העוסקת בפיתוח יישומים והטמעת פתרונות מתקדמים בתחום ניהול ידע ותוכן ותהליכי עבודה עסקיים, הודיעה היום על מינויו של בעז פינקלשטיין למנהל מכירות לתחום eIMS בחברה. במסגרת תפקידו יהיה בעז אחראי על מכירת פתרונות eIMS, בתחום ניהול מידע ותהליכים לארגונים.

בעז פינקלשטיין, בן 40, בעל תואר MBA מטעם המכללה למנהל, בעל ניסיון רב בתחום מערכות תכנה ארגוניות. בתפקידו הקודם כיהן למעלה מ-11 שנים כמנהל מכירות בחברת לביא טיימטק. קודם לכן מילא מספר תפקידים במשרד הביטחון.

* עדי סופר, מנכ"ל קבוצת קידום הודיעה על שינוי במבנה המטה הניהולי של הקבוצה ועל המינויים של עזרי משורר ושל איילה עמיאל למשנים למנכ"ל קבוצת קידום.

עזרי משורר (38), בוגר תואר ראשון בניהול וכלכלה ותואר שני מוסמך במינהל עסקים מאוניברסיטת ת"א, עובד בקבוצה החל משנת 1998. בתפקידיו הקודמים בקבוצה שימש משורר כחשב, כמנהל כספים וכאמור לאחרונה מונה למשנה למנכ"ל. בתפקידו אחראי משורר על כל הפעילות הפיננסית של הקבוצה כולה הכוללת את החברות: קידום לך תצטיין, לחמן ו"וול סטריט בי"ס לאנגלית.

איילה עמיאל (35), מונתה למשנה למנכ"ל קבוצת קידום. עמיאל, בוגרת תואר שני במנהל עסקים עם התמחות בשיווק מאוניברסיטת תל אביב, שימשה עד כה כמנכ"ל קידום לך תצטיין. בתפקידה החדש תעסוק עמיאל בעיקר בפעילות השוטפת של החברות הבנות, בקביעת האסטרטגיה השיווקית של הקבוצה, כמו גם במבנה הארגוני והמשאב האנושי, עליו מושתתת הצלחתה של החברה כמו גם של לקוחותיה. מינויה של עמיאל יסייע למנף את יכולותיה של הקבוצה כולה כקבוצת החינוך הגדולה ביותר בישראל.

* חברת Xor טכנולוגיות הודיעה היום על מינויו של אורן הלוי (ממוק) לראש צוות פתרונות שליטה ובקרה לרשתות.

במסגרת תפקידו יוביל הלוי את צוות העבודה ב-Xor, לביצועי מומחה בתחום שליטה ובקרה במכלול פתרונות הרשת, כולל Element Managers, Network Managers וכן מוצרים מתקדמים לניהול ביצועים וניתוח QoS. צוות שליטה ובקרה בחברת קסור טכנולוגיות, מטפל הן בהטמעה של פתרונות והן בביצוע פיתוחים ייעודיים ללקוחות מסביב לפתרונות השונים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגדל one world trade tower קרדיט: גרוקמגדל one world trade tower קרדיט: גרוק

10 המגדלים הגבוהים בעולם

בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120

הדס ברטל |
נושאים בכתבה מגדלים

כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת מאין תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.

1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות

הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל    שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.

המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,

תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.

 

מגדל בורג' חליפה באיחוד האמירויות, קרדיט: גרוק
מגדל בורג' חליפה באיחוד האמירויות - קרדיט: גרוק


אנבידיהאנבידיה

קריית טבעון - למה אנבידיה בחרה בה ו-10 עובדות על האזור

מה צפוי לקרות למחירי הדירות בקריית טבעון, ואיך ישפיע הקמפוס של אנבידיה על האזור? אפשר לחלום, אבל צריך להיות מציאותיים
אדיר בן עמי |

רשות מקרקעי ישראל אישרה הקצאת קרקע בפטור ממכרז לחברת אנבידיה בקריית טבעון, כחלק מתוכנית להקמת קמפוס טכנולוגי ענק - קריית טבעון על המפה של אנבידיה: הקמפוס החדש צפוי לשנות את פני הצפון.  הפרויקט, שממתין לאישור סופי מהנהלת החברה העולמית, צפוי להעסיק קרוב ל-10,000 עובדים ולהשפיע על לפחות 10,000 נוספים. קריית טבעון שמתגוררים בה כ-20,000 תושבים, עומדת לכאורה בפני שינוי גדול. האם הציפיות מוגזמות?

הקמפוס החדש יעסיק כאמור עובדים חדשים רבים, אבל לא חייבים לגור בקריית טבעון כדי לעבוד באנבידיה. יש ישובים רבים בסמוך, חיפה במרחק של 18 דקות. גם תל אביב במרחק של שעה, נתניה בפחות מ-50 דקות. ויש תחבורה יחסית נוחה - זה היה התנאי הגדול של אנבידיה. כלומר, זה בהחלט אירוע חשוב לקריית טבעון ולאזור כולו, אבל צריך לקחת אותו בפרופורציות. חלק גדול מהעובדים יגיע לאזור בבוקר ויעזוב אחרי הצהריים.  יהיו כאלו שיעדיפו לגור בסביבה, אבל צריך לזכור שמדובר על הקמה שתיקח שנים ושהמעבר לאזור על פני שנים, כנראה לא יהיה בהיקפים ענקיים - כן, האזור יגדל באוכלוסייה, יתחזק כנראה כלכלית, אבל האם קריית טבעון תגדל ל-30 אלף איש תוך 3 שנים? - מה פתאום. ועדיין זה כמובן יכול להיות משמעותי, במיוחד, אגב התקופה שהיא "החלום". ההבנה שהולך לקום דבר גדול מאוד בקריית טבעון של המובילה העולמית בתחום הטכנולוגיה, מוסיפה כבר ביום הראשון כמה אחוזים טובים למחירי הדירות.    

מחירי הדירות בקריית טבעון

מחירי הדירות יעלו. גם ככה אין היצע גדול של דירות והמחירים בעלייה, והציפיה לאנבידיה תוביל לעלייה מדורגת במחירי הדירות באזור. יהיו עסקים רבים בקמפוס והתעסוקה באזור תגדל - גם של יהודים וגם של ערבים (שמהווים כ-25%-30% מאוכלוסיית האזור). האם זה יוביל לפריחה אדירה? אולי זה יקרה במרחק של 10 שנים מהיום, אם הקמפוס יילך ויתרחב. אלו תהליכים ארוכים. תהיה פריחה, אבל לא בום כלכלי אדיר באזור.  

בינתיים, הדיווחים על כך שאנבידיה תקים את הקמפוס כמובן מעודדים את האזור. השיח על כך כבר משפיע על שוק הנדל"ן המקומי כי אלו שרצו למכור חושבים פעמיים או מעלים מחיר והקונים כנראה יסכימו להוסיף סכום מסוים כי תהיה השבחה עתידית. ביישוב כבר יש תחושת ציפייה, בעלי בתים מקווים לעליית ערך הנכסים, תושבים מדברים על האפשרות לשדרוג תשתיות וחיזוק השירותים העירוניים. על פניו, מדובר בהזדמנות נדירה ליישוב קטן להפוך לחלק משמעותי ממפת ההייטק הצפונית. 

לא כולם בטוחים שזה יביא רק בשורות. אין עדיין תחנת רכבת, דרכי הגישה עמוסות, והרחוב הראשי כבר פקוק ברוב שעות היום. גם ההשפעה על מחירי הדיור אינה חד-משמעית, מצד אחד צפוי ביקוש מצד עובדים פוטנציאליים, מצד שני ההיצע מוגבל מאוד ואין תוכניות בנייה משמעותיות באופק.