אורזים וזזים: מינויים חדשים במשק
* עמי בן דב מונה בימים אלה למנהל מכירות של חברת מחלבות גד בארצות הברית. בן דב שימש בעבר כסגן נשיא של חברת "אומני תעשיות מזון" וכמנהל השיווק של "דומינוס פיצה" ישראל.
חברת "מחלבות גד" נכנסת לראשונה לתחום ייצוא גבינות לארצות הברית ופתחה משרד מכירות בארצות הברית. החברה מנהלת משא ומתן להחדרת מוצרי "מחלבות גד" לרשתות שיווק המזון המובילות בארצות הברית. רשת וול מארט, קוסקו ואלברסון.
* חברת IFN מערכות העוסקת בפיתוח יישומים והטמעת פתרונות מתקדמים בתחום ניהול ידע ותוכן ותהליכי עבודה עסקיים, הודיעה היום על מינויו של בעז פינקלשטיין למנהל מכירות לתחום eIMS בחברה. במסגרת תפקידו יהיה בעז אחראי על מכירת פתרונות eIMS, בתחום ניהול מידע ותהליכים לארגונים.
בעז פינקלשטיין, בן 40, בעל תואר MBA מטעם המכללה למנהל, בעל ניסיון רב בתחום מערכות תכנה ארגוניות. בתפקידו הקודם כיהן למעלה מ-11 שנים כמנהל מכירות בחברת לביא טיימטק. קודם לכן מילא מספר תפקידים במשרד הביטחון.
* עדי סופר, מנכ"ל קבוצת קידום הודיעה על שינוי במבנה המטה הניהולי של הקבוצה ועל המינויים של עזרי משורר ושל איילה עמיאל למשנים למנכ"ל קבוצת קידום.
עזרי משורר (38), בוגר תואר ראשון בניהול וכלכלה ותואר שני מוסמך במינהל עסקים מאוניברסיטת ת"א, עובד בקבוצה החל משנת 1998. בתפקידיו הקודמים בקבוצה שימש משורר כחשב, כמנהל כספים וכאמור לאחרונה מונה למשנה למנכ"ל. בתפקידו אחראי משורר על כל הפעילות הפיננסית של הקבוצה כולה הכוללת את החברות: קידום לך תצטיין, לחמן ו"וול סטריט בי"ס לאנגלית.
איילה עמיאל (35), מונתה למשנה למנכ"ל קבוצת קידום. עמיאל, בוגרת תואר שני במנהל עסקים עם התמחות בשיווק מאוניברסיטת תל אביב, שימשה עד כה כמנכ"ל קידום לך תצטיין. בתפקידה החדש תעסוק עמיאל בעיקר בפעילות השוטפת של החברות הבנות, בקביעת האסטרטגיה השיווקית של הקבוצה, כמו גם במבנה הארגוני והמשאב האנושי, עליו מושתתת הצלחתה של החברה כמו גם של לקוחותיה. מינויה של עמיאל יסייע למנף את יכולותיה של הקבוצה כולה כקבוצת החינוך הגדולה ביותר בישראל.
* חברת Xor טכנולוגיות הודיעה היום על מינויו של אורן הלוי (ממוק) לראש צוות פתרונות שליטה ובקרה לרשתות.
במסגרת תפקידו יוביל הלוי את צוות העבודה ב-Xor, לביצועי מומחה בתחום שליטה ובקרה במכלול פתרונות הרשת, כולל Element Managers, Network Managers וכן מוצרים מתקדמים לניהול ביצועים וניתוח QoS. צוות שליטה ובקרה בחברת קסור טכנולוגיות, מטפל הן בהטמעה של פתרונות והן בביצוע פיתוחים ייעודיים ללקוחות מסביב לפתרונות השונים.
גיוס חרדים (צילום: חיים בן־הקון)חוק הגיוס: כשזה מגיע לחרדים, עוצמה יהודית מאבדת את העוצמה
במסגרת מאמציהם למנוע את רוע הגזירה, משמע לשאת בעול הביטחון כמו כל יהודי אחר במדינת ישראל, מנהיגי החרדים מייצרים כמה שיותר קומבינטוריקה וביסמוט נופל או מופל לפח. במסגרת ההסכמות שחוק הגיוס החדש והרע מאד הזה קובע, ייספרו בתוואי הגיוס כל הבנים שלמדו אי פעם במוסדות חרדיים, כולל 20% מהם שבכלל עזבו את המגזר. אסביר בסוף גם איך כל זה קשור לא רק לביטחון אלא גם לכלכלה.
מסתבר שכיום שיעור היוצאים בשאלה מכל שנתון חרדי עומד על שיעור של כ-20%. אתם קוראים נכון. לפי "עמותת הלל", שהיא הכתובת הראשית של יוצאות ויוצאים בשאלה מהמגזר - שמגיעים אליה ונעזרים בה לרוב כשהם בגילאי 17 עד 25, אלו מביניהם בגילאי 18 עד 20 מתגייסים ברובם לצה"ל. למעשה לפי עמותת הלל כ-75% בגילאים הללו מתגייסים לצה"ל.
בואו ניכנס רגע למספרים. בשנתון הגיוס של 2024-2025 (תשפ"ה) יש כ-76 אלף בנים שנולדו בשנת 2006, מתוכם כ-57 אלף הם יהודים שמתוכם כ-14 אלף הם מהמגזר החרדי. מתוכם התגייסו השנה כ-2,900 שהם כ-20% מהשנתון החרדי (המקור: עיתון "הארץ" )
יש לציין כי זו קפיצה משמעותית ביותר לעומת כ-1,200 מגויסים יוצאי המגזר בממוצע שנתי, משמע 8% מכל שנתון, בשנים שקדמו לתשפ"ה וזו לפחות בהחלט בשורה טובה.
- הפתרון לגיוס חרדים: הקמת ישיבות לאורך הגבול
- פסיקת בג"ץ והשלכותיה על תקציבי הישיבות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמה מתוך המתגייסים יצאו מהמגזר וכבר אינם חרדים? ע"פ הערכות כ-20% מכל שנתון עזבו את המגזר. משמע מתוך שנתון של 15,000 כ-3,000 כבר אינם חרדים. לפי עמותת הלל המלווה יוצאים ויוצאות מהמגזר, כ-75% מהם מתגייסים לצה"ל. משמע מתוך ה-2,900 שהתגייסו, שהם יוצאי המגזר החרדי ניתן להניח שכ-2,250 מהם בכלל עזבו את המגזר. מבחינתם, הם לא מתגייסים לצה"ל כחרדים אלא כדתיים לאומיים, כמסורתיים או כחילוניים (רובם נותרים קרובים לאמונה ולמסורת ואינם הופכים לחילוניים). אבל הם נספרים כמתגייסים חרדים - וזו נקודה מאד חשובה.

משקיעים בחאקי: כך הפכו החיילים את הבסיסים לחממת השקעות לוהטת
בין שמירה לשמירה ובין אימון ניווט למארב, איתי חולם במספרים, והוא לא לבד. בשנתיים האחרונות, המסכים של הסמארטפונים השתנו: אפליקציות משחקים פינו את מקומן לאפליקציות בנקאות, ושיחות על כדורגל או יציאות לסופ"ש הוחלפו בדיונים על מדדי S&P 500, קרנות מחקות וגם קריפטו. בסיסי צה"ל הפכו, בניגוד גמור לדימוי המסורתי של "תקופת ביניים" חסרת דאגות כלכליות, לחממת השקעות לוהטת, והשינוי הזה אינו מקרי.
נקודת המפנה המשמעותית התרחשה בינואר 2022, אז נכנסה לתוקף העלאה דרמטית בשכר החיילים הסדירים - זינוק של 50%. עבור לוחם כמו איתי, מדובר בתוספת משמעותית שהפכה את המשכורת החודשית מכסף כיס סמלי לסכום המאפשר חיסכון משמעותי. "פתאום אתה רואה 'נכנס לחשבון 2,400 שקל'", הוא מסביר, "זה סכום שאפשר לעשות איתו משהו. להשאיר אותו בעו"ש זה פשוט לבזבז אותו על שטויות. הבנתי שאני רוצה שהכסף הזה יעבוד בשבילי".
חלק מהשגרה, כמו טיול לשק"ם
הגורם השני שתרם לשינוי הוא הזמן. במיוחד בקרב המשרתים בתפקידי לחימה, שגרת השירות כרוכה בימים ארוכים של המתנה, שעות רבות בבסיס ויציאות מצומצמות הביתה (מגמה שהתעצמה משמעותית מאז ה-7 באוקטובר). הזמן הזה, שבעבר נוצל למנוחה או שיחות בטלות, מתועל כיום ללימוד. "אנחנו יושבים באוהל, אחרי שסיימנו את המשימות, במקום סתם לגלול בטיקטוק, אנחנו רואים סרטוני הסבר על בורסה. זה הפך להיות חלק מהשגרה, כמו טיול לילי לשק"ם", מספר איתי.
הידע הפיננסי, שבעבר היה נחלתם של בעלי מקצועות הצווארון הלבן, הפך לדמוקרטי וזמין. פודקאסטים, קבוצות פייסבוק ייעודיות ואושיות רשת בתחום הפיננסים מספקים הדרכה בגובה העיניים, המותאמת לדור ה-Z.
- בנק ישראל פרסם תכנית כוללת להקלות כלכליות לחיילי חובה
- יפן מתכננת תקציב ביטחון שיא של 60 מיליארד דולר: רחפנים ורובוטים במקום חיילים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בניגוד לדימוי של בני נוער חסרי דאגות, דור החיילים הנוכחי מפגין בגרות פיננסית מפתיעה ואחריות כלכלית. רבים מהם מבינים ששוק הדיור בישראל מאתגר ויוקר המחיה גבוה באופן כללי, והם מחפשים כל דרך לצבור הון ראשוני שיאפשר להם לקנות דירה או לפתוח עסק לאחר השחרור. השילוב בין שירות משמעותי לבין בניית עתיד כלכלי אינו סותר מבחינתם, אלא משלים.
