אורזים וזזים: מינויים חדשים במשק
* עמי בן דב מונה בימים אלה למנהל מכירות של חברת מחלבות גד בארצות הברית. בן דב שימש בעבר כסגן נשיא של חברת "אומני תעשיות מזון" וכמנהל השיווק של "דומינוס פיצה" ישראל.
חברת "מחלבות גד" נכנסת לראשונה לתחום ייצוא גבינות לארצות הברית ופתחה משרד מכירות בארצות הברית. החברה מנהלת משא ומתן להחדרת מוצרי "מחלבות גד" לרשתות שיווק המזון המובילות בארצות הברית. רשת וול מארט, קוסקו ואלברסון.
* חברת IFN מערכות העוסקת בפיתוח יישומים והטמעת פתרונות מתקדמים בתחום ניהול ידע ותוכן ותהליכי עבודה עסקיים, הודיעה היום על מינויו של בעז פינקלשטיין למנהל מכירות לתחום eIMS בחברה. במסגרת תפקידו יהיה בעז אחראי על מכירת פתרונות eIMS, בתחום ניהול מידע ותהליכים לארגונים.
בעז פינקלשטיין, בן 40, בעל תואר MBA מטעם המכללה למנהל, בעל ניסיון רב בתחום מערכות תכנה ארגוניות. בתפקידו הקודם כיהן למעלה מ-11 שנים כמנהל מכירות בחברת לביא טיימטק. קודם לכן מילא מספר תפקידים במשרד הביטחון.
* עדי סופר, מנכ"ל קבוצת קידום הודיעה על שינוי במבנה המטה הניהולי של הקבוצה ועל המינויים של עזרי משורר ושל איילה עמיאל למשנים למנכ"ל קבוצת קידום.
עזרי משורר (38), בוגר תואר ראשון בניהול וכלכלה ותואר שני מוסמך במינהל עסקים מאוניברסיטת ת"א, עובד בקבוצה החל משנת 1998. בתפקידיו הקודמים בקבוצה שימש משורר כחשב, כמנהל כספים וכאמור לאחרונה מונה למשנה למנכ"ל. בתפקידו אחראי משורר על כל הפעילות הפיננסית של הקבוצה כולה הכוללת את החברות: קידום לך תצטיין, לחמן ו"וול סטריט בי"ס לאנגלית.
איילה עמיאל (35), מונתה למשנה למנכ"ל קבוצת קידום. עמיאל, בוגרת תואר שני במנהל עסקים עם התמחות בשיווק מאוניברסיטת תל אביב, שימשה עד כה כמנכ"ל קידום לך תצטיין. בתפקידה החדש תעסוק עמיאל בעיקר בפעילות השוטפת של החברות הבנות, בקביעת האסטרטגיה השיווקית של הקבוצה, כמו גם במבנה הארגוני והמשאב האנושי, עליו מושתתת הצלחתה של החברה כמו גם של לקוחותיה. מינויה של עמיאל יסייע למנף את יכולותיה של הקבוצה כולה כקבוצת החינוך הגדולה ביותר בישראל.
* חברת Xor טכנולוגיות הודיעה היום על מינויו של אורן הלוי (ממוק) לראש צוות פתרונות שליטה ובקרה לרשתות.
במסגרת תפקידו יוביל הלוי את צוות העבודה ב-Xor, לביצועי מומחה בתחום שליטה ובקרה במכלול פתרונות הרשת, כולל Element Managers, Network Managers וכן מוצרים מתקדמים לניהול ביצועים וניתוח QoS. צוות שליטה ובקרה בחברת קסור טכנולוגיות, מטפל הן בהטמעה של פתרונות והן בביצוע פיתוחים ייעודיים ללקוחות מסביב לפתרונות השונים.
מותגי השנה - 2025מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025
שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?
כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה.
זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג
השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.
אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:
לאומי
השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.
2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.
- "נראה שיפור בדירוג האשראי ב-2026": הנתונים שמפתיעים את השווקים
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.
מילואימניקים. קרדיט: Xבנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות
בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.
על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים, תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול.
"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.
"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.
- הרוויח במילואים מעל 40 אלף שקל בחודש והוא פושט רגל; האם תגמולי המילואים יעברו לנושים?
- סמוטריץ' מבטיח - אבל לא בטוח שיכול לקיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.
