סקודה אוקטביה RS החדשה נחשפת

הגרסה הספורטיבית של סקודה אוקטביה מוצגת והיא, כמובן, מהירה מקודמותיה. אצלנו? אולי
עמרי ספיר |

סקודה אוקטביה RS החדשה

עם דור חדש של סקודה אוקטביה מגיע גם דור חדש של גרסת הביצועים. סקודה גאה להציג את האוקטביה RS (או vRS) החדשה, דור שלישי למשפחתית הספורטיבית של היצרנית הצ'כית. היא תוצג לראשונה בפסטיבל המהירות בגודווד (Goodwood), שנחשב לאחד האירועים המוטוריים הגדולים והמרהיבים של השנה, שיחול בחודש הבא. ולפני שאתם מכינים את פנקסי הצ'קים – עדיין לא ברור אם ה-RS תעשה עלייה ומהיבואנית נמסר כי הנושא נמצא בבדיקה.
 

סקודה אוקטביה RS החדשה מגיעה, על ההתחלה, במגוון די רחב של גרסאות. יש סדאן ויש סטיישן (קומבי), יש בנזין ויש גם דיזל. בראש תעמוד גרסת הבנזין, עם מנוע 2.0 ליטר (4 צילינדרים) TSI שמספק כאן 220 כ"ס ויניע את האוקטביה ל-100 קמ"ש ב-6.8 שניות, בדרך ל-248 קמ"ש מירביים. כל זה בעזרת תיבת 6 הילוכים ידנית למהדרין. לצידו בהיצע יהיה מנוע 2.0 ליטר טורבו-דיזל (TDI) בעל הספק של 184 כ"ס שמניב נתוני ביצועים כמו 8.1 שניות ל-100 ו-232 קמ"ש מירביים. גם הוא ישודך לתיבה הידנית ובשניהם תוצע גם תיבת DSG, גם היא בעלת 6 הילוכים, כאופציה. מערכות עצור והתנע ושימור אנרגיית בלימה יסייעו לחיסכון בדלק, אם כי סקודה לא מציינת נתונים מדוייקים.
 
 

דגש הושם, כמתבקש, גם על חוויית הנהיגה. האוקטביה RS נמוכה ב-1.2 ס"מ (1.3 בקומבי) ביחס לגרסה הרגילה, שהוצגה בתערוכת ז'נבה. מעבר לכך, יש לה מתלים ספורטיביים, נעילת דיפרנציאל אלקטרונית והיגוי אלקטרו-חשמלי אקטיבי שמאפשר סיבוב מופחת של ההגה בפניות חדות.
 

לבסוף מקבלת ה-RS את המראה הקשוח המתבקש שכולל גם ספוילר בקצה הגג, פנסי בי-קסנון משולבי LED, אפשרות בחירה בין חישוקי 17 אינץ', 18 או 19 וכמובן שלל תגים רלוונטיים. אנחנו לא נתנגד לאחת כזו בצבע הכחול שבתמונות.
רשימת האבזור כוללת פתיחת נעילה והתנעה ללא מפתח ומערכת בידור ושמע איכותית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חשבון חשמל (X)חשבון חשמל (X)

חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?

איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה חשבון חשמל

חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים. 

כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.  

הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.

הנחות של עד 400 שקלים בשנה

ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.

מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד