דוחות

אלקטרה צריכה: הרווח הנקי קפץ בפי 3; פעילות קרפור עברה לרווחיות

החברה רשמה רבעון חזק נוסף עם צמיחה של 5% בהכנסות שחצו את רף ה-2 מיליארד שקל לצד רווח נקי של כ-30 מיליון שקל; פעילות קרפור ממשיכה להתייצב עם צמיחה של 7% בהכנסות לצד מעבר לרווח של 0.8 מיליון שקל 
איתן גרסטנפלד | (1)

אלקטרה צריכה אלקטרה צריכה 0.5%  רושמת רבעון נוסף חזק בו היא חוצה את רף ה-2 מיליארד שקל בהכנסות, לצד קפיצה של פי 3 ברווח הנקי. זאת בין היתר הודות להמשך הצמיחה בפעילות קרפור שהציגה לראשונה מעבר לרווחיות. כתבנו כבר לפני מספר חודשים שקרפור הופכת מנטל לנכס וברבעון הקודם זה אכן התחיל וכעת ביתר שאת (הרחבה: האם קרפור תהפוך מנטל לנכס - ואיך יראו דוחות האם, אלקטרה צריכה?)

הכנסות הקבוצה הסתכמו בכ-2 מיליארד שקל, צמיחה של כ-9% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. העלייה בהכנסות נבעה בעיקר מעלייה במחזור המכירות בסניפים שהוסבו לרשת קרפור, ומעלייה במחזור המכירות במגזר קמעונאות חשמל, בקולומביה ובאדידס.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי הסתכם בכ-30.3 מיליון שקל, פי 3 לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עיקר השינוי ברווח נבע משיפור בתוצאות מגזר המזון ומעלייה ברווחי מגזר קמעונאות חשמל ומגזר ספורט ופנאי.

ה-EBITDA עמד על כ-186 מיליון שקל, לעומת 160 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-16% שעיקרה ממגזר קמעונאות מזון אשר תרם כ-97 מיליון שקל.

גידול במכירות קרפור

אחד הנושאים המעניינים בדוח נוגע לחלק של קרפור בהכנסות וברווחים של אלקטרה צריכה. לאחרונה שאלנו כאן האם היא תהפוך מנטל לנכס ובכמה היא צפויה לצמוח. הכנסות מגזר קמעונאות מזון צמחו בכ-7.2% ביחס לרבעון המקביל והסתכמו בכ-890 מיליון שקל. המכירות בחנויות זהות ברבעון גדלו בשיעור של כ-6% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. גם המכירות למ"ר בחנויות זהות רשמו גידול של כ-6% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. הודות לכך הכירה החברה לראשונה ברווח נקי של 817 אלף שקל.

סניף קרפור. קרדיט: החברה

במגזר קמעונאות חשמל בו מפעילה החברה את הרשתות מחסני חשמל, שקם אלקטריק ושקם דיוטי פרי ההכנסות הסתכמו בכ-678 מיליון שקל לעומת כ-573 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, צמיחה של כ-18.4%. העלייה נבעה בעיקר מגידול במכירות בחנויות הזהות בסך של 16.8% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות למ"ר הסתכמו בכ-6.2 אלף שקל לעומת כ-5.5 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-13%.

 

ההכנסות במגזר ספורט ופנאי כמעט הוכפלו והסתכמו בכ-117 מיליון שקל, לעומת כ-59 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע מהמשך הרחבת פעילותה של Columbia ומותגים נוספים בין היתר לאור הגידול במכירות חנויות זהות, פתיחת סניפים חדשים ומגידול במכירות לסיטונאות, בעיקר כפועל יוצא של מלחמת "חרבות ברזל" ומגידול בהכנסות המותג Adidas כפועל יוצא מהרחבת פעילות המותג ומגידול במכירות הסניפים הזהים ומכירות למטר בחנויות ברבעון השלישי של שנת 2024 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

מנגד, במגזר מוצרי צריכה חשמליים, עמדו על כ-346 מיליון שקל, קיטון של 5% לעומת כ-365 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה במכירות ברבעון השלישי של שנת 2024 נבעה בעיקר מקיטון במכירות בתחום מערכות חימום לייצוא כפועל יוצא של שינוי רגולציה והורדה של סובסידיות באירופה. בנטרול מכירות בתחום מערכות חימום לייצוא ברבעון השלישי של שנת 2024 מחזור המכירות של המגזר ירד ירידה קלה של כ- 5 מיליון שקל בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד. עם זאת, בחברה מציינים שברבעון החל יישום תכנית התייעלות המאחדת את שלושת תחומי הפעילות למגזר אחד שבסופו יביא לחיסכון משמעותי.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יותם 25/11/2024 10:54
    הגב לתגובה זו
    על הורדת יוקר המחייה.
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עודד טהורי
צילום: אפשרת קופר
ראיון

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"

אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"

מנדי הניג |

ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. 

על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות  שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.

 בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69%   הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.

היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?

"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".

אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?