הרווח של ניו-מד אנרג'י ברבעון נותר יציב למרות ירידה של 6% בהכנסות
שותפות חיפושי הנפט והגז ניו-מד אנרג'י ניו-מד אנרג יהש -0.55% המחזיקה בין היתר בכ-45% משדה הגז לויתן, רשמה ברבעון הראשון של 2024 הכנסות של 263 מיליון דולר, לעומת סך של כ-281 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של 6.4%. לדברי החברה, הפער נובע בעיקר מהיקף כמויות הגז הטבעי שנמכרו ממאגר לוויתן, אשר קוזז בחלקו על ידי עליה במחיר הממוצע ליחידם חום (MMBTU) מכ-6.09 דולר ברבעון המקביל, לכ-6.16 דולר ברבעון הנוכחי.
ברבעון הראשון של שנת 2024, הסתכמה ההפקה ממאגר לוויתן בכ-2.6 BCM גז טבעי, שנמכר ללקוחות בשוק האזורי והמקומי (לעומת סך של כ-2.8 BCM ברבעון המקביל אשתקד). בחברה מציינים כי העלייה במכירות למצרים נותרה עקבית, והסתכמה ברבעון החולף בכ-1.8 BCM לעומת כ-1.5 BCM ברבעון המקביל אשתקד. הייצוא לירדן הסתכם בכ-0.6 BCM לעומת 0.7 BCM ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הנקי ברבעון הראשון של שנת 2024 הסתכם בכ-121 מיליון דולר, בדומה לרבעון המקביל אשתקד (120.7 מיליון דולר). הרווח לפני מיסים על הכנסה נאמד בכ-158 מיליון דולר, לעומת כ-157 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
בחברה מדגישים כי פרויקט הצינור השלישי שצפוי להגדיל את ההפקה ממאגר לוויתן מכמות של כ-12 BCM בשנה לכ-14 BCM, מתקדם בהתאם ללוחות הזמנים והתקציב שנקבעו. פרויקט זה בשילוב פתיחת צווארי בקבוק בתשתית ההולכה
- משרד האנרגיה אישר את תוכנית הפיתוח המעודכנת למאגר לוויתן
- ניו מד: "הגז הוא כלי לקידום נורמליזציה אזורית"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למצרים, צפויים להביא לגידול משמעותי במכירות מלוויתן החל משנת 2025 ואילך. כמו כן, השותפות ממשיכה לקדם את שלב ב׳ של לוויתן וברבעון החולף אישרה תקציב נוסף של 32 מיליון דולר לקראת FEED. בנוסף, בחודש מרץ החלה הזרמה ומכירה של קונדנסט מלוויתן לבית הזיקוק באשדוד.
סך החוב לזמן ארוך (לוויתן בונד) ירד מהתקופה המקבילה אשתקד כתוצאה מפירעון סדרה 6/23 של לוויתן בונד מסך של כ-2.25 מיליארד דולר לסך של 1.75 מיליארד דולר. ברבעון הראשון של שנת 2024 שילמה NewMed Energy לקופת המדינה תשלומי תמלוגים, היטלים ומיסים בגובה של כ-215 מיליון שקל. השותפות הודיעה על חלוקת רווחים של כ-60 מיליון דולר וזאת בנוסף להודעה במרץ האחרון על חלוקה של 60 מיליון דולר, שבוצעה באפריל 2024.
נכון לטרם פתיחת המסחר הבוקר, מניית ניו-מד אנרג'י ירדה ב-10% מתחילת השנה למחיר של 9.1 שקל ושווי שוק של 10.73 מיליארד שקל.
יוסי אבו, מנכ"ל NewMed Energy: ״רבעון אחר רבעון אנחנו מציגים תוצאות כספיות חזקות ויציבות. מאגר לוויתן מהווה כיום לא רק מקור אנרגיה אזורי אלא גם מקור ליציבות, ואנחנו נערכים להאיץ את פיתוח שלב ב׳ כדי לתת מענה לדרישות הגוברות בשוק המקומי, האזורי והגלובלי״.
- 7.גאווה ישראלית שתמשיך לעלות וגם אם לא נחכה בסבלנות (ל"ת)27/05/2024 12:23הגב לתגובה זו
- 6.רועה חשבון 26/05/2024 22:37הגב לתגובה זוכיום ניתן לקבל בבנק 5 אחוז לפני מס ואילו בניו מד 8 אחוז .
- 5.ניו-מד אנרג'י מטילת בייצי הזהב של כל קבוצת דלק ! (ל"ת)יהודי ישראלי פטריוטי 26/05/2024 16:44הגב לתגובה זו
- 4.תלק55 26/05/2024 13:33הגב לתגובה זוזה כל ההבדל
- 3.אסף 26/05/2024 12:27הגב לתגובה זואבל זה טוב למי שרוצה מניה יציבה יחסית לטווח ארוך (בשנים האחרונות גם איזור 8% תשואת דיבידנד). אולי כשהתותחים יפסיקו לרעום, נראה גם את עסקת BP מתבצעת, אבל לדעתי רוב הסיכויים שהרכבת עזבה את התחנה ולא תחזור (וזה לאו דווקא רע לניו-מד, במיוחד למיש נישאר שם לשנים רבות)
- 2.BABA 26/05/2024 11:56הגב לתגובה זודיוידנדים כמו שעון שוויצרי,מניה לפנסיה לא צריך לשבור את הראש עם הדירה להשכרה רק לרכוש מניה של ניו מד אנרגיה ולשבת עליה בסבלנות לאורך חיי הלויתן.גילוי נאות מחזיק בניו מד אנרגיה ובמא דלק קבוצה.
- 1.אנונימי 26/05/2024 10:39הגב לתגובה זומה קורה פה?
- לא יאומן 26/05/2024 11:59הגב לתגובה זוימח שמם חבורת מושחטים. בשורות מצויינות רציו וניו מד מרויחות מיליארדים.. ורציו ירדה ב20 אחוז בשבועיים האחרונים. ימח שמם
- BABA 26/05/2024 11:58הגב לתגובה זויונת דואר מוכר את ניו מד אנרגיה וקונה דירות רק בכפר סבא,הוא(יונת דואר)לא מכיר חוץ מכפר סבא.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳