יוסי אבו הוא מנכ״ל ניו מד אנרג׳י, אחת מחברות האנרגיה המרכזיות בישראל ושותפה משמעותית במאגר לוויתן. אבו מזוהה עם ענף הגז הישראלי ועם הפיכת תגליות הגז במזרח הים התיכון לנכס אסטרטגי וכלכלי עבור ישראל. תחת ניהולו ניו מד הייתה מעורבת בהסכמי יצוא גז, בפיתוח
מאגרי גז ובהרחבת הפעילות האזורית. החברה פועלת בענף שמושפע ממחירי אנרגיה, רגולציה, גיאו-פוליטיקה, ביקושים אזוריים, חוזי יצוא והשקעות הון משמעותיות. אבו הודיע על סיום כהונתו הצפוי בהמשך 2026, ולכן בתקופה הנוכחית החברה נמצאת גם בשלב של מעבר ניהולי עתידי.
האתגר המרכזי עד אז הוא לשמור על יציבות עסקית, לקדם הרחבות ופיתוחים במאגרי הגז, ולוודא שהמעבר להנהלה הבאה יתבצע ללא פגיעה באמון המשקיעים. עבור המשקיעים, ניו מד תחת אבו היא חברה שמחברת בין תזרים חזק, נכס אנרגיה אסטרטגי, יצוא אזורי וסיכון גיאו-פוליטי משמעותי.
חבילת התגמול של יוסי אבו, המנכ"ל היוצא של ניו מד אנרג'י, חוזרת לכותרות - הפעם לא רק בגלל גובה השכר, אלא בגלל הדרך שבה אושרה. בית המשפט הכלכלי בתל אביב הורה לחברה לחשוף מסמכים הנוגעים לאישור החבילה, לאחר שמצא חשש ראשוני לכך שההליך לא נבחן לעומק הנדרש
מנכ"ל ניו-מד יוסי אבו: "הגז יכול להיות כלי לקידום לנורמליזציה אזורית. יש פוטנציאל בשוק הסעודי והירדני, גם סוריה ולבנון יכולות ליהנות מכך. העסקה שחתמנו הקפיצה את
העניין בקידוחי הגז - חברות גלובליות וחברות מהמפרץ עשויות להשקיע בישראל"
הרווח הנקי נשחק ל-81 מיליון דולר בשל השבתת לוויתן, אך השותפות מודיעה על חלוקת רווחים נוספת ומשדרגת את מעמדה האזורי עם הסכם אסטרטגי. המניה מזנקת מתחילת השנה ומובילה את מדד האנרגיה
מחיר הגז הממוצע ברבעון שירד ב-5% הכביד על שורת הרווח של ניו-מד, זאת למרות שכמות הגז שנמכרה ממאגר לוויתן עלתה, כמו גם ההכנסות שהסתכמו ב-245.6 מיליון דולר לעומת 226.1 מיליון דולר ברבעון המקביל
שותפות האנרגיה אמנם הציגה ירידה של 4% בהכנסות ברבעון הרביעי שעמדו על כ- 264 מיליון דולר, אך הציגה שיפור בשורה התחתונה; במהלך השנה החולפת, נרשם גידול בכמות הגז הטבעי שהופק ממאגר
לוויתן אשר הסתכם בכ-11.2 BCM
יומיים אחרי שקיבלו את אישור הפיתוח ממשלת קפריסין, שותפות אפרודיטה וביניהן ניו-מד חתמו עם ממשלת מצרים וחברת הגז הלאומית המצרית (EGAS) על ייצוא גז טבעי למדינה השכנה
ניו מד חתמה על הסכם אסטרטגי עם OMV Petrom, במסגרתו תישא בעלויות חיפוש ראשוניות של עד 100 מיליון יורו, במטרה לזהות ולהפיק גז טבעי באזור בעל פוטנציאל מסחרי בים השחור
ניו מד אנרג׳י מדווחת על גידול בהכנסות וברווח בעקבות תגבור ההפקה ממאגר לוויתן; השותפות אישרה חלוקת דיבידנד של 65 מיליון שקל שמצטרף ל–185 מיליון השנה; השותפות אישרה תוכנית רכישה עצמית נוספת של אג״ח; יוסי אבו, מנכ״ל ניו-מד ״מאגר לוויתן הוא עוגן של יציבות בתקופה סוערת״
שותפות הנפט והגז דיווחה על הכנסות נטו של 479 מיליון דולר לעומת 454 מיליון דולר ברבעון המקביל; ההפקה ממאגר לוויתן הסתכמה ב-2.8 BCM לעומת 2.5 BCM ברבעון המקביל