יוסי אבו

יוסי אבו הוא מנכ״ל ניו מד אנרג׳י, אחת מחברות האנרגיה המרכזיות בישראל ושותפה משמעותית במאגר לוויתן. אבו מזוהה עם ענף הגז הישראלי ועם הפיכת תגליות הגז במזרח הים התיכון לנכס אסטרטגי וכלכלי עבור ישראל. תחת ניהולו ניו מד הייתה מעורבת בהסכמי יצוא גז, בפיתוח מאגרי גז ובהרחבת הפעילות האזורית. החברה פועלת בענף שמושפע ממחירי אנרגיה, רגולציה, גיאו-פוליטיקה, ביקושים אזוריים, חוזי יצוא והשקעות הון משמעותיות. אבו הודיע על סיום כהונתו הצפוי בהמשך 2026, ולכן בתקופה הנוכחית החברה נמצאת גם בשלב של מעבר ניהולי עתידי.
האתגר המרכזי עד אז הוא לשמור על יציבות עסקית, לקדם הרחבות ופיתוחים במאגרי הגז, ולוודא שהמעבר להנהלה הבאה יתבצע ללא פגיעה באמון המשקיעים. עבור המשקיעים, ניו מד תחת אבו היא חברה שמחברת בין תזרים חזק, נכס אנרגיה אסטרטגי, יצוא אזורי וסיכון גיאו-פוליטי משמעותי.
דוחות
הרווח של ניו-מד אנרג'י ברבעון נותר יציב למרות ירידה של 6% בהכנסותהחברה הרוויחה ברבעון הראשון של השנה 121 מיליון דולר על הכנסות של 263 מיליון דולרדוחות
ניו מד הרוויחה 434 מיליון דולר על הכנסות של 1.1 מיליארד דולר ב-2023הרווח ברבעון הרביעי הסתכם לכ-102 מיליון דולר; כ-11 BCM הופקו מלוויתן בשנת 2023; כ-685 מיליון דולר חולקו בחלוקות רווחים מתחילת ההפקה מלוויתן- דיווח: ניו מד דורשת מ-BP ואדנוק תוספת של מיליארד שקל להשלמת הרכישה. יורדת ב-2%מותחת את החבל? הוועדה של ניו מד רוצה ליהנות מעליית מחירי הנפט ומבקשת עוד 10-12%, שהם כ-250 מיליון דולר (כ-960 מיליון שקל), מעבר להצעה המקורית של 2 מיליארד דולר ל-50% מהחברה. החברות שוקלות את צעדיהן (כלומר לא אוהבות את זה)
דוחות
ניו-מד אנרג'י: הרווח ברבעון ירד ב-25% ל-93 מיליון דולרגם הכנסות החברה ירדו ב-14% ל-251 מיליון דולר; הפקת הגז הטבעי ממאגר לוויתן ירדה ב-10.3% והסתכמה ברבעון זה בכ-2.5 BCM;לדברי החברה, הירידה נבעה בעיקר מירידה במכירות לוויתן לשוק המקומי בישראל- ניו מד ורציו רוצות להתרחב בים התיכון - הן שתיים מהמציעות במכרזהחברות שכבר מחזיקות במאגר לוויתן (ניו מד 45% ורציו 15%) רוצות לחפש עוד גז. כל אחת מהן הגישה במסגרת קבוצה נפרדת - ניו מד עם שתי שותפות בינלאומיות שכל אחת מהן מחזיקה ב-33%. לכאורה, הן נמצאות ב'עדיפות שניה' מבחינת המדינה כי הן כבר קיימות אבל - ניו מד מחזיקה ב-33% מהקבוצה, כך שזה נמוך מהמגבלה שהציב משרד האנרגיה; בניו מד מעריכים: תוצאות המכרז עד סוף השנה
- שותפות לוויתן החליטו סופית להקים את הצינור השלישימדובר בצעד משמעותי בהרחבת יכולת הפקת הגז הטבעי מלוויתן בו התפוקה צפויה לגדול ב-16.6% מ-BCF 1.2 ליום לכ-BCF 1.4 ליום
דוחות
ברקע עסקת הענק: ניו מד רושמת זינוק של 44% ברווח ל-121 מיליון דולרדוחות טובים לניו מד; יוסי אבו, המנכ"ל: "נמצאים בעיצומו של תהליך לבחינת הצעת הרכש של BP ו-ADNOC ואין לי ספק כי בידינו להשלים את העסקה״. ניו מד צופה שמאגר לוויתן יעביר לקרן העושר 46 מיליארד שקל בעשור הקרוב- ניו מד, שברון ו-Shell מתחילות קידוח A3 במאגר אפרודיטהמדובר בקידוח הערכה במטרה לאשש את ההערכות לגבי היקף המאגר, שמוערך ב-4.4 TCF, כ-124BCM, דומה לגודל של מאגרי כריש ותנין של אנרג'יאן
השבוע שהיה
השבוע הקשה של מניות הבנקים; הזינוק במניות הגז והסיפור המרתק של יגאל לנדאומניות הבנקים איבדו השבוע 8%, לאומי איבדה 10% - למה בעצם? וגם - מה חידש יוסי אבו, מנכ"ל ניו מד בדבריו ב"וועידת ההשקעות באנרגיה של ביזפורטל"?דוחות
דלק הרוויחה 608 מיליון שקל ברבעון הרביעי ו-4 מיליארד שקל ב-2022 כולההרווח התפעולי ברבעון הרביעי עלה מעט ל-1.45 מיליארד שקל; ההון העצמי של הקבוצה הסתכם בכ-8.5 מיליארד שקל; החוב הפיננסי נטו, נכון ל-31 בדצמבר 2022, ירד לכ-3 מיליארד שקל, ושיעור המינוף (LTV) נכון למועד פרסום הדוח עומד על כ-22%