יוסי אבו

יוסי אבו הוא מנכ״ל ניו מד אנרג׳י, אחת מחברות האנרגיה המרכזיות בישראל ושותפה משמעותית במאגר לוויתן. אבו מזוהה עם ענף הגז הישראלי ועם הפיכת תגליות הגז במזרח הים התיכון לנכס אסטרטגי וכלכלי עבור ישראל. תחת ניהולו ניו מד הייתה מעורבת בהסכמי יצוא גז, בפיתוח מאגרי גז ובהרחבת הפעילות האזורית. החברה פועלת בענף שמושפע ממחירי אנרגיה, רגולציה, גיאו-פוליטיקה, ביקושים אזוריים, חוזי יצוא והשקעות הון משמעותיות. אבו הודיע על סיום כהונתו הצפוי בהמשך 2026, ולכן בתקופה הנוכחית החברה נמצאת גם בשלב של מעבר ניהולי עתידי.
האתגר המרכזי עד אז הוא לשמור על יציבות עסקית, לקדם הרחבות ופיתוחים במאגרי הגז, ולוודא שהמעבר להנהלה הבאה יתבצע ללא פגיעה באמון המשקיעים. עבור המשקיעים, ניו מד תחת אבו היא חברה שמחברת בין תזרים חזק, נכס אנרגיה אסטרטגי, יצוא אזורי וסיכון גיאו-פוליטי משמעותי.
- יוסי אבו: "מצרים תיקח כל כמות גז שנעביר; הגז ישלוט בעולם ב-20-30 השנים הקרובות""ניו מיד תישאר עצמאית גם אחרי העסקה" אומר מנכ"ל ניו-מד אנרג'י אחרי העסקה מול ענקיות האנרגיה BP הבריטית ו-ADNOC מאיחוד האמירויות. השאיפות להמשך: "ניגש למכרז הרביעי בישראל, השאיפה היא להביא שחקנים זרים שיחזיקו ב-50%. יחד עם חברות הענק והידע שלהן בגאולוגיה הסיכוי שנמצא עוד תגליות - עולה"
- "ברור לכם ששתי ענקיות האנרגיה שנותנות פרמיה של 70% חושבות שהפוטנציאל הרבה יותר גדול""תשואת המניה שלנו הייתה בצמרת בשנתיים הקרובות ואנחנו מכוונים לשם גם השנה" - כך עידן וולס מנכ"ל קבוצת דלק בוועידת ההשקעות באנרגיה. מנכ"ל רציו יגאל לנדאו: "יש ביקוש ענק לגז. יש פוטנציאל על פי מומחים להכפלת גדול התגליות".
- שווי מאגר לוויתן עלה ל-12.5 מיליארד - עלייה של 10%. איך זה קרה?בתזרים המשאבים של עתודות לוויתן נכלל לראשונה פרויקט הצינור השלישי שמקודם על ידי השותפים במאגר. נרשמה עלייה משמעותית של כ-10% ביחס לאומדן בדוח הקודם. החלק של ניו-מד גדל ל-5.1 מיליארד דולר, החלק של רציו גדל ל-1.71 מיליארד
- "ישראל תהפוך ליצואנית גז דרך אסיה ואירופה, לא רק דרך מצרים וירדן"יוסי אבו, מנכ״ל ניו מד אנרג'י: "יש לנו מסה של גז טבעי, קודם כל להבטחת הצרכים של המשק הישראלי - אבל הביקוש הגלובאלי קיים". סגן נשיא איגוד הגז הבינלאומי: "יש המון פוטנציאל בישראל ובמדינות האזור"
- שותפי לוויתן אישרו תקציבים ב-96 מיליון דולר לתכנון הנדסי לשלב 1ב׳השותפים ייצאו להליך תחרותי בין קבוצות בינלאומיות המתמחות בתכנון והקמה של מתקן הנזלה צף (FLNG) ולהרחבת מערך ההפקה של המאגר בכ-9 BCM נוספים לשנה; אוניית ה-FLNG צפויה להנזיל כ-4.6 מיליון טון גז טבעי נוזלי בשנה; חלקה של ניו-מד בתקציבים - כ-44 מיליון דולר
- "מאגר אפרודיטה ישמש בחלקו אז האזור ובחלקו למתקני LNG"מאגר אפרודיטה מתקדם; יוסי אבו, מנכ"ל ניומד בוועידה במצרים: "פועלים להגדלת כמות הגז הטבעי מישראל למצרים; מרחיבים קיבולת צינור EMG בלוויתן מ-5 ל-8 BCM"
- "בקרן העושר ייצברו 52 מיליארד שקל - רק ממאגרי תמר ולוויתן"כך העריך היום בכנסת יוסי אבו, מנכ"ל ניו-מד אנרג'י (דלק קידוחים). לדבריו - "ישראל נהנית ממחירי גז טבעי יציבים ונמוכים דרמטית מאשר בעולם"
- ניומד אנרג'י רוכשת עוד אג"ח לוויתן. הסכום: 100 מיליון דולרהדירקטוריון אישר לאמץ תוכנית נוספת לרכישת אגרות החוב לוויתן בונד, שהונפקו לפני כשנתיים וחצי. מקורות המימון יהיו עצמיים. הריביות על האג"ח נעות בין 5.75%-6.75%, בהתאם לתקופת הפרעון, עד 2030
- ניו-מד בדרך להסכם העברת גז טבעי לאירופה - באמצעות שת"פ עם יוניפר
מדובר כעת על הסכם בלתי מחייב; החברות גם יבחנו אפשרות להקמת מתקן הנזלה חדש בישראל; יוסי אבו, מנכ״ל ניו-מד: ״בטווח הנראה לעין הגז הטבעי הוא מקור האנרגיה המשמעותי ביותר בעולם״; היום איתקה של דלק תחל להיסחר בלונדון תחת הסימול IHEG, לפי שווי של 2.8 מיליארד דולר
ראיון
"שילמנו במזומן כדי שיישארו לנו יותר מניות - רואים פוטנציאל גדול"כך אומר יוסי אבו, מנכ"ל ניו-מד אנרג'י בראיון לביזפורטל, אחרי הודעת המיזוג עם קפריקורן שתכניס את ניו-מד ללונדון. מדוע החברה מוותרת על דיבידנד של 620 מיליון דולר, מדוע לדבריו זה יביא להצפת ערך ושווי לנכסים של ניו-מד, ומה נותן לו את הביטחון שהפעילות תוכפל על 2030?