הראל ישראכרט
צילום: תמר מצפי, תמי בר שי

בדרך לפיצוץ: רשות התחרות מתנגדת לעסקת הראל-ישראכרט

הממונה על התחרות מתנגד לעסקה. עדיין לא ברור מה הנימוקים לכך, אך המגעים לרכישת ישראכרט על ידי הראל מוקפאים כרגע
איציק יצחקי | (9)
נושאים בכתבה הראל ישראכרט

האם העסקה הגדולה בדרך לפיצוץ? חברת ישראכרט ישראכרט -2.01% מדווחת כי בכוונת הממונה על התחרות להתנגד להסכם המיזוג של החברה עם חברת הביטוח הראל הראל השקעות 1.29% . כזכור, בחודש שעבר פרסמנו כי רשות התחרות מתנגדת לעסקה, אחרי שקיבלו הודעה מהרשות המציינת כי העסקה מעלה "חשש סביר לפגיעה משמעותית בתחרות" בתחום ביטוח הבריאות, וזאת עקב שילוב אפשרי של המידע המצוי בידי הצדדים.

רשות התחרות כבר עשתה את הטעות כשאישרה את עסקת כלל-מקס, עסקה שלא שונה במהותה מהעסקה הזו. זו הייתה טעות כי עכשיו יש בשוק מפלצת אשראי, וזה פוגע בתחרות. אבל אי אפשר לשנות את ההחלטה, ולכן הדבר הנכון יהיה להפוך את הטעות לנגררת ולאשר גם את העסקה הזו, כפי שפירטנו כבר בהרחבה. כמובן שמיזוג של חברת ביטוח גדולה וחברת אשראי פוגע בתחרות, אבל המצב כרגע הוא שיש שחקן אחד במגרש, וככה אין תחרות בכלל.

ככל הידוע, עדיין לא הוגשו הנימוקים של הרשות להתנגדות, אולם ההודעה הנוכחית ששיגרה החברה לבורסה מרמזת כי המשא ומתן של הראל לרכוש את חברת כרטיסי האשראי הוקפא. בישראכרט ציינו הבוקר: "נכון למועד זה טרם התקבלה בידי החברה החלטת הממונה על התחרות בקשר עם הסכם המיזוג".

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    יאיר 24/01/2024 09:35
    הגב לתגובה זו
    על הגבלים עיסקיים, מורכבת מפקידים קטנים שמנסים להראות שהם חשובים.לא נשכח את הפרופ' דוידי גילה אשר דחה במו ידיו את פיתוח לויתן בארבע שנים,מה שעלה למדינה בעשרות מיליארדי שקלים.
  • 7.
    סמי 24/01/2024 08:04
    הגב לתגובה זו
    מאוד מוזר. סיפור מיותר .
  • 6.
    אורח 23/01/2024 20:17
    הגב לתגובה זו
    שכל אחד מהשלושה יכול לטרפד.שנים אישרו עם התניות והשלישימחושב שהשמש זורחת לו מהתחx והוא לא מאשר.כך הורסים כלכלה ולא מגינים על הציבור.בושה.
  • 5.
    שואל 23/01/2024 15:31
    הגב לתגובה זו
    האם יש כאן משהו לא נקי?. פתאום החליטו שלזה לא ולזה כן ?
  • 4.
    הגולש 23/01/2024 12:47
    הגב לתגובה זו
    כאן ביזפורטל פורסם מאמר שהראה שמחיר העסקא הוא זול מדי ואינה כדאית למחזיקיםכך שעדיף שהעסקא לא תצא לפועלאם היה מימוש חלקי כך שמחזיקים יוכלו להנות מעלצת ערך זו היתה עסקא טובהאך בעסקא המחזיקים נדרשים למכור אחזקתם בפרוטות
  • 3.
    מילא הבנקים 23/01/2024 09:45
    הגב לתגובה זו
    שאמנם עם ניגוד אינטרסים,אך שאר הגופים הפיננסיים שאינם בנקים הופכים לכאלה ובלי פיקוח מיוחד אך עם ניפוח מיוחד
  • 2.
    מקס 23/01/2024 09:42
    הגב לתגובה זו
    אבל למה אישרו את כלל מקס??
  • 1.
    סוף סוף עושים סוף לטייקונים (ל"ת)
    איכס 23/01/2024 09:42
    הגב לתגובה זו
  • ישרכרט לא בבעלות הטיקונים כל המניות בידי הציבור (ל"ת)
    משה 23/01/2024 18:10
    הגב לתגובה זו
כסף
צילום: Freepik

קרנות ההשתלמות באוגוסט: תשואה של כ-1.1% במסלול הכללי; כ-1.3% במסלול המנייתי

המסלולים הכלליים הניבו תשואה ממוצעת של כ-1.1% באוגוסט, והמנייתיים התקרבו ל-1.3%; אנליסט ומנורה בולטות בראש, מור וילין לפידות בתחתית; מתחילת השנה: פערים של יותר מ-1.5% בין מובילים לנגררים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה קרן השתלמות

אוגוסט אולי נפתח באי-ודאות בשווקים עם חששות גיאו-פוליטיים אבל הסתיים כשעוד חודש טוב לחוסכים. מדדי המניות סגרו בעליות נאות בארץ ובעולם, והתשואות בקרנות ההשתלמות ממשיכות לטפס, עם ממוצע של כ-1.1% במסלולים הכלליים וכ-1.3% במסלולים המנייתיים.

מנורה ואנליסט מושכות קדימה במסלול הכללי

במסלולים הכלליים, שמיועדים לרוב הציבור ומחזיקים בתמהיל מגוון יחסית של מניות, אג"ח ונכסים אלטרנטיביים, נרשמה באוגוסט תשואה בטווח של 0.92% עד 1.24%. את הטבלה החודשית הובילה קרן ההשתלמות של אנליסט, עם 1.24%, כשאחריה מיטב עם 1.19% ומנורה עם 1.17%.

בתחתית הטבלה עומדת קרן ההשתלמות של אינפיניטי, עם תשואה של 0.56% בלבד, נמוכה משמעותית מהממוצע הענפי. מעליה נמצאת ילין לפידות עם 0.92% ומגדל עם 0.97%.

אם מסתכלים על התשואה המצטברת מתחילת השנה, גם כאן אנליסט בראש עם 9.82%, כשמור (9.62%), מגדל (9.50%) וכלל (9.74%) קרובות אליה. בתחתית נמצאות אינפינטי (0.56%) ילין לפידות (8.19%) והראל (8.15%).

בהסתכלות על שלוש השנים האחרונות אנליסט מובילה עם 35.29%, לפני מיטב (33.07%) ומור (33.56%). אינפיניטי משתחלת למרכז הטבלה עם תשואה של 32.41%, קצת מעל כלל וילין לפידות. מנגד, הראל נשארת מאחור עם 26.65% בלבד - פער של כמעט 9% מהמובילה.


הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

הבורסה בת"א סגרה על האפס; ניו מד עלתה 2.9%

טבע ירדה 3.6%, הביטוח עלה 0.85%, הבנקים ירדו 0.4%

מערכת ביזפורטל |

השוק תיקן את הירידות. אולי זה בגלל שנתניהו קצת חזר בו מהאמירה הקשה של אתמול, כשבמקביל יש חדשות משרדי ממשלה מקבילים על שת"פ עם העולם. בולט במיוחד משרד האנרגיה - היו דווח על העמקת שיתוף הפעולה עם קפריסין לשם העברת גז לאירופה. מעבר לכך, נתניהו מתכנן מסיבת עיתונאים הערב בנושאים כלכליים. השוק מעריך שתהיה הרגעה מסוימת. 


ידיעה נוספת בתחום האנרגיה היתה על הרחבת התשתיות לצנרת שתוביל גז מישראל למצרים - שברון נערכת להגדלת ייצוא הגז מישראל למצרים. מדובר על פרויקט לוויתן כמובן וזה השפיע על מניות לוויתן בעיקר ניו מד שזכתה כבר מהבור לתשואה עודפת על השוק בזכות הראיון בביזפורטל - יוסי אבו: "השוק מפספס את ניו מד" - מאיפה יגיע האפסייד בהמשך?


הנפקות פרטיות פוגעות במשקיעים מקרב הציבור. הנה הדוגמה האחרונה - חברת חג'ג' אירופה חג'ג' אירופה -11.42%  , שקיימה אמש מכרז למשקיעים מסווגים והנפיקה עבורם מניות שדה פקטו דיללו את המשקיעים הפרטיים. להרחבה בנושא ראו כאן - צחי חג'ג' בחר לפגוע במשקיעים הפרטיים וחג'ג' אירופה נופלת 11%.

הבנקים חזקים - הציבור חלש. אין מספיק תחרות, והבנקים מצפצפים עלינו - אפס על ריבית עו"ש ביתרת זכות, 12.2% על ריבית עו"ש ביתרת חובה. הנגיד ובנק ישראל מסבירים לנו שהם עושים הכל כדי לשנות את זה - הם מסבירים את זה כבר שנים, אבל שום דבר לא השתנה למעט דבר אחד - הרווחים של הבנקים. הם שוברים מדי שנה שיאים. על חשבוננו. פרופ' אמיר ירון מתעתע בציבור - מדבר על החלשת הבנקים, בפועל הוא רק חיזק אותם ופגע בציבור; האם 10 מיליונים איש אנונימיים פחות חשובים מעשרות החברים והמכרים של הנגיד במערכת הבנקאית? בסוף הכל אישי - הנגיד: "פועל להעביר את הכוח מהבנקים לציבור" - האומנם?

מנכ״ל משרד התחבורה: "צריך להיות ערס כדי לשחרר תקציבים" - משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים. משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".