ברנד: המזומנים גדלו ב-90%; ירידות בשורה העליונה והתחתונה
חברת ברנד -0.34% עוסקת בתכנון והקמת תשתיות ומערכות חשמל ואנרגיה. הפעילות שלה פרוסה על גבי תחומים שונים כמו הקמת תשתיות אנרגיה וחשמל, עבודה והשקעה בחברות בתחום האנרגיה המתחדשת וגם פרויקטים של תחבורה כמו הקווים הסגול והירוק של הרכבת הקלה בגוש דן. בחודש אוגוסט האחרון רכשה החברה 20% ממניות חברת לודן לודן -0.29% ומוקדם יותר החודש הציגה הצעת רכש ל-5% נוספים ממניות החברה.
בניגוד לרבעון השני, ברבעון השלישי ברנד הציגה ירידה בתוצאות. ההכנסות הסתכמו ב-75.1 מיליון שקל לעומת 80.5 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה של 7%. הרווח הגולמי הסתכם ב-12.7 מיליון שקל לעומת 16.4 מיליון שקל, ירידה של 23%. הוצאות המימון יותר מהוכפלו והסתכמו ב-2.3 מיליון שקל לעומת מיליון שקל ברבעון המקביל, וזאת לאור הנפקת אג"ח בינואר 2023 וכן בגין עלייה בשיעורי הריבית על החוב הבנקאי של החברה.
בנוסף, החברה רשמה גידול בחלקה בהפסדי החברות הכלולות שהסתכמו במיליון שקל לעומת 31 אלף שקל ברבעון המקביל, וזאת כתוצאה מעיתוי השקעות שביצעה החברה בתחום האנרגיה המתחדשת - השקעה בפעילות בבריטניה בחודש ספטמבר 2022 והשקעה בפעילות באיטליה ופולין בחודש ינואר 2023. השקעות אלה נמצאות בשלבי פעילות מוקדמים ובהתאם עוד לא רושמות הכנסות ורווחים. ברבעון השלישי של 2023 מקוזזים ההפסדים על ידי חלק החברה ברווחי חברת לודן, בה השקיעה החברה בחודש אוגוסט 2023. הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-3 מיליון שקל לעומת 7.2 מיליון שקל, ירידה של 58%.
בפילוח למגזרים, הירידה הגדולה ביותר בהכנסות נרשמה במגזר האנרגיה בו ההכנסות הסתכמו ב-925 אלף שקל לעומת 10.6 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה הנובעת משלבי סיום עבודה על פרויקטים בצבר והעדר התקשרויות חדשות בתחום. במגזר ההקמות ואלקטרומכניקה נרשמו הכנסות של 25.9 מיליון שקל לעומת הכנסות של 18.6 מיליון שקל ברבעון המקביל.
- ברנד: "2025 היא שנת השינוי, ב-2026 נראה את הפירות"
- ברנד: הפסד של 6 מיליון שקל למרות גידול פי 3 בהכנסות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוגע להשפעת מלחמת חרבות ברזל על פעילות החברה - החברה ציינה כי השפעת המלחמה על פעילות החברה במגזרי התעשיה והאנרגיה אינה מהותית, אך במגזר ההקמות והאלקטרומכניקה (בו פועלת הקבוצה באמצעות חברת הבת גרנד) אירועי המלחמה הובילו, בין היתר, להשהיה ולעיכוב עבודות בפרויקטים בחלק מאתרי הפעילות של הקבוצה ולקיטון בהיקפי הפעילות. מרבית ההשהיות והעיכובים הינם במגזר ההקמות והאלקטרומכניקה, בעיקר 3 בפרויקטים של לקוח מהותי של החברה. החברה ציינה כי הפרויקטים באתרים אלה מהווים חלק מהותי מפעילות מגזר ההקמות והאלקטרומכניקה ובהם מועסקים מספר רב של עובדי גרנד.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.21%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳
האם השקעה במניות התשתיות עדיין אטרקטיבית?
דירוג ביזפורטל למניות התשתיות ייחשף בוועידת ההשקעות בתשתיות ביום שני הקרוב; מוזמנים - רישום לוועידת ההשקעות בתשתיות
ועידת ההשקעות בתשתיות של ביזפורטל ביום שני הקרוב תארח מנכ"לים, רגולטורים, יזמים בתחומים שונים - אנרגיה, תחבורה, תקשורת ועוד. תשתיות זה תחום לכאורה משעמם, אבל התשואות בו טובות. בשנים האחרונות, אפילו טובות מאוד. האם זה יימשך?
ננסה לענות על זה במושבי הועידה כשבמקביל המנכ"לים והרגולטורים יתארו את התחום, החברות, הסיכויים והסיכונים. במהלך הוועידה נחשוף למשתתפים דירוג שלוקח בחשבון את האיתנות של החברות, את הרווחים שלהם, את הצבר, את הפוטנציאל קדימה. ביזפורטל בעזרת מומחי השקעות ידרג אחת לתקופה תחום מסוים ויספק תובנות על חברות ספציפיות. נזכיר כי עשינו זאת בעבר לפני שנתיים. הגדרנו תיק של 5 מניות גדולות ו-5 מניות חלום. בתיק של המניות הגדולות, הצלחנו עם אלביט, טבע, בזק, וצים (צים חילקה דיבידנדים ענקיים מאז). בסולאראדג "נפלנו" כשלאחרונה היא מתקנת. ועדיין התשואה של התיק היא כ-120% (בשקלול הדיבידנדים). בתיק של פינת החלומות, הרווח גדול כי יש שם את נאוויטס וסופווייב. הנה הכתבה שהציגה את הדירוג בוועידת ההשקעות לפני כשנתיים - דירוג ביזפורטל - 5 המניות הגדולות המעניינות להשקעה.