אלקטרה פאוור מוכרת פרויקטים סולאריים בהפסד של 40 מיליון שקל
אלקטרה פאוור אלקטרה פאוור מוכרת בהפסד - החברה הודיעה היום שתמכור את מלוא זכויותיה בפעילות הייזום בפרויקטים סולאריים לחברת טראלייט טראלייט 3.34% בתמורה ל-25 מיליון שקל - מה שמצביע על הפסד של בין 30-40 מיליון שקל. ההיקף הכולל של הפרויקטים מסתכם ב-16.5 מגה וואט והם צפויים להניב לטראלייט 320 מיליון שקל על פני 25 שנה. שנה. היקף ההכנסה השנתית הצפויה בגין הפרויקטים המחוברים ואלה שנמצאים על סף חיבור לרשת החשמל הינו כ-5 מיליון שקל, המהווים כ-6.5 מגה וואט. מעבר לכך היקף הפרויקטים שנמצאים בשלב הייזום הינו כ-10 מגה וואט.
במסגרת העסקה, שנחתמה באמצעות חברת הבת של טראלייט סולארטק (61%), תהפוך טראלייט לבעלת מלוא זכויות הבעלות בפרויקטים אלו של אלקטרה פאוור שהינם פרויקטים תעריפיים לכ-25 שנים ופרוסים על פני מקומות רבים בישראל. ההסכם כולל בעלות על כלל הנכסים, זכויות במתקנים סולאריים לייצור חשמל המשמשים את אלקטרה פאוור בפרויקטים הנמצאים בשלבי ביצוע שונים, לרבות פרויקטים שכבר מחוברים לרשת החשמל, כולל בעלות בציוד הנלווה למתקנים אלו, זכויות בהסכמים בהם התקשרה אלקטרה פאוור, לרבות הסכמים עם לקוחות וצרכנים והסכמים עם בעלי הזכויות במקרקעי הפרויקטים ועוד.
רני ליפשיץ, מנכ"ל טראלייט: "טראלייט ממשיכה לפתח ולהרחיב את פעילותה בכל הגזרות, ובהקשר זה אנו מעדכנים היום על הסכם לרכישת פרויקטים פוטו-וולטאים שבבעלות חברת אלקטרה פאוור בישראל. היקף ההכנסות המצטבר הצפוי מהפרויקטים שכבר מחוברים הוא 125 מיליון שקל למשך 25 שנה, עם פוטנציאל גידול ל-320 מיליון שקל בתוספת הפרויקטים שבתהליכי ייזום. פרויקטים אלו מעמיקים את פעילותנו בישראל, ויהוו מנוע צמיחה נוסף של טראלייט, לצד הפעילות המשמעותית מאוד בארץ".
מנכ״ל אלקטרה פאוור, חן מלמד: ״מכירת הפעילות הסולארית של אלקטרה פאוור היא המשך יישום התוכנית האסטרטגית של החברה שעיקרה יציאה מתחום פעילות הייצור הסולארי בארץ ובחו״ל והתמקדות בהפיכתה של אלקטרה פאוור למובילה באספקת פתרונות אנרגיה ללקוחותיה בתחומי הגפ״מ, החשמל והגז הטבעי, תוך יצירת סינרגיה בין תחומי פעילות אלה".
- אלקטרה פאוור מחזירה את המותג "סופרגז" וממקדת את פעילותה בגפ"מ
- אלקטרה פאוור: ההכנסות צמחו אבל הגפ"מ אכל את הרווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלקטרה פאוור אכן פועלת בכדי להפוך לשחקני דומיננטית בתחום אספקת החשמל - לפני חודשיים חתמה אלקטרה פאוור עם חברת בת של אנלייט אנלייט אנרגיה -1.7% על מזכר הבנות להקמת תאגיד ייעודי משותף שיתמקד בשיווק ובאספקת חשמל ירוק לצרכנים ביתיים ולצרכנים עסקיים קטנים. אלקטרה פאוור תחזיק ב-65% ואנלייט ב-35%..

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
