דוחות

עם הפסד נקי והון של 80 מיליון שקל - טריא נסחרת לפי 320 מיליון שקל

החברה ממשיכה להציג להפסיד כסף - ההפסד התפעולי, לפני הוצאות ההנפקה, עמד על 3.6 מיליון שקל, כמעט פי 2 מהרבעון המקביל אך השוק לא מתרגש
מתן קובי | (6)

חברת הפינטק  טריא 0%  דיווחה על הכנסות ברבעון האחרון השלישי של השנה בסך 21.4 מיליון שקל, זאת לעומת כ-14 מיליון שקל ברבעון המקביל - הרווח הגולמי כמעט ושלא השתנה ועמד על 5.2 מיליון שקל. החברה נכנסה לבורסה לאחר שהתמזגה לשלד הבורסאי של לוזון נדל"ן, מה שהוביל להוצאה של 42.8 מיליון שקל. החברה רשמה ברבעון האחרון הפסד תפעולי (לפני הוצאות ההנפקה) של 3.68 מיליון שקל, ברבעון המקביל הנתון עמד על 1.4 מיליון שקל אך השוק עדיין מאמין שהיא שווה את מחיר ההנפקה. 

בחודש אפריל דווח על כך שמשקיעי לוזון נדל"ן יצביעו במאי על מיזוג טריא לפי 320 מיליון שקל. בסוף חודש יוני העסקה יצאה לפועל שבעלי השלד מחזיקים בכ-19.5% מהחברה והמשקיעים של טריא מחזיקים בכ-40% הנוספים מסך בעלי השליטה. שווי החברה כעת עומד על השווי לפי בוצע המיזוג אך לא ברור איך השוק "מסכים" עם התמחור הזה כאשר לחברה יש הון של 80 מיליון שקל בלבד. 

היקף תיק האשראי המנוהל של החברה עומד על 3.4 מיליארד דולר - 2.8 מיליארד שקל של הציבור ועוד 0.6 של גופים מוסדיים. ה-EBITDA המתואם של החברה עמד בתשעת החודשים על 2 מיליון שקל בלבד, בתקופה המקבילה אשתקד הנתון עמד על 6.6 מיליון שקל.  החברה רשמה הפסד נקי של 3.65 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה, ברבעון המקביל ההפסד עמד על 1.68 מיליון שקל.

את טריא הקימו ב-2014 אסף שלוש, אייל אלחיאני וורדה לוסטהויז - המחזיקים ב- 4.8%, 10.5% ו-10.4% מהחברה בהתאמה. החברה רשמה ברבעון האחרון ירידה של 31 מיליון שקל במזומנים מפעילות שוטפת, ברבעון המקביל הנתון עמד על כ-2 מיליון שקל. בשלושת החודשים האחרונים המניה איבדה 10% ועומדת על מחיר של 53.7 אגורות נכון לסגירת המסחר אתמול. 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    פירמידה בחסות החוק (ל"ת)
    לקוחה 28/11/2022 08:52
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מאוכזבת 27/11/2022 14:15
    הגב לתגובה זו
    מרמים לקוחות, אסור להשקיע אצלם
  • 3.
    חחחחח אוקייי בהצלחה חחחחחחחחח (ל"ת)
    אנונימי 26/11/2022 21:50
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    בלנדר יותר מענינת 26/11/2022 20:47
    הגב לתגובה זו
    קודם שקלא. ועכשיו טריא תחכו. לראות הכסף חזרה
  • 1.
    שי 25/11/2022 21:16
    הגב לתגובה זו
    אין על הגיון להשקיע אצלם. בנוסף, בקופת הקורונה התקשו מאד להשיב כסף למשקיעים.
  • גם עכשיו הם מתקשים + אחוז גבוהה מסכום ההשקעה בפיגור!!!! (ל"ת)
    דוד סודאי 27/11/2022 08:22
    הגב לתגובה זו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳