אייל אלחינאי טריא
צילום: סטרוגו צילומים
דוחות

עם הפסד נקי והון של 80 מיליון שקל - טריא נסחרת לפי 320 מיליון שקל

החברה ממשיכה להציג להפסיד כסף - ההפסד התפעולי, לפני הוצאות ההנפקה, עמד על 3.6 מיליון שקל, כמעט פי 2 מהרבעון המקביל אך השוק לא מתרגש
מתן קובי | (6)

חברת הפינטק  טריא 1.83%  דיווחה על הכנסות ברבעון האחרון השלישי של השנה בסך 21.4 מיליון שקל, זאת לעומת כ-14 מיליון שקל ברבעון המקביל - הרווח הגולמי כמעט ושלא השתנה ועמד על 5.2 מיליון שקל. החברה נכנסה לבורסה לאחר שהתמזגה לשלד הבורסאי של לוזון נדל"ן, מה שהוביל להוצאה של 42.8 מיליון שקל. החברה רשמה ברבעון האחרון הפסד תפעולי (לפני הוצאות ההנפקה) של 3.68 מיליון שקל, ברבעון המקביל הנתון עמד על 1.4 מיליון שקל אך השוק עדיין מאמין שהיא שווה את מחיר ההנפקה. 

בחודש אפריל דווח על כך שמשקיעי לוזון נדל"ן יצביעו במאי על מיזוג טריא לפי 320 מיליון שקל. בסוף חודש יוני העסקה יצאה לפועל שבעלי השלד מחזיקים בכ-19.5% מהחברה והמשקיעים של טריא מחזיקים בכ-40% הנוספים מסך בעלי השליטה. שווי החברה כעת עומד על השווי לפי בוצע המיזוג אך לא ברור איך השוק "מסכים" עם התמחור הזה כאשר לחברה יש הון של 80 מיליון שקל בלבד. 

היקף תיק האשראי המנוהל של החברה עומד על 3.4 מיליארד דולר - 2.8 מיליארד שקל של הציבור ועוד 0.6 של גופים מוסדיים. ה-EBITDA המתואם של החברה עמד בתשעת החודשים על 2 מיליון שקל בלבד, בתקופה המקבילה אשתקד הנתון עמד על 6.6 מיליון שקל.  החברה רשמה הפסד נקי של 3.65 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה, ברבעון המקביל ההפסד עמד על 1.68 מיליון שקל.

את טריא הקימו ב-2014 אסף שלוש, אייל אלחיאני וורדה לוסטהויז - המחזיקים ב- 4.8%, 10.5% ו-10.4% מהחברה בהתאמה. החברה רשמה ברבעון האחרון ירידה של 31 מיליון שקל במזומנים מפעילות שוטפת, ברבעון המקביל הנתון עמד על כ-2 מיליון שקל. בשלושת החודשים האחרונים המניה איבדה 10% ועומדת על מחיר של 53.7 אגורות נכון לסגירת המסחר אתמול. 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    פירמידה בחסות החוק (ל"ת)
    לקוחה 28/11/2022 08:52
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מאוכזבת 27/11/2022 14:15
    הגב לתגובה זו
    מרמים לקוחות, אסור להשקיע אצלם
  • 3.
    חחחחח אוקייי בהצלחה חחחחחחחחח (ל"ת)
    אנונימי 26/11/2022 21:50
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    בלנדר יותר מענינת 26/11/2022 20:47
    הגב לתגובה זו
    קודם שקלא. ועכשיו טריא תחכו. לראות הכסף חזרה
  • 1.
    שי 25/11/2022 21:16
    הגב לתגובה זו
    אין על הגיון להשקיע אצלם. בנוסף, בקופת הקורונה התקשו מאד להשיב כסף למשקיעים.
  • גם עכשיו הם מתקשים + אחוז גבוהה מסכום ההשקעה בפיגור!!!! (ל"ת)
    דוד סודאי 27/11/2022 08:22
    הגב לתגובה זו
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.