אייל אלחינאי טריא
צילום: סטרוגו צילומים
דוחות

עם הפסד נקי והון של 80 מיליון שקל - טריא נסחרת לפי 320 מיליון שקל

החברה ממשיכה להציג להפסיד כסף - ההפסד התפעולי, לפני הוצאות ההנפקה, עמד על 3.6 מיליון שקל, כמעט פי 2 מהרבעון המקביל אך השוק לא מתרגש
מתן קובי | (6)

חברת הפינטק  טריא -0.18%  דיווחה על הכנסות ברבעון האחרון השלישי של השנה בסך 21.4 מיליון שקל, זאת לעומת כ-14 מיליון שקל ברבעון המקביל - הרווח הגולמי כמעט ושלא השתנה ועמד על 5.2 מיליון שקל. החברה נכנסה לבורסה לאחר שהתמזגה לשלד הבורסאי של לוזון נדל"ן, מה שהוביל להוצאה של 42.8 מיליון שקל. החברה רשמה ברבעון האחרון הפסד תפעולי (לפני הוצאות ההנפקה) של 3.68 מיליון שקל, ברבעון המקביל הנתון עמד על 1.4 מיליון שקל אך השוק עדיין מאמין שהיא שווה את מחיר ההנפקה. 

בחודש אפריל דווח על כך שמשקיעי לוזון נדל"ן יצביעו במאי על מיזוג טריא לפי 320 מיליון שקל. בסוף חודש יוני העסקה יצאה לפועל שבעלי השלד מחזיקים בכ-19.5% מהחברה והמשקיעים של טריא מחזיקים בכ-40% הנוספים מסך בעלי השליטה. שווי החברה כעת עומד על השווי לפי בוצע המיזוג אך לא ברור איך השוק "מסכים" עם התמחור הזה כאשר לחברה יש הון של 80 מיליון שקל בלבד. 

היקף תיק האשראי המנוהל של החברה עומד על 3.4 מיליארד דולר - 2.8 מיליארד שקל של הציבור ועוד 0.6 של גופים מוסדיים. ה-EBITDA המתואם של החברה עמד בתשעת החודשים על 2 מיליון שקל בלבד, בתקופה המקבילה אשתקד הנתון עמד על 6.6 מיליון שקל.  החברה רשמה הפסד נקי של 3.65 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה, ברבעון המקביל ההפסד עמד על 1.68 מיליון שקל.

את טריא הקימו ב-2014 אסף שלוש, אייל אלחיאני וורדה לוסטהויז - המחזיקים ב- 4.8%, 10.5% ו-10.4% מהחברה בהתאמה. החברה רשמה ברבעון האחרון ירידה של 31 מיליון שקל במזומנים מפעילות שוטפת, ברבעון המקביל הנתון עמד על כ-2 מיליון שקל. בשלושת החודשים האחרונים המניה איבדה 10% ועומדת על מחיר של 53.7 אגורות נכון לסגירת המסחר אתמול. 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    פירמידה בחסות החוק (ל"ת)
    לקוחה 28/11/2022 08:52
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מאוכזבת 27/11/2022 14:15
    הגב לתגובה זו
    מרמים לקוחות, אסור להשקיע אצלם
  • 3.
    חחחחח אוקייי בהצלחה חחחחחחחחח (ל"ת)
    אנונימי 26/11/2022 21:50
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    בלנדר יותר מענינת 26/11/2022 20:47
    הגב לתגובה זו
    קודם שקלא. ועכשיו טריא תחכו. לראות הכסף חזרה
  • 1.
    שי 25/11/2022 21:16
    הגב לתגובה זו
    אין על הגיון להשקיע אצלם. בנוסף, בקופת הקורונה התקשו מאד להשיב כסף למשקיעים.
  • גם עכשיו הם מתקשים + אחוז גבוהה מסכום ההשקעה בפיגור!!!! (ל"ת)
    דוד סודאי 27/11/2022 08:22
    הגב לתגובה זו
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

יוגב שריד שיח מדיקל
צילום: יחצ

שיח מגדילה רווחים למרות ירידה בהכנסות

רווח תפעולי של 5.7 מיליון על הכנסות של 40.9 מיליון, לעומת רווח תפעולי של 3.2 מיליון על הכנסות של 42.6 מיליון ברבעון המקביל אשתקד; יוגב שריד, מנכ"ל שיח: :"אנו רואים התייצבות במספר מטופלי הקנאביס ומאמינים כי מספרם יחזור לצמיחה בטווח הבינוני והארוך"

רן קידר |
נושאים בכתבה שיח מדיקל קנאביס

ההכנסות של שיח מדיקל שיח מדיקל 6.4%  ברבעון השלישי הסתכמו בכ-40.9 מיליון ש"ח, לעומת כ-42.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. סך ההכנסות מהווה גידול של 4.8% ביחס לרבעון הקודם וקיטון של כ-3.9% ביחס לרבעון המקביל. הקיטון מול הרבעון המקביל נובע, בין היתר, משינוי בכמות המטופלים בישראל ומירידת מחירים כתוצאה מהתחרות בענף ושינוי טעמי הצרכן.

הרווח הגולמי לפני השפעת שינויים בשווי הוגן של נכס ביולוגי ברבעון הסתכם ב-14.2 מיליון ש"ח, לעומת כ- 13.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-6.1%. שיעור הרווח הגולמי עמד ברבעון על 34.7%, לעומת כ- 31.4% ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווח הגולמי ובשיעורו נובע בעיקר מתמהיל המוצרים הנמכרים לצד מהלכים שונים בהם נקטה החברה כגון התייעלות בחוות הגידול של החברה, התאמת תכנית הגידול לצרכי השוק המשתנים, וגידול בהיקף הפעילות במפעל שיח.

הרווח התפעולי הסתכם ב-5.7 מיליון ש"ח (המהווה כ- 13.8% מההכנסות) לעומת כ- 3.2 מיליון ש"ח (המהווה כ- 7.4%), צמיחה של כ- 79% לעומת הרבעון המקביל. Adjusted EBITDA ברבעון הסתכם בכ- 5.0 מיליון ש"ח (ומהווה 12% מההכנסות) לעומת כ- 4.6 מיליון ש"ח (המהווה כ- 11% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 8%. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בחברה ברבעון הסתכם ב-4.2 מיליון ש"ח, לעומת כ-2.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 80%.

 

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון היה מינוס 3 מיליון ש"ח לעומת תזרים חיובי  של כ-8.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, התזרים הושפע מהפרשי עיתוי טכניים (שיפטינג עם הרבעון הרביעי של השנה) אשר משתקפים ברבעון הנוכחי בגידול ביתרת הלקוחות.