אינטרקיור בדו"חות שיא: ההכנסות צמחו פי 2 ל-95 מיליון שקל
חברת הקנאביס הרפואי אינטרקיור -0.91% מפרסמת את תוצאות הרבעון השני של שנת 2022, זהו רבעון נוסף בו החברה מכפילה את ההכנסות ביחס לרבעון המקביל אשתקד, ולהגדיל הכנסות ביחס לרבעון הקודם. ככלל, חשוב לציין כי הרווחיות בתחום הקנאביס לא יציבה ונתונה לתנודות בין הרבעונים.
הכנסות החברה ברבעון השני של שנת 2022 הגיעו ל-95 מיליון שקל לעומת 47 מיליון שקל ברבעון המקביל ו-87 מיליון שקל ברבעון הקודם. ההכנסות משקפות קצב הכנסות שנתי של 381 מיליון שקל ב-2022. הרווח התפעולי המתואם של חברת הקנאביס זינק ב-90%, ביחס לרבעון המקביל אשתקד ל-22.8 מיליון שקל, המהווה 23% מההכנסות. עלייה של 4% מהרבעון הקודם.
הרווח הגולמי ברבעון הראשון צמח ב-115% ביחס לרבעון המקביל והסתכם ב-40.5 מיליון שקל, עלייה של 16% ביחס לרבעון הראשון של השנה. הרווח בשורה התחתונה הסתכם ב-15.2 מיליון שקל, נתון המייצג עלייה של 160% ביחס לרבעון המקביל ב-2021. לחברה תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת שנעמד נכון לסוף הרבעון השני על כ-246 מיליון שקל.
ברבעון השני בוצעה השקה מוצלחת של אינטרקיור ו-Cookies לחנות דגל ראשונה במרכז וינה, אוסטריה המציעה מגוון מוצרי Cookies ואחרים, חברת הקנאביס המשיכה בהרחבת רשת בתי המרקחת בישראל, המתמחה בקנאביס רפואי, עם פתיחת בית מרקחת 'קוקיז' בבאר שבע. במהלך הרבעון מספר בתי המרקחת של החברה הפועלים בישראל גדל ל-24, מתוכם 16 בעלי רישיון פעיל אשר ניפקו קנאביס רפואי במהלך הרבעון.
- אפלייד מטיריאלס עוקפת את ציפיות האנליסטים - אך התחזית חלשה
- מג'יק עם תוצאות טובות, אבל התחזית מאכזבת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה צופה המשך עלייה בהכנסות במהלך הרבעון השלישי של 2022 וכן במשך השנה. עוד בחברה צופים כי נתח השוק ימשיך ויגדל במהלך הרבעון הקרוב עקב ביקוש קשיח למוצריה, והרחבת פעילות חלוקת הקנאביס הרפואי של החברה.
מנכ"ל אינטרקיור אלכסנדר רבינוביץ מסר: "אנו גאים לדווח על רבעון עשירי ברציפות של צמיחה רווחית תוך ביסוס מעמדנו המוביל. אינטרקיור ממשיכה להתמקד בפיתוח ובהשקה של מוצרי קנאביס רפואי ברמת האיכות הגבוהה ביותר, זאת במקביל להתפתחות המהירה של שווקי היעד הבינלאומיים שלנו. במהלך הרבעון השני הגדלנו את מערכי הגידול, הייצור וההפצה שלנו תוך יישום תוכניתנו האסטרטגית להרחבת הפעילות הגלובלית. אנו מצפים להמשך הצמיחה, תוך מחוייבות והתמקדות בהרחבת הפלטפורמה הייחודית שלנו, בניית ערך לבעלי המניות ושיפור איכות החיים לקהילות המטופלים בארץ ובעולם".
סמנכ"ל הכספים של אינטרקיור, עמוס כהן מסר: "הצוותים שלנו סיפקו רבעון חזק נוסף בכל החזיתות, תוך התמקדות בביצוע אסטרטגיית הצמיחה הרווחית שלנו ובמשמעת הפיננסית שלנו. עם מאזן חזק ולמעלה מ-95 מיליון דולר במזומן, אנו ממוקמים היטב לקראת תהליך הקונסולידציה בענף".
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
- 10.אביקול 16/08/2022 21:18הגב לתגובה זומנייה מ-2400 ירדה ל-2000 הכנסות עלו פי 2 לפי אהוד ברק... אז מה קורה ולאן הולך הכסף...?
- 9.דעה 16/08/2022 18:27הגב לתגובה זומניה של עבודה בעיניים, תקופה ארוכה של דוחות מצויינים, רווח ושיתופי פעולה והמניה יורדת..
- 8.משקיע 16/08/2022 16:35הגב לתגובה זורבעון 10 של רווחי שיא והמניה בתחתית לא זזה. מאוד מעניין מה יתפוצץ כאן בסוף איתה. לא הגיוני לחלוטין
- 7.והבטטה בקושי זזה (ל"ת)tt 16/08/2022 00:45הגב לתגובה זו
- 6.אם מצב החברה כל כך טוב,למה המנייה שקועה עדיין במצולות ! (ל"ת)יובל נשיא 15/08/2022 23:53הגב לתגובה זו
- אלון 16/08/2022 09:53הגב לתגובה זויעזוב הפדופיל , תחזור הברכה.
- 5.למה לא עולה לפחות חזרה לשיא ? (ל"ת)כ.ד 15/08/2022 22:50הגב לתגובה זו
- 4.הדיוידנד הולך לברק (עוד רמטכל) (ל"ת)כ.ד 15/08/2022 22:49הגב לתגובה זו
- 3.יקי 15/08/2022 19:40הגב לתגובה זומה עם דבידנתיםלמשקיעים לאן הולך הרווח
- 2.dw 15/08/2022 18:19הגב לתגובה זואת האקוויטי אנחנו מוכנים לתת בחינם, רק שהחוב יכוסה
- 1.frey1_miz 15/08/2022 18:03הגב לתגובה זוודיבידנד יוק?

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳