אינטרקיור בדו"חות שיא: ההכנסות צמחו פי 2 ל-95 מיליון שקל
חברת הקנאביס הרפואי אינטרקיור -1.85% מפרסמת את תוצאות הרבעון השני של שנת 2022, זהו רבעון נוסף בו החברה מכפילה את ההכנסות ביחס לרבעון המקביל אשתקד, ולהגדיל הכנסות ביחס לרבעון הקודם. ככלל, חשוב לציין כי הרווחיות בתחום הקנאביס לא יציבה ונתונה לתנודות בין הרבעונים.
הכנסות החברה ברבעון השני של שנת 2022 הגיעו ל-95 מיליון שקל לעומת 47 מיליון שקל ברבעון המקביל ו-87 מיליון שקל ברבעון הקודם. ההכנסות משקפות קצב הכנסות שנתי של 381 מיליון שקל ב-2022. הרווח התפעולי המתואם של חברת הקנאביס זינק ב-90%, ביחס לרבעון המקביל אשתקד ל-22.8 מיליון שקל, המהווה 23% מההכנסות. עלייה של 4% מהרבעון הקודם.
הרווח הגולמי ברבעון הראשון צמח ב-115% ביחס לרבעון המקביל והסתכם ב-40.5 מיליון שקל, עלייה של 16% ביחס לרבעון הראשון של השנה. הרווח בשורה התחתונה הסתכם ב-15.2 מיליון שקל, נתון המייצג עלייה של 160% ביחס לרבעון המקביל ב-2021. לחברה תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת שנעמד נכון לסוף הרבעון השני על כ-246 מיליון שקל.
ברבעון השני בוצעה השקה מוצלחת של אינטרקיור ו-Cookies לחנות דגל ראשונה במרכז וינה, אוסטריה המציעה מגוון מוצרי Cookies ואחרים, חברת הקנאביס המשיכה בהרחבת רשת בתי המרקחת בישראל, המתמחה בקנאביס רפואי, עם פתיחת בית מרקחת 'קוקיז' בבאר שבע. במהלך הרבעון מספר בתי המרקחת של החברה הפועלים בישראל גדל ל-24, מתוכם 16 בעלי רישיון פעיל אשר ניפקו קנאביס רפואי במהלך הרבעון.
- אפלייד מטיריאלס עוקפת את ציפיות האנליסטים - אך התחזית חלשה
- מג'יק עם תוצאות טובות, אבל התחזית מאכזבת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה צופה המשך עלייה בהכנסות במהלך הרבעון השלישי של 2022 וכן במשך השנה. עוד בחברה צופים כי נתח השוק ימשיך ויגדל במהלך הרבעון הקרוב עקב ביקוש קשיח למוצריה, והרחבת פעילות חלוקת הקנאביס הרפואי של החברה.
מנכ"ל אינטרקיור אלכסנדר רבינוביץ מסר: "אנו גאים לדווח על רבעון עשירי ברציפות של צמיחה רווחית תוך ביסוס מעמדנו המוביל. אינטרקיור ממשיכה להתמקד בפיתוח ובהשקה של מוצרי קנאביס רפואי ברמת האיכות הגבוהה ביותר, זאת במקביל להתפתחות המהירה של שווקי היעד הבינלאומיים שלנו. במהלך הרבעון השני הגדלנו את מערכי הגידול, הייצור וההפצה שלנו תוך יישום תוכניתנו האסטרטגית להרחבת הפעילות הגלובלית. אנו מצפים להמשך הצמיחה, תוך מחוייבות והתמקדות בהרחבת הפלטפורמה הייחודית שלנו, בניית ערך לבעלי המניות ושיפור איכות החיים לקהילות המטופלים בארץ ובעולם".
סמנכ"ל הכספים של אינטרקיור, עמוס כהן מסר: "הצוותים שלנו סיפקו רבעון חזק נוסף בכל החזיתות, תוך התמקדות בביצוע אסטרטגיית הצמיחה הרווחית שלנו ובמשמעת הפיננסית שלנו. עם מאזן חזק ולמעלה מ-95 מיליון דולר במזומן, אנו ממוקמים היטב לקראת תהליך הקונסולידציה בענף".
- נופר מוכרת 5% בקרן המשותפת לנוי; תרשום רווח מהותי
- הפרמיה נמחקה והמשקיעים הקטנים נשארו עם ההפסד - המקרה של זוז
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מכר למשקיעים וקנה אחרי חודשיים בשליש מחיר
- 10.אביקול 16/08/2022 21:18הגב לתגובה זומנייה מ-2400 ירדה ל-2000 הכנסות עלו פי 2 לפי אהוד ברק... אז מה קורה ולאן הולך הכסף...?
- 9.דעה 16/08/2022 18:27הגב לתגובה זומניה של עבודה בעיניים, תקופה ארוכה של דוחות מצויינים, רווח ושיתופי פעולה והמניה יורדת..
- 8.משקיע 16/08/2022 16:35הגב לתגובה זורבעון 10 של רווחי שיא והמניה בתחתית לא זזה. מאוד מעניין מה יתפוצץ כאן בסוף איתה. לא הגיוני לחלוטין
- 7.והבטטה בקושי זזה (ל"ת)tt 16/08/2022 00:45הגב לתגובה זו
- 6.אם מצב החברה כל כך טוב,למה המנייה שקועה עדיין במצולות ! (ל"ת)יובל נשיא 15/08/2022 23:53הגב לתגובה זו
- אלון 16/08/2022 09:53הגב לתגובה זויעזוב הפדופיל , תחזור הברכה.
- 5.למה לא עולה לפחות חזרה לשיא ? (ל"ת)כ.ד 15/08/2022 22:50הגב לתגובה זו
- 4.הדיוידנד הולך לברק (עוד רמטכל) (ל"ת)כ.ד 15/08/2022 22:49הגב לתגובה זו
- 3.יקי 15/08/2022 19:40הגב לתגובה זומה עם דבידנתיםלמשקיעים לאן הולך הרווח
- 2.dw 15/08/2022 18:19הגב לתגובה זואת האקוויטי אנחנו מוכנים לתת בחינם, רק שהחוב יכוסה
- 1.frey1_miz 15/08/2022 18:03הגב לתגובה זוודיבידנד יוק?

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
