אמנון שעשוע
צילום: ג'ונתן הפנר

רשות שוק ההון העניקה רישיון ייעוץ פנסיוני ל-ONE ZERO

הבנק יעניק שירותי ייעוץ פנסיוני ללקוחותיו כחלק מדמי המנוי;  "קבלת הרישיון היא אבן דרך חשובה במסגרת השלמת בניית חבילת שירותי הבנקאות הפרטית"
נתן טגי | (2)

הבנק הדיגיטלי הראשון בישראל, ששינה את שמו לאחרונה ל-ONE ZERO, ששירותיו טרם נפתחו לציבור הרחב ופועל כעת בשלב פיילוט אליו מצטרפים בהדרגה לקוחות חדשים, כאשר על פי הדיווח מונה מעל ל-80 אלף איש. מודל הבנק הדיגיטלי בשונה משאר הבנקים כולל שורה של שירותים בנקאיים עליהם משלמים היום הלקוחות דמי שירות נפרדים, כאשר בבנק הדיגיטלי כל אלו יוכללו תחת דמי מנוי אחד. דמי המנוי, יכללו את עלויות ניהול העו"ש, עמלות כרטיסי האשראי, עלויות המרה, משיכת מט"ח מכרטיס האשראי ומחשבון הבנק, העברות בנקאיות, הוצאת ערבות בנקאית ושירותים נוספים, ומהיום גם שירות ייעוץ פנסיוני. 

כעת הבנק מקבל רישיון ייעוץ פנסיוני מרשות שוק ההון, ויעניק ייעוץ פנסיוני לקהל לקוחותיו כחלק מחבילת שירותי הבנקאות הפרטית שהוא מעניק (דמי מנוי), שצפויה לכלול בהדרגה שורה של ייעוצים וליווי פיננסי מקיף. הבנק יעניק את שירותי הייעוץ הפנסיוני במודל אובייקטיבי, כלומר מבוססים על קבלת עמלת הפצה זהה מכלל גופי הפנסיה בישראל, באופן שמונע הטיה לגוף כזה או אחר. 

העמלה הנהוגה עומדת על 0.25% ובמקרים של קרן פנסיה, שדמי הניהול שלה נמוכים לעיתים מעמלת ההפצה הופכת את הייעוץ בתחום הפנסיה באופן כללי לבלתי כדאי. במסגרת ההתקשרות של ONE ZERO עם הגופים המוסדיים הונהג מודל הפצה הכולל לצד עמלה קבועה של 0.25% גם תקרת עמלה. מודל מסוג זה עשוי לתמרץ את ONE ZERO להעניק ייעוץ פנסיוני גם על קרנות פנסיה וגם ללקוחות שאין להם סכומי כסף גבוהים מאד.

גל בר דעה, מנכ"ל ONE ZERO: "קבלת הרישיון היא אבן דרך חשובה במסגרת השלמת בניית חבילת שירותי הבנקאות הפרטית, שיאפשרו למנהלי הכספים שלנו לנהל בהדרגה את כלל החיים הפיננסים של הלקוחות שלנו."

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    איך הופכים ללקוח?!,כתבתי להם,לא עונים אפילו.חחחחח (ל"ת)
    לא מובן?! 14/08/2022 16:00
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    טל 13/07/2022 20:40
    הגב לתגובה זו
    עוד דרך להרוויח על חשבון הלקוח
כסף
צילום: Freepik

קרנות ההשתלמות באוגוסט: תשואה של כ-1.1% במסלול הכללי; כ-1.3% במסלול המנייתי

המסלולים הכלליים הניבו תשואה ממוצעת של כ-1.1% באוגוסט, והמנייתיים התקרבו ל-1.3%; אנליסט ומנורה בולטות בראש, מור וילין לפידות בתחתית; מתחילת השנה: פערים של יותר מ-1.5% בין מובילים לנגררים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה קרן השתלמות

אוגוסט אולי נפתח באי-ודאות בשווקים עם חששות גיאו-פוליטיים אבל הסתיים כשעוד חודש טוב לחוסכים. מדדי המניות סגרו בעליות נאות בארץ ובעולם, והתשואות בקרנות ההשתלמות ממשיכות לטפס, עם ממוצע של כ-1.1% במסלולים הכלליים וכ-1.3% במסלולים המנייתיים.

מנורה ואנליסט מושכות קדימה במסלול הכללי

במסלולים הכלליים, שמיועדים לרוב הציבור ומחזיקים בתמהיל מגוון יחסית של מניות, אג"ח ונכסים אלטרנטיביים, נרשמה באוגוסט תשואה בטווח של 0.92% עד 1.24%. את הטבלה החודשית הובילה קרן ההשתלמות של אנליסט, עם 1.24%, כשאחריה מיטב עם 1.19% ומנורה עם 1.17%.

בתחתית הטבלה עומדת קרן ההשתלמות של אינפיניטי, עם תשואה של 0.56% בלבד, נמוכה משמעותית מהממוצע הענפי. מעליה נמצאת ילין לפידות עם 0.92% ומגדל עם 0.97%.

אם מסתכלים על התשואה המצטברת מתחילת השנה, גם כאן אנליסט בראש עם 9.82%, כשמור (9.62%), מגדל (9.50%) וכלל (9.74%) קרובות אליה. בתחתית נמצאות אינפינטי (0.56%) ילין לפידות (8.19%) והראל (8.15%).

בהסתכלות על שלוש השנים האחרונות אנליסט מובילה עם 35.29%, לפני מיטב (33.07%) ומור (33.56%). אינפיניטי משתחלת למרכז הטבלה עם תשואה של 32.41%, קצת מעל כלל וילין לפידות. מנגד, הראל נשארת מאחור עם 26.65% בלבד - פער של כמעט 9% מהמובילה.


ניר דוד מנכ"ל בזק; צילום: אלעד גוטמןניר דוד מנכ"ל בזק; צילום: אלעד גוטמן
ראיון

ממשחיל כבלים למנכ"ל: ניר דוד על בזק, הסיבים, ה-AI והזינוק בביקושים

אחרי 32 שנה בבזק, ניר דוד מתאר את המסלול מלמטה למעלה ומסביר כיצד החברה פרסה סיבים ל־85% ממשקי הבית, שמרה על מחירי אינטרנט הנמוכים בכ־22% מהממוצע ב-OECD ונערכת לעידן ה-AI, הבית החכם והתרחבות בשירותי סייבר וכבלי תקשורת תת-ימיים

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה בזק ניר דוד



מאיש תשתיות שמשחיל כבלים למנכ"ל החברה - זה המסלול שעשה ניר דוד ב-32 השנים שלו בבזק. דוד, שמנהל כיום את אחת מהחברות הגדולות בישראל, מספר שכבר ביום הראשון שלו בעבודה היה בטוח שיהיה מנכ"ל. המציאות הייתה שונה, אבל הוא בנה את המסלול שלו מלמטה למעלה, מהכבלים ועד לחדרי הישיבות.


החברה שבה התחיל כעובד תשתיות היא כיום אחת מ-12 החברות המובילות בעולם באיכות שירותי האינטרנט. לדבריו, בזק מחוברת כיום ל-85% ממשקי הבית בישראל עם סיבים אופטיים, ומשרתת 2.8 מיליון משקי בית. המוצר הישראלי זול ב-22% מהממוצע ב-OECD - המוצר היחיד במדינה שעולה פחות מהממוצע הבינלאומי.






כמה זמן אתה מנכ"ל בזק ואיך זה להיות בתפקיד הזה?

"שנה וחצי. איך זה - תענוג. כל יום הוא אתגר בפני עצמו. להיות מנכ"ל בזק - חוויה שהיא 24/7. לפעמים חושב ששנה של מנכ"ל בזק זה כמו שנת כלב - שבע שנים של בן-אדם רגיל. זה חוויה."