קרסו הרוויחה 277 מ' ש' ב-2021 - מבקר המדינה קבע שחלק גדול מהרווח הוא גזל
קבוצת קרסו מוטורס - יבואנית רכבי רנו וניסאן ובעלת "קל אוטו" העוסקת בליסינג והשכרה, צוחקת כל הדרך אל הבנק. קרסו לצד יבואניות הרכב הגדולות, נהנית מרווחיות גבוהה מאוד ולא מוצדקת. הקרטל של יבואני הרכב, העריך לאחרונה מבקר המדינה גוזל מהציבור 1.2 מיליארד שקל בשנה. כלומר, אם היתה תחרות, הציבור היה משלם פחות 1.2 מיליארד שקל והרווחים של קרסו והקולגות שלה היו יורדים ב-1.2 מיליארד שקל. המבקר קצת נרדם, הוא מתייחס לגזל בהתאם למצב לפני שנתיים, זה כיום הרבה יותר.
אז כשאתם קוראים את הנתונים של קרסו, תזכרו שזאת חברה טובה, אבל הרווחים שלה מנופחים. זה יכול להימשך עוד הרבה זמן, אבל הם לא באמת רווחים סבירים. אם אתם קונים רכב ממנה, זכותכם לכעוס, אם אתם משקיעים - אתם אומנם יכולים ליהנות מהרווחים הגדולים, עד ש...
כך או אחרת, הכנסות החברה עלו לכ-4.33 מיליארד שקל, לעומת כ-3.7 מיליארד שקל ב-2020. הגידול בהכנסות נובע בעיקר מעלייה במכירות הרכב החדש והמשומש בתקופת הדוח לעומת שנת 2020 שהושפעה בין היתר מהגבלות שנבעו ממשבר הקורונה, ומגידול בפעילות הליסינג עקב איחוד מלא לראשונה של קל אוטו. ההכנסות ממגזר הרכב עלו בתקופה לכ-2.22 מיליארד שקל לעומת כ-2.04 מיליארד שקל ב-2020. רווחי המגזר בתקופה עלו לכ-385 מיליון שקל, לעומת כ-310.8 מיליון שקל ב-2020. בשנת 2021 מכרה החברה כ-19,216 רכבים, בדומה למספר הרכבים שמכרה ב-2020.
ההכנסות ממגזר הליסינג עלו בתקופה לכ-1.73 מיליארד שקל, לעומת כ-1.32 מיליארד שקל ב-2020. הגידול בהכנסות המגזר נובע מאיחוד לראשונה של קבוצת קל אוטו החל מחודש מאי 2020. רווחי המגזר בתקופה הנוכחית עלו לכ-203.2 מיליון שקל, לעומת כ-100 מיליון שקל ב-2020.
- אורקל תפרסם דוחות השבוע: מהזינוק מעל 305 דולר לנפילה של 37%
- זינוק במכירות החזירה את קבוצת חג'ג' לרווחיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההכנסות ממגזרים שירות ואחרים בתקופה הנוכחית עלו לכ-380.1 מיליון שקל, לעומת כ-354.7 מיליון שקל ב-2020. רווחי המגזרים יחד עלו לכ-112.2 מיליון שקל, לעומת כ-83.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח מפעולות רגילות ב-2021 גדל לכ-441.3 מיליון שקל, לעומת כ-236.6 מיליון שקל ב-2020. הגידול נובע בעיקר משיפור ברווחיות פעילות הרכב החדש והמשומש ומגידול בפעילות הליסינג שהושפעה בתקופה מקבילה אשתקד מהגבלות שנבעו ממשבר הקורונה. הרווח הנקי עלה לכ-276.8 מיליון שקל, לעומת כ-130.8 מיליון שקל ב-2020. לקבוצה מזומנים ושווי מזומנים ליום 31 בדצמבר 2021 בסכום של כ-586 מיליון שקל.
עקב מחסור עולמי במוליכים למחצה המשמשים לייצור רכיבים אלקטרוניים עבור תעשיית הרכב, חלה ירידה בהיקפי הייצור והמכירות של כלי רכב על ידי יצרני כלי הרכב בעולם. החברה פועלת על מנת לצמצם את השפעת המחסור על פעילותה ותמשיך לעקוב אחר ההתפתחויות בנושא.
- חשד להפרות וזיהום אוויר: בז"ן הוזמנה לשימוע במשרד להגנת הסביבה
- מבטח שמיר תקים את תחנת הכח קסם במימון של כ-5 מיליארד שקל בהובלת הפועלים כ-5 מיליארד שקל
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מחקר: הטעויות הגדולות של משקיעים - וכמה זמן לוקח למשקיע לקבל...
עיקרי תוצאות הרבעון הרביעי של 2021
הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2021 הסתכמו בכ-938.7 שקל, לעומת כ-969 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2020.
ההכנסות ממגזר הרכב ברבעון הסתכמו בכ-388 מיליון שקל, לעומת כ-608.4 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2020. רווחי המגזר ברבעון הסתכמו בכ-83.9 מיליון שקל, לעומת כ-95.9 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2020. ברבעון הרביעי של 2021 מכרה החברה 2,585 רכבים, לעומת 6,179 רכבים שנמכרו ברבעון המקביל ב-2020. הירידה במכירת הרכבים נובעת מהירידה בהיקפי הייצור והמכירות של כלי רכב על ידי יצרני כלי הרכב בעולם, כאמור.
ההכנסות ממגזר הליסינג עלו ברבעון לכ-444.1 מיליון שקל, לעומת כ-358.8 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2020. רווחי המגזר ברבעון צמחו לכ-67.1 מיליון שקל, לעומת כ-41.9 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2020. ההכנסות ממגזרי שירות ואחרים ברבעון צמחו לכ-106.5 מיליון שקל, לעומת כ-88.6 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2020. הרווח ברבעון הרביעי של שני המגזרים הינו 30.8 מיליון שקל לעומת כ-21.5 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2020. הרווח מפעולות רגילות ברבעון הרביעי של 2021 עלה לכ-117.7 מיליון שקל, לעומת כ-83.5 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2020. הרווח ברבעון הרביעי עלה לכ-69.6 מיליון שקל, לעומת כ-42.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - זה מדהים למרות ירידה דרמטית במכירת רכבים הרווח עלה
איציק וייץ, מנכ"ל קרסו מוטורס, אמר על רקע הדוחות: "במהלך שנת 2021 צמחה קרסו בהיקפי הפעילות וברווחיה. שוק הרכב הישראלי מתאפיין בביקושים גבוהים מאד, שתרמו לצמיחה זו, כאשר בקרסו מוטורס בלט במיוחד הגידול בהיקפי הפעילות והרווחיות של מגזר הליסינג. מגזר זה נהנה מהטמעת המוצלחת של חברת קל אוטו, שאנו ממשיכים לבצע מהלכים למיקסום הסינרגיה בינה לבין חברת פסיפיק. אנו מיישמים שורה של צעדים נוספים כדי להבטיח את צמיחתה של הקבוצה ואת הגדלת רווחיה גם בשנים הבאות".
- 12.רני 31/03/2022 22:54הגב לתגובה זואין תחרות וגם שכבר השקל מתחזק במקום שהאזרחים יהנו מזה הם מקבלים עליות מחירים מטורפות והחלק הכי עצוב הוא שכולם קונים כמו מטורפים
- 11.מי שקונה רכב צרפתי, שיהיה לו באמת בהצלחה (ל"ת)בחור ת״א 31/03/2022 03:52הגב לתגובה זו
- 10.אבי 30/03/2022 23:43הגב לתגובה זובגלל עליית מכירי המשומשות, ערך המכירה של רכבי הליסינג יהיה גבוה בהרבה ממה שתוכנן
- 9.ריקרדו 30/03/2022 22:08הגב לתגובה זורגע - דלק רכב, כלמוביל ושאר היבואנים בסדר? אז למה הכותרת הזאת?
- 8.יוסי 30/03/2022 16:05הגב לתגובה זומגעילים. הפוליטיקאים אשמים שמעולם לא שמו סוף באמת לגזל. ומוסיפים חטא על פשע במס עם שיא עולמי כאן על כל רכב וגם עמלת יבואן מנופחת כי אין תחרות .
- 7.איש מסליד (ל"ת)איציק ווייץ 30/03/2022 11:47הגב לתגובה זו
- 6.בוריס 30/03/2022 11:47הגב לתגובה זומותגים ברמה נמוכה
- 5.המבקר צודק. (ל"ת)נכון 30/03/2022 11:41הגב לתגובה זו
- 4.ירמיהו 30/03/2022 11:34הגב לתגובה זומוזר לקרוא כתבה על גזל בלי לציין את הגזלן הראשי והגדול, היא מדינת ישראל ומשרד האוצר. על רכישת כלי רכב מוּטל מס ממוצע של 100% ועל דלק מס של 200% . רכב שעלותו 50,000 משלם מס של עוד 50,000 וליטר דלק שעולה 6 שח משלם 4 שח מס. מס הגזל אגב מכניס למדינה כל שנה 50 מיליארד שח.
- 3.אורי 30/03/2022 11:34הגב לתגובה זוהבעיה היא בממשלות הגרועות שלא יוצרות תחרות. המשחק מכור
- 2.אם מה שכתוב כאן נכון ומדויק - זה דורש הקמת ועדת חקירה. (ל"ת)מבקר המדינה ישן 30/03/2022 10:33הגב לתגובה זו
- 1.ביבוא אישי המחיר של הרכב דומה (ל"ת)הם קונים בזול 30/03/2022 10:22הגב לתגובה זו

הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת
מחצית שנייה נהדרת לארית, אבל מה יהיה בהמשך? ניתוח ביזפורטל על צבר ההזמנות מראה שלא התקבל אפילו הזמנה אחרת במשך מספר חודשים
ארית מנסה להנפיק את החברה הבת רשף לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל. השוק לא מסכים - המניה של ארית נפלה ביום חמישי ב-20% וסימנה להנהלת ארית שאין לה ברירה, אלא להוריד את השווי או לבטל את ההנפקה. הסיפור די פשוט - ארית מחזיקה ברשף, רשף היא 98% מפעילותה. ארית בעצם מוכרת מניות של עצמה ומנסה להיות חברת החזקות. השוק לא אוהב חברות החזקה, הוא מתמחר אותן בדיסקאונט על הערך הנכסי של החברות בת התפעוליות. ארית כעת ב-4 מיליארד שקל ואחרי העסקה בה היא תמכור 11% מרשף ותנפיק 10% לציבור היא תחזיק כ-80% מרשף.
רשף תהיה חברה עם כמה מאות מיליונים בקופה (תלוי בגיוס) וגם ארית שנוסף על המזומנים ממכירת מניות ברשף היא צפויה להעלות את רווחי רשף למעלה - אליה. הסכום משמעותי מאוד, זה יכול להגיע ל-800 מיליון שקל ויותר, צריך לזכור שהמחצית השנייה של השנה מצוינת בתוצאות העסקיות. הערכה היא שהרווח מגיע ל-200 מיליון שקל. התזרים אפילו יותר.
נניח באופטימיות שלארית יהיה 1 מיליארד שקל בקופה אחרי הנפקה והיא תחזיק ב-80% מחברה שנניח לשם הדוגמה תהיה שווה 4 מיליארד שקל אחרי הכסף (כלומר כ-3.6 מיליארד לפני הכסף). היא בעצם תהיה עם נכסים של 4.2 מיליארד שקל - קחו דיסקאונט סביר והגעתם לפחות מהשווי שלה בשוק אחרי ירידה של 20% ל-4 מיליארד שקל.
הכל תלוי כמובן בשווי של רשף. אם השווי יקבע על 4.3 מיליארד שקל, אז יש הצדקה מסוימת לשווי שוק הנוכחי של ארית, גם לא בטוח. אבל כאמור הסיכוי לכך נמוך.
- מניית ארית מאבדת גובה - האם החברה מנופחת?
- תוצאות נהדרות לארית - רווח של 96 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר בארית וברשף לקביעת השווי הוא הצבר הזמנות לביצוע. הוא קובע את היקף המכירות בהמשך.
נתחיל בחצי הכוס המלאה. המחצית השנייה של 2025 פנומנלית והנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה, וזה גם יכול להיות יותר. זה יביא את הרווח ל-300 מיליון שקל בשנה, קצב רווחים אם המחצית השנייה משקפת של 400 מיליון שקל.
אלא שיש גם חצי כוס ריקה והיא חשובה יותר. הצבר בירידה, החברה לא קיבלה הזמנות בחודשים האחרונים.
הצבר נפל
בדיווח לבורסה במסגרת הדוח הכספי למחצית הראשונה החברה מעדכנת כי הצבר שלה נכון לסוף יוני 2025 מסתכם ב-1.3 מיליארד שקל:
