מאחורי המספרים של פוקס: האצה ברווח של שילב ל-14 מיליון ש'; ללין בשלה להנפקה עם רווח של 23 מיליון ש'
קבוצת האפנה פוקס -3.96% מדווחת על גידול של 62% בהכנסות הרבעון הרביעי של 2021, לצד רווח נקי של כ-121 מיליון שקל. החברה הציגה שיפור ברווחיות הגולמית לצד שחיקה ברווחיות התפעולית שהסתכמה בכ-190 מיליון שקל. התוצאות היו טובות, אבל צריך להזכיר את החולשה היחסית בצמיחה של טרמינל איקס -0.91% (במיוחד בהמשך) ואת החשש בריטיילורס -1.19% מהוצאת המוצרים של נייקי מהחנויות. שני אלו ישפיעו לרעה על הצמיחה בשנה הנוכחית, אבל התעמקות בדוחות הכספיים מגלה עוד שני מנועי צמיחה מרשימים לפוקס - שילב שהגדילה את הרווח ל-14 מיליון שקל וללין שהרוויחה 23 מיליון שקל. החברות האלו כבר בשלות להנפקה. הנהלת החברה אמרה לפני מספר רבעונים שזה לא על הפרק, אבל בעולם העסקים הדינמי והמשתנה, זו לא תהיה הפתעה גמורה לראות את החברות האלו נערכות לגיוסים.
לקריאה נוספת
> "כשהשמיים יפתחו נציג את פוקס בחו"ל למשקיעים הגדולים ביותר בעולם"
> ריטיילורס: צפי לעוד 40 חנויות לעומת 54 בתוכנית הקודמת
הכנסות הקבוצה ברבעון האחרון של השנה הסתכמו בכ-1.29 מיליארד שקל, גידול של כ-61.8% בהשוואה לכ-796.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות מיוחס לגידול בשטחי המסחר ולהאטה במכירות אשתקד עקב התפשטות מגיפת הקורונה.
- אפריקה מגורים: ההכנסות ירדו ב-14% והרווח נקי זינק ל-18.7 מ' ש'
- מקדונלד'ס: ההכנסות עלו ב-11% - 5.6 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשורה התחתונה, מדווחת החברה על רווח נקי של כ-120.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-202.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול רווחי השערוך כתוצאה מהעלייה לשליטה בחברת ללין, הרווח הנקי אשתקד הסתכם בכ-44.4 מיליון שקל.
נתוני המכירות בחנויות זהות (בתקופות בהן החנויות היו פתוחות באופן מלא) בנטרול תקופות הסגר עלו ברבעון הרביעי לשנת 2021 בהשוואה לאותה התקופה בשנת 2019 במגזר אופנה ואופנת הבית בכ-12.5%, מגזר האווירה והטיפוח בכ-17.3% ובמגזר הספורט בכ-23.1%.
שיפור ברווחיות הגולמית שחיקה בתפעולית
הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של שנת 2021 הסתכם בכ-768.9 מיליון שקל (כ-59.7% מהמכירות), גידול של כ-77.7% בהשוואה לכ-432.7 מיליון שקל (כ-54.3% מהמכירות).
- נופר מוכרת 5% בקרן המשותפת לנוי; תרשום רווח מהותי
- הפרמיה נמחקה והמשקיעים הקטנים נשארו עם ההפסד - המקרה של זוז
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מכר למשקיעים וקנה אחרי חודשיים בשליש מחיר
הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-190 מיליון שקל (כ-14.7% מהמכירות), ירידה של כ-15% בהשוואה לכ-223 מיליון שקל (כ-28% מהמכירות).
- 7.כמה כתבות הם מפרסמים ! הם בלחץ (ל"ת)נוראי 28/03/2022 06:05הגב לתגובה זו
- 6.שקשוקה 27/03/2022 14:52הגב לתגובה זוויזל מחזיק גם לוקר וגם נייקי מרוויח מכל הכיוונים לןקר עדיין המפלצת היחידה בתחום
- 5.חי 27/03/2022 13:12הגב לתגובה זודוח מצויין לא יודע למה יורדת האם היא משלמת דוידנד
- 4.אבישי 27/03/2022 12:12הגב לתגובה זואין ספק שפוקס חברה טובה עם ויזל הכריש אבל אי אפשר להתעלם מהמספרים, היא יקרה לא שווה את ה8 מיליארד
- שווה הרבה יותר מ9 מיליארד (ל"ת)קרן 27/03/2022 13:55הגב לתגובה זו
- 3.פוקס השקעה טובה (ל"ת)קרן 27/03/2022 11:38הגב לתגובה זו
- 2.קמעונאי 27/03/2022 11:38הגב לתגובה זונייקי הולכת חזק על DTC. וחותכת את המתווכים. ויזל יכול להמשיך מוצצים בשילב וסבונים בללין.
- 1.המשקיעים לא יודעים איזה אוצר בריל (ל"ת)בריל 27/03/2022 09:42הגב לתגובה זו

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
