מאחורי המספרים של פוקס: האצה ברווח של שילב ל-14 מיליון ש'; ללין בשלה להנפקה עם רווח של 23 מיליון ש'
קבוצת האפנה פוקס 0.97% מדווחת על גידול של 62% בהכנסות הרבעון הרביעי של 2021, לצד רווח נקי של כ-121 מיליון שקל. החברה הציגה שיפור ברווחיות הגולמית לצד שחיקה ברווחיות התפעולית שהסתכמה בכ-190 מיליון שקל. התוצאות היו טובות, אבל צריך להזכיר את החולשה היחסית בצמיחה של טרמינל איקס 0.19% (במיוחד בהמשך) ואת החשש בריטיילורס 0.67% מהוצאת המוצרים של נייקי מהחנויות. שני אלו ישפיעו לרעה על הצמיחה בשנה הנוכחית, אבל התעמקות בדוחות הכספיים מגלה עוד שני מנועי צמיחה מרשימים לפוקס - שילב שהגדילה את הרווח ל-14 מיליון שקל וללין שהרוויחה 23 מיליון שקל. החברות האלו כבר בשלות להנפקה. הנהלת החברה אמרה לפני מספר רבעונים שזה לא על הפרק, אבל בעולם העסקים הדינמי והמשתנה, זו לא תהיה הפתעה גמורה לראות את החברות האלו נערכות לגיוסים.
לקריאה נוספת
> "כשהשמיים יפתחו נציג את פוקס בחו"ל למשקיעים הגדולים ביותר בעולם"
> ריטיילורס: צפי לעוד 40 חנויות לעומת 54 בתוכנית הקודמת
הכנסות הקבוצה ברבעון האחרון של השנה הסתכמו בכ-1.29 מיליארד שקל, גידול של כ-61.8% בהשוואה לכ-796.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות מיוחס לגידול בשטחי המסחר ולהאטה במכירות אשתקד עקב התפשטות מגיפת הקורונה.
- אפריקה מגורים: ההכנסות ירדו ב-14% והרווח נקי זינק ל-18.7 מ' ש'
- מקדונלד'ס: ההכנסות עלו ב-11% - 5.6 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשורה התחתונה, מדווחת החברה על רווח נקי של כ-120.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-202.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול רווחי השערוך כתוצאה מהעלייה לשליטה בחברת ללין, הרווח הנקי אשתקד הסתכם בכ-44.4 מיליון שקל.
נתוני המכירות בחנויות זהות (בתקופות בהן החנויות היו פתוחות באופן מלא) בנטרול תקופות הסגר עלו ברבעון הרביעי לשנת 2021 בהשוואה לאותה התקופה בשנת 2019 במגזר אופנה ואופנת הבית בכ-12.5%, מגזר האווירה והטיפוח בכ-17.3% ובמגזר הספורט בכ-23.1%.
שיפור ברווחיות הגולמית שחיקה בתפעולית
הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של שנת 2021 הסתכם בכ-768.9 מיליון שקל (כ-59.7% מהמכירות), גידול של כ-77.7% בהשוואה לכ-432.7 מיליון שקל (כ-54.3% מהמכירות).
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-190 מיליון שקל (כ-14.7% מהמכירות), ירידה של כ-15% בהשוואה לכ-223 מיליון שקל (כ-28% מהמכירות).
- 7.כמה כתבות הם מפרסמים ! הם בלחץ (ל"ת)נוראי 28/03/2022 06:05הגב לתגובה זו
- 6.שקשוקה 27/03/2022 14:52הגב לתגובה זוויזל מחזיק גם לוקר וגם נייקי מרוויח מכל הכיוונים לןקר עדיין המפלצת היחידה בתחום
- 5.חי 27/03/2022 13:12הגב לתגובה זודוח מצויין לא יודע למה יורדת האם היא משלמת דוידנד
- 4.אבישי 27/03/2022 12:12הגב לתגובה זואין ספק שפוקס חברה טובה עם ויזל הכריש אבל אי אפשר להתעלם מהמספרים, היא יקרה לא שווה את ה8 מיליארד
- שווה הרבה יותר מ9 מיליארד (ל"ת)קרן 27/03/2022 13:55הגב לתגובה זו
- 3.פוקס השקעה טובה (ל"ת)קרן 27/03/2022 11:38הגב לתגובה זו
- 2.קמעונאי 27/03/2022 11:38הגב לתגובה זונייקי הולכת חזק על DTC. וחותכת את המתווכים. ויזל יכול להמשיך מוצצים בשילב וסבונים בללין.
- 1.המשקיעים לא יודעים איזה אוצר בריל (ל"ת)בריל 27/03/2022 09:42הגב לתגובה זו

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"
אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"
ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים,
עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות.
על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.
בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69% הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.
היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?
- ג'ין טכנולוגיות: הקצאה פרטית בדיסקאונט של 31% בתמורה לכ-23 מיליון שקל
- ג'ין טכנולוגיות יוצאת לדרום אמריקה: הסכם הפצה עם שותף מקומי בברזיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".
אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?