ריטיילורס: צפי לעוד 40 חנויות לעומת 54 בתוכנית הקודמת
חברת האפנה ריטיילורס -1.19% מקבוצת פוקס -3.96% מדווחת כי הכנסות הרבעון הרביעי של 2021 צמחו ב-76% והסתכמו ב-1.1 מיליארד שקל מול 637 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2020. הרווח התפעולי כמעט והוכפל ל-147.4 מיליון שקל.
שיעור הרווחיות הגולמית שופר מ-48.1% בזמנו ל-53.4% הפעם. הרווח הנקי המיצג ברבעון (בנטרול שערוך אופציה) עמד על כ-45 מיליון שקל בהשוואה לכ-10 מיליון שקל בלבד שנה קודם לכן.
בסוף השנה היו לריטיילורס 23 סניפים של נייקי בישראל, 9 בקנדה ו-19 באירופה, 68 סניפים של פוט לוקר בישראל, 14 באירופה ו-8 סניפים בארץ של רשת דרים ספורט. עוד בתקופת הדוח ריטיילורס השיקה פעילות אונליין של פוט לוקר ובכוונתה להקים אתר של פעילות דרים ספורט במחצית השנייה של השנה.
המכירות בסניפים הזהים של פוט לוקר ברבעון הרביעי היו נמוכים ב-33.7% למול התקופה המקבילה ב-2020 בנטרול סגרי הקורונה, ובנייקי ישראל הירידה הייתה בשיעור 16.7% - בחברה מסבירים זאת במכירות מוגברות בסוף 2020 כ"פיצוי" מצד הצרכנים לאחר היציאה מהסגר.
- פוקס בדוח פושר - רווח של 70 מיליון ברבעון השני; אבל רבעון שלישי התחיל חזק
- עובר למתחרה - מייסד ריטיילורס (נייקי) יהיה שותף בזכיון של אדידס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בסוף הרבעון השלישי הצפי לפתיחת חנויות פוט לוקר באירופה במהלך 2022 היה לעוד 18-26 נוספות - היעד הזה נחתך לתוספת של 7-9 בלבד שתביא את מספרן בסוף השנה ל-21-23. כמעט כל התוספת (7) מגיעה מחוזים שכבר נחתמו לפתיחת סניפים. המשמעות היא שלפחות עד סוף השנה בריטיילורס צופים שיהיו עוד 2 חוזים בלבד לפוט לוקר באירופה.
ייתכן כי ב"הצמדות" זו לחוזים החתומים בלבד ישנו גם איתות לגבי שאיפות ההתרחבות בצל המדיניות החדשה של נייקי העולמית למכור פחות סחורה לצדדי ג', כולל פוט לוקר העולמית שנחשבת לרשת מולטי ברנד, לטובת העדפת חנויות נייקי הייעודיות.
עם זאת יצוין כי כפי שסיפר דובי שניידמן, מנכ"ל ריטיילורס בראיון בלעדי לביזפורטל, על פניו הזרוע האחרת, זו של חנויות נייקי שמפעילה החברה (ואחראית למרבית ההכנסות ורוב מוחלט עוד יותר של הרווח התפעולי), אמורה להרוויח מהמהלך.
- נופר מוכרת 5% בקרן המשותפת לנוי; תרשום רווח מהותי
- הפרמיה נמחקה והמשקיעים הקטנים נשארו עם ההפסד - המקרה של זוז
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מכר למשקיעים וקנה אחרי חודשיים בשליש מחיר
בהקשר זה דווח כי אמורים להפתח השנה 14-19 סניפים נוספים של נייקי באירופה בהפעלת ריטיילורס, וזאת בזמן שרק 9 חוזים נחתמו כבר נכון למועד פרסום הדוח - ועם זאת, היעד הזה נותר כשהיה בדוחות הרבעון השלישי (גם בישראל ללא שינוי ובקנדה ירידה של 2 סניפים בין התחזיות לתוספת של 10), כך שהמדיניות החדשה של נייקי, לפחות לעת עתה, לא התבטאה בסניפים נוספים של נייקי שתפעיל ריטיילורס באירופה. יתר על כן,
באשר לחנויות של כלל הרשתות שמפעילה החברה, בעוד שבסוף הרבעון השלישי היו 12 חוזים חדשים חתומים והיעד היה 188-203 חנויות לסוף השנה (47-62 חנויות חדשות), בסוף הרבעון הרביעי, עם 23 חוזים חדשים חתומים, היעד היה נמוך יותר - 176-185 חנויות (תוספת של 35-44 חנויות). כלומר מצפי ממוצע לפתיחת 54 חנויות, ירד הצפי ל-40 חנויות בלבד.
ההתייחסות של ריטיילורס בדוח לשינוי המדיניות של נייקי הייתה כדלקמן: "לריטיילורס חלק בתהליך שינוי האסטרטגיה העסקית של נייקי העולמית לשיווק מוצריה 'ישירות לצרכן' - משיווק באמצעות עשרות אלפי סיטונאים (Wholesale) אל עבר שיווק באמצעות התקשרויות עסקיות עם קמעונאים נבחרים, ביניהם החברה. כתוצאה מהשינוי המתואר נתח ההכנסות של נייקי העולמית מקמעונאים גדל בכ-10% מאז שנת 2015 וצפוי לגדול עד שנת 2023 לכ-60% מסך הכנסותיה (בחלוקת הכנסות נייקי ממכירת מוצרים באמצעות קמעונאים וסיטונאים)".
עוד הוסיפה החברה כי להערכתה "לאחר בחינה ראשונית של הודעת פוט לוקר, אם וככל שהערכות ותחזיות פוט לוקר כאמור בהודעתה יתממשו, הרי שעשויה להיות לכך השפעה שלילית על ההכנסות מחנויות פוט לוקר של החברה בישראל ובאירופה בדומה להערכות פוט לוקר כאמור לעיל. מנגד עשויה להיות השפעה חיובית על ההכנסות מחנויות נייקי שהחברה מפעילה בישראל, בקנדה ובאירופה, שנובעת מהמיקוד של נייקי בערוצי שיווק ישירים כאמור. לאור זאת, אין באפשרות החברה להעריך בשלב זה את אופן ומידת השפעות מנוגדות אלו על תוצאות פעילות החברה בכללותה".
- 2.מרום 22/03/2022 09:51הגב לתגובה זוהמנייה תתרסק לאחר שהלקוחות יבינו את זה
- 1.נראה שהם בלחץ לאחרונה . כל יומיים כתבה עם בכיר (ל"ת)בני 21/03/2022 16:07הגב לתגובה זו

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
