טדי שגיא
צילום: יח"צ

טדי שגיא ישקיע 700 מיליון דולר באי היוקרה המלאכותי של ארה"ב

עסקה שלישית לטדי שגיא בפלורידה: מדובר בפישר איילנד, האזור העשיר ביותר בארה"ב ובמגרש האחרון לבנייה באי הקטן, שנמצא בפלורידה. טדי שגיא: "בלתי אפשרי למצוא משהו שהוא טוב יותר מפישר איילנד. אנחנו מאוד שוריים באשר לפוטנציאל ארוך הטווח של דרום פלורידה בפרט ופלורידה בכלל"
נתנאל אריאל |

אחרי שבשבוע שעבר הוא נכנס לאספן גרופ אירופה, איש העסקים הישראלי טדי שגיא ממשיך ברכישות יחד עם שני שותפים: יקימו פרויקט מגורים בפישר איילנד, האי שנחשב לאזור העשיר ביותר בארה"ב, במיאמי ביץ', פלורידה, בהיקף השקעה של 700 מיליון דולר - ברכישת המתחם ובניית הפרויקט, שמוערכת בכ-3 שנים וחצי. שגיא רכש ביחד עם שני שותפיו למיזמי הנדל"ן בארה"ב את המגרש האחרון הזמין לבנייה בפישר איילנד שבמיאמי ביץ'.

פישר איילנד (Fisher Island) הוא אי מלאכותי, סמוך למיאמי ביץ', שנחשב לאזור בעל ההכנסה לנפש הגבוהה ביותר בארה"ב. לפרויקט, אשר ישתרע על כ-18 דונם עליהם יבנו 26,000 מ"ר. לפרויקט. יש היתרי בניה והאישורים הרגולטוריים הנדרשים.

טדי שגיא אומר בעקבות העסקה: "אנחנו מתעניינים רק במיקומים הבולטים ביותר במיאמי, וזה בלתי אפשרי למצוא משהו שהוא טוב יותר מפישר איילנד. למרות הביקושים הגוברים למגרשים מהשורה הראשונה, אנחנו מאוד שוריים באשר לפוטנציאל ארוך הטווח של דרום פלורידה בפרט ופלורידה בכלל. יש הרבה מומנטום חיובי בשוק הזה".

העסקה הנוכחית היא השלישית במספר של שגיא בארה"ב רק בחודש האחרון. הראשונה הייתה הקמת מרכז אורבני יוקרתי בפאלם ביץ' בהשקעה כוללת של חצי מיליארד דולר, והשנייה היא הקמת פרויקט מגורים יוקרתי על קו החוף בצפון מיאמי בהשקעה כוללת של 86 מיליון דולר.

שני שותפיו של טדי לכניסה לשוק הנדל"ן בדרום פלורידה היא קבוצת BH, חברת השקעות ופיתוח נדל"ן פרטית ממיאמי, שפועלת בהשקעות נדל"ן בדרום פלורידה מזה 20 שנה, וקבוצת הנדל"ן The Related Group שהוקמה לפני 42 שנה על ידי  ג'ורג' פרז (72), יזם נדל"ן ארגנטינאי-אמריקאי. Related Group מקימה בפלורידה בפיתוח מרכזי מטרופולין והיא אחד מהקונגלומרטים הגדולים בשוק הנדל"ן בפלורידה. כרגע, יש לחברה קצת מעל 90 פרויקטים בשלבי פיתוח שונים ומאז הקמתה מכרה נדל"ן בשווי כולל של 50 מיליארד דולר. פרז, בן להורים ילידי קובה, גדל בארגנטינה ובקולומביה לפני שעבר לארה"ב. בעבר נבחר על ידי המגזין TIME לאחד מ-25 ההיספנים המשפיעים ביותר בארה"ב.

פישר איילנד, שנוצר בשנת 1905 על ידי איש העסקים קארל פישר, הפך במרוצת המאה האחרונה לאתר נופש עבור האוכלוסייה העשירה בארה"ב. בין האישים המפורסמים שהתגוררו באי לאורך השנים היו נשיא ארה"ב לשעבר, ריצ'רד ניקסון, שעבר להתגורר בו במהלך פרשת ווטרגייט, יורש ההון מתעשיית הרכבות, ויליאם ואנדבילט ואשת התקשורת אופרה ווינפרי.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

גודלו של האי הוא קצת פחות מקילומטר מרובע אחד, וההגעה אליו היא רק דרך שייט במעבורת או כלי שייט פרטי. האי סגור לזרים, והכניסה אליו היא אך ורק לתושביו ואורחיהם או לאורחי המלון שבו. האי מכיל מגרשי גולף, מגרשי טניס, חופים פרטיים ושאר שירותים יוקרתיים אחרים המיועדים לתושבי האי בלבד.

"לא היינו יכולים להיות יותר נרגשים מלקבל סוף-סוף את ההזדמנות לבנות על האי", ציין ג'ון פול פרז, נשיא Related Group ואחד מבניו של ג'ורג' פרז. "לפישר איילנד יש היסטוריה עשירה ורמת פרטיות ללא תחרות. אין למעשה שום דבר דומה לזה במיאמי או בארה"ב בכלל. אנחנו מחכים בכיליון עיניים למסור ללקוחות מוצר שמעלה עוד יותר את הרף באי היוצא מן הכלל הזה". השלושה, שגיא, פרז ו-BH מתכננים להמשיך ולאתר הזדמנויות השקעה משותפות ברחבי דרום פלורידה.

דוגמה לפוטנציאל הכלכלי הגדול הטמון בבניית יחידות מגורים בפישר איילנד ניתן למצוא באחת מעסקאות המכירה האחרונות שבוצעו בו: אופרה ווינפרי, אחת הנשים החזקות והעשירות בארה"ב, מכרה לפני כשנה פנטהאוז שהיה בבעלותה באי תמורת 20 מיליון דולר. במאי האחרון מכר המיליארדר מנואל מדינה בית שהחזיק באי תמורת 16.3 מיליון דולר. מדינה הפך למיליארדר לאחר שמכר חברת טכנולוגיה שבבעלותו לוורייזון. עסקה גדולה עוד יותר - שממחישה את הביקוש הגבוה ליחידות דיור על האי - התבצעה באוגוסט האחרון: פנטהאוז מפואר נמכר תמורת 48 מיליון דולר.

לקריאה נוספת:

>>> טדי שגיא רוכש 25% בחברת הבת של אספן גרופ - תצא להנפקה באירופה תוך שנה וחצי

>>> נכנס לארה"ב: טדי שגיא ישקיע חצי מיליארד דולר בפרויקט נדל"ן בפלורידה

>>> טדי שגיא רוכש את ExpressVPN ב-936 מיליון דולר

>>> קייפ של טדי שגיא בהסכם עם מפעילת סלולר של האצ'יסון בהונג קונג

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.