דוחות

תדיראן: הרווח השנתי זינק אך המניה נסחרת במכפיל 30

תדיראן חברה נהדרת. המניה היתה נהדרת עם זינוק של 160% בשנה לשווי של 3 מיליארד שקל; האם המניה תמשיך להיות נהדרת? לא בטוח. דוחות טובים ל-2020 - מכירות נושקות ל-1 מיליארד שקל, צופה מכירות של 2 מיליארד ב-2023

נתנאל אריאל | (5)
נושאים בכתבה משה ממרוד תדיראן

חברת תדיראן שוב מפרסמת דוחות טובים, כאשר למרות חולשה עונתית ברווח הנקי לרבעון הרביעי בעקבות ניכויים עונתיים, ה-EBITDA צמח ב-38% ברבעון וב-47% בשנה כולה. אבל מניית החברה, שזינקה ב-12 החודשים האחרונים בכ-160%, ובכ-11.4% מתחילת החודש, נסחרת במכפיל גבוה של 28.5, ובמחיר של 350 שקל למניה. מדובר בסופו של דבר בחברת מזגנים ולא בחברת הייטק. אז בהחלט מדובר בתוצאות טובות, אך האם מחיר המניה אטרקטיבי כרגע? לא בטוח.

חברת מיזוג האוויר תדיראן הולדינגס מדווחת על חולשה ברווח הנקי לרבעון הרביעי לשנת 2020 שעמד על כ-15.9 מיליון שקל, לעומת כ-20 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2019, כלומר ירידה של כ-20% ברווח הרבעוני. עם זאת, החברה מסכמת את שנת 2020 עם זינוק של כ-42.6% ברווח השנתי, שהסתכם בכ-100.6 מיליון שקל, לעומת כ-70.5 מיליון שקל בשנת 2019.

בחברה מסבירים כי "הירידה נובעת בעיקר מקיטון בהכנסות בגין מיסים ברבעון הרביעי בשנת 2019, שהסתכמו בכ-2.3 מיליון שקל וכן מגידול בהכנסה החייבת לעומת הוצאות מסים בסך של כ-3.5 מיליון שקל שנרשמו ברבעון הרביעי בשנת 2020".

החברה מודיעה על הקדמת הצפי של כ-2 מיליארד הכנסות בשנתיים לשנת 2023 לעומת המועד המקורי שדווח - שנת 2025. בנוסף, דירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיבידנד לבעלי המניות החברה בסך של כ-50 מיליון שקל, כלומר כ-5.9 למניה, שישולם ב-22 במרץ. השנה חילקה החברה דיבידנד של כ-73.5 מיליון שקך, המהווה כ-73% מהרווח הנקי של החברה בשנת 2020.

ה-EBITDA ברבעון הרביעי לשנת 2020 צמח בכ-37.7% והסתכם בכ-31.6 מיליון שקל, לעומת כ-22.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA בשנת 2020 צמח בכ-46.8% והסתכם בכ-160.9 מיליון שקל, לעומת כ-109.6 מיליון שקל בשנת 2019. 

הכנסות החברה בשנת 2020 הסתכמו בכ-989.5 מיליון שקל, לעומת סך של כ-853.6 מיליון שקל אשתקד, כלומר גידול של 15.9%. הגידול בהכנסות הקבוצה נבע בעיקר מגידול כמותי וכספי במכירות המזגנים. בשנת 2020 שיא כמותי וכספי במכירות במגזר המזגנים בהשוואה לתקופות מקבילות. מחזור המכירות ברבעון הרביעי של שנת 2020 צמח בכ-23% והסתכם לסך של כ-199.4 מיליון שקל לעומת סך של כ-162.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. על פי החברה "זהו רבעון שיא כמותי וכספי במכירת מזגנים בהשוואה לרבעונים מקבילים".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

ההון העצמי של החברה בסוף שנת 2020 הסתכם בכ-398.5 מיליון שקל לעומת כ-342.1 מיליון שקל בסוף 2019. בחודש יוני 2020 החברה גייסה חוב באמצעות הנפקת אג"ח שקליות בהיקף של כ-120 מיליון שקל.

בראיון לאחרונה לביזפורטל אמר מנכ"ל החברה משה ממרוד: "אנחנו רוצים להיות חברה בינלאומית - זה החלום שלי, זה בוער בי". לממרוד מגיעות כל התשבחות כאשר הוא הצליח להשביח את תדיראן משווי של עשרות מיליונים ל-2.3 מיליארד שקל. היעד הבא שלו הוא תחומים חדשים - טיהור אוויר ואנרגיה סולארית ולהיות גם גדולים בעולם - צפו בראיוןTV.

בעקבות הדוחות אומר משה ממרוד, מנכ"ל החברה ובעל השליטה: "אנו מסכמים את שנת 2020 כשנת שיא עם תוצאות מצוינות עם המשך מגמת העלייה במכירות מזגנים. לפני מספר שבועות השקנו מוצר חדשני הכולל פטנט ייחודי לטיפול באוויר שמטהר את האוויר וקוטל כ-99.999% מהבקטריות והווירוסים בחללים סגורים. הטכנולוגיה החדשה נבדקה ואושרה על ידי מעבדה רשומה ב-FDA ויעילותה הוכחה כגבוהה ביחס למוצרים הקיימים בשוק. נכנסנו השנה לתחום של אנרגיה מתחדשת עם רכישת 75% מחברת תדיראן סולאר. החברה מודיעה על הקדמת מועד יעד מימוש התכנית האסטרטגית בשנתיים – לשנת 2023".

גרף המניה:

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אהוד 09/03/2021 02:13
    הגב לתגובה זו
    האם הכתבים באתר הזה העיפו מבט במכפילים של המניות בת"א 125!!!מכפילים מנופחים פי כמה משל תדיראן בהבדל קטן, לתדיראן יש 300 מליון שח במאזן ורווח נקי שנתי של 100 מליון!!!בנוסף ההתחייבויות שלה יחסית לנכסים נמוכות מאוד! כרו"ח יש לה את אחד הדוחות היפים ביותר במדד, אז מה קרה שנזכרתם במכפיל???!!!
  • 2.
    אילן 08/03/2021 17:31
    הגב לתגובה זו
    זה רק לפתוח ולסגור ברגים , בגלל שאין חברות טובות מללמים הון לחברות עם רווח קטןומחזור גדול
  • 1.
    המשקיע הוותיק 08/03/2021 11:54
    הגב לתגובה זו
    החברה נהנתה מאוד בתקופת הקורונה , הרבה אנשים היו בבית , הפעילו יותר מזגנים, היו קלקולים שצריך לתקן וצריך חלקי חילוף , רכשו מזגנים חדשים. בנוסף החברה משווקת מזגנים חדשים עם פטנט חדש של מיי חמצן , שמנטרל 99.99% מהחידקים באוויר. זה נושא מאוד חשוב , גם לבתים פרטיים וגם לארוגנים. במידה ואויר במזוג מרכזי הוא מזוהם מחיידקים , התפשטות הנגיף עצומה , לעומת זאת עם הטכנו' הזו , הרבה מוסדות וארגונים ירצו לשדרג את מערכות המיזוג שלהם , יש פוטנציאל גדול.
  • ספיר 08/03/2021 15:03
    הגב לתגובה זו
    עשיתי טעות?
  • אילן 08/03/2021 17:30
    לא שווה מכפיל 30 בקושי 10
יפתח רון טל
צילום: ישראל הדרי
ראיון

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”

חברת אגירת האנרגיה שבמהלך הקורונה טיפסה לשווי של 2.3 מיליארד שקל ומאז צנחה לפחות מ-100 מיליון, מנסה לכתוב פרק חדש. “עברנו שנים של פיתוח, אנחנו לא עוד חברת מו״פ, נהפוך לשחקן אנרגיה יזמי באירופה ” אומר המנכ״ל טל רז; היו״ר יפתח רון-טל מדגיש: “העסקה באיטליה היא לא נקודתית, אלא סנונית ראשונה באירופה” -  עם קופה דלילה ופרויקט של 230 מיליון אירו איך הם הולכים לממן את זה?
מנדי הניג |

הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9%   הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.

בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?

“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”

גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.

בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”

עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עלעמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל על

יו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה

עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אל על

יו"ר אל על אל על 1.84%  , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה.  בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות. במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.

ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.

מועדון הנוסע המתמיד

בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים". 

על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.

שינויים בהנהלה

לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.