אייס
צילום: תמר מצפי

הפעם ההנפקה תצא לדרך? רשת ACE בדרך לבורסה בתל אביב

השווי המסתמן - 400-500 מיליון שקל; קרן קדמה בעלת השליטה נערכת להנפקה בחודשים הקרובים. התוצאות השתפרו בעקבות משבר הקורונה - ההכנסות ב-2020 660 מיליון שקל והרווח 36 מיליון שקל 
איתן גרסטנפלד | (3)

רשת מוצרי הבית אייס (ACE), פרסמה הבוקר תשקיף השלמה לקראת הנפקת מניות בבורסה בתל אביב, שמובילה בעלת השליטה קרן קדמה (98%). החברה, טרם פרסמה את הסכומים שבכוונתה לגייס, וכן את השווי לפיו תבקש להנפיק. אך, ההנפקה צפויה לצאת לדרך במהלך השנה הקרובה, לאחר שלפני כשנתיים וחצי ירדה בעלת השליטה מכוונתה לבצע הנפקה.

הצטרפו לעדכונים שוטפים על האירועים המשמעותיים היום בבורסה - בערוץ הטלגרם של ביזפורטל

הרשת, פועלת בחום הקמעונאות, ומפעילה 34 סניפים בפריסה ארצית, הפועלים תחת המותגים ACE, Depot Auto ו-Electric Ace. חנויות הרשת, משווקים מוצרים לשדרוג ותחזוקת הבית, החצר והרכב.

בשנת 2017 נרכשה הרשת על ידי קרן קדמה מחברת אלקטרה צריכה תמורת 145 מיליון שקל, ולפי  שווי חברה של כ-190 מיליון שקל. לפני כשנתיים וחצי, פעלה הקרן להנפיק את הרשת בבורסה בתל אביב לפי שווי של 330 מיליון שקל "לפני הכסף". אלא, שהכתף הקרה שקיבלה מצד המשקיעים, הביאה את הקרן לסגת מהמלך. אלא שכעת יקוו בקרן לזכות לרוח גבית בעקבות משבר הקורונה, הן בשל השיפור בתוצאות והן בשל המציאות שנוצרה בשווקים. על פי ההערכות בשוק, הפעם ההנפקה תצא לדרך וצפויה לקבל ביקושים גבוהים מצד הגופים המוסדיים.

אך הרומן של החברה עם הבורסה החל עוד קודם לכן, והיא אף נסחרה בה בעבר ללא הצלחה גדולה. הרשת, הונפקה בשנת 2007, אך סבלה מתוצאות חלשות והפסדים כבדים, שהביאו אותה להליך הקפאת הליכים, שנבעו מחובות כבדים. עד שבשנת ב-2014 הועמדה למכירה, ונרכשה לבסוף על ידי אלקטרה צריכה תמורת 129 מיליון שקל.

שיפור בתוצאות הרבעון השלישי

את הרבעון השלישי של 2020 סיימה החברה עם הכנסות של כ-193.7 מיליון שקל, גידול של כ-29% בהשוואה לכ-149.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה, דיווחה החברה על רווח נקי של כ-13 מיליון שקל, קפיצה של כ-160% לעומת כ-5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

הרווח הגולמי ברבעון השלישי 81.6 מיליון שקל, עלייה של כ-22% בהשוואה לכ-66.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי, הסתכם בכ-20.2 מיליון שקל, גידול של כ-104% לעומת רווח תפעולי של כ-9.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

עוד עולה מטיוטת התשקיף המתפרסמת לקראת ההנפקה, כי הכנסותיה השנתיות של החברה לשנת 2020 צפויות להסתכם בכ-660 מיליון  שקל, צמיחה של כ-15% לעומת 2019, וכי הרווח הנקי שלה בשנת 2020 צפוי להסתכם בכ-36 מיליון שקל.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אחד שמבין 04/01/2021 15:40
    הגב לתגובה זו
    הרי החברה פעמיים לא צלחה הנפקות ונצא מנקודת הנחה שהביצועים של השנה האחרונה ימשכו גג עוד שנה ואחכ הכל יחזור לקדמותו, אז למה לי להשקיע על ביצועים שנבעו מאירוע חד פעמי שעומד להיגמר?
  • 2.
    אלון 03/01/2021 18:47
    הגב לתגובה זו
    לא כמו הרשת הכושלת הום סנטר. עניין של ניהול...
  • 1.
    arye 03/01/2021 14:21
    הגב לתגובה זו
    החברה פותחת את רוב סניפיה בשבת, מה שגורם להפסדים גדולים, ההפעלה בשבת היא יקרה, ורוב הדתיים מחרימים את הרשת שמחללת שבת, יש סיכוי שיהא חרם גמור!! מצד הדתיים שרוצים מדינה יהודית ששבת זה יו המנוחה!!
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.53%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עופר ינאי נופר אנרגיה
צילום: ראובן קופצ'ינסקי

המוסדיים אמרו "עד כאן": חבילת השכר של עמי לנדאו לא אושרה

בעלי המניות של נופר אנרג'י דחו את הצעת הדירקטוריון לאשר חבילת שכר למנכ"ל המיועד עמי לנדאו, הכוללת שכר חודשי של כ-208 אלף שקל, מענק חתימה, בונוסים ומניות חסומות בשווי של כ-12 מיליון שקל בשנה

תמיר חכמוף |

נופר אנרג'י נופר אנרג'י -2.65%   מדווחת כי הצעת הדירקטוריון לאשר את תנאי העסקתו של המנכ"ל המיועד עמי לנדאו, לא עברה באסיפה המיוחדת של בעלי המניות שהתקיימה היום.

לתזכורת על חבילת השכר המוצעת - 30 אלף שקל ביום - האם השכר של עמי לנדאו מוצדק ולמה המוסדיים צריכים להגיד לעופר ינאי - עד כאן!

לפי הדוח המיידי, כ-63% מבעלי המניות שהצביעו תמכו בהצעה, אך בקרב בעלי המניות שאינם בעלי עניין אישי (קרי בנטרול עופר ינאי) נרשם רוב למתנגדים, עם 52.1% לעומת 47.9% בעד. מאחר שנדרש רוב מבין בעלי המניות ללא עניין אישי, ההצעה נדחתה.

הצעת השכר כללה שכר חודשי של כ-208 אלף שקל, מענק חתימה של 2 מיליון שקל, בונוס שנתי של עד שבע משכורות והקצאת מניות חסומות בשווי של כ-10.5 מיליון שקל, חבילה שמוערכת בכ-12 מיליון שקל בשנה, או כ-30 אלף שקל לכל יום עבודה. מדובר בתגמול חריג בהיקפו גם ביחס לחברות רווחיות ומבוססות בהרבה. מעבר להיקף החריג, הביקורת התמקדו גם בכך שחלק ניכר מהתגמול אינו מותנה כלל בעמידה ביעדים כמותיים מדידים, לא פיננסיים, לא תפעוליים ולא אסטרטגיים, בניגוד למקובל בחברות ציבוריות, ובמיוחד בתקופה של חוסר ודאות ניהולית.

על פי טבלת ההצבעות שצורפה לדוח, בין התומכים נמנו הפניקס (קסם), איביאי ומנורה, בעוד שמגדל, מיטב, ילין לפידות, מור ואיילון היו מבין אלו הצביעו נגד, והכריעו את הכף.