רמי לוי
צילום: יח"צ

רמי לוי: הרווח הוכפל ל-48 מיליון שקל ברבעון - נסחרת במכפיל 22

רשת קמעונאות המזון מדווחת על צמיחה של כ-8% בהכנסות הרבעון השלישי ל-1.66 מיליארד שקל ועל שיפור בשולי הרווחיות הגולמית והתפעולית; רמי לוי: "הצגנו צמיחה בשורת ההכנסות למרות שאנו ממשיכים להוזיל את סל המוצרים לצרכן"
ערן סוקול | (5)
נושאים בכתבה רמי לוי

רשת קמעונאות המזון רמי לוי 0.43%  מדווחת על צמיחה של כ-8% בהכנסות הרבעון השלישי ל-1.66 מיליארד שקל ועל שיפור בשולי הרווחיות הגולמית והתפעולית. הרווח הנקי הוכפל ל-48 מיליון שקל. מניית החברה עלתה ב-17% מתחילת השנה והחברה נסחרת במכפיל 22 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים.

ההכנסות של רשת רמי לוי שיווק השקמה ברבעון השלישי של שנת 2020 צמחו בכ-8% לכ-1.66 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.54 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד (לא כולל 3 סניפים הנמצאים בזכיינות). הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מעלייה בפדיון חנויות זהות בשיעור של כ-6.3%, לצד פתיחת שני סניפים חדשים ברמלה ובקרית גת.

 

המכירות למ"ר נטו ברבעון השלישי של שנת 2020 עלו לכ-16.32 אלף שקל למ"ר, בהשוואה לכ-15.26 אלף שקל למ"ר ברבעון הקודם ובהשוואה לכ-15.31 ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי של רשת רמי לוי שיווק השקמה ברבעון השלישי של השנה הוכפל לכ-48 מיליון שקל, בהשוואה לכ-23.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח הנקי, נבעה מהצמיחה בהכנסות החברה, לצד שיפור בשיעורי הרווחיות.

 

ה-EBITDA ברבעון השלישי של שנת 2020 עלה בכ-33% לכ-138 מיליון שקל (כ-8.3% מההכנסות), לעומת כ-103.9 מיליון שקל (כ-6.76% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. 

הרווח הגולמי ברבעון השלישי של שנת 2020 עלה בכ-15.3% לכ-379 מיליון שקל, בהשוואה 329 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ברבעון השלישי עלה לכ-22.83%, לעומת כ-21.39% ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נבעה בעיקר משיפור בתנאי הסחר, מהתייעלות לוגיסטית נוספת בעקבות פעולות המרכז הלוגיסטי החדש במודיעין, מהרווחיות הגולמית של החברות הבנות ומהפעילות במותג הפרטי.

 

שיעור ההוצאות התפעוליות – הוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות – ברבעון השלישי של שנת 2020 ירד לכ-18.19%, לעומת כ-18.24% ברבעון המקביל אשתקד.

 

הרווח התפעולי של רמי לוי ברבעון השלישי של שנת 2020 עלה בכ-64% לכ-77 מיליון שקל, בהשוואה לכ-47 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

 

שיעור הרווח התפעולי ברבעון השלישי של שנת 2020 עלה לכ-4.64%, בהשוואה לכ-3.06% ברבעון המקביל אשתקד.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    תוצאות מעולות כמעט בכל האיזורים. (ל"ת)
    פ 30/11/2020 20:57
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מי עובד בבית אוכל בבית, אנרגיה בבית ללא ספסוד של עבודה (ל"ת)
    עאבד 30/11/2020 14:07
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    בסופרקופיקס אחוזה רעננה מאחסנים סחורה בחדר אשפה ציבורי (ל"ת)
    זהירות חיידקים. 30/11/2020 13:59
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    תם 30/11/2020 10:27
    הגב לתגובה זו
    שכן הרכב החוב והנכסים של החברות שונה, ועל כן ראוי להשוות מכפילי EBITDA והון. במכפיל EBITDA תגלו תמונה שונה בה רמי לוי זולה יותר.
  • 1.
    אוביקטיבי 30/11/2020 10:21
    הגב לתגובה זו
    הגרידיות של רשתות המזון והיבואנים
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.