עידו רודוי פלרם
צילום: אתר החברה

בזכות הקורונה: הכנסות פלרם קפצו ב-26% - 486 מיליון שקל

החברה שהחלה לייצר מוצרי מיגון מקורונה, נהנתה מגידול בהיקפי המכירות במהלך הרבעון השני; שיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית הביאו למעבר לרווח נקי של כ-73 מיליון שקל
איתן גרסטנפלד | (2)

חברת פלרם -1.98% דיווחה על עלייה של 26% בהכנסות, לצד מעבר לרווח של כ-73 מיליון שקל ברבעון השני של 2020. בין היתר, החברה נהנתה מגידול במכירות לאחר שהחלה בייצור מוצרי מיגון על רקע התפשטות נגיף הקורונה. בחברה מציינים כי, מגמת העלייה בביקושים נמשכת גם אל תוך הרבעון השלישי.

הכנסות החברה העוסקת ביצור ושיווק לוחות פלסטיק, הסתכמו בכ-485.7 מיליון שקל, עלייה של כ-26% לעומת הכנסות של כ-385.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות מיוחס לעלייה בהיקף המכירות, בעיקר בחטיבת מוצרי המשך והפוליקרבונט.

בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-73.4 מיליון שקל, לעומת הפסד נקי של כ-4.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

התפשטות נגיף הקורונה

החל מרבעון הראשון עסקה החברה גם בפיתוח, יצור ומכירת מוצרי מיגון שקופים ואטומים המתאימים, בין היתר, כחל מההתמודדות עם נגיף הקורונה. כתוצאה מכך, היא חוותה עלייה בביקושים למוצרים אלו, דבר אשר בא לידי ביטוי בגידול בהקיפי המכירות ושיפור בתוצאות התפעוליות במהלך הרבעון. זאת, על אף ירידה בביקושים של חלק ממוצריה בתחום השילוט והפרסום. בחברה מציינים כי, למעט הביקוש למגני פנים, אשר התמתן עד סוף הרבעון השני, מגמת העלייה בביקושים נמשכת.

שיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית

הרווח הגולמי של פלרם הסתכם בכ-190.7 מיליון שקל ברבעון השני, על שולי רווחיות גולמית של כ-39%. עליה של כ-77% לעומת רווח גולמי של כ-107.6 מיליון שקל, על שולי רווחיות גולמית של כ-28% ברבעון השני של 2019. הגידול בשולי הרווח הגולמי נובע בעיקר בעיקר מירידה בתצרוכת החומרים בכל החטיבות, משינוי בתמהיל המכירות והתייעלות תפעולית.

 

הרווח התפעולי זינק לכ-93.6 מיליון שקל (19.3% מההכנסות), בהשוואה לכ-4.2 מיליון שקל (1.1% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד. השיפור ברווח התפעולי מיוחס בעיקר לעלייה בשיעור הרווח הגולמי.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    דוח מדהים, כן יירבו (ל"ת)
    North Star 30/08/2020 15:30
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    [email protected] 30/08/2020 09:03
    הגב לתגובה זו
    מספרים מטורפים- עדיין זולה יחסית אבל אין הרבה הון צף סחיר. מעניין איך תגיב בשבועות הקרובים
כסף
צילום: Freepik

קרנות ההשתלמות באוגוסט: תשואה של כ-1.1% במסלול הכללי; כ-1.3% במסלול המנייתי

המסלולים הכלליים הניבו תשואה ממוצעת של כ-1.1% באוגוסט, והמנייתיים התקרבו ל-1.3%; אנליסט ומנורה בולטות בראש, מור וילין לפידות בתחתית; מתחילת השנה: פערים של יותר מ-1.5% בין מובילים לנגררים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה קרן השתלמות

אוגוסט אולי נפתח באי-ודאות בשווקים עם חששות גיאו-פוליטיים אבל הסתיים כשעוד חודש טוב לחוסכים. מדדי המניות סגרו בעליות נאות בארץ ובעולם, והתשואות בקרנות ההשתלמות ממשיכות לטפס, עם ממוצע של כ-1.1% במסלולים הכלליים וכ-1.3% במסלולים המנייתיים.

מנורה ואנליסט מושכות קדימה במסלול הכללי

במסלולים הכלליים, שמיועדים לרוב הציבור ומחזיקים בתמהיל מגוון יחסית של מניות, אג"ח ונכסים אלטרנטיביים, נרשמה באוגוסט תשואה בטווח של 0.92% עד 1.24%. את הטבלה החודשית הובילה קרן ההשתלמות של אנליסט, עם 1.24%, כשאחריה מיטב עם 1.19% ומנורה עם 1.17%.

בתחתית הטבלה עומדת קרן ההשתלמות של אינפיניטי, עם תשואה של 0.56% בלבד, נמוכה משמעותית מהממוצע הענפי. מעליה נמצאת ילין לפידות עם 0.92% ומגדל עם 0.97%.

אם מסתכלים על התשואה המצטברת מתחילת השנה, גם כאן אנליסט בראש עם 9.82%, כשמור (9.62%), מגדל (9.50%) וכלל (9.74%) קרובות אליה. בתחתית נמצאות אינפינטי (0.56%) ילין לפידות (8.19%) והראל (8.15%).

בהסתכלות על שלוש השנים האחרונות אנליסט מובילה עם 35.29%, לפני מיטב (33.07%) ומור (33.56%). אינפיניטי משתחלת למרכז הטבלה עם תשואה של 32.41%, קצת מעל כלל וילין לפידות. מנגד, הראל נשארת מאחור עם 26.65% בלבד - פער של כמעט 9% מהמובילה.


ניר דוד מנכ"ל בזק; צילום: אלעד גוטמןניר דוד מנכ"ל בזק; צילום: אלעד גוטמן
ראיון

ממשחיל כבלים למנכ"ל: ניר דוד על בזק, הסיבים, ה-AI והזינוק בביקושים

אחרי 32 שנה בבזק, ניר דוד מתאר את המסלול מלמטה למעלה ומסביר כיצד החברה פרסה סיבים ל־85% ממשקי הבית, שמרה על מחירי אינטרנט הנמוכים בכ־22% מהממוצע ב-OECD ונערכת לעידן ה-AI, הבית החכם והתרחבות בשירותי סייבר וכבלי תקשורת תת-ימיים

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה בזק ניר דוד



מאיש תשתיות שמשחיל כבלים למנכ"ל החברה - זה המסלול שעשה ניר דוד ב-32 השנים שלו בבזק. דוד, שמנהל כיום את אחת מהחברות הגדולות בישראל, מספר שכבר ביום הראשון שלו בעבודה היה בטוח שיהיה מנכ"ל. המציאות הייתה שונה, אבל הוא בנה את המסלול שלו מלמטה למעלה, מהכבלים ועד לחדרי הישיבות.


החברה שבה התחיל כעובד תשתיות היא כיום אחת מ-12 החברות המובילות בעולם באיכות שירותי האינטרנט. לדבריו, בזק מחוברת כיום ל-85% ממשקי הבית בישראל עם סיבים אופטיים, ומשרתת 2.8 מיליון משקי בית. המוצר הישראלי זול ב-22% מהממוצע ב-OECD - המוצר היחיד במדינה שעולה פחות מהממוצע הבינלאומי.






כמה זמן אתה מנכ"ל בזק ואיך זה להיות בתפקיד הזה?

"שנה וחצי. איך זה - תענוג. כל יום הוא אתגר בפני עצמו. להיות מנכ"ל בזק - חוויה שהיא 24/7. לפעמים חושב ששנה של מנכ"ל בזק זה כמו שנת כלב - שבע שנים של בן-אדם רגיל. זה חוויה."