עידו רודוי פלרם
צילום: אתר החברה

בזכות הקורונה: הכנסות פלרם קפצו ב-26% - 486 מיליון שקל

החברה שהחלה לייצר מוצרי מיגון מקורונה, נהנתה מגידול בהיקפי המכירות במהלך הרבעון השני; שיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית הביאו למעבר לרווח נקי של כ-73 מיליון שקל
איתן גרסטנפלד | (2)

חברת פלרם -0.85% דיווחה על עלייה של 26% בהכנסות, לצד מעבר לרווח של כ-73 מיליון שקל ברבעון השני של 2020. בין היתר, החברה נהנתה מגידול במכירות לאחר שהחלה בייצור מוצרי מיגון על רקע התפשטות נגיף הקורונה. בחברה מציינים כי, מגמת העלייה בביקושים נמשכת גם אל תוך הרבעון השלישי.

הכנסות החברה העוסקת ביצור ושיווק לוחות פלסטיק, הסתכמו בכ-485.7 מיליון שקל, עלייה של כ-26% לעומת הכנסות של כ-385.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות מיוחס לעלייה בהיקף המכירות, בעיקר בחטיבת מוצרי המשך והפוליקרבונט.

בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-73.4 מיליון שקל, לעומת הפסד נקי של כ-4.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

התפשטות נגיף הקורונה

החל מרבעון הראשון עסקה החברה גם בפיתוח, יצור ומכירת מוצרי מיגון שקופים ואטומים המתאימים, בין היתר, כחל מההתמודדות עם נגיף הקורונה. כתוצאה מכך, היא חוותה עלייה בביקושים למוצרים אלו, דבר אשר בא לידי ביטוי בגידול בהקיפי המכירות ושיפור בתוצאות התפעוליות במהלך הרבעון. זאת, על אף ירידה בביקושים של חלק ממוצריה בתחום השילוט והפרסום. בחברה מציינים כי, למעט הביקוש למגני פנים, אשר התמתן עד סוף הרבעון השני, מגמת העלייה בביקושים נמשכת.

שיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית

הרווח הגולמי של פלרם הסתכם בכ-190.7 מיליון שקל ברבעון השני, על שולי רווחיות גולמית של כ-39%. עליה של כ-77% לעומת רווח גולמי של כ-107.6 מיליון שקל, על שולי רווחיות גולמית של כ-28% ברבעון השני של 2019. הגידול בשולי הרווח הגולמי נובע בעיקר בעיקר מירידה בתצרוכת החומרים בכל החטיבות, משינוי בתמהיל המכירות והתייעלות תפעולית.

 

הרווח התפעולי זינק לכ-93.6 מיליון שקל (19.3% מההכנסות), בהשוואה לכ-4.2 מיליון שקל (1.1% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד. השיפור ברווח התפעולי מיוחס בעיקר לעלייה בשיעור הרווח הגולמי.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    דוח מדהים, כן יירבו (ל"ת)
    North Star 30/08/2020 15:30
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    [email protected] 30/08/2020 09:03
    הגב לתגובה זו
    מספרים מטורפים- עדיין זולה יחסית אבל אין הרבה הון צף סחיר. מעניין איך תגיב בשבועות הקרובים
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

אלפרד אקירוב
צילום: תמר מצפי
ראיון

אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה, אני לא עובד בטוריה"

אקירב על ההשקעה בכלל, על עסקת מקס - "עסקת מקס היא עסקה מצוינת. בזמנו חשבתי אחרת", על אלרוב נדל"ן, על מלונאות ועל היתר השליטה בכלל - "מי שבעסקים לא מוותר"

הדס מגן |
נושאים בכתבה אלפרד אקירוב כלל

שנתיים אחרי שהתנגד נמרצות לרכישת מקס על ידי כלל ביטוח, אלפרד אקירוב, המחזיק ב-14.34% ממניות כלל באמצעות חברת אלרוב נדל"ן שבשליטתו, מודה שזו הייתה עסקה מצוינת לכלל. זאת למרות שבזמנו יצא נגדה בכל הכוח וניהל מאבק מול המנכ"ל שהוביל את העסקה, יורם נווה. אקירוב אף איים לתבוע את הדירקטורים של כלל שתמכו בעסקה.

דוחות אלרוב נדל"ן שפורסמו השבוע הראו כי האחזקות בכלל וכן האחזקות בבנק לאומי (4.7%) הניבו לאלרוב רווח של 1.05 מיליארד שקל בתיק ניירות הערך שלה. החברה סיכמה את תשעת החודשים הראשונים של 2025 ברווח נקי של 925 מיליון שקל, פי 30.8 בהשוואה לרווח נקי של 30 מיליון שקל בינואר-ספטמבר 2024.

אפשר לומר שאתה מצטער שהתנגדת בזמנו לעסקת מקס?

"אין לי מה להצטער. נכון להיום, זו עסקה מצוינת. כל דבר בעיתו. אז חשבתי אחרת, היום אני חושב אחרת."

התייחסת לכך שכלל היא חברת הביטוח היחידה שיש לה חברת אשראי, מה שמעניק לה יתרון על פני האחרות.

"אלא אם גם הן יקנו, אבל אין מה לקנות יותר כי הכול מכור. אני חושב שזו עסקה מצוינת ולכלל יש יתרון שיש לה חברת כרטיסי אשראי."