פרשקובסקי ירדה בהכנסות, אך שיפרה את השורה התחתונה ברבעון הראשון
חברת הנדל"ן פרשקובסקי 0.52% מדווחת על ירידה של כ-12% בהכנסות הרבעון הראשון, אך בזכות שיפור משמעותי ברווחיות הגולמית, הציגה החברה שיפור בשורה התחתונה, עם רווח נקי של כ-35.4 מיליון שקל. לגבי השפעות הקורונה, בחברה מציינים כי היתה ירידה במכירות בחודש מרץ בגלל ההגבלות, אולם החל מחודש מאי נרשם גידול בהיקף המכירות. החברה תחלק דיבידנד של 12 מיליון שקל.
הכנסות החברה הסתכמו בכ-222.7 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2020, ירידה של כ-12% לעומת הכנסות של כ-252.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה מיוחסת בעיקר לירידה בהכנסות ממכירת דירות, נוכח ירידה בכמות הדירות המכורות ושיעור הביצוע שלהן בתקופות השונות. מנגד, החברה הציגה גידול קל בהכנסות מהשכרת נכסים, כתוצאה ממרכישת נכסים חדשים בארה"ב וכן מגידול בתפוסות בנכסים בחדרה וברחובות.
בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-35.4 מיליון שקל, גידול של כ-8% לעומת רווח של כ-32.8 מיליון שקל ברבעון המקביל, המיוחס בעיקר לשיפור ברווחיות הגולמית.
למרות הירידה בהכנסות כאמור, הציגה פרשקובסקי רווח גולמי של כ-64.9 מיליון שקל ברבעון הראשון, על שולי רווחיות גולמית של כ-29.1%, לעומת רווח גולמי של כ-60.5 מיליון שקל, על שולי רווחיות גולמית של כ-24% ברבעון המקביל. השיפור ברווחיות הגולמית מיוחס לתמהיל פרויקטים בעלי רווחיות גבוהה יחסית וכן להפרשי עיתוי בהכנסות שהוכרו בגין פרויקט נווה שאנן בחיפה.
- 18.8 מיליון שקל לשתי דירות - האם זה משקף את השוק או מסתיר את המשבר?
- שוק היוקרה בתל אביב נחלש? לא כשזה פנטהאוז מול הפארק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברמה התפעולית, החברה שמרה על שולי הוצאות תפעול של כ-5% - בדומה לשולי הוצאות התפעול ברבעון המקביל.
יוסי פרשקובסקי, יו"ר החברה: "החברה ממשיכה, כפי שעשתה גם במהלך תקופת משבר הקורונה, בהקמת הפרויקטים שנמצאים בבנייה כמתוכנן וזאת בהתאם להנחיות ממשלת ישראל על פיהן הוגדר ענף הבנייה כענף חיוני למשק. כמו כן, החברה ממשיכה לפעול לתכנון והוצאת היתרים בפרויקטים השונים של החברה.
"לאחר שהנהלת החברה בחנה את השפעות משבר הקורונה על פעילותה היזמית, החברה לא שינתה את הערכותיה והאומדנים ליום 31 במרץ 2020 המתייחסים לפרויקטים בביצוע מהיבט של הכנסות ועלויות הצפויות. בנוסף, בהתבסס על פעולות שננקטו על ידי הנהלת החברה, להערכת החברה ונכון למועד דוח זה, להתפשטות נגיף הקורונה אין השפעה מהותית לרעה על מחירי המכירה של יחידות הדיור המשווקות על ידי החברה. אמנם לאור מגבלות התנועה בתקופת הסגר, חלה ירידה מסוימת בהיקף המכירות בחודשים מרץ ואפריל 2020 וזאת, בין היתר, לאור מגבלות הסגר שהוטל אשר מנעו מרוכשים פוטנציאלים להגיע למשרדי המכירות של החברה, אך עם מתן ההקלות החל מחודש מאי 2020 נרשמה התעוררות בהתעניינות של לקוחות פוטנציאלים וגידול בהיקף המכירות החודשי ל-17 יח"ד במהלך החודש האחרון", סיכם פרשקובסקי.
- 4.רמת אמינות = הדולר בדרך ל 4 (ל"ת)טאלב 04/06/2020 12:48הגב לתגובה זו
- 3.חברה חזקה יציבה ואמינה (ל"ת)קוקו 04/06/2020 11:06הגב לתגובה זו
- 2.17 דירות בחודש זו צמיחה מטורפת!!! (ל"ת)עתיד ורוד 03/06/2020 17:48הגב לתגובה זו
- שם 04/06/2020 12:54הגב לתגובה זופרשובסקי חברה קטנה, כמעט משפחתית. למרות שבזמן האחרון היא גדלה. איכות הבניה שלהם טובה מאוד. לא לזלזל
- 1.מחירים בדרך למטה (ל"ת)שלום 03/06/2020 17:42הגב לתגובה זו

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳