עזריאלי תיפגע מאוד במשבר אך המניה שלה אטרקטיבית

לאומי מעניק מחיר יעד של 204 שקל לעזריאלי - פרמיה של 16% על מחיר השוק למרות שהציפיה היא למשבר קשה שיוריד ב-50% את ה-NOI של החברה בתחום הקניונים 
ערן סוקול | (5)
נושאים בכתבה עזריאלי

ברי גנדשטיין, אנליסט בכיר בלאומי פרטנרס מצייר תרחיש פסימי לתחום הקניונים - להערכתו רק בחודשים הקרובים יופנם עד כמה הקניונים ותחומי הנדל"ן המסחרי בכלל, נפגעו. "פרסומי החברות המחזיקות בנכסים מסחריים ברבעון הראשון, מציגה את התחזית שלנו כתחזית שמרנית מאוד. להערתכנו, עוצמת הפגיעה הכלכלית הנובעת מכניסת המשק למיתון טרם מורגשת בשוק הריאלי ותתברר בחודש-חודשיים הקרובים, עם המעבר ממצב הביניים הנוכחי לעבודה 'רגילה'", מסביר גנדנשטיין ומוסיף - "כמו כן, קיים סיכון לגל שני ואי ודאות בנוגע לעוצמתו, השלכותיו ומדיניות הממשלה החדשה להתמודדות עימו".

ולמרות החששות ואף הפסימיות, ההמלצה של לאומי על מניית עזריאלי קבוצה -1.22% שירדה מתחילת השנה בכ-30% (אתמול פרסמה דוחות שלא מסבירים את הירידה במניה) עלתה. מחיר היעד נותר 204 שקל - פרמיה של 16%, אבל בלאומי מעלים את ההמלצה לתשואת יתר, וזאת לאור הפער ביחס למחיר בשוק. "מחיר היעד שלנו מגלם תרחיש של מיתון משמעותי במשק שיביא לירידה בתפוסות ובמחירים בענפי הנדל"ן למשרדים ולמסחר, כאשר להערכתנו המחיר בשוק מגלם דיסקאונט ביחס לתרחיש זה", אומר גנדנשטיין, "כמו כן, ברמה האיכותית, עזריאלי נמצאת בפוזיציה מעולה להתמודדות עם המשבר עם רמות מינוף נמוכות וקופת מזומנים גדולה.

"עזריאלי מציגה עליה של 2 מיליון שקל ב-NOI מנכסים זהים ביחס לרבעון הקודם, כאשר ה-NOI מנכסים מסחריים יורד ב-2% לאור השפעת הקורונה. נזכיר כי החברה החליטה על מתן הקלות לשוכרים החל מאפריל, כך שהשפעות הסגר אינן מורגשות כמעט בדוח הנוכחי. החברה מעריכה כי ההקלות שיינתנו לשוכרי הנכסים המסחריים יסתכמו בכ-200 מיליון שקל, ויסתיימו בסוף הרבעון השני. כמו כן, היא מדווחת כי כיום נפתחו 99% מהשוכרים אשר הותרה פתיחתם בנכסים המסחריים, וכי התנועה בקניונים עומדת על כ-75%-80% מתקופת טרום הקורונה, אך מורגשת עליה מדי שבוע. כמו כן, הפדיונות מציגים רמה גבוהה יותר כאשר שיעור הרוכשים מתוך המבקרים עלה משמעותית. נתונים אלו דומים לאלו המדווחים על ידי מליסרון, אך מליסרון מציינת נתוני תנועה גבוהים יותר.

"להערכתנו, הדבר נובע מכך שחלק מקניוני עזריאלי נמצאים בעורקים ראשיים של תחבורה ציבורית, אשר טרם חזרה לפעילות מלאה. לגבי שטחי המשרדים החברה עידכנה כי למיעוט מהשוכרים ניתנו הקלות ופריסות תשלומי השכירות וכי שיעור הגביה בגין חודש אפריל עומד על 95%, בעיקר לאור הקלות אלו. כמו כן, הכנסות החברה מחניונים נפגעו מהסגר.

"החברה הפחיתה את שווי נכסיה ב-224 מיליון שקל, ללא שינוי בהנחות המרכזיות ובעיקר תוצאה של גילום ההטבות הצפויות לשוכרים ברבעון השני של השנה, ובנוסף הפחתה בשווי הנכסים בתפוסה חלקית בארה"ב לאור צפי להתארכות התקופה להשכרה מחדש.

"בתחום הייזום: לחברה 3 פרויקטים מרכזיים הצפויים להתאכלס השנה: דיור מוגן בלהבים, עזריאלי TOWN וחולון המנור. הדיור המוגן בלהבים מושכר בכ- 50% והחברה כבר החלה באיכלוסו. לפרויקטים עזריאלי TOWN, בניין המשרדים, וחולון המנור, חוזים ל- 100% מהשטחים והם צפויים להתאכלס בסוף השנה. בחולון הבניין מושכר לבזק שיוצאת מהמגדל המשולש במרכז עזריאלי השלום כאשר להערכתינו, לנוכח המצב, זמן השכרת השטחים שיתפנו יגדל והמחירים יושפעו מהמצב בשוק. הפרויקטים לטווח הבינוני-רחוק נמצאים בעיקר בטיפול סטטוטורי ומיעוט בתהליך חפירה ודיפון, כך שלחברה גמישות גבוהה בנוגע לתזמון הקמתם והיא תשקול זאת בהתאם להתפתחויות בשוק הריאלי.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אורי 03/06/2020 09:59
    הגב לתגובה זו
    חברה מצוינת בצמיחה קבועה עם הנהלה מקצועית - אני ממליץ בחום
  • 4.
    הפגיעה בקניונים אנושה,וזה ישליך משמעותית על מחיר המניה! (ל"ת)
    משה 02/06/2020 18:06
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מוטי 02/06/2020 14:26
    הגב לתגובה זו
    על איזו פגיעה מדברים ? הכל שטויות . הכל כבר חזר לקדמותו. כנל מלונות. הכל תפוס. תנסו להזמין חדר במלון נראה אתכם. מחיר החדרים במלונות יותר גבוהה לפני קורונה. אני החלטתי לנצל את הירידות בימים אחרונים ורכשתי מנה עזריאלי ומה מליסרון. הכל חזר לקדמותו. פשוט בקרו בקניונים וראו בעצמכם.
  • 2.
    יווווו 02/06/2020 13:59
    הגב לתגובה זו
    מה אתם רציניםם.אנליסט שמדבר מםוזיציה.שיקנה עוד אם הוא כל כך מאמין בעזראלי.תפסיקו להריץ מניות על חשבון הציבור המטומטם
  • 1.
    מחיר היעד 92 - 98 ש"ח (ל"ת)
    צבי 02/06/2020 13:54
    הגב לתגובה זו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳