ריט 1 מנמיכה ציפיות - ה-FFO ב-2020 יהיה 240-255 מיליון שקל
ריט 1 מדווחת על גידול של 13% ב-NOI ברבעון הראשון לעומת שנה שעברה ל-86.4 מיליון שקל וגידול של 8% ב-FFO הריאלי ל-60.9 מיליון שקל. תוצאות טובות, צפויות, תוצאות פרה-קורונה. השאלה איך תשפיע הקורונה על הפעילות?
שמואל סייד, מנכ"ל החברה מספק הערכות: "נערכנו במהירות להתמודד עם משבר הקורונה ולפעול לבטיחות נכסי החברה ולטובת שוכרי החברה והמשתמשים בנכסים. נערכנו לבחינת הקלות בשכר דירה במקרים שלהערכתנו הם נדרשים - בייחוד בתחום המסחר הלא חיוני שנסגר בהנחיית המדינה. בתחומי הפעילות העיקריים של החברה: משרדים, תעשיה ולוגיסטיקה ובתי החולים הסיעודיים, המהווים יחד עם המסחר החיוני שלא נפגע מעל 80% מה-NOI של ריט 1, ניתנו הקלות תזרימיות מוגבלות ואנחנו מעריכים שלא צפויה פגיעה מהותית בהכנסותינו מתחומים אלו.
"למיטב הערכתנו, ובזהירות המתבקשת בשל אי הודאות הרבה, אנחנו מעריכים כי ריט 1 תשכיל להתמודד עם המשבר בזכות איתנותה הפיננסית הגבוהה ושיעור מינוף מהנמוכים בענף, כמו גם חלויות חוב נמוכות יחסית בשנים הקרובות. חשוב לזכור שריט 1 נהנית מתיק נכסים מניבים איכותי בתפוסות גבוהות מאוד, שרובו ככולו נקי משעבודים והוא מפוזר סקטוריאלית וגיאוגרפית. בנוסף, ריט 1 נהנית מנגישות גבוהה לאשראי בנקאי ולשוק ההון, וזאת בעלויות נמוכות ביחס לענף.
ריט 1 מדווחת על NOI מנכסים דומים נמוך ב-1.1% ביחס לשנה קודמת - 74.6 מיליון שקל. הירידה נובעת לטענת החברה מפעולות השבחה בנכסים קיימים.
בעקבות משבר הקורונה, החברה עדכנה את תחזיותיה לשנת 2020. על פי התחזיות המעודכנות של החברה, אומדן ה-NOI של החברה לשנת 2020 הינו כ-335-350 מיליון שקלח, לעומת האומדן המקורי לשנת 2020, שעמד על כ- 355-360 מיליון שקל. אומדן ה-FFO הריאלי המעודכן לשנת 2020 עומד על כ-240-255 מיליון שקל, לעומת האומדן המקורי של החברה של שעמד על כ-260-264 מיליון שקל.
- ריט 1 מסכמת רבעון שלישי עם עלייה של 8.2% ב-NOI; מעלה תחזית
- ריט 1 מדווחת על צמיחה דו ספרתית ב-NOI ומעלה תחזיות להמשך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ליום 31 במרץ 2020, נכסי החברה כוללים 45 נכסים מניבים בשטח כולל של כ- 551 אלף מ"ר ובפיזור שימושים רחב: משרדים (56%), מסחר (23%) , תעשייה ולוגיסטיקה (11%), בתי חולים סיעודיים (6%) וחניונים (4%). נכסיה המניבים של החברה אינם משועבדים (למעט נכסים בחברות מוחזקות ביחד עם שותפים המהווים כ 14% מהשווי הכולל).
בחודש אפריל 2020, האריכה החברה את מח"מ החוב המשוקלל לכ- 5.5 שנים, מהארוכים בענף, באמצעות פדיון מוקדם חלקי ביוזמת החברה של אג"ח (סדרה ד') והרחבת אג"ח (סדרה ו'). עלות החוב השולית של החברה היא כ- 0.99% צמודת מדד (תשואת אג"ח (סדרה ו'), במח"מ של כ-7 שנים, על פי מחיר הסגירה ליום 19 במאי 2020).
- 1.גד 21/05/2020 15:15הגב לתגובה זוהמניה נשחטה מהשיא ב25%.לאור נכסיה ומצבה היא תתאושש מהר.

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
