ריט 1, הרצליה
צילום: יח"צ

ריט 1 מנמיכה ציפיות - ה-FFO ב-2020 יהיה 240-255 מיליון שקל

התחזית הקודמת היתה ל-FFO של 260-264 מיליון שקל; הקרן מתחשבת בשוכרים שלה בעיקר דרך דחיית תשלומים
איתן גרסטנפלד | (1)
נושאים בכתבה ריט 1

ריט 1  מדווחת על גידול של 13% ב-NOI ברבעון הראשון לעומת שנה שעברה ל-86.4 מיליון שקל וגידול של 8% ב-FFO הריאלי ל-60.9 מיליון שקל. תוצאות טובות, צפויות, תוצאות פרה-קורונה. השאלה איך תשפיע הקורונה על הפעילות? 

 

שמואל סייד, מנכ"ל החברה מספק הערכות: "נערכנו במהירות להתמודד עם משבר הקורונה ולפעול לבטיחות נכסי החברה ולטובת שוכרי החברה והמשתמשים בנכסים. נערכנו לבחינת הקלות בשכר דירה במקרים שלהערכתנו הם נדרשים - בייחוד בתחום המסחר הלא חיוני שנסגר בהנחיית המדינה. בתחומי הפעילות העיקריים של החברה: משרדים, תעשיה ולוגיסטיקה ובתי החולים הסיעודיים, המהווים יחד עם המסחר החיוני שלא נפגע מעל 80% מה-NOI של ריט 1, ניתנו הקלות תזרימיות מוגבלות ואנחנו מעריכים שלא צפויה פגיעה מהותית בהכנסותינו מתחומים אלו.

"למיטב הערכתנו, ובזהירות המתבקשת בשל אי הודאות הרבה, אנחנו מעריכים כי ריט 1 תשכיל להתמודד עם המשבר בזכות איתנותה הפיננסית הגבוהה ושיעור מינוף מהנמוכים בענף, כמו גם חלויות חוב נמוכות יחסית בשנים הקרובות. חשוב לזכור שריט 1 נהנית מתיק נכסים מניבים איכותי בתפוסות גבוהות מאוד, שרובו ככולו נקי משעבודים והוא מפוזר סקטוריאלית וגיאוגרפית. בנוסף, ריט 1 נהנית מנגישות גבוהה לאשראי בנקאי ולשוק ההון, וזאת בעלויות נמוכות ביחס לענף. 

ריט 1 מדווחת על NOI מנכסים דומים נמוך ב-1.1%  ביחס לשנה קודמת - 74.6 מיליון שקל. הירידה נובעת לטענת החברה מפעולות השבחה בנכסים קיימים.

בעקבות משבר הקורונה, החברה עדכנה את תחזיותיה לשנת 2020. על פי התחזיות המעודכנות של החברה, אומדן ה-NOI של החברה לשנת 2020 הינו כ-335-350 מיליון שקלח, לעומת האומדן המקורי לשנת 2020, שעמד על כ- 355-360 מיליון שקל. אומדן ה-FFO הריאלי המעודכן לשנת 2020 עומד על כ-240-255 מיליון שקל, לעומת האומדן המקורי של החברה של שעמד על כ-260-264 מיליון שקל.

ליום 31 במרץ 2020, נכסי החברה כוללים 45 נכסים מניבים בשטח כולל של כ- 551 אלף מ"ר ובפיזור שימושים רחב: משרדים (56%), מסחר (23%) , תעשייה ולוגיסטיקה (11%), בתי חולים סיעודיים (6%) וחניונים (4%). נכסיה המניבים של החברה אינם משועבדים (למעט נכסים בחברות מוחזקות ביחד עם שותפים המהווים כ 14% מהשווי הכולל).

בחודש אפריל 2020, האריכה החברה את מח"מ החוב המשוקלל לכ- 5.5 שנים, מהארוכים בענף,  באמצעות פדיון מוקדם חלקי ביוזמת החברה של אג"ח (סדרה ד') והרחבת אג"ח (סדרה ו'). עלות החוב השולית של החברה היא כ- 0.99%  צמודת מדד (תשואת אג"ח (סדרה ו'), במח"מ של כ-7 שנים, על פי מחיר הסגירה ליום 19 במאי 2020).

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    גד 21/05/2020 15:15
    הגב לתגובה זו
    המניה נשחטה מהשיא ב25%.לאור נכסיה ומצבה היא תתאושש מהר.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

היום בבורסה: נייס תעלה, החוזים על האפס; הסנטימנט החיובי צפוי להימשך

מערכת ביזפורטל |

  


המניות הדואליות חוזרות עם עלייה קטנה - 0.1% אחרי שוול סטריט ננעלה אמש בירידות - נעילה שלילית בוול-סטריט; מארוול נפלה ב-7%, פרמאונט זינקה ב-9%. מניית נייס 0%  תעלה ב-1.7%, טבע 0%  ב-0.7%.. הנה הרשימה של הגדולות (הקליקו לקבל את כל הרשימה): 




החוזים על המדדים העיקריים בוול סטריט סביב האפס. אסיה בירידות בהמשך למגמה בוול סטריט. לכאורה אמורה להיות פתיחה מגומגמת בשוק המקומי, אבל הסנטימנט החיובי כאן חזק. 


אחרי פתיחה חלשה לדצמבר, המומנטום חזר לשוק המקומי כשגם מעבר לים יש שיפור בסנטימנט. זה זמן טוב גם לבדוק מי שלושת המניות שהניבו את התשואה הגבוהה ביותר מתחילת החודש ומה הסיבות לזה: