מנכ"ל קמהדע, עמיר לונדון
צילום: נטי לוי

קמהדע צופה צמיחה של 6% בהכנסות שנת 2020

חברת התרופות מפרסמת דיווח מקדים על הכנסות הרבעון הרביעי של 2019 ושל השנה המלאה אשר עומדות בטווח התחזית הקודמת של החברה - השוק ציפה ליותר; בנוסף, צופה ירידה בשולי הרווחיות הגולמית וגידול בהוצאות המו"פ
ערן סוקול | (2)
נושאים בכתבה קמהדע שוק ההון

חברת התרופות קמהדע 0.36%  הדואלית (סימול: KMDA) מפרסמת דיווח מקדים ולא מבוקר על הכנסות הרבעון הרביעי של שנת 2019 ושל שנת 2019 המלאה אשר עומדות בטווח התחזית הקודמת של החברה. בנוסף, צופה צמיחה של כ-6% בהכנסות שנת 2020. 

לאחר תוצאות חזקות ברבעון השלישי, השוק ציפה ליותר

על פי הדיווח, ההכנסה הכוללת לרבעון הרביעי צפויה להיות בטווח של 31.4 - 32.4 מיליון דולר, מתחת לצפי האנליסטים להכנסות של כ-35.4 מיליון דולר.

ההכנסה השנתית הכוללת ל-2019 צפויה להיות בטווח של 126.5 - 127.5 מיליון דולר, כאשר צפי האנליסטים היה להכנסות של כ-130.5 מיליון דולר.

ככל הנראה, לאחר תוצאות חזקות ברבעון השלישי, האנליסטים ציפו להכנסות מעט גבוהות ביחס לקצה העליון של התחזית שנתנה החברה בסוף שנת 2018, אולם ההכנסה הצפויה של קמהדע לשנת 2019 עומדת בהתאם לתחזית הקודמת לטווח של 125 - 130 מיליון דולר, אשר פורסמה לראשונה בסוף שנת 2018.

תחזית ההכנסות לשנת 2020 הרבה מעל הצפי בשוק

עם זאת, בשנת 2020, החברה צופה כי ההכנסה הכוללת תהיה בטווח של 132 - 137 מיליון דולר, צמיחה של כ-6% (לפי אמצע הטווח) וכ-11% מעל לצפי האנליסטים אשר ציפו להכנסות של כ-121.5 מיליון דולר.

בקמהדע מציינים כי הצמיחה בהכנסה הכוללת בשנת 2020 בהשוואה לשנת 2019 צפויה לנבוע מעלייה במכירות KEDRAB בארה"ב, מוצר ה-IgG נגד כלבת של קמהדע, וכן גידול במכירות של מוצרי IgG נוספים, המיוצרים על ידי החברה, בשווקים בינלאומיים והצמיחה הצפויה של מגזר ההפצה בישראל.

כפי שמסרה החברה בעבר, בהתבסס על תכנון המלאי של טקדה עבור GLASSIA, וכפי שבא לידי ביטוי לאחרונה בהארכה של הסכם האספקה האסטרטגי של קמהדע עם טקדה למוצר, קמהדע לא צופה עלייה במכירות של GLASSIA לטקדה בשנת 2020 בהשוואה ל-2019, למרות שמספר החולים המטופלים ב-GLASSIA בארה"ב צפוי להמשיך ולגדול.

בחברה מציינים כי הגידול הצפוי במכירות המוצרים התעשייתים של החברה בשווקים הבינלאומיים הוא צעד חשוב בדרך למימוש מטרת החברה לנצל ביעילות את כושר הייצור הזמין של המפעל לאחר המעבר המתוכנן של ייצור GLASSIA לטקדה בשנת 2021.

צפי לירידה בשולי הרווחיות הגולמית וגידול בהוצאות המו"פ

עוד מציינים בקמהדע כי בשנת 2020, השינוי הצפוי בתמהיל מכירות המוצרים, כמו גם הפחתת היקף הייצור במפעל החברה, צפויים להביא לירידה כוללת בשיעור הרווחיות הגולמית של מגזר המוצרים התעשייתיים של כ-3% עד 5%, בהשוואה לשנת 2019.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

בנוסף, כתוצאה מההאצה המתוכננת בשנת 2020 של הניסוי הקליני הפיבוטלי שלב 3 InnovAATe שהחל לאחרונה, לבחינת הבטיחות והיעילות של מוצר האלפא-1 אנטיטריפסין (AAT) באינהלציה של החברה לטיפול במחלת החסר בחלבון ה-AAT, קמהדע צופה עלייה של כ-15% עד 18% בהוצאות המו"פ בשנת 2020, בהשוואה לשנת 2019.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    סוחר 07/01/2020 15:59
    הגב לתגובה זו
    ברגע שהיא מעל 2300 לונג.
  • 1.
    ניב 07/01/2020 15:01
    הגב לתגובה זו
    העלייה בהוצאות המחקר ופיתוח היית צפויה. ההפתעה לחיוב היא שתהיה רק עליה של 15-18% בהוצאות הללו לעומת שנה שעברה. העלייה בהכנסות של 6% שהיא הפתעה של 11% לעומת תחזיות האנליסטים היא חדשה טובה מאוד.בנוסף, אל תשכחו שלפני מספר שבועות פימי קנו בשער של 2080 12% מהחברה. לונג קמהדע
שאול נאוי יו"ר יעקב פיננסים, צילום: יחצשאול נאוי יו"ר יעקב פיננסים, צילום: יחצ
ראיון

שאול נאוי: "הגידול בתיק הגיע רק מחברות שפנינו אליהן - לא ממי שמחפש אשראי בכל מחיר"

אחרי התוצאות הרבעוניות שהציגו גידול של 42% בתיק האשראי והציפו גם חששות בשוק האח"ב, שאול נאוי יו"ר יעקב פיננסים מתאר את מדיניות ניהול הסיכונים ומסביר את היתרון במח״מ הקצר: "אם יש מדורה קטנה, אני יוצא. אני לא מחכה שיהיה ל״ג בעומר"
מנדי הניג |

האח"ב בתקופה רגישה מאוד. אנחנו יוצאים ממלחמה ארוכה שהאטה את המגזר העסקי וגרמה ללחצים אצל לווים בעיקר במגזר הנדל״ן, הריבית עדיין גבוהה וככל שתרד היא עדיין תהיה ברמות גבוהות יחסית לשנים האחרונות מה שמוביל את השוק להסתכל בחשדנות על תיקי האשראי הגדולים של החברות, רק שצריך לזכור שיש כאן מנעד רחב מאוד, וכל תיק שונה מהותית מרעהו גם מבחינת סוגי הלווים וגם מבחינת אורכי המח״מ, וזה כנראה אחד הסעיפים החשובים ביותר, כי חברה שמתנהלת במח״מ קצר פחות מרותקת לשוק ופחות תלויה ביכולת של לקוחות להחזיק אשראי ארוך בתקופה תנודתית.

הדוח הרבעוני של יעקב פיננסים נופל בדיוק לתוך האווירה הזאת. מצד אחד, המספרים ממשיכים להראות צמיחה. אנחנו רואים זינוק בתיק האשראי של 42%, הרווח הנקי בקצב שנתי של 80 מיליון שקל, וההון העצמי גם הוא עולה. אבל השוק עצבני, בתגובה לתוצאות המניה יורדת עד 7% כשהשווי של  יעקב פיננסים -0.3%   נע על 810 מיליון שקל למרות זינוק של 64% מתחילת השנה, שזה נותן לה מכפיל של 10 שגם משקף את החששות של המשקיעים כלפי התחום כשגם המניה של האח דורי נאוי -0.29%   נעה סביב המכפיל.

על הרקע הזה שוחחנו עם יו"ר יעקב פיננסים, שאול נאוי, ועם סמנכ״ל האשראי הבכיר דור גורי, כדי להבין איך הם רואים את התקופה האחרונה, מה עומד מאחורי הצמיחה הגדולה בתיק, ואיך הם נשארים רגועים כשהשוק כל כך חושש מתברר שכשעושים "עסקים עם אנשים הגונים" אפשר לנטרל חלק גדול מהסיכון לדברי נאוי.


אנחנו רואים צמיחה ברמת השורה העליונה והתחתונה, עם קצב רבעוני של 20 מיליון שקל בשורה התחתונה, אפשר לצפות להמשך צמיחה כזאת?

"אנחנו לא משנים את הגישה ואת העבודה שלנו. הבסיס הוא הלקוחות. למי נותנים כסף. זה תמיד מתחיל מאנשים. מי עומד מאחורי החברה, מה האישיות שלו, האם הוא ישר. אם משהו בהתנהגות או בדברים שנאמרים לא מסתדר לי - אני לא עושה את העסקה. אחרי הבדיקה האישית מגיעה בדיקת החברה: מה היא עושה, מה המאזנים, עם איזה בנקים היא עובדת, מה ההיסטוריה. יש המון פרמטרים. אנחנו כמעט לא מקבלים לקוחות שמגיעים מהאקראי - אנחנו מסמנים חברות שאנחנו רוצים לעבוד איתן ופונים אליהן. זה קשה, אלה חברות טובות עם מערכת בנקאית חזקה. חברה שאין לה בנקים בכלל - אני לא רוצה שתהיה לקוחה שלי. אנחנו משלימים לבנקים, לא מובילים אותם."

ענת בוגנר
צילום: שי פרנקו
דוחות

דלתא מותגים: צמיחה דו ספרתית בהכנסות וברווח הנקי

החברה מציגה עלייה של כ-16.4% בהכנסות ברבעון לכ-336 מיליון שקלים ושיפור ברווח הנקי לכ-37.2 מיליון שקלים; תזרים המזומנים מפעילות שוטפת התחזק, והפעילות הבינלאומית מתרחבת עם זיכיון ל-Bath & Body Works בגרמניה והכנות לפתיחת חנויות ואתר סחר באירופה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה ענת בוגנר דלתא

דלתא מותגים דלתא מותגים -0.81%  פרסמה הבוקר את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים לשנת 2025.

הכנסות החברה ברבעון השלישי צמחו בכ-16.4% והסתכמו בכ-336.2 מיליון שקל לעומת כ-288.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע מהמשך צמיחה אורגנית בפעילות המותגים בבעלות (דלתא, פיקס ופנטה ריי) וכן, מהרחבת פעילות החברה של המותגים בזכיינות (Victoria`s Secret ו-Bath & Body Works).

ברבעון השלישי המכירות בחנויות זהות של כלל תחומי פעילות החברה, כולל אתרי האונליין שלהם גדלו בשיעור של כ-5.1% לכ-272.6 מיליון שקל לעומת כ-259.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסות מאתרי האונליין של החברה ברבעון השלישי ובתשעת החודשים הראשונים של שנת 2025 צמחו בכ-3.2% ובכ-18.5%, בהתאמה, לעומת תקופות מקבילות אשתקד. ברבעון השלישי היוו הכנסות האינטרנט כ-12.7% מסך הכנסות החברה. אתרי האונליין של החברה פעלו כסדרם גם במהלך ימי מבצע 'עם כלביא'.

נכון להיום, החברה מפעילה חמישה אתרי אינטנרט לכל אחד מהמותגים דלתא, פיקס,  ,Victoria's Secret  Pante rei ו-Bath & Body Works. החברה צפויה לפתוח ברבעון הרביעי של השנה אתר סחר מקוון נוסף של המותג BBW באירופה.