קמהדע צופה צמיחה של 6% בהכנסות שנת 2020
חברת התרופות קמהדע -0.12% הדואלית (סימול: KMDA) מפרסמת דיווח מקדים ולא מבוקר על הכנסות הרבעון הרביעי של שנת 2019 ושל שנת 2019 המלאה אשר עומדות בטווח התחזית הקודמת של החברה. בנוסף, צופה צמיחה של כ-6% בהכנסות שנת 2020.
לאחר תוצאות חזקות ברבעון השלישי, השוק ציפה ליותר
על פי הדיווח, ההכנסה הכוללת לרבעון הרביעי צפויה להיות בטווח של 31.4 - 32.4 מיליון דולר, מתחת לצפי האנליסטים להכנסות של כ-35.4 מיליון דולר.
ההכנסה השנתית הכוללת ל-2019 צפויה להיות בטווח של 126.5 - 127.5 מיליון דולר, כאשר צפי האנליסטים היה להכנסות של כ-130.5 מיליון דולר.
ככל הנראה, לאחר תוצאות חזקות ברבעון השלישי, האנליסטים ציפו להכנסות מעט גבוהות ביחס לקצה העליון של התחזית שנתנה החברה בסוף שנת 2018, אולם ההכנסה הצפויה של קמהדע לשנת 2019 עומדת בהתאם לתחזית הקודמת לטווח של 125 - 130 מיליון דולר, אשר פורסמה לראשונה בסוף שנת 2018.
תחזית ההכנסות לשנת 2020 הרבה מעל הצפי בשוק
עם זאת, בשנת 2020, החברה צופה כי ההכנסה הכוללת תהיה בטווח של 132 - 137 מיליון דולר, צמיחה של כ-6% (לפי אמצע הטווח) וכ-11% מעל לצפי האנליסטים אשר ציפו להכנסות של כ-121.5 מיליון דולר.
בקמהדע מציינים כי הצמיחה בהכנסה הכוללת בשנת 2020 בהשוואה לשנת 2019 צפויה לנבוע מעלייה במכירות KEDRAB בארה"ב, מוצר ה-IgG נגד כלבת של קמהדע, וכן גידול במכירות של מוצרי IgG נוספים, המיוצרים על ידי החברה, בשווקים בינלאומיים והצמיחה הצפויה של מגזר ההפצה בישראל.
- קמהדע עולה בהכנסות וברווחיות, ומעלה תחזית ל-EBITDA
- קמהדע מאשררת תחזית לשנה כולה; המניה עולה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כפי שמסרה החברה בעבר, בהתבסס על תכנון המלאי של טקדה עבור GLASSIA, וכפי שבא לידי ביטוי לאחרונה בהארכה של הסכם האספקה האסטרטגי של קמהדע עם טקדה למוצר, קמהדע לא צופה עלייה במכירות של GLASSIA לטקדה בשנת 2020 בהשוואה ל-2019, למרות שמספר החולים המטופלים ב-GLASSIA בארה"ב צפוי להמשיך ולגדול.
בחברה מציינים כי הגידול הצפוי במכירות המוצרים התעשייתים של החברה בשווקים הבינלאומיים הוא צעד חשוב בדרך למימוש מטרת החברה לנצל ביעילות את כושר הייצור הזמין של המפעל לאחר המעבר המתוכנן של ייצור GLASSIA לטקדה בשנת 2021.
צפי לירידה בשולי הרווחיות הגולמית וגידול בהוצאות המו"פ
עוד מציינים בקמהדע כי בשנת 2020, השינוי הצפוי בתמהיל מכירות המוצרים, כמו גם הפחתת היקף הייצור במפעל החברה, צפויים להביא לירידה כוללת בשיעור הרווחיות הגולמית של מגזר המוצרים התעשייתיים של כ-3% עד 5%, בהשוואה לשנת 2019.
- רמי לוי חוצה לראשונה את רף 2 מיליארד שקל ברבעון
- הראלי בבורסה הקפיץ את שורת הרווח של אנליסט יותר מפי 5
- תוכן שיווקי משכנתא הפוכה: מפתח לחוסן בעורף, יציבות בשוק הנדל"ן
- אקזיט עצוב לעובדי סאפיינס - גיא ברנשטיין ורוני על-דור התעשרו...
בנוסף, כתוצאה מההאצה המתוכננת בשנת 2020 של הניסוי הקליני הפיבוטלי שלב 3 InnovAATe שהחל לאחרונה, לבחינת הבטיחות והיעילות של מוצר האלפא-1 אנטיטריפסין (AAT) באינהלציה של החברה לטיפול במחלת החסר בחלבון ה-AAT, קמהדע צופה עלייה של כ-15% עד 18% בהוצאות המו"פ בשנת 2020, בהשוואה לשנת 2019.
- 2.סוחר 07/01/2020 15:59הגב לתגובה זוברגע שהיא מעל 2300 לונג.
- 1.ניב 07/01/2020 15:01הגב לתגובה זוהעלייה בהוצאות המחקר ופיתוח היית צפויה. ההפתעה לחיוב היא שתהיה רק עליה של 15-18% בהוצאות הללו לעומת שנה שעברה. העלייה בהכנסות של 6% שהיא הפתעה של 11% לעומת תחזיות האנליסטים היא חדשה טובה מאוד.בנוסף, אל תשכחו שלפני מספר שבועות פימי קנו בשער של 2080 12% מהחברה. לונג קמהדע

ההימור של ביג השתלם: 100% תפוסה בישראל, 99% באירופה והכנסות של 1.29 מיליארד שקל במחצית
כשהמתחרות חיפשו הרפתקאות באונליין - ביג התמקדה בנדל״ן, באוויר הפתוח ובלהביא את חווית השופינג מחו״ל לישראלים - התוצאות לרבעון השני מתחילות להתכתב: ההכנסות עלו בכ-18.4% לכ-662 מיליון שקל, ה-NOI עלה ב17% לכ-493 מיליון שקל וה-FFO עלה בכ-17.3% לכ-264 מיליון שקל; תחלק 200 מיליון שקל דיבידנד
לפני בערך כארבעה עשורים, כשקניון איילון ברמת גן פתח את שעריו, שוק הקמעונאות הישראלי נכנס לעידן חדש. הרחובות הראשיים שאירחו עד אז את רוב המסחר כמו רחוב דיזינגוף ואלנבי בתל אביב, הדר בחיפה או אחוזה ברעננה הם פינו את המקום למרכזי הקניות הממוזגים. בנינים מחופי זכוכית, עם שפע של חניה ובעיקר מזגן טוב הצליחו לשנות את סגנון הצריכה הישראלי - כמו גם הגלובלי. מאז ועד היום נבנו בישראל כ-300 מרכזי קניות, מהם עשרות קניוני ענק של עזריאלי ומליסרון. אבל בתחילת השנה נכנסה לשוק שחקנית שהצליחה, שוב, לערער את היסודות - ביג פאשן גלילות.
הפתיחה של המתחם החדש, המשתרע על 40 אלף מ"ר שטחי מסחר ועוד 75 אלף מ"ר משרדים, לוותה באירוע מתוקשר שהפך עד מהרה לרעידת אדמה בענף. כבר בחודש הראשון לפעילות, בין סוף פברואר לסוף מרץ, ביקרו בו מעל 1.5 מיליון איש, והפדיונות הסתכמו בכ־157 מיליון שקל. המספרים האלו לא רק שעקפו בהרבה את התחזיות, אלא גם פגעו בקניונים מתחרים, לפי הדיווחים של רשתות האופנה, קניון רמת אביב וקניון שבעת הכוכבים ספגו ירידה דו-ספרתית בפדיונות, ואפילו קניוני איילון, רננים ועיר ימים רשמו ירידה של 7%-10%. הישראלים הצביעו ברגליים וביג סלקה את הפדיונות. אמנם, הפגיעה בפדיונות של המרכזים הסמוכים הייתה בסמוך להתלהבות הראשונית אבל אחרי גל המבקרים בחודשי הפתיחה, הפדיונות במרכזים הסמוכים התאזנו.
סוד ההצלחה של ביג גלילות נמצא בכמה מרכיבים: הקונספט של חנויות שפתוחות ל״כיפת השמיים״, ריכוז של חנויות דגל ענקיות ובראשן זארה עם סניף כפול בגודלו מהקניונים האחרים - סניף שמוגדר כאחד מהגדולים במזרח התיכון, לצד מותגים בינלאומיים כמו טומי הילפיגר וראלף לורן. במתחם לא רק מגיעים לשופינג אלא גם אוכלים - מתחמי הסעדה מרווחים עם מסעדות מוכרות וותיקות, ובשביל הרכב יש כ־4,000 מקומות לחנות אותו. החניה היא בחינם, בניגוד לקניונים אחרים שבהם החניה בתשלום מהשעה הראשונה. התוצאה היא חוויית קנייה שמרגישה להרבה מבקרים כמו ״טיול בחו"ל״. עם זאת, צריכים להוסיף כי עומסי החום של יולי-אוגוסט הם אתגר משמעותי עבור הקונספט, בשונה ממרכזי הקניות הממוזגים, כאן צריכים לקפוץ ״ממזגן למזגן״ כשהשדרות המרכזיות בין החניות פתוחות ומפגישות את הקניין עם השרב הקייצי.
ההצלחה של גלילות התרחשה דווקא בתקופה שבה נדמה היה שמרכזי הקניות מתמודדים עם איום ממשי מצד המסחר המקוון. עוד מהקורונה התחיל סחף של רכישות אונליין, ועזריאלי ומליסרון השקיעו מאות מיליונים בפלטפורמות דיגיטליות משלהן, השקעות שגררו גם סגירת פעיליות. לעומתן ביג, המשיכה להתרכז בנדל"ן ובחוויית הלקוח. היא נשארה נאמנה לחווית הקניה והאמינה שהישראלים ימשיכו להגרר למרכזי הקניות. ביג לא נכנסה להרפתקה הדיגיטלית, ועכשיו נראה שהאסטרטגיה הזו משתלמת לה. המתחמים מלאים, הפדיונות בעלייה, והחברה חוסכת את ההפסדים הכבדים של המתחרות.
- בהשקעה של 100 מיליון שקל: ביג ואשטרום משיקות את "ביג פאשן בת ים"
- אפי נכסים בדרך למדדים: מוסדי ירכוש מניות מביג בהיקף של עד 230 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל להצלחה המסחרית, גם המניה של ביג - ביג 1.79% - נהנית מהמומנטום. מתחילת השנה היא הוסיפה 20% וב-12 החודשים האחרונים זינקה כ-66% לשווי שוק של שמתקרב ל־16 מיליארד שקל, מכפיל הרווח של ביג נראה די מיייצג ענפית ועומד על 9.23, מה שגם מגלם את הציפיות להמשך צמיחה מצד המשקיעים.
.jpg)
מנכ"ל ישראכרט: "קצב הרווח מייצג ואף צפוי לעלות, בעזרת קבוצת דלק נוכל להאיץ את הצמיחה"
ישראכרט מסכמת רבעון עם שילוב בין נתונים תפעוליים חזקים לבין הפסד חשבונאי חריג. בעוד תיק האשראי של החברה הגיע לשיא של כ־10.9 מיליארד שקל ורשם עלייה של כ־12% מתחילת השנה והרווח מפעילות שוטפת בנטרול חד־פעמיות קפץ ב־29% ל־88 מיליון שקל, הדוחות כוללים גם
הוצאות חד־פעמיות גדולות בגלל שומות מס מע"מ ומס הכנסה, שהביאו להפסד מדווח של כ-150 מיליון שקל.
ישראכרט מרחיבה את הפעילות באשראי הצרכני והעסקי וגם השיקה חשבון עסקי חוץ־בנקאי, לצד כניסה זהירה למימון פרויקטי נדל"ן. המנכ"ל, רן עוז, בראיון פרישה לביזפורטל, מתייחס לשיא בתיק האשראי, מסביר את המשמעות של ההוצאות החד־פעמיות, מציג את תחזית הרווחיות לשנים הקרובות ומפרט על המהלכים האסטרטגיים שישראכרט מקדמת. עוז הודיע היום כי יסיים את תפקידו בישראכרט לאחר כ-4 שנים בתפקיד.
אנחנו רואים רבעון עם צמיחה בכל המגזרים, אבל יש כאן הפסד חשבונאי של 150 מיליון שקל מהוצאות חד פעמיות. איך אתם מגדירים את הרבעון הזה והאם הוא מבחינתכם מייצג?
"קודם כל, מהפעילות השוטפת אנחנו רואים את התוצאה של האסטרטגיה והמיקודים העסקיים בשנים האחרונות, וזה בא לידי ביטוי בתוצאות. לפני שלוש וחצי שנים התחלנו עם תיק אשראי נמוך מ-5 מיליארד שקל, שהיה הכי קטן בתעשייה שלנו, והיום אנחנו כבר נוגעים ב-11 מיליארד. הצמיחה מגיעה משני קווי עסקים בולטים, ובמקביל לעלייה באשראי, שמייצרת עלייה בהכנסות, אנחנו עובדים בשנה וחצי האחרונות על שיפור איכות תיק האשראי, מה שמוריד את ההוצאות להפסדי אשראי רבעון אחרי רבעון. כל זה, יחד עם שמירה על רמת ההוצאות, מביא אותנו לרווחיות גבוהה מאוד, כמו שלא הייתה שנים רבות. הרווחיות השוטפת של 88 מיליון שקל מייצגת קצב שנתי של כ-350 מיליון שקל, מה שממקם אותנו במקום טוב בתוכנית הרב-שנתית שלנו, ואנחנו רואים איך מפה אנחנו ממשיכים לעלות".
- ישראכרט: תיק האשראי צמח-12%; הפסד של 150 מיליון משומות עבר - מה המכפיל שלה?
- דלק ברווח של 400 מיליון שקל על ישראכרט; מדרוג מעלה את הדירוג לקבוצה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דיברתם בעבר על יעד שנתי של 400-500 מיליון שקל. כמה אנחנו קרובים אליו?
"אמרנו בעבר שנגיע לתיק של 16 מיליארד שקל פלוס, כמו שאתה רואה, כבר בתיק של 11 מיליארד אנחנו בקצב של 350 מיליון שקל בשנה. אם לפני חצי שנה הערכנו שזה ייקח שלוש שנים, אז בקצב הנוכחי ייתכן שנגיע לכך מוקדם יותר. צריך לזכור שכאשר אנחנו צומחים באשראי, אנחנו קודם כל רושמים את ההפרשה במלואה ורק לאחר מכן מתחילות להגיע הכנסות הריבית. למשל, ברבעון השני צמחנו ב-600 מיליון שקל באשראי, אבל זה כמעט לא תרם להכנסות הריבית, בעוד שההפרשה להפסדי אשראי נרשמה במלואה. ולכן, אם בתיאוריה - ואני לא אעשה את זה - אני עכשיו לוחץ על ה'ברקס' ואומר: לא צומחים ברבעון שלישי באשראי ונשארים באותו מקום, אז פתאום נוכל לראות את ההפרשה רבעון מול רבעון יורדת והכנסות ריבית עולות. זאת אומרת, אנחנו כל הזמן מגדילים את מנועי הצמיחה, משקיעים גם במכירה, גם בשיווק, גם בהפרשה לאשראי, וכל פעם, בעיכוב של רבעון, אנחנו מתחילים ליהנות מהכנסות ריבית. לכן אנחנו אופטימיים - קצב הרווח הנוכחי מייצג ואפילו צפוי להשתפר".
ברבעון הבא צפויות הוצאות חד-פעמיות של 70–80 מיליון שקל - למה הן מיוחסות?