מגה אור
צילום: דוחות החברה

פלסטו-קרגל מוכרת מפעל למגה-אור ושוכרת אותו מחדש - למה זה טוב?

כחלק ממאמציה לגייס מזומנים, חברת פלסטו-קרגל מבצעת עסקת מימון, בה היא מוכרת למגה-אור 50% מהמפעל בלהבים ב-62 מיליון שקל  בו קרגל מנהלת את פעילותה ובאותה נשימה שוכרת אותו מחדש
נועם בראל | (4)
נושאים בכתבה להבים קרגל

כחלק ממאמציה לגייס מזומנים, חברת פלסטו-קרגל מבצעת עסקת מימון, בה היא מוכרת למגה-אור 50% ממפעל קרגל להבים,  תמורת 62 מיליון שקל. במקביל החברה שוכרת אותו מחדש בסכום של כ-1 מיליון שקל בחודש.

במילים אחרות, מדובר בעסקה פיננסית/ מימונית - החברה מעדיפה לשלם דמי שכירות  שוטפים ולא להיות בעלת הנכס (באופן חלקי) וכך להיפגש עם 62 מיליון במזומן. 

למעשה, פלסטו חתמה על מכירת החברה שמחזיקה בנכס. לאחר הרכישה קרגל ומגה אור יחזיקו כל אחת ב-50%, כשהערכת השווי התבססה על שווי מקרקעין שסוכם בין הצדדים על 180 מיליון שקל 0בחברה יש גם חוב) 

להסכם המכר מצטרף הסכם שכירות נכס אשר יחליף את ההסכם הקיים ולפיו קרגל תשכור את הנכס תמורת כ-1 מיליון שקל למשך תקופה בסיסית של 180 חודשים עם אופציה להאריך את הסכם השכירות עד ל-25 שנים.

למעשה, בביצוע הפעולה, פלסטו-קרגל תקבל תזרים מזומנים מהמכירה, ותמשיך לנהל את הפעילות במפעל, כאשר היא תשכור את שירותיו. 

נזכיר כי בניית מפעל קרגל בלהבים אילצה את פלסטו-קרגל בביצוע השקעות ונטילת מימון חיצוני לשם כך, אשר הובילו את החברה לרשום בשנתיים האחרונות הוצאות מימון וארגון מחדש גבוהות, והפסד מצטבר של 56.4 מיליון שקל. 

ההשקעות וההפסדים שהגיעו לאחריהן גרמו לכך שמידרוג הורידה לפני מספר חודשים את דירוג האג"ח של החברה והובילו אותה את לנקוט בפעולות על מנת לצאת מהמצב המסובך, וביניהן גיוס של כ-10 מיליון שקל בהנפקת מניות ואופציות, אותו השלימה בחודש מאי האחרון.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    לוד 03/10/2019 09:10
    הגב לתגובה זו
    גבי נגר הרס את קרגל שקרגל הייתה מספר אחד בארץ
  • 2.
    לוד (ל"ת)
    לוד 03/10/2019 09:08
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    איך שווי מקרקעין של 180 מליון הופך ל 60 מליון ל 50%???? (ל"ת)
    ערן 02/10/2019 14:22
    הגב לתגובה זו
  • מכרו חברה בת שמחזיקה בקרקע ויש לה גם חובות (ל"ת)
    sus 02/10/2019 22:27
    הגב לתגובה זו
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.68%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

עופר ינאי נופר אנרגיה
צילום: ארז עוזיר

לפי שווי של מיליארד שקל: עופר ינאי בדרך לרכוש את השליטה באלומיי קפיטל

העסקה, בהיקף של כ־460–500 מיליון שקל, תאפשר לנופר אנרגיה שבשליטת עופר ינאי להיכנס לייצור חשמל קונבנציונלי באמצעות אחזקת אלומיי בתחנת הכוח דוראד

אדיר בן עמי |

חברת האנרגיה המתחדשת נופר אנרגיה , שבשליטת איש העסקים עופר ינאי, נמצאת במשא ומתן מתקדם לרכישת השליטה בחברת האנרגיה אלומיי קפיטל. לפי הדיווחים, היקף העסקה מוערך בכ־460–500 מיליון שקל, והיא משקפת לאלומיי שווי של כ־1 מיליארד שקל, פרמיה מתונה ביחס לשווי השוק של החברה בבורסה.

העסקה צפויה להתבצע באמצעות רכישת מניותיהם של בעלי השליטה הנוכחיים באלומיי: שלמה נחמה, רני פרידריך וענת רפאל, אלמנתו של חמי רפאל המנוח. שלושת השותפים מחזיקים יחד בכ־45.9% ממניות אלומיי, ומנסים זה כשנתיים למצוא רוכש לאחזקה. נופר, שפועלת מאז הקמתה כמעט אך ורק בתחום האנרגיה המתחדשת, רואה במהלך רכישה אסטרטגית שמאפשרת לה כניסה מהירה לתחום ייצור החשמל הקונבנציונלי. זאת, על רקע העלייה בביקוש לחשמל בישראל והסביבה הרגולטורית התומכת בהרחבת כושר הייצור.


הנכס המרכזי של אלומיי

הנכס המרכזי של אלומיי הוא אחזקתה בתחנת הכוח דוראד, תחנת הכוח הפרטית הראשונה בישראל, הממוקמת מדרום לאשקלון. אלומיי מחזיקה, בשרשור, בכ־17% ממניות דוראד, וביחד עם קבוצת לוזון מדובר באחזקה משמעותית בגוף המייצר כ־850 מגה־וואט חשמל. בנוסף לדוראד, לאלומיי פעילות רחבה גם בתחום האנרגיה המתחדשת. החברה מחזיקה מתקנים סולאריים פעילים ובייזום בישראל, ארה״ב ומספר מדינות באירופה, ובהן איטליה, ספרד והולנד. בישראל היא שותפה גם בפרויקט אגירה שאובה בצוק מנרה, הנמצא בשלבי הקמה.

מבחינה פיננסית, אלומיי אינה מציגה בשלב זה רווחיות. במחצית הראשונה של 2025 רשמה החברה הכנסות של כ־20.1 מיליון אירו וסיימה בהפסד נקי של כ־1.6 מיליון אירו. בחברה ייחסו את הגידול בהכנסות לחיבור מתקנים סולאריים חדשים באיטליה.


תקופה סוערת בנופר

אלומיי נסחרת כעת לפי שווי של מיליארד שקל, בעוד נופר נסחרת כיום לפי שווי של כמעט 4 מיליארד שקל. הרכישה מגיעה לאחר תקופה סוערת בנופר, שכללה עזיבת המנכ״לים המשותפים ומכירת מניותיהם. בעקבות זאת, חיזק ינאי את שליטתו בחברה, בין היתר באמצעות הקמת חברה משותפת עם לאומי פרטנרס, שאליה הועברו רוב מניותיו בנופר.