ד"ר דדי סגל - פנאקסיה
צילום: יחצ

הרודיום: הכנסות פנאקסיה זינקו וגם ההפסד - לאן החברה הולכת מכאן?

פנאקסיה ישראל המיועדת להתמזג לתוך הרודיום השקעות מציגה גידול עקבי בהכנסות, אבל הפסידה 14.5 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2019, עם הפסד גולמי והערת "עסק חי". החדשות הטובות: המצב צפוי להשתפר 
ערן סוקול | (2)

חברת הרודיום השק אשר צפויה למזג לתוכה את חברת הפארמה פנאקסיה ישראל, פרסמה את דוחותיה הכספיים של פנאקסיה למחצית הראשונה של 2019. מהדו"חות הכספיים עולה כי החברה הציגה זינוק בהכנסות, אולם עדיין נמצאת בהפסד בשורת הרווח הגולמי. בנוסף, רואי החשבון של החברה מעלים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של החברה כ"עסק חי". החדשות הטובות: המצב צפוי להשתפר.

הכנסות פנאקסיה במחצית הראשונה של 2019 הסתכמו בכ-5.7 מיליון שקל, לעומת כ-1.1 מיליון שקל במחצית הראשונה אשתקד. בחברה מציינים כי הגידול בהכנסות נובע מגידול בהיקפי הייצור של החברה, המייצרת יותר מוצרים מבעבר ומשרתת היקף גדול יותר של חולים, כאשר חלק ממגמה זו נובע מהאסדרה החדשה בענף הקנאביס הישראלי.

 

התפתחות הכנסות פנאקסיה ישראל

(באלפי שקלים)

מקור: פנאקסיה ישראל

הפסד של 14.5 מיליון שקל בשורה התחתונה

בשורה התחתונה מדווחת החברה על הפסד כולל של כ-14.5 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2019, לעומת הפסד כולל של כ-3.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה. עיקר הגידול בהפסדים מיוחס לגידול בהוצאות התפעול, ולהוצאת מימון שאיננה תזרימית בסך של כ-10.4 מיליון שקל.

החברה עדיין מוכרת בהפסד אבל יש לצפות לשיפור משמעותי בעתיד

נכון לסוף המחצית הראשונה של 2019, החברה עדיין מוכרת את מוצריה בהפסד.  ההפסד הגולמי של החברה הסתכם בכ-102 אלף שקל במהלך התקופה, אולם צריך לציין שמדובר בשיפור משמעותי ביחס להפסד גולמי של כ-1.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ככל הנראה השיפור במרווח הגולמי נובע מכניסה הדרגתית של התקינה החדשה, אשר הופכת בסוף חודש ספטמבר מפיילוט לסטנדרט.

על פי התקינה החדשה, יחולו שני שינויים מהותיים אשר צפויים לשפר את הרווחיות הגולמית של מפעלי ייצור מוצרי הקנאביס. ראשית, הפיקוח על המחירים יופסק, מה שצפוי להוביל לעליית מחירים נוספת. שנית, בתי המרקחת יחוייבו לרכוש מוצרי קנאביס אך ורק ממפעלי הייצור (ולא ישירות מהמגדלים). במצב החדש, מפעלי הייצור ככל הנראה יפסיקו, מן הסתם, למכור בהפסד.

עלייה בהפסד התפעולי - בונים תשתית לייצוא

הוצאות התפעול של פנאקסיה במחצית הראשונה של 2019 הסתכמו בכ-4.1 מיליון שקל, לעומת הוצאות תפעול של כ-2.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בחברה מציינים כי הגידול בהוצאות התפעול נובע מכך שהחברה נמצאת בשלבים ראשונים של פעילותה המצריכים השקעות משאבים מסיביות בעולמות הרגולציה, מהערכות ובניית תשתית לייצוא לאירופה כבר ברבעון הראשון של 2020, מגידול בהיקפי הייצור והפעילות, ומגידול ברמת ההוצאה הקבועה לשם עמידה בתקני GMP המאפשר לחברה למכור מוצרים בבתי מרקחת בישראל ובהמשך לייצא לחו"ל.

בהתאמה לגידול בהוצאות התפעול כאמור, ביחד עם הגידול בהפסד הגולמי, הציגה החברה הפסד תפעולי של כ-4.2 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2019, לעומת הפסד תפעולי של 3.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הוצאות מימון של 10.4 מיליון שקל

גורם נוסף שהשפיע מהותית על התוצאות בשורה התחתונה מיוחס להוצאות מימון בהיקף של כ-10.4 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2019, לעומת הוצאות מימון של כ-55 אלף שקל בלבד בתקופה המקבילה. צריך לציין שהוצאה זו איננה תפעולית או תזרימית ונובעת מרישום חשבונאי של התחייבות של החברה כלפי משקיעים חיצוניים, כחלק מהסכם המיזוג עם הרודיום השקעות, לפיה יונפקו למשקיעים כ-3% ממניות החברה הממוזגת.

בנוסף לכל - הערת "עסק חי"

רואי החשבון של החברה מפנים את תשומת לב המשקיעים לעובדה כי לחברה יש הון חוזר שלילי של 11.5 מיליון שקל, הפסד של 14.5 מיליון שקל, תביעה ייצוגית עומדת כנגדה וכנגד חברות נוספות בתעשיית הקנאביס הרפואי ותזרים שלילי מפעילות שוטפת של כ-2.1 מיליון שקל - אי לכך, המשך פעילותה של החברה כפוף להשגת מימון מבעלי מניותיה או מגורמים חיצוניים. 

גם בעניין זה, יש לציין כי החברה השלימה גיוס של כ-17 מיליון שקל, אשר מותנה בהשלמת המיזוג עם הרודיום השקעות (שכבר אושר ונמצא בשלבים סופיים). בנוסף, כחלק מתנאי המיזוג עם הרודיום, נדרשת הרודיום ליתרה של כ-16.5 מיליון שקל בקופת המזומנים. כלומר, לאחר השלמת המיזוג, ייתכן מאד שהערת העסק החי תיגרע מדוחותיה הכספיים של פנאקסיה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    סוקק לללל 09/09/2019 08:14
    הגב לתגובה זו
    בקרוב תראו מחזור מכירות במאות מיליונים
  • 1.
    ערן 08/09/2019 18:15
    הגב לתגובה זו
    איפה זה עומד????
האחים ינאי, צילום: שמוליק ינאיהאחים ינאי, צילום: שמוליק ינאי
ראיון מיוחד

מנכ״ל בלייד ריינג׳ר: ״השם עופר ינאי פותח דלתות״

שמוליק ינאי, בעל השליטה והמנכ״ל הטרי בבלייד ריינג׳ר, מדבר על העסקה הלוהטת: ״תחשוב על בלייד ריינג׳ר כמו נקסט ויז׳ן - אותו רעיון, אותה לוגיקה טכנולוגית״; על השווי שמגלם מזכר ההבנות עם VisionWave ״הם רואים את הפוטנציאל״, ומודה גם כי ״השם עופר ינאי פותח דלתות״

מנדי הניג |

בלייד ריינג’ר בלייד ריינג'ר -4.77%   לוהטת היום, היא מזנקת בעשרות אחוזים, זה מגיע אחרי שדיווחה על מזכר הבנות למכירת מלוא פעילות סולאר דרון החברה הבת שלה שבאמצעותה פיתחה טכנולוגיית רחפנים לניקוי פאנלים סולאריים - לידי VisionWave האמריקאית, חברה קטנה יחסית בשווי של כ-190 מיליון דולר שמציגה עצמה כחברת AI ביטחונית. העסקה, אם תצא לפועל, תתבצע לפי שווי של כ-23 מיליון דולר במניות VisionWave שזה סכום גבוה בהרבה משווי השוק של בלייד ריינג’ר כולה, שעמד על כ-15 מיליון שקל לפני פתיחת המסחר והזינוק היום.

יש הרבה סימני שאלה סביב העסקה הזאת. מי עשה את ה"שידוך" בין החברות? מה ראתה VisionWave - חברה ביטחונית קטנה (והפסדית) במוצר של בלייד ריינג’ר, עד כדי כך שהיא מוכנה לשלם עליו פרמיה כל כך גבוהה? וגם אם הם כל כך מאמינים במוצר אז למה זה קורה במניות ולא במזומן? האם זה באמת מהלך אסטרטגי אמיתי שמבוסס על פוטנציאל טכנולוגי, או בעסקת נייר כדי ״לנפח את החלום״? ובכלל האם מזכר ההבנות יבשיל להסכם מחייב?

וגם - לאן זה לוקח את בלייד ריינג’ר. חברה שאם מסתכלים על המחצית ששורפת כ-300-400 אלף שקל ברבעון, עם תזרים שלילי ואזהרת "עסק חי" - ומה הם יעשו עם המניות - יממשו מיד? 

אם ננסה למסגר את זה השוק מנסה להבין האם מדובר בפריצת דרך אמיתית או בתרגיל מתוחכם. אז ישבנו לשיחה עם שמוליק ינאי שהוא גם בעל השליטה וגם המנכ"ל הטרי של בלייד ריינג’ר הוא סיפר על איך נולדה העסקה, על האכזבה מהשוק הישראלי, חשף שהם בדרך לרישום כפול בנאסד״ק וגם התאפק מאוד לא לגלות שתיכף תצא הודעת יח״צ מהחברה VisionWave על התפתחות משמעותית וגם - איך השם ״עופר ינאי״  - ״פותח לי דלתות״

שמוליק, אנחנו רואים את בלייד ריינג’ר מזנקת היום בוא תעשה לנו סדר - מה בדיוק קרה וקורה ביניכם לבין VisionWave?

רונן גינצבורג. קרדיט: ענבל מרמרירונן גינצבורג. קרדיט: ענבל מרמרי
דוחות

דניה מסכמת רבעון עם ירידה קלה בהכנסות אך שיפור ברווחיות התפעולית

דניה מציגה רבעון יציב עם ירידה קלה בהכנסות אך שיפור ברווחיות, בזמן שהצבר מטפס לשיא של 20.6 מיליארד שקל

תמיר חכמוף |

דניה דניה סיבוס -1.07%   פרסמה את דוחות הרבעון השלישי של 2025 עם תמונה מעורבת: ירידה מסוימת בהיקף ההכנסות, לצד שיפור ברווחיות ושיא חדש בצבר ההזמנות. הכנסות החברה הסתכמו בכ-1.608 מיליארד שקל, ירידה קלה לעומת 1.619 מיליארד שקל ברבעון המקביל וכ-1.704 מיליארד שקל ברבעון הקודם. הירידה משקפת האטה נקודתית בהיקפי הביצוע במגזר הבנייה למגורים ובתחום זכיינות התשתיות, אך בחברה מדגישים כי הגידול החד בצבר צפוי להחזיר את קצב העבודה לעלייה.

ברווחיות נרשם שיפור: הרווח הגולמי עלה ל-71 מיליון שקל, שיעור של 4.4% מההכנסות, לעומת 4.1% אשתקד ו-3.6% ברבעון הקודם. השיפור בקו העליון הגיע בעיקר ממגזר הבנייה שאינה למגורים ומהתחזקות פעילות הייזום והביצוע למגורים. הרווח התפעולי עלה ל-54 מיליון שקל, שהם 3.3% מההכנסות, לעומת 3.1% בתקופה המקבילה.

הרווח הנקי הסתכם ב-42 מיליון שקל, מעט מתחת ל-45 מיליון שקל ברבעון המקביל – ירידה הנובעת בעיקר מהכנסות מימון חריגות שנרשמו אשתקד ומהוצאות מס גבוהות יותר השנה. למרות זאת, הרווח הנקי גבוה מעט מהרבעון הקודם ונותר יציב ביחס להיקף הפעילות.

הצבר התפעולי של דניה ממשיך לצמוח והגיע לשיא של 20.6 מיליארד שקל, לעומת כ-19 מיליארד שקל ברבעון הקודם, נתון שמעניק לחברה וודאות בהכנסות לשנים הבאות, במיוחד לאור כניסתה לשלב הביצוע של פרויקט הקו הכחול בירושלים. 

דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד של 40 מיליון שקל לבעלי המניות.

דבר החברה

רונן גינזבורג, מנכ"ל קבוצת דניה: " דניה ממשיכה להרחיב את השקעותיה בפרויקטים לאומיים ואסטרטגיים, אנחנו גאים להודיע על שיא בצבר הזמנות, שחצה לראשונה את רף ה- 20 מיליארד שקל. דניה גאה בכניסתה לשלב הביצוע בפרויקט הקו הכחול בירושלים, אחד מהפרויקטים התחבורתיים המרכזיים בישראל, בהובלת החברה בימים אלה. מתוך מחויבות למצוינות, לחוסן ולחדשנות, ובתחושת שליחות וגאווה עמוקה על תרומתה לבניית הארץ, דניה תמשיך להוביל את תחום הבניה והתשתיות בישראל ולשמור על מעמדה כחברה יציבה ומשפיעה בשוק."