פרטנר: שיפור בשורה התחתונה מול ירידה של 2% בהכנסות

ה-EBITDA המתואם עלה ב-24% ברבעון השני - עיקר השיפור מיוחס להשפעות תקן החשבונאות החדש, אולם גם בנטרול השפעה זו נרשם שיפור של כ-4 מיליון שקל
|
(1)
איציק בנבנישתי, צילום: יח"צ

חברת פרטנר -1.64% פרטנר 1,500 -1.64% פרטנר בסיס:1,525 פתיחה:1,525 גבוה:1,532 נמוך:1,495 תמורה:5,579,451 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: דיווחה על ירידה של 2% בהכנסות הרבעון השני של 2019 ועל רווח נקי של כ-3 מיליון שקל - גבוה ב-50% ביחס לרבעון המקביל. ה-EBITDA המתואם הסתכם בכ-214 מיליון שקל ברבעון, גידול של כ-24.4% ביחס לרבעון המקביל. אמנם עיקר השיפור ב-EBITDA המתואם מיוחס להשפעות תקן החשבונאות החדש, אולם גם בנטרול השפעה זו נרשם שיפור של כ-4 מיליון שקל.

הכנסות פרטנר הסתכמו בכ-781 מיליון שקל לעומת 797 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-2%. בבחינת מגזרי הפעילות: ההכנסות משירותים צמחו ב-4% ביחס לרבעון המקביל, ההכנסות משירותים במגזר הסלולרי נותרו ללא שינוי מהותי, ההכנסות משירותים במגזר הקווי צמחו ב-10% וההכנסות מציוד ירדו ב-21%.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי של פרטנר עלה בכ-50% והסתכם בכ-3 מיליון שקל לעומת 2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. 

ה-EBITDA המתואם (Adjusted) של פרטנר הסתכם בכ-214 מיליון שקל ברבעון השני של השנה לעומת 172 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-24.4%, המיוחס ביקר לעלייה של כ-38 מיליון שקל כתוצאה מיישום תקן חשבונאות IFRS16 ולעליה בפעילות הקווית לצד יציבות בפעילות הסלולר.

הרווח התפעולי ברבעון השני הסתכם ב-22 מיליון שקל, בדומה לרווח התפעולי ברבעון המקביל. החברה מציינת כי בנטרול ההשפעה של יישום תקן 16 IFRS הרווח התפעולי היה מסתכם ב-20 מיליון שקל - ירידה של 9% ביחס לרבעון המקביל.

הכנסה החודשית הממוצעת למנוי חודשי (ARPU) הסתכמה ב-58 שקלים ברבעון השני של השנה, עלייה של 2% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, בנטרול השפעת הפרשה חד פעמית ברבעון המקביל אשתקד, ה-ARPU היה יורד ב-2% בעיקר כתוצאה מהשחיקה המתמשכת במחיר בשירותי סלולר מרכזיים כתוצאה מהתחרות בשוק הסלולר.

מדדים תפעוליים עיקריים

מקור: דוחות כספיים של החברה

מנועי צמיחה
בטלוויזיה - בסיכום הרבעון השני החברה הציגה תוספת נטו של 77 אלף מנויים בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2018, ונכון להיום מספר המנויים בפרטנר TV מסתכם בכ-170 אלף.
 
בסיבים האופטיים - שנתיים אחרי השקת פרטנר פייבר החברה מגיעה כיום עם תשתית הסיבים האופטיים לכ-480 אלף משקי בית בישראל, לעומת כ-170 אלף לפני כשנה. בפרטנר מציינים כי החברה פועלת להעביר לקוחות אינטרנט סיטונאים לתשתית העצמאית במטרה להקטין תלות במונופולים, ולהגדיל את רווחי החברה.

איציק בנבנישתי, מנכ"ל קבוצת פרטנר: "אל מול חוסר יציבות וירידות ערך של המתחרות בשוק התקשורת, פרטנר מציגה מובילות עסקית ואיתנות פיננסית. פרטנר ערוכה טוב יותר ממתחרותיה להתמודד עם האתגרים המורכבים בשוק התקשורת הישראלי שסובל מכשלי שוק מתמשכים. החברה ממשיכה להציג מגמות חיוביות במדדים העיקריים, מאזן חזק ומצויינות תפעולית, בזמן שמתחרותיה מתמודדות עם ירידות ערך וחוסר יציבות".

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    דירה = קורת גג
    דירה = קורת גג 27/08/2019 10:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דירה = קורת גג
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות