רבעון חזק לרמי לוי, המניה זינקה ב-5.8%
רמי לוי 2.41% פרסמה היום (א') את תוצאותיה הכספיות לשנת 2018 ולרבעון האחרון של השנה שמראות כי הרבעון הרביעי היה חזק במיוחד. בשורה התחתונה, רשת רמי לוי שיווק השקמה מסכמת את הרבעון הרביעי עם עלייה חדה ברווח נקי לסך של כ-38.5 מיליון שקל, זינוק של 85% בהשוואה לכ-20.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בשורת ההכנסות רשמה רשת רמי לוי ברבעון הרביעי של 2018 צמיחה של 12.5% לכ-1.42 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.26 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד (לא כולל 3 סניפים הנמצאים בזכיינות). הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מעלייה של 4.27% בפדיון חנויות זהות, בהמשך לעלייה של 5.13% בפדיון חנויות זהות ברבעון הקודם – כתוצאה מהבשלת הסניפים החדשים, מפתיחת סניף בעזריאלי חיפה ומאיחוד מכירות קופיקס וגוד פארם. הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2018 עלה בכ-15% לכ-320 מיליון שקל, בהשוואה לכ-278.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2018 עלה לכ-22.58%, בהשוואה לכ-20.82% ברבעון הקודם ובהשוואה ל-22.09% ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בשיעור הרווח הגולמי, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, נבעה בעיקר משיפור בתנאי הסחר, לצד העלייה במכירות של המותג הפרטי ובצד פעילות המרלו"ג שהקימה החברה לאחרונה. הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של שנת 2018 הוכפל לכ-47.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-24.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של 2018 עלה לכ-3.34%, בהשוואה לכ-2.72% ברבעון הקודם ובהשוואה לכ-1.91% ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בשיעור הרווח התפעולי נבעה בעיקר מהעלייה בשיעור הרווח הגולמי ומהקיטון בשיעור ההוצאות התפעוליות. שנה חזקה
ההכנסות בשנת 2018 צמחו בכ-7.2% לכ-5.44 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-5.07 מיליארד שקל בשנת 2017 (לא כולל 3 סניפים הנמצאים בזכיינות). הצמיחה בהכנסות נבעה מעלייה בפידיון חנויות זהות בשיעור של כ-2.51% כתוצאה מהשיפור בהבשלת סניפים החדשים, מפתיחת 3 סניפים חדשים באריאל, חולון ועזריאלי חיפה ומאיחוד מכירות קופיקס וגוד פארם ברבעון האחרון שנת 2018. המכירות למ"ר בשנת 2018 הסתכמו ב-61.11 אלף שקל למ"ר, בדומה לשנת 2017 אז הסתכמו המכירות למ"ר ב-61.25 אלף שקל למ"ר. הרווח הגולמי של הרשת עלה בכ-6.3% לכ-1.18 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.11 מיליארד שקל שקל בשנת 2017. שיעור הרווח הגולמי של הרשת בשנת 2018 עמד על 21.77%, בהשוואה ל-21.96% בשנת 2017. הרווח התפעולי השנתי עלה בכ-24.5% לכ-174.8 מיליון שקל, בהשוואה לכ-140.4 מיליון שקל בשנת 2017. שיעור הרווח התפעולי בשנת 2018 עלה ל-3.21%, בהשוואה ל-2.77% בשנת 2017. העלייה בשיעור הרווח התפעולי נבעה בעיקר מהעלייה בשיעור הרווח הגולמי. בשורה התחתונה, רשת רמי לוי שיווק השקמה מסכמת את 2018 עם גידול של כ-24.3% ברווח נקי לסך של כ-136.8 מיליון שקל, בהשוואה לכ-110.1 מיליון שקל בשנת 2017.
הקופה האמיתית של רמי לוי - מנדל"ן עוד עולה מהדו"ח כי הרשת שילמה דמי שכירות עבור נדל"ן לבעלי עניין וצדדים קשורים קרוב ל-53 מיליון שקל. מדובר על כספים שהחברה הציבורית משלמת לחברות פרטיות של רמי לוי ולחברות בהן רמי לוי שותף. רמי לוי, מנכ"ל הרשת, אמר: "רבעון אחרי רבעון ושנה אחרי שנה אנו מציגים צמיחה בהיקפי הפעילות של הרשת. הצמיחה העקבית בהיקפי הפעילות נשענת בראש ובראשונה על העמידה באסטרטגיה העסקית ולאורך זמן - הצעת סל המוצרים הזול ביותר ובאיכות הגבוהה ביותר, תוך מתן שירות מצוין לקהל לקוחותינו".
מסחר בזמן אמת – קרדיט: AIמחקר: הטעויות הגדולות של משקיעים - וכמה זמן לוקח למשקיע לקבל החלטה על רכישת מניה?
מחקרים אקדמיים מ-2024-2025 חושפים את הנתונים המדויקים על הטעויות שעולות למשקיעים בהון
משקיעים פרטיים מקדישים בממוצע שש דקות בלבד למחקר לפני רכישת מניה, כך עולה ממחקר של NYU Stern ו-NBER. התוצאה: תשואה ממוצעת של 16.5% ב-2024, לעומת 25% של מדד S&P 500. הפער הזה, שמייצג אובדן של אלפי דולרים לכל משקיע, נובע מדפוסים פסיכולוגיים שתועדו במחקרים אקדמיים רבים בשנים האחרונות.
בנג'מין גראהם, שנחשב לאבי ההשקעות הערכיות, כתב ב"המשקיע הנבון": "הבעיה העיקרית של המשקיע, ואפילו האויב הגדול ביותר שלו, היא ככל הנראה הוא עצמו". המחקרים החדשים מספקים בסיס אמפירי לאמירה הזו.
מדד הפחד כמנבא תשואות
במחקר שפורסם בנובמבר 2024 ב-Finance Research Letters, בחנו החוקרים פארל ואוקונור (Farrell & O'Connor) את מדד ה-Fear and Greed של CNN כמנבא תשואות. המחקר השתמש בנתונים מ-2011 עד 2024 ויישם מבחני סיבתיות כדי לבדוק האם רגשות משקיעים יכולים לחזות תנועות שוק.
הממצאים היו מובהקים: המדד חוזה תשואות של מדדי S&P 500, נאסד"ק וראסל 3000 ברמת מובהקות של 1%. יתרה מכך, מדד הפחד היה טוב יותר ממדד ה-VIX, מדד התנודתיות המסורתי, כמנבא של תשואות מניות.
- הבנק מול בית ההשקעות, מי מנצח בקרב על הסוחר הישראלי?
- העמלה מתייקרת - זו הפקודה שהבורסה משנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פארל ואוקונור מציינים ממצא נוסף: יכולת החיזוי של המדד משתנה לאורך זמן. הכוח המנבא היה חזק יותר בתקופה שלפני 2014, אך נחלש בשנים האחרונות. הסבר אפשרי: השווקים מתאימים את עצמם בהדרגה למידע פסיכולוגי, לפחד ולגרידיות, כך שאנומליות נוטות להיחלש ככל שהן מתגלות.
הדמיית השלב הסופי של השתלת מערכת העגינה RoseDoc באמצעות צנתור, אולמד סולושנסאולמד סולושנס: ניסוי השתלת מסתם לב מלאה דרך דקירת מחט בלבד
אולמד השלימה השתלת מסתם שפותח על ידי חברת הבת תרוליף בצנתור בשני חולים עם דליפה טריקוספידלית חמורה, וממשיכה לגייס מטופלים לניסויים במדינות נוספות
חברת הביומד אולמד סולושנס אולמד סולושנס 4.56% השלימה ניסוי שבו הוחלף מסתם בלבם של שני מטופלים באמצעות צנתור, ללא פתיחת בית החזה. שני המטופלים, שסבלו מאי ספיקת לב מתקדמת בעקבות דליפה חמורה במסתם הטריקוספידלי, קיבלו את הטיפול במסגרת "טיפול חמלה" לאחר שהאפשרויות הרפואיות המקובלות לא התאימו להם. לפי דיווחי החברה, מצבם השתפר והם מיועדים לשחרור בימים הקרובים.
ההליך התבסס על טכנולוגיה שפותחה בחברת הבת תרוליף. הוא בוצע בשני שלבים: לפני כשלושה חודשים הושתלה מערכת עיגון ייעודית, וכעת הושתל המסתם עצמו, RoseDoc. על פי נתוני החברה, תועד שיפור המודינמי כבר בסיום ההשתלה.
פרופ' עוז שפירא, מנכ"ל אולמד סולושנס ומנתח לב, מציין כי האפשרות לבצע החלפת מסתם מלאה דרך צנתור מרחיבה את מנעד הפתרונות לחולים המוגדרים כבעלי סיכון ניתוחי גבוה. לדבריו, מערכת העיגון שפיתחה החברה מאפשרת התאמה לשני סוגי מסתמים, בצד ימין ובצד שמאל של הלב. "ההצלחה שנרשמה בימים האחרונים היא רגע מכונן. היכולת להחליף מסתמים בצורה מלאה דרך דקירת מחט, ללא חתכים וללא פתיחת בית החזה, היא בשורה אדירה. אנחנו בדרך לעידן חדש ובטוח יותר עבור המטופלים".
תרוליף הוקמה ב-2017 על ידי בנימין ספנסר, נתנאל בנישו וד"ר רוזנשטיין ז"ל. השלושה היו מעורבים בפיתוח מסתם שהושתל בצנתור בחברת PVT, שנמכרה ל-Edwards Lifesciences. החברה ממשיכה כעת בגיוס מטופלים לניסויים נוספים בהודו ובאוזבקיסטן, במסגרת ההיערכות לתהליכי רגולציה ושיווק במדינות נוספות.
