רבעון חזק לרמי לוי, המניה זינקה ב-5.8%
רמי לוי 1.84% פרסמה היום (א') את תוצאותיה הכספיות לשנת 2018 ולרבעון האחרון של השנה שמראות כי הרבעון הרביעי היה חזק במיוחד. בשורה התחתונה, רשת רמי לוי שיווק השקמה מסכמת את הרבעון הרביעי עם עלייה חדה ברווח נקי לסך של כ-38.5 מיליון שקל, זינוק של 85% בהשוואה לכ-20.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בשורת ההכנסות רשמה רשת רמי לוי ברבעון הרביעי של 2018 צמיחה של 12.5% לכ-1.42 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.26 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד (לא כולל 3 סניפים הנמצאים בזכיינות). הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מעלייה של 4.27% בפדיון חנויות זהות, בהמשך לעלייה של 5.13% בפדיון חנויות זהות ברבעון הקודם – כתוצאה מהבשלת הסניפים החדשים, מפתיחת סניף בעזריאלי חיפה ומאיחוד מכירות קופיקס וגוד פארם. הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2018 עלה בכ-15% לכ-320 מיליון שקל, בהשוואה לכ-278.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2018 עלה לכ-22.58%, בהשוואה לכ-20.82% ברבעון הקודם ובהשוואה ל-22.09% ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בשיעור הרווח הגולמי, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, נבעה בעיקר משיפור בתנאי הסחר, לצד העלייה במכירות של המותג הפרטי ובצד פעילות המרלו"ג שהקימה החברה לאחרונה. הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של שנת 2018 הוכפל לכ-47.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-24.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של 2018 עלה לכ-3.34%, בהשוואה לכ-2.72% ברבעון הקודם ובהשוואה לכ-1.91% ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בשיעור הרווח התפעולי נבעה בעיקר מהעלייה בשיעור הרווח הגולמי ומהקיטון בשיעור ההוצאות התפעוליות. שנה חזקה
ההכנסות בשנת 2018 צמחו בכ-7.2% לכ-5.44 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-5.07 מיליארד שקל בשנת 2017 (לא כולל 3 סניפים הנמצאים בזכיינות). הצמיחה בהכנסות נבעה מעלייה בפידיון חנויות זהות בשיעור של כ-2.51% כתוצאה מהשיפור בהבשלת סניפים החדשים, מפתיחת 3 סניפים חדשים באריאל, חולון ועזריאלי חיפה ומאיחוד מכירות קופיקס וגוד פארם ברבעון האחרון שנת 2018. המכירות למ"ר בשנת 2018 הסתכמו ב-61.11 אלף שקל למ"ר, בדומה לשנת 2017 אז הסתכמו המכירות למ"ר ב-61.25 אלף שקל למ"ר. הרווח הגולמי של הרשת עלה בכ-6.3% לכ-1.18 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.11 מיליארד שקל שקל בשנת 2017. שיעור הרווח הגולמי של הרשת בשנת 2018 עמד על 21.77%, בהשוואה ל-21.96% בשנת 2017. הרווח התפעולי השנתי עלה בכ-24.5% לכ-174.8 מיליון שקל, בהשוואה לכ-140.4 מיליון שקל בשנת 2017. שיעור הרווח התפעולי בשנת 2018 עלה ל-3.21%, בהשוואה ל-2.77% בשנת 2017. העלייה בשיעור הרווח התפעולי נבעה בעיקר מהעלייה בשיעור הרווח הגולמי. בשורה התחתונה, רשת רמי לוי שיווק השקמה מסכמת את 2018 עם גידול של כ-24.3% ברווח נקי לסך של כ-136.8 מיליון שקל, בהשוואה לכ-110.1 מיליון שקל בשנת 2017.
הקופה האמיתית של רמי לוי - מנדל"ן עוד עולה מהדו"ח כי הרשת שילמה דמי שכירות עבור נדל"ן לבעלי עניין וצדדים קשורים קרוב ל-53 מיליון שקל. מדובר על כספים שהחברה הציבורית משלמת לחברות פרטיות של רמי לוי ולחברות בהן רמי לוי שותף. רמי לוי, מנכ"ל הרשת, אמר: "רבעון אחרי רבעון ושנה אחרי שנה אנו מציגים צמיחה בהיקפי הפעילות של הרשת. הצמיחה העקבית בהיקפי הפעילות נשענת בראש ובראשונה על העמידה באסטרטגיה העסקית ולאורך זמן - הצעת סל המוצרים הזול ביותר ובאיכות הגבוהה ביותר, תוך מתן שירות מצוין לקהל לקוחותינו".

המדדים ירדו 2% במחזור של 4.2 מיליארד שקל - ת"א סימנה את השיא?
הבנקים מחקו 3.1%, חברות הביטוח 4.3%; נתניהו חשב שהוא יכול לתקן את הנזק אבל זה הולך להיות קשה. הבידוד מול אירופה מפחיד את המשקיעים
הבורסה סגרה בירידות. ירידות של עד 2.3% בהובלת ת"א 90. תחילת היום היתה חיובית אחרי "המלצת הקנייה" של נתניהו לבורסה, אבל ככל שהמשקיעים קראו בין השורות את ההמלצה, הם הפנימו שהסיכונים גדולים. אל על ירדה ב-5.5% מדד הביטוח נפל 4.3%, הבנקים ירדו ב-3.1%. בנוסף, הביטחוניות עצמן שהיו בעין סערת נאום ספרטה, ירדו בחדות ובראשן אלביט שהשילה 5.3% או 4.5 מיליארד שקל, ואחריה אימקו נקסט ויז'ן וסולרום, כולן צפויות להיכלל במדד הביטחוניות שיושק בנובמבר.
גם הנדל"ן ירד, כשהמדד עצמו ירד 2.2% והסקטור כולו ירד, בהובלת עזריאלי שירדה 3%. מצד שני: נייס עלו ב4.8% וארית בכ-2%.
ראש הממשלה בנימין נתניהו דיבר על בידוד גלובלי. זה הפחיד את הציבור ואת המשקיעים. השוק התחיל לרדת. נתניהו עשה סיבוב פרסה, אבל למה שמשקיעים עכשיו ייכנסו לשוק כאשר הם מבינים שיש סיכון מאוד גדול לבידוד עולמי. אנחנו חוזרים 40-50 שנה אחורה, אולי היצוא והיבוא עם אירופה ייפגעו. ראש ממשלה לא יכול להגיד משהו ולחזור בו. דמיינו שמנכ"ל של חברה יגיד - אנחנו מנמיכים ציפיות ובגלל שהמניה ירדה הוא חוזר לשוק ואומר - לא הבנתם אותי, התכוונתי שרק מול הודו המכירות יירדו, אנחנו בצמיחה, המניה מצוינת.
הינו "שוחטים" את המנכ"ל. אז המנכ"ל הפעם הוא נתניהו והוא לא מצליח להרגיע. ההיפך - הוא משדר חוסר אמון.
- ניו מד עולה ב-3% בעקבות הראיון בביזפורטל; השוק מחק את הירידות
- בדרך לכלכלה סגורה? הדולר מזנק בעקבות נאום נתניהו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל גם בשוק האג"ח הממשלתי נרשמות ירידות בשערי האגרות כשהתשואות מטפסות בהתאמה - אג"ח ממשלתית שקלית בריבית קבועה ל-11.1 שנים שעלתה בתחילת היום עד 0.3% עברה לירידות של כ-0.4% ונסחרת בריבית ברוטו של 4.46%

פרטנר שוקלת לרכוש את פעילות הלקוחות העסקיים של הוט
הצעת פרטנר לרכישת פעילות הלקוחות העסקיים של הוט מגיעה לאחר שפלאפון הציעה לרכוש את כל הוט מובייל בכ-2 מיליארד שקל, מהלך שעלול להיתקל בקשיים רגולטוריים
חברת פרטנר פרטנר 0.82% הודיעה כי הגישה ל-Altice International, בעלת השליטה בקבוצת הוט, מסמך אינדיקציית כוונות ראשוני ובלתי מחייב, שבו הביעה נכונות לבחון רכישה של מלוא פעילות הלקוחות העסקיים של הוט בתחום הקווי והסלולרי.
בהודעה מודגיש כי מדובר במסמך ראשוני בלבד, שהוגש ללא כל משא ומתן מקדים, וכי בשלב זה לא ניתן להעריך אם יבשיל לעסקה.
המהלך של פרטנר מגיע על רקע התעניינות גוברת בפעילויות של הוט מצד המתחרה (להרחבה - פלאפון רוצה לרכוש את הוט מובייל ב-2 מיליארד שקל). לפני כחודשיים פלאפון הגישה הצעה לרכוש את מלוא פעילות הוט מובייל, כולל הלקוחות הפרטיים, בסכום של כ-2 מיליארד שקלים, עסקה שתדרוש אישורים רגולטוריים מורכבים ועשויה להיתקל בהתנגדות מצד רשות התחרות.
זו עשויה
להיות אחת הסיבות שבגללן בחרה פרטנר להתמקד דווקא בפעילות העסקית בלבד, המהווה נתח קטן יותר משוק הסלולר אך רווחי במיוחד.
לפי גורמים בענף, בזק שולטת כיום בכ-80% משוק התקשורת העסקי, בעוד פרטנר, הוט וסלקום חולקות את היתר. מצב זה מקשה על מתחרות לבזק
להתמודד על לקוחות גדולים כמו בנקים, קופות חולים ורשתות קמעונאיות, במיוחד כשהן תלויות ברובן בתשתית בזק ומשלמות לה על שימוש. חיבור של פעילות עסקית רחבה יותר תחת פרטנר עשוי להקנות לה יתרון לגודל ולשפר את יכולתה להתחרות על לקוחות גדולים, ואף להצדיק הרחבה של תשתית
עצמאית, מהלך שיכול לחזק את התחרות בשוק שבו בזק נחשבת דומיננטית במיוחד, ולכן המהלך עשוי לקבל אישור של הרגולטור, במידה והדברים יקודמו לכדי משא ומתן והצעה מחייבת.
עם זאת, רכישה של הוט מובייל כעל מהלך שירחיק אותה מיעדי הליבה שלה, קרי המשך צמצום החוב,
פיתוח הפעילות לצרכנים הפרטיים ועסקים קטנים-בינוניים, לצד התמקדות בהתייעלות ותזרים. שינוי הכיוון הנוכחי, גם אם מתרכז רק בפעילות העסקית, עשוי להתפרש כמהלך הגנתי מול ניסיון ההשתלטות של פלאפון יותר מאשר כחלק מתוכנית צמיחה טבעית, ומעלה סימני שאלה על יכולתה של פרטנר
להטמיע פעילות גדולה מבלי לפגוע במיקוד הקיים שהוביל אותה לתוצאות האחרונות שהציגה.
- פרטנר ופלאפון יספקו שירותי סלולר לכ-220 אלף עובדי מדינה
- פרטנר הרוויחה 72 מיליון ברבעון; החוב נטו ירד ל-287 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשורה התחתונה, אם פרטנר אכן תתקדם עם הרכישה ותצליח לשלב את הפעילות העסקית בלי לפגוע במנועי הליבה ולנצל את יתרון הגודל ליצירת תשתית עצמאית, המהלך עשוי להיות קפיצה
אסטרטגית משמעותית. אך אם תתקשה להטמיע את הפעילות או תאבד מיקוד, הוא עלול להפוך למעמסה שתחליש אותה במקום לחזק.