רבעון חזק לרמי לוי, המניה זינקה ב-5.8%
רמי לוי 0.76% פרסמה היום (א') את תוצאותיה הכספיות לשנת 2018 ולרבעון האחרון של השנה שמראות כי הרבעון הרביעי היה חזק במיוחד. בשורה התחתונה, רשת רמי לוי שיווק השקמה מסכמת את הרבעון הרביעי עם עלייה חדה ברווח נקי לסך של כ-38.5 מיליון שקל, זינוק של 85% בהשוואה לכ-20.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בשורת ההכנסות רשמה רשת רמי לוי ברבעון הרביעי של 2018 צמיחה של 12.5% לכ-1.42 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.26 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד (לא כולל 3 סניפים הנמצאים בזכיינות). הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מעלייה של 4.27% בפדיון חנויות זהות, בהמשך לעלייה של 5.13% בפדיון חנויות זהות ברבעון הקודם – כתוצאה מהבשלת הסניפים החדשים, מפתיחת סניף בעזריאלי חיפה ומאיחוד מכירות קופיקס וגוד פארם. הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2018 עלה בכ-15% לכ-320 מיליון שקל, בהשוואה לכ-278.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2018 עלה לכ-22.58%, בהשוואה לכ-20.82% ברבעון הקודם ובהשוואה ל-22.09% ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בשיעור הרווח הגולמי, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, נבעה בעיקר משיפור בתנאי הסחר, לצד העלייה במכירות של המותג הפרטי ובצד פעילות המרלו"ג שהקימה החברה לאחרונה. הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של שנת 2018 הוכפל לכ-47.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-24.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של 2018 עלה לכ-3.34%, בהשוואה לכ-2.72% ברבעון הקודם ובהשוואה לכ-1.91% ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בשיעור הרווח התפעולי נבעה בעיקר מהעלייה בשיעור הרווח הגולמי ומהקיטון בשיעור ההוצאות התפעוליות. שנה חזקה
ההכנסות בשנת 2018 צמחו בכ-7.2% לכ-5.44 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-5.07 מיליארד שקל בשנת 2017 (לא כולל 3 סניפים הנמצאים בזכיינות). הצמיחה בהכנסות נבעה מעלייה בפידיון חנויות זהות בשיעור של כ-2.51% כתוצאה מהשיפור בהבשלת סניפים החדשים, מפתיחת 3 סניפים חדשים באריאל, חולון ועזריאלי חיפה ומאיחוד מכירות קופיקס וגוד פארם ברבעון האחרון שנת 2018. המכירות למ"ר בשנת 2018 הסתכמו ב-61.11 אלף שקל למ"ר, בדומה לשנת 2017 אז הסתכמו המכירות למ"ר ב-61.25 אלף שקל למ"ר. הרווח הגולמי של הרשת עלה בכ-6.3% לכ-1.18 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.11 מיליארד שקל שקל בשנת 2017. שיעור הרווח הגולמי של הרשת בשנת 2018 עמד על 21.77%, בהשוואה ל-21.96% בשנת 2017. הרווח התפעולי השנתי עלה בכ-24.5% לכ-174.8 מיליון שקל, בהשוואה לכ-140.4 מיליון שקל בשנת 2017. שיעור הרווח התפעולי בשנת 2018 עלה ל-3.21%, בהשוואה ל-2.77% בשנת 2017. העלייה בשיעור הרווח התפעולי נבעה בעיקר מהעלייה בשיעור הרווח הגולמי. בשורה התחתונה, רשת רמי לוי שיווק השקמה מסכמת את 2018 עם גידול של כ-24.3% ברווח נקי לסך של כ-136.8 מיליון שקל, בהשוואה לכ-110.1 מיליון שקל בשנת 2017.
הקופה האמיתית של רמי לוי - מנדל"ן עוד עולה מהדו"ח כי הרשת שילמה דמי שכירות עבור נדל"ן לבעלי עניין וצדדים קשורים קרוב ל-53 מיליון שקל. מדובר על כספים שהחברה הציבורית משלמת לחברות פרטיות של רמי לוי ולחברות בהן רמי לוי שותף. רמי לוי, מנכ"ל הרשת, אמר: "רבעון אחרי רבעון ושנה אחרי שנה אנו מציגים צמיחה בהיקפי הפעילות של הרשת. הצמיחה העקבית בהיקפי הפעילות נשענת בראש ובראשונה על העמידה באסטרטגיה העסקית ולאורך זמן - הצעת סל המוצרים הזול ביותר ובאיכות הגבוהה ביותר, תוך מתן שירות מצוין לקהל לקוחותינו".

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים
אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים
חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.
סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל.
הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט.
בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.
- סייברוואן מציגה: גם במחיר של אגורה יש לאן לרדת
- חברות מצפצפות על המשקיעים ומדווחות באיחור ניכר - מתי הרשות תתערב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:
מניות עולות – קרדיט: AIאפקט ינואר על המבחן: המניות הקטנות מדשדשות, הריבית לא משתפת פעולה
דצמבר מתקרב לסיום עם ירידות יומיות במדדים ועם פער ברור בין מניות גדולות לקטנות. אפקט ינואר עדיין נמצא על השולחן, אבל נראה שהוא רחוק מלהיות מובן מאליו
אמצע דצמבר, ושוב חוזרות השאלות הקבועות על אפקט ינואר. ביום המסחר האחרון המדדים המובילים ירדו, אבל כשמסתכלים על כל השנה התמונה עדיין חיובית. הפער הזה משאיר את המשקיעים עם אותה שאלה מוכרת: האם תחילת השנה תצליח לתת דחיפה נוספת לשוק, או שהפעם העונתיות לא באמת תעבוד.
אפקט ינואר הוא שם לתופעה די מוכרת בשוק ההון. בתחילת השנה יש לא פעם נטייה לעליות, ובעיקר במניות הקטנות. ההסבר המרכזי הוא טכני. לקראת סוף השנה משקיעים מוכרים מניות בהפסד לצורכי מס, ואחרי תחילת ינואר חלק מהכסף חוזר לשוק, לפעמים לאותן מניות שנמכרו קודם. עם הזמן הדפוס הזה הפך לפחות יציב. יש יותר מודעות, יותר מסחר ממוחשב, והריבית והמאקרו יכולים לבטל עונתיות די מהר. לכן, גם כשהשיח סביב אפקט ינואר חוזר בכל שנה, השוק בפועל לא תמיד משתף פעולה.
השנה נראית טובה, אבל לא בכל מקום
כשמסתכלים על המספרים של השנה הנוכחית רואים תמונה לא אחידה. מדד S&P 500 עלה מאז תחילת השנה בכ-16%, הנאסד״ק הוסיף קצת יותר מ-20%, ואילו מדד ראסל 2000, שמייצג מניות קטנות, עלה בכ-14.5%. כלומר, השוק עלה בצורה ברורה, אבל עיקר הכוח הגיע מהמדדים הגדולים, ולא מהמניות הקטנות שקשורות יותר לאפקט ינואר הקלאסי.
- האם צפוי גם "ראלי ינואר"? - הנה הסימנים הטכניים שיעידו על כך
- פתיחת השנה בסקטור הביוטק – יהיה לנו אפקט ינואר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התמונה הזו חשובה, כי לא פעם אפקט ינואר מגיע אחרי תקופה שבה המניות הקטנות נשארו מאחור. השנה, לפחות עד כה, הפער הזה לא נסגר, וההובלה נשארה אצל החברות הגדולות והמבוססות יותר.
