TV

מניית טבע אחרי מפולת של 50% ולקראת אירוע בינארי - האם כדאי כעת לקנות?

האנליסט יונתן קרייזמן בראיון ל-BizTV עונה על השאלה. וגם, שימו לב למחיר היעד של האנליסט הדובי ביותר
יוסי פינק | (10)
נושאים בכתבה טבע

מניית טבע שב-2016 צללה 44%, פתחה את 2017 ברגל שמאל. ביום שישי האחרון צללה המניה 7.5% בוול סטריט ברקע לעדכון התחזיות לשנה הנוכחית.

האנליסטים חתכו את מחירי היעד באגרסיביות, כאשר בין היתר נציין את אופנהיימר שהורידו את מחיר היעד מ-50 ל-43 דולר, בג'י פי מורגן הורידו את מחיר היעד מ-55 דולר ל-45 דולר ובוולס סטריט פארגו הגדילו לעשות כאשר הורידו את ההמלצה ל'תשואת שוק' ואת מחיר היעד חתכו מ-52 דולר ל-37.5 דולר בלבד. האנליסט של וולס פארגו, דיויד מאריס, שכעת הוא הדובי ביותר על טבע (מחזיק במחיר יעד הנמוך ביותר) אמר כי עדכון התחזיות היה "האחרון מבין שורה של אכזבות" וטען כי בהסתכלות קדימה יש עוד סיכונים. בין היתר, מאריס כנראה מתייחס גם לטריגר המתקרב לתנודה חריפה נוספת במניה - לכתבה בעניין

יונתן קרייזמן, אנליסט הפארמה של ירושלים ברוקראז', התייחס בראיון ל-BizTV לסיבות שהובילו לנפילת המניות ביום עדכון התחזיות, וגם מסתכל קדימה על האתגרים.

 

מניית טבע בת"א מאז השיא של 2015:

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    cinege 11/01/2017 17:03
    הגב לתגובה זו
    כלאלה שכבר עם המכנסיים למטה ענו כן כי רוצים למכור ומחפשים פריירים לקניה. השאר ענו לא.
  • 9.
    דוד מירושלים 11/01/2017 17:02
    הגב לתגובה זו
    שאלה זו נשאלה כאן 5 פעמים לפחות. שאלות גם לנו יש, אנו רוצים תשבות. ואם אין מה לכתוב ,לא כותבים
  • 8.
    הסתבכות של הקניות האחרות יגרמו לאנשים להתאבד (ל"ת)
    רפי 11/01/2017 16:54
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    חיים קןרביץ 11/01/2017 16:17
    הגב לתגובה זו
    עד שכל האנליסטים האופטימיים לא ייעלמו טבע זה שורט כשכולם יהיו שליליים נחשוב לקנות כרגע שורט חזק
  • 6.
    dw 11/01/2017 15:19
    הגב לתגובה זו
    תודה על הראיון המעניין. יחד עם זאת, כמשקיע בטבע מעניינים אותי 2 נושאים אחרים: 1. התייחסות לתרופה האתית החדשה להנטינגטון. זו אמורה להיות תרופה חשובה (וככל הנראה הארוע השני הכי חשוב אצל טבע ל 2017, אחרי משפט הקופקסון), והייתי מצפה לראות התייחסות מפורשת אליה מצד אנליסטים. למרבה הצער עד כה היתה התייחסות מעטה בלבד, מה שמקשה עלינו המשקיעים לתמחר. 2. הפייפליין הגנרי של טבע ל 2017-2018, שעתיד להיות חזק בהרבה מ 2016. זו בעצם הסיבה מדוע טבע רכשה את אקטביס.
  • 5.
    dw 11/01/2017 15:12
    הגב לתגובה זו
    באם משמעות זכייה במשפט היא דחייה של שנתיים אז זה סביר, אולם, לפי טבע, הפטנט שלהם אמור להיות תקף בכלל עד 2030. לא שמישהו באמת אופטימי עד כדי כך, אולם באם טבע תזכה במשפט, וזה אכן אם גדול, וכנגזר מכך עלייה בסיכוי שהפטנט ימשך לא רק עד 2019 אלא מעבר לכך, הרי שזינוק של 10% נראה כהערכה זהירה ושמרנית במיוחד. האין כך?
  • 4.
    אירוע בינרי 11/01/2017 15:03
    הגב לתגובה זו
    כדי שאתם תמכרו ברווח
  • 3.
    dw 11/01/2017 14:50
    הגב לתגובה זו
    יונתן צודק שמכפיל ה ebitda במועד הרכישה היה גבוה. אבל... זה שייך לפרה היסטוריה, ול teva ב 70$. מה שאת המשקיעים דהיום מעניין זה התמחור הנוכחי, וכאשר המניה שווה חצי המשמעות היא שגם העסק שנרכש שווה חצי, כלומר כעת, במחירים דהיום, המכפילים כבר סבירים לגמרי ואם כיום אקטביס היתה מוצעת לרכישה, בחצי מחיר, האם היינו נענים או דוחים? ליבי ליבי למשקיעי עבר (אני אחד מהם), אבל זה שייך לפרה היסטוריה. השאלה אם עיסקת אקטביס היא סבירה בתמחור הנוכחי, של 35$, ולא 70$? ועל כך, לדעתי, התשובה חיובית.
  • 2.
    המומחה 11/01/2017 13:45
    הגב לתגובה זו
    לאנשים לחיצים עם מעי רגיז
  • 1.
    כלכלן 11/01/2017 13:25
    הגב לתגובה זו
    טבע תהיה חזקה יותר - סבלנות
בורסת תל אביב
צילום: תמר מצפי

בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל

הבורסה ביצעה עדכון רחב בהרכב מדדיה, הכולל כניסת שש חברות חדשות לת"א 90, ארבע לת"א 125 והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן 35

אדיר בן עמי |

בורסת תל אביב מעדכנת את הרכבי המדדים ומשיקה שלושה מדדים סקטוריאליים חדשים לצד שינויים נרחבים במדדים הקיימים. העדכון כולל כניסת מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן למדד הדגל ת"א 35, יציאת ארבע חברות מת"א 125 לצד כניסת ארבע חברות חדשות, והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן שמכילים עשרות חברות. השינויים משקפים התמחות גוברת של הכלכלה הישראלית בטכנולוגיה מתקדמת, ביטחון ותשתיות לצד חזרתו של המגזר הפיננסי לעניינים.


במדד ת"א 35, המוביל את השוק המקומי, מצטרפות שתי מניות חדשות: מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן. מגדל חוזרת למדד לאחר היעדרות של כמעט עשור, עם שווי שוק שהציב אותה שוב בצמרת החברות הציבוריות. נקסט ויז'ן, שפועלת בתחום המצלמות המיוצבות לתעשיות הביטחוניות, מציינת את עליית קרנו של תחום הביטחון והטכנולוגיה גם בקרב החברות הגדולות. מן העבר השני, שתי החברות הקטנות במדד: אנרג'יאן וחברה לישראל, יורדות לת"א 90, לאחר תקופה שבה מניות האנרגיה והכימיקלים לא הצליחו לשמור על מעמדן בגודל שוק.


חברת דמרי, שניצלה ברגע האחרון מהדחה מת"א 35, נותרת במדד בזכות עליות חדות במנייתה במהלך "הימים הקובעים". החברה נהנתה ממומנטום חיובי בענף הנדל"ן, שבא בעקבות השיפור בתנאי השוק והסכמי השקעה חדשים. גיוסי הון ומימוש אופציות חיזקו את שווייה, ואפשרו לה להישאר ברשימת החברות הגדולות.


במדד ת״א־90 נרשמות כניסות בולטות של שש חברות: חברה לישראל, אנרג׳יאן, גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. חברה לישראל ואנרג׳יאן יורדות ממדד ת״א־35 לאחר שאיבדו מעט מערכן היחסי, אך נותרו שחקניות מרכזיות בשוק האנרגיה וההשקעות. גילת מוסיפה נדבך מתחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון, רימון מייצגת את מגזר התשתיות, ואמפא – שהונפקה לאחרונה – משלימה את התמונה מהצד של הנדל״ן והמימון החוץ־בנקאי. בצד היוצאות מהמדד נמנות מימון ישיר, תדיראן גרופ, טלסיס ו־פלסאון תעשיות, שרשמו ירידות שווי בשנה האחרונה.


במדד ת״א־125, שמאגד את כלל המניות במדדי ת״א־35 ות״א־90, נרשמות כניסות ויציאות משמעותיות המשפיעות על מבנה השוק כולו. ארבע חברות חדשות מצטרפות למדד: גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. גילת מייצגת את התחזקות תחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון המקומי, רימון מוסיפה נדבך מתחום התשתיות, ואמפא, שהצטרפה לבורסה רק לאחרונה, משקפת את התרחבות תחום המימון החוץ־בנקאי והנדל״ן.

אל על ישראייר
צילום: דוברות אל על ומוני שפיר
ניתוח

סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות

שנתיים של שיאים יוצאי דופן בתעופה הישראלית מגיעות לסיומן: עם חזרת החברות הזרות לשמיים - אל על, ישראייר וארקיע נערכות לתחרות עזה ולשחיקה ברווחיות; מה צפוי בכל חברה והאם תור הזהב של החברות הישראליות יסתיים בנחיתה רכה? 

רונן קרסו |

מלחמת חרבות ברזל, הביאה את התעופה הישראלית לשיאים שלא היו בעבר. מרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס ארצה, מה שהשאיר את השטח לחברות התעופה הישראליות. נתח השוק של חברות התעופה הישראליות, הכפיל את עצמו ואף יותר. שוך הקרבות מעלה את השאלה הגדולה: לאן פני הענף? יש לציין כי בשעות האחרונות יש התפתחויות שמעידות שאולי המערכה עדיין איננה מאחורינו אבל עדיין ניתן לצייר כבר את המגמה, החברות הישראליות כבר לא שולטות בשמיים והן נערכות בהתאם.

כך למשל אל על שהיתה עם נתח שוק של 21.75% בשנת 2022 הגיע לנתח שוק של 47.5% בשנת 2024 . ישראייר שהיתה בשנת 2022 עם נתח שוק של 4.3% ובאוגוסט 2025 הגיעה לנתח שוק של 15% ביציאת ישראלים לחו"ל. וארקיע שהיתה עם נתח שוק  של 3.7% בשנת 2022 ובקיץ השנה ,בחודש  אוגוסט, טסה לנתח שוק של 12.3% בנמל בן גוריון. אלו נתונים פנומינליים ,שאינן אפשריים במהלך עסקים רגיל ,שבו המאבק הוא על גידול או קיטון ,של שברי אחוזים.

מניית אל על הגיבה בהתאם ומשווי שוק של  2.4 מיליארד שח, לפני המלחמה ,הגיעה לשווי שוק של מעל 9 מיליארד ולרווחים עצומים. אל הרוויחה בשנה שעברה 545 מיליון דולר,נתח השוק בקו לארצות הברית עלה ל-90% החוב ירד מ-1.4 מיליארד דולר לפני המלחמה ל-75 מיליון דולר בסוף 24 ומגרעון של 210 מיליון דולר עברה להון חיובי של 520 מיליון דולר בסוף 2024.

ישראייר לפני המלחמה היתה בשווי שוק של 260 מיליון שח ובשיא הגיעה ל 600 מיליון שקל, היא הכניסה 453 מיליון דולר בשנת 2024 ,הרווח הנקי שלה באותה השנה ,עמד על 24 מיליון דולר וכמות הנוסעים שהטיסה החברה בשנת 2024 עמדה על 1.46 מיליון. ארקיע היא חברה פרטית, ההערכה היא שהשנה ארקיע תסיים עם שיא בהכנסות של למעלה מ-450 מיליון דולר ועם רווח של כ 20 מיליון דולר. אלא שתור הזהב של התעופה הישראלית עומד בפני סיום, עדיין יש התפתחויות בשעות האחרונות אנחנו עדים להתחממות גזרתית נוספת ואין לדעת לאן זה יתפתח, עם זאת, מרבית החברות הזרות המשמעותיות חזרו לטוס לארץ בקו ת"א-ניו יורק דלתא ויונייטד חזרו ואמירקן איירליינס בדרך ובכללי הצפי הוא שגם רינאייר ואיזיגט ,ישובו לטוס ארצה באפריל הקרוב. 

אפילו ישנם דיבורים על כך שטורקיש ,ישובו לטוס לארץ. בשיא ,לפני המלחמה, ביצעה טרקיש 49 טיסות שבועיות ארצה ,ששימשו בעיקר עבור טיסות הקונקשיין ונתח השוק  שלה בנתב"ג ,עמד על כמעט 7% בשנת 2022 לפני המלחמה.