רוסאריו מותיר את מחיר היעד למניה הזו - בדיסקאונט של 10% ממחירה בשוק: "המכירות ימשיכו להישחק"

למרות שמאז דו"חותיה הכספיים, מניית רמי לוי זינקה ב-9%, בבית ההשקעות מוצאים סיבות לדאגה
גיא ארז |
נושאים בכתבה רמי לוי

רשת רמי לוי 1.06% פרסמה שלשום את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון, שנתפשו כטובים על ידי המשקיעים: החברה דיווחה על גידול של כ-7.4% במכירות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, וזאת כתוצאה מפתיחת 7 סניפים חדשים - כשהמכירות בסניפים "הישנים" דווקא נחלשו ב-1.9%. גם רווחי החברה זינקו בכ-17%, והתוצאה - זינוק של 6% במניית רמי לוי, יחד עם עלייה של עוד 3% למחרת.

אם נראה היה כי מניית רמי לוי ממשיכה בהתאוששות שלה על ידי השלמת זינוק של 19% בחודש וחצי וזאת לאחר שהגיעה לשפל, בין היתר על רקע פרשות שונות בחברה בהן התערבה המשטרה, בבית ההשקעות רוסאריו דווקא מותירים את מחיר היעד שלהם על המניה, בסך 150.75 שקל למניה - והדבר מהווה דאונסייד של 10% ממחיר הבסיס שלה היום.

מה התחזית להמשך?

ברוסאריו טוענים כי גזרת הצמיחה של החברה חלשה, בעיקר בהשוואה למתחרות שהשיגו ברבעון זה הן צמיחה בשורת ההכנסות והן שיפור במכירות החנויות הזהות ובפדיונות למ"ר, שירדו בכ-10.2%. (לטענת רמי לוי, הירידה בפדיון החנויות הזהות נבעה כתוצאה מהורדת מחירים ומעיתוי חג הפסח).

עוד מציינים בבית ההשקעות, כי קצב פתיחת הסניפים שרכשה החברה ממגה (YOU) הוא איטי מאוד (בוודאי אם משווים לפתיחה המואצת של הסניפים בויקטורי), כאשר ברבעון הראשון פתחה הרשת סניף אחד בלבד מתוך ה-6 שרכשה ממגה (וגם הוא נפתח רק בסוף הרבעון כך שלא השפיע על התוצאות בפועל).

לחיוב מציינים ברוסאריו, כי למרות נתוני הצמיחה החלשים, רשת רמי לויהצליחה להגדיל את שיעור הרווח הגולמי שלה ל-21.97% (לעומת 20.6% ברבעון המקביל אשתקד), גידול שנבע, לטענת החברה, כתוצאה מפעולות יבוא בתחום הבשר הטרי והגבינות, מפעילות במותג הפרטי של הרשת ומהפעלה עצמית של מרלו"ג פירות וירקות (ולמרות הורדת המחירים כאמור לעיל). בזכות הגידול ברווח הגולמי, ולמרות עלייה בשיעור ההוצאות התפעוליות, שיעור הרווח התפעולי עלה ל-2.88% (לעומת 2.5% ברבעון המקביל אשתקד).

"לסיכום", כותבים בהמלצה, "בהתאם לתחזיות שפרסמנו בתחילת הסיקור, הרשת ממשיכה להראות צמיחה בשורת ההכנסות. עם זאת, הצמיחה היא איטית הן ביחס להיסטוריית הצמיחה של החברה והן ביחס למתחרות בשוק, והיא נובעת כולה כתוצאה מפתיחת סניפים חדשים. הפרמטרים המרכזיים האחרים, בראשם פדיון חנויות זהות ופדיון למ"ר, נשחקו גם ברבעון זה, בהמשך לשחיקתם בשנת 2015.

"החברה טוענת כי היא ממשיכה להוריד מחירים מתוך מטרה לשמר את מיצובה כרשת הזולה במדינה. הדבר אמנם לא הביא לשחיקת שיעור הרווחיות הגולמית ברבעון זה, לכאורה בזכות מהלכים אחרים שביצעה החברה כאמור לעיל, אך אנו מביעים את ספקותינו בדבר יכולתה של החברה להמשיך באסטרטגיה דומה של הוזלת מחירים תוך שמירה על רווחיות, על רקע מהלכי ההתרחבות שעוד צפויים לה, ובעיקר על רקע המהלכים שצפויים להתרחש בשוק בשנה הקרובה עם מכירת מגה".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הסיבה העיקרית למחיר היעד הנמוך, הוא הנחת בית ההשקעות כי המכירות בחנויות הזהות והפדיונות למ"ר ימשיכו להישחק לפחות בטווח הזמן הקצר, ויעיבו על הרווחיות התפעולית של החברה.   

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףחן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסף
דוחות

נקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר

הרווח הנקי של חברת המצלמות המיוצבות קפץ ב-56% ל-28 מיליון דולר ברבעון השלישי; בסיס הלקוחות התרחב ל-189, והחברה ממשיכה לשמור על שיעורי רווחיות גבוהים אבל עם סימני האטה בתזרים

מנדי הניג |

נקסט ויז'ן מערכות מיוצבות נקסט ויז'ן 1.23%   שמפתחת מצלמות מיוצבות לרחפנים ולכלים בלתי מאוישים, ממשיכה את רצף הצמיחה גם ברבעון השלישי. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-47.3 מיליון דולר, עלייה של 62% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה הכנסות של 120 מיליון דולר, כך שנכון לעכשיו היא נראית קרובה לעמוד בתחזית השנתית שהציבה הכנסות של 160 מיליון דולר. במהלך השנה האחרונה הגדילה החברה את מספר לקוחותיה הפעילים מ-173 ל-189, מה שמשקף התרחבות בביקוש ובפיזור לקוחותיה הגלובליים.

נכון למועד פרסום הדוחות, צבר ההזמנות של נקסט ויז'ן עומד על 124 מיליון דולר, לעומת 110 מיליון דולר בסוף הרבעון הראשון. עם זאת, עיקר הגידול בצבר נובע מהזמנה גדולה אחת שהתקבלה לאחרונה בשווי של כ-24 מיליון דולר, לאספקה עד יולי 2026. בלי אותה הזמנה, הצבר היה מציג ירידה לעומת הרבעון הקודם.

צבר ההזמנות חוזר לעלות

אחרי ירידה בצבר ברבעון השני (110 מיליון דולר), נקסט ויז'ן מדווחת כעת על צבר של 124 מיליון דולר נכון למועד אישור הדוחות - עלייה של 12% בתוך שלושה חודשים. מדובר ברמה דומה לזו שנרשמה בתחילת השנה, מה שמאותת על חזרה לקצב הזמנות גבוה מצד הלקוחות.

הצבר הגבוה נובע, בין היתר, מהזמנה משמעותית שהתקבלה בינואר 2025 מצד גורם שלישי שאינו קשור לחברה, בסך של 12.1 מיליון דולר. ההנהלה מציינת כי קיים ביקוש מתמשך לפתרונות החברה, במיוחד מצד לקוחות חוזרים וגופים ביטחוניים במערב.

הרווח הגולמי עמד על 32.5 מיליון דולר, שהם כ-69% מההכנסות - עלייה של 55.5% לעומת 20.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הגולמי ב-85.5 מיליון דולר (71% מההכנסות), גידול של 42% בהשוואה ל-60.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

הרווח התפעולי ברבעון עלה ל-28.3 מיליון דולר (60% מההכנסות), לעומת 18.7 מיליון דולר ברבעון המקביל - גידול של 51%. במצטבר מתחילת השנה: רווח תפעולי של 73.5 מיליון דולר, עלייה של 39% בהשוואה לשנה שעברה.