לא לשימוש
צילום: יח"צ

דוחות שיא לפרוטרום: הכנסות של 194.2 מיליון דולר ב-Q1 - למרות שהמט"ח העיב

יצרנית הטעמים והריחות סגרה את הרבעון עם שיפור חד ברווח התפעולי לרמה של 20.1%. הנה הפרטים
מערכת Bizportal | (6)
נושאים בכתבה פרוטרום

חברת פרוטרוםפרסמה הבוקר את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של השנה. אחרי מהלך מטורף של 92% בשנה החולפת פרוטרום מספקת למשקיעים בשורה התחתונה צמיחה הן במכירות והן ברווח הנקי. התוצאות הכספיות הושפעו לשלילה מהתחזקות הדולר בעולם - ולמרות זאת מדובר בתוצאות שיא עבור החברה אשר נחשבת בתקופה האחרונה לחברה החביבה על המשקיעים הזרים בשוק. 

את הרבעון הראשון של 2015 סגרה החברה עם מכירות של 194.2 מיליון דולר, זאת לעומת 188.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. בפרוטרום מסבירים כי התוצאות של החברה הושפעו משערי החליפין ומהתחזקותו המשמעותית של הדולר האמריקני מול רוב המטבעות בעולם. בחברה מסבירים ש-70% מהמכירות מתבצעות במטבעות שאינם דולריים ולכן השינויים משפיעים על החברה. עם זאת, רכישת חומרי גלם מתבצעת במטבעות השונים והדבר מקטין את החשיפה של החברה. 

הרבעון הראשון של השנה היה שיא מבחינת המכירות בכל הפרמטרים. השיפור היה הן בפעילות הטעמים והן בחומרי הגלם. בנטרול השפעה מטבעית בפרוטרום מציינים כי הצמיחה האורגנית על בסיס פרופורמה עמדה על 7.8%. השינויים בשער החליפין גרעו כ-13.5% מהצמיחה במכירות - ולכן הצמיחה שהוצגה הינה נמוכה - 3% בלבד. 

שיעור הרווחיות של הרווח התפעולי התזרימי (EBITDA)  השתפר ועמד על 20.1% מהמכירות לעומת 18.4% בסוף 2014. הרווח הנקי ברבעון הראשון הסתכם ב-21.4 מיליון דולר, זאת לעומת 18.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    מושקעת 21/05/2015 15:40
    הגב לתגובה זו
    ?????מה קורה?
  • 5.
    המושקע 21/05/2015 13:23
    הגב לתגובה זו
    חברים יקרים כולנו הרי יודעים טוב מאד שמדובר בחברה מצויינת עם דוחות נהדרים אז מה הבהלה ? קצת ירידות של ספקולנטים , זה הכל החכמים ינצלו את הירידות להצטיידות נוספת בהצלחה לכולנו
  • 4.
    אז למה יורדת?? (ל"ת)
    יעל 20/05/2015 16:39
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    סמי 20/05/2015 15:34
    הגב לתגובה זו
    למה כל הזמן יורד המחיר... מישהו ממש מוכר, ומקפיד שהמחיר ישאר נמוך למרות הדוחות... משהו מסריח שם...
  • 2.
    משקיע 20/05/2015 11:45
    הגב לתגובה זו
    וגם אני קונה המנות קטנות כל הזמן
  • 1.
    פרוטרום 20/05/2015 09:57
    הגב לתגובה זו
    חברה מעולה ניהול תקין דבידנד נחמד ממש השקעה לעתיד
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.