דוח חזק לבזק: רשמה רווח נקי של 497 מיליון שקל ברבעון הראשון
חברת התקשורת בזק פירסמה הבוקר (ב') תוצאות כספיות חזקות שעקפו את תחזיות האנליסטים המסקרים את החברה ואת תחזיות החברה עצמה. בשורה העליונה, חברת התקשורת, שפירסמה דוחות לראשונה תחת ניהולה של סטלה הנדלר, רשמה הכנסות של 2.405 מיליארד שקל ברבעון הראשון של 2013, ירידה של 12.2% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה, בזק רשמה רווח נקי של 497 מיליון שקל, ירידה של 15% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. נציין כי האנליסטים ציפו כי החברה תציג רווח נקי של 470 מיליון שקל בלבד ברבעון הראשון.
בזק מסבירה כי הירידה בהכנסות נבעה כפועל יוצא מירידה בהכנסות המגזר הסלולרי, ובמיוחד כתוצאה מירידה בהכנסות ממכירת ציוד קצה סלולרי לצד ירידה בהכנסות משירותי סלולר וירידה בהכנסות המגזר הקווי, זאת כפועל יוצא מהחרפת התחרות בין חברות הסלולר.
בחלוקה לפי מגזרי פעילות, ההכנסות מתקשורת סלולרית באמצעות חברת פלאפון רשמו קיטון של 22.5% לרמה של 964 מיליון שקל לעומת 1.24 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. במקביל, הכנסות הפעילות הקווית רשמו ירידה של 5.8% ל-1.13 מיליארד שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד, הכנסות בזק בינ"ל רשמו גידול מינורי של 4% ל-346 מיליון שקל והכנסותיה של yes רשמו קיטון של 3.2% ל-404 מיליון שקל לעומת הרבעון הראשון.
כאמור, התחרות בקרב מפעילי התקשורת הסלולרית מהוה את הסיבה העיקרית לירידה בהכנסותיה של בזק. הרווח הנקי נחתך ב-22.5% לרמה של 964 מיליון שקל בלבד, כאשר מספר המנויים נכון לסוף חודש מארס המשיך לרדת ועמד על 2.741 מיליון מנויים לעומת 2.876 ברבעון המקביל אשתקד.
במקביל, ממוצע דקות שימוש למנוי בחודש עלה ל-440 דקות כפועל יוצא מחבילות ה'הכל כלול', בד בבד להכנסה חודשית נמוכה יותר של 86 שקל לעומת 97 שקל ברבעון המקביל. גם שיעור הנטישה הסלולרי רשם עלייה חדה ל-7.2% מ-3.9% ברבעון המקביל אשתקד.
- 8.דורון 13/05/2013 09:41הגב לתגובה זוחוזר לשער1000 החזר הקרן +משיכת דוידנדים מדהיםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםם חובה בכל תיק מניה כמו בזק
- 7.הדרך לשער 1200 סלולה עד סוף השנה (ל"ת)גל 13/05/2013 09:25הגב לתגובה זו
- 6.מה חזק כאן ? שוק התקשורת משתנה.... (ל"ת)משקיע 13/05/2013 09:23הגב לתגובה זו
- 5.רק פועלים,לאומי ודיסקונט,לא בבילון,לא ביולין,לא אינסולי (ל"ת)שמשון 13/05/2013 09:20הגב לתגובה זו
- 4.קנו לאומי ופועלים, (ל"ת)אפי 13/05/2013 09:20הגב לתגובה זו
- 3.ניראה כמה המנייה תרד היום,קנו בנקים אין שורט שם. (ל"ת)שוקי 13/05/2013 09:18הגב לתגובה זו
- 2.רון 13/05/2013 09:18הגב לתגובה זוהקצב 2 מיליארד רווח בשנה!!! עם כל הצרות בשוק הזה יש אפסייד אצל הסבתא אנטרנט זהב של כמה מאות אחוזים
- 1.בזק היעד1000אגורות מהיום עליות חדות (ל"ת)bhr 13/05/2013 09:16הגב לתגובה זו

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
