שפע ימים גייסה 493 אלף ש' והתחייבה למשקיעים להכפיל את שווי השקעתם

חברת חיפושי אבני החן דיווחה במוצ"ש כי חתמה על שני הסכמי השקעה בהיקף כולל של 493,250 שקל בתמורה להקצאה כוללת של 1.539 מיליון מניות של החברה לצדדים שלישיים
יעל גרונטמן | (7)

שפע ימים, החברה שעוסקת בחיפוש של אבני החן בנחל הקישון על פי נבואה של הרבי מלובביץ', דיווחה במוצ"ש כי חתמה על שני הסכמי השקעה בהיקף כולל של 493,250 שקל בתמורה להקצאה כוללת של 1.539 מיליון מניות של החברה לצדדים שלישיים.

סך ההשקעה הינו כנגד כ-0.64% ממניות החברה כך שהחברה מסרה עוד כי ההצעות הפרטיות של מניות החברה אינן הצעות חריגות ואינן הצעות מהותיות. המשקיעים תחול חסימה מוחלטת למשך 6 חודשים וחסימה המותנית בתשקיף למשך 6 חודשים נוספים.

במסגרת הסכמי ההקצאה התחייבה החברה למשקיעים, כי אם בתוך שנה לא יהיה שוויין של המניות שבידיהם גבוה פי 2 מהסכום המקורי אשר הושקע על ידיהם - תקצה החברה למשקיעים אלה מניות נוספות בחברה, באופן ששווי סך כל אחזקותיו יעמוד על פי 2 מהסכום המקורי אשר הושקע תמורת המניות הנרכשות המיוחסות אליו.

ההסכם הראשום נחתם ב-31 בינואר ובמסגרתו יוקצו 312,920 מניות רגילות בתמורה ל-25 אלף דולר שהם כ-93,250 שקל. שער המניה שלפיו נחתם הסכם זה הינו 29.8 אגורות, שהיה שער הסגירה של המניה ערב חתימת ההסכם. המניות בהסכם זה מהוות 0.13% מזכויות ההצבעה ומההון המונפק והנפרע שלהחברה מיד לאחר ההקצאה וכ-0.124% מהזכויות הנ"ל בדילול מלא.

בהסכם השני שנחתם יום לאחר מכן, ב-1 בפברואר הקצתה החברה למשקיעים 1.227 מיליון מניות בתמורה ל-400 אלף שקל. שער מניה לפיו נחתם ההסכם הינו 32.6 אגורות. המניות בהסכם זה מהוות כ-0.51% מהזכויות בהון ובהצבעה מייד לאחר ההקצאה וכ-0.487% בדילול מלא.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    תתכוננו לטיסה לכיוון 110-130 אגורות תוך 10 ימים. (ל"ת)
    zz69 05/02/2013 23:07
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    שער 100 בהליכה (ל"ת)
    עידית 03/02/2013 19:36
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    המניה עומדת לטוס לשמיים !! (ל"ת)
    משקיע 03/02/2013 10:23
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אחד העם 03/02/2013 09:35
    הגב לתגובה זו
    אם מחיר המניה ירד כל מה שמובטח למשקיעים הוא כי יקצו להם עוד מניות ללא תמורה. אין כאן שום רווח אלא רק הגנה מפני ירידת שער המניה. זה דבר מקובל בהשקעות בסטארט-אפ שמבטיחים למשקיעים הגנה במקרה שיהיה גיוס הון לחברה במחיר נמוך מהמחיר בו הם השקיעו. זה מה שיש כאן ולא שום הטחת תשואה או רווח. זה אולי נחמד אבל זה מעיד בעצם על הסיכון הגדול בחברה.
  • 3.
    אנונימי 03/02/2013 09:14
    הגב לתגובה זו
    אם המניה תרד ל 10 אג' אז המשקיעים יקבלו כפל מניות! אז איזו רווח זה? בחיית כתבנו! תכתוב נכון! מובטח להם כפול מניות ולא רווח!
  • 2.
    אנונימי 03/02/2013 08:32
    הגב לתגובה זו
    אין איזה סף מינימאלי לדיווח על השקעה?? עם המנכל מזמין את המזכירה לארוחת צהריים בחמישים שח זה גם נחשב השקעה בחברה ומצריך דיווח??
  • 1.
    Vai vai 03/02/2013 08:23
    הגב לתגובה זו
    +26
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 1.18%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.


גיא ברנשטיין , פורמולה מערכות, צילום: רשתותגיא ברנשטיין , פורמולה מערכות, צילום: רשתות

אקזיט עצוב לעובדי סאפיינס - גיא ברנשטיין ורוני על-דור התעשרו וכמה הם קיבלו?

ברנשטיין, מנכ"ל ולמעשה בעל השליטה בפורמולה, הוא הדוגמה הכי טובה בארץ לשלטון המנהלים - יצר לעצמו דרך אופציות (למרות שבחברת החזקה אין מקום לאופציות) הון של כ-200 מיליון דולר; 4,800 עובדי סאפיינס ביחד לא מקבלים חלק קטן ממה שהוא מקבל באופציות בשנה   

מנדי הניג |

בזמן שהנהלת פורמולה ובראשה גיא ברנשטיין חוגגים את האקזיט בחברה הבת - סאפיינס, ובמקביל להתעשרות יוצאת דופן של ברנשטיין שממנכ"ל שכיר הפך להיות בעצם בעל שליטה בפורמולה עם שכר פנומנלי והקצאת אופציות נדיבה (לעצמו), הוא לא דאג לעובדים (הרחבה: שכר העתק של גיא ברנשטיין ואיך זה שהוא בפועל בעל השליטה בפורמולה? 

הוא יכול להתחמק ולהעביר את האחריות לרוני על-דור, מנכ"ל סאפיינס כבר 20 שנים, אבל האחריות של שניהם. גם על-דור דאג להתעשר ולחלק לעצמו אופציות, אבל בעוד שברוב האקזיטים אנחנו שומעים על התעשרות של העובדים זה לא קרה.

מצד אחד זה מקומם כי פורמולה היא האחרונה שאמורה להקצות אופציות למנהלים שלה - זו חברת החזקות, ובחברת החזקות מי שמזיז את הפעילות והרווחים הם החברות למטה. מעבר לכך, אם כבר יש בקבוצה מדיניות של חלקוה מאוד נדיבה למעלה, אז הקיצוניות בין הראש לבין עובדי סאפיינס קשה לעיכול. ברנשטיין מקבל שכר בשנה של 37 מיליון שקל, הוא שווה כ-200 מיליון דולר דרך אופציות ומניות שחולקו לו, והוא שווה יותר מכל 4,800 עובדי  סאפיינס. לא הגיוני.


כל עובדי סאפיינס מחזיקים נכון לסוף 2024 ב-43 אלף מניות בסכום נמוך מ-2 מיליון דולר. החברה לא חילקה מניות בשנה שעברה, ונראה שהיא לקראת חיסול ההטבות דרך מניות: