אנליסט בכיר: טאואר עשויה לזכות בקרוב בחוזה גדול עם ברודקום

פול מק'וויליאמס: בחירת מפעל הייצור של טאואר על ידי ברודקום יכול להיות מהותי מאוד עבור החברה. מניית טאואר טיפסה אתמול 4.1% במסחר בתל אביב
ג'וש דוקרקר | (13)

חברת טאואר עשויה לקבל הזמנה חדשה בקרוב. ידיעה קטנה שפורסמה בעיתון EE Times שעוסקת בתוכניותיה של חברת השבבים ברודקום זכתה להתייחסות של האנליסט פול מק'וויליאמס, עורך הניוזלטר "Next Inning".

על פי הידיעה בעיתון שמצטטת בכיר בצוות הפיתוח הישראלי של ברודקום (לשעבר חטיבת של חברת פרוביג'נט שנרכשת על ידי ברודקום בשנה שעברה), בחברה מתכננים להכניס לשימוש שבבים בטכנולוגית non-CMOS, לראשונה בברודקום.

פול מק'וויליאמס, אנליסט שעוקב אחרי טאואר כבר שנים, טוען שליצרנית השבבים הישראלית יש סיכוי טוב להיות הבחירה של ברודקום לייצור השבב החדש. "אני מניח שמדובר על טכנולוגית SiGe ואני מהמר על ה-FAB (מפעל ייצור) של טאואר כמקור לשבבים", כתב פול בטורו. "אני לא משנה בנתיים את גישתי כלפי טאואר אבל ברור שזה יהיה מהותי". נזכיר כי טאואר-ג'אז צפויה לפרסם את הדוחות לרבעון האחרון ולשנת 2011 ביום חמישי הקרוב.

בנוסף הוא ציין, כי חברה אחרת שיכולה ליהנות מהשימוש בטכנולוגיה היא חברת DesignArt הישראלית. DesignArt מפתחת שבבי רשת מתקדמים שתומכים בטכנולוגיות 3G ו-4G. בין המשקיעים בה ניתן למנות את קרן ההשקעות של מוטורולה סולושנס וקרנות ההון סיכון כרמל ומגמה.

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    הטבע של ענף השבבים. (ל"ת)
    דנה 13/02/2012 02:04
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    gold man 12/02/2012 21:37
    הגב לתגובה זו
    עקב הדילולים במניה שביצעה החברה
  • 5.
    eli 12/02/2012 17:31
    הגב לתגובה זו
    המגיב ל2.הבחור שמח מהידיעה ולך חשובה רק העברית?ובכלל למה אתה רואה עצמך כמי שצריך לתקן דקדוק ולשון של טוקבקיסטים אחרים?
  • סחתיין על טאואר 12/02/2012 18:15
    הגב לתגובה זו
    קה פה . רמת השגיאות פה מזעזעת והוא לא היחיד. גועל נפש לתרבות העברית ולא היזכרתי את האח הגדול.....
  • 4.
    שלמה 12/02/2012 17:28
    הגב לתגובה זו
    בבורסה מעבר לים הם לא יפחדו לתקן אפילו ב 100% וגם אז עדיין השער יהיה נמוך יחסית לציפיות לחוזים ולדוחות בשנה הבאה ובשנים הקרובות.
  • 3.
    מתי הדוחות? (ל"ת)
    ראסל 12/02/2012 16:54
    הגב לתגובה זו
  • ביום שתראה את טאואר דולאר תדע שזה היום של הדו (ל"ת)
    המדווח 12/02/2012 17:24
    הגב לתגובה זו
  • ב - 16,לפברואר (ל"ת)
    דוד מ 12/02/2012 17:07
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    נועםדבורה-טאואר 12/02/2012 16:26
    הגב לתגובה זו
    ואני נורא מקווה שטאואר תזכה בחוזה אמן סלה איזה כיף יחי טאואר מתנהגת באופן כמתוכנן נכנסה לבולינגר עכשיו בדיוק בהמצא קצת בפנים קצת בחוץ
  • סחתיין על טאואר 12/02/2012 17:03
    הגב לתגובה זו
    כתיב כאלו??!! שפר הופעה נועם
  • 1.
    טאואר עד סוף השבוע 1 $=375 (ל"ת)
    טאואר 12/02/2012 16:18
    הגב לתגובה זו
  • טאורציק 12/02/2012 17:39
    הגב לתגובה זו
    נמאס מכל ההודעות של טאואר, כרגיל לאחר דוחות והודעות צפו לירידת המניה.
  • היתה בדולר ויותר ביג דיל ,לפני 4 דולר לא שווה (ל"ת)
    אני 12/02/2012 17:25
    הגב לתגובה זו
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.