
אלקטריאון: עסקה בשווי 21.8 מיליון שקל בארה"ב
אלקטריאון נבחרה לפרויקט טעינה במישיגן, ארה"ב בהיקף של כ-21.8 מיליון שקל, לצד הגשת הצעה לפרויקט טעינה דו-כיווני בשטוקהולם ובמילאנו
אלקטריאון אלקטריאון 8.22% מדווחת על זכייה בפרויקט הובלה בתחום תשתיות טעינה חכמות במישיגן. מדובר בפרויקט עירוני בהובלת משרד התחבורה של מישיגן בשווי של כ-21.8 מיליון שקל, שבמסגרתו ייפרסו מערכות טעינה דינמית, סמי-דינמית וסטטית ל-16 כלי רכב משישה ציים שונים, ביניהם ובהם רכבי הפצה של UPS ורכבי שאטל, חלוקה והפצות של חברות נוספות.
הפרויקט כולל השקת מודל Charging-as-a-Service) CaaS) בארה"ב, שבמסגרתו אלקטריאון מספקת את תשתית הטעינה ומקבלת תשלום חודשי עבור כל רכב בתמורה לשירות. הפרויקט צפוי לשמש כבסיס להתקשרות נוספת ולהעלות לכביש רכבים נוספים (נמצאים בשימוש של חברת מוניות מהגדולות בעולם) עם מערכת הטעינה האלחוטית של אלקטריאון.
בפרויקט תחבור אלקטריאון לשותפים אסטרטגיים מובילים בתעשיית הרכב, ובהם יצרנית הרכב Xos Xos 1.74% עמה מקיימת החברה פרויקט נוסף, יצרניות חלקי הרכב Roush ו-UES וחברת DENSO, עמה מקיימת החברה פעולה מעמיק ורחב, לפיתוח מערכות טעינה אלחוטיות עבור רכבי נוסעים. כמו כן, הפרויקט יבוצע בליווי הנדסי של חברת ההנדסה המובילה Jacobs Engineering ובשיתוף עם חברת החשמל DTE energ. בנוסף הפרויקט ילווה מחקרית על ידי אוניברסיטת מישיגן ומכון המחקר Aspire.
הפרויקט מהווה שלב שלישי ומשמעותי בפעילותה של החברה בדטרויט, וזאת לאחר פרויקט משותף עם חברת MDOT ב-2023 שעסק בהקמת הכביש החשמלי הראשון בארה"ב, ופרויקט משותף עם חברת עם Xos בדטרויט, הכולל בתוכו, בין היתר, אינטגרציה של מערכות הטעינה האלחוטיות של החברה לרכבי טעינה דינמית שלהם על הכביש החשמלי שהקימה החברה בדיטרויט, וטעינה סטטית במסוף UPS.
- אלקטריאון מתייעלת: תפטר כמה עשרות עובדים בישראל, מודה שהפתרון נישתי?
- אלקטריאון חושפת: "טויוטה מאמינה בנו, זו השקעה לטווח בינוני-ארוך"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה מכוונת להוביל קונסורציום אירופי
במקביל לזכייה בארה"ב, החברה מדווחת על הגשת הצעה להובלת קונסורציום רחב במסגרת Horizon Europe, בהיקף של כ-10 מיליון אירו. המיזם כולל הקמת פיילוטים בשטוקהולם ובמילאנו לטעינה אלחוטית דו־כיוונית מסוג V2G כחלק מרשתות אנרגיה עירוניות.
ההצעה כוללת 19 שותפים ובהם: טויטה אירופה, DENSO, Kinto Share, ABB, עיריית שטוקהולם, וכן גופים אקדמיים וטכנולוגיים. הפרויקט נועד לבחון שילוב של טעינה מהרשת והחזרת אנרגיה מהרכב לרשת ולמערכות אגירה עירוניות, כחלק ממעבר מערכתי לתשתיות טעינה מתקדמות ואינטגרטיביות באירופה.
במידה שהפרויקט יאושר למימון, הוא צפוי לצאת לדרך ברבעון השני של 2026. אלקטריאון תשמש כספקית הטכנולוגיה הראשית והאינטגרטור המוביל בשני אתרי הפיילוט.
- אקונרג'י מרחיבה פעילות באירופה וצופה שילוש בהכנסות עד 2027
- סלקום אנרג'י מרחיבה פעילות: תרכוש חשמל ב-1.1 מיליארד שקל
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ת"א ביטוח ירד ב-3.5%, ת"א נדלן איבד 2.7%, הבנקים ירדו ב-1.4
עם פרסום תוצאות הרבעון השני של 2025, אלקטריאון דיווחה על קיצוץ בהוצאות והורדת יעדים. השיח על “מיקוד והתייעלות”, למעשה עסק בצמצום פעילויות החברה לפעילויות שעדיין יכולים להכניס כסף, בעיקר פרויקטים לצי כבד ותשתיות ציבוריות.
נזכיר שהחברה ביצעה עוד גיוסים השנה, (אלקטריאון: כמה דיסקאונט צריך אחרי ירידה של 70% בשנה?) הדיסקאונט שהלך והעמיק ובכל זאת המניה המשיכה לרדת ורשמה שפלים חדשים במהלך השבועות האחרונים. אחרי ההפסד הנוסף למי שהשתתף, עשוי להיות קושי לחברה להמשיך ולגייס כספים בשוק. מכאן גם ברור מדוע ההתייעלות הופכת לכלי מרכזי, היא נועדה לא רק "לייעל" אלא גם להראות לשוק שהחברה מסוגלת לשרוד עם פחות. השוק הגיב חיובית להצהרה, והמנייה עלתה בכ-27% מאז פרסום הדוח הרבעוני.
עם זאת, מניית אלקרטיאון נסחרת על פי שווי שוק של 825 מיליון שקל, לאחר שמחיר המנייה ירד בכ-67% במהלך 12 החודשים האחרונים.
- 3.לא נמאס לכם מהשטויות של החברה הזו (ל"ת)אלי 07/09/2025 18:32הגב לתגובה זו
- 2.אנונימי 07/09/2025 18:00הגב לתגובה זונשמע שהם בצרות
- 1.יעקב בן שושן 07/09/2025 18:00הגב לתגובה זוחזרנו לחירטוטים אחרי הנפילה