פאנל סולארי על גג משאית. ממצגת חברת אפולו פאוורפאנל סולארי על גג משאית. ממצגת חברת אפולו פאוור

מממשים בהנחה: אפולו פאוור מגייסת מבעלי השליטה

וסטאר החזקות והאחים מור, בעלי השליטה באפולו פאוור יממשו את כתבי האופציה ב-430 אג' במקום ב-625 אג' - בדיסקאונט של כ-12% מהשער הנוכחי, פוטנציאל ההכנסה מסדרה 7 הוא 9 מיליון שקל - הון חיוני לקופת החברה שאיבדה כ-16 מיליון שקל ברבעון הראשון - לצד המימושים: הפניקס ו-3 פרטיים נכנסו בהקצאת מניות פרטית

מנדי הניג | (1)

חברת אפולו פאוור אפולו פאוור 0%   מבקשת מוסטאר אחזקות ולבעלי השליטה בה, האחים ישי ויוסף לממש את כתבי האופציה (סדרה 7) כדי שתוכל להמשיך בפעילות. בהתאם לכך, הופעלה התחייבות בלתי חוזרת מצד המחזיקים לממש את מלוא כתבי האופציה שבבעלותם, וזאת בתנאי מוקדם שנקבע מראש הפחתת מחיר המימוש ל-430 אגורות ליחידה, במקום 625 אגורות. פוטנציאל ההכנסה מסדרת כתבי האופציות 7 עומדת על 9 מיליון שקל שמתוכם 5.5 מיליון בהחזקת וסטאר. 

המימושים של בעלי השליטה שמחזיקים ב-60% מכתבי האופציה (8.5 מיליון סדרה 7) צפויים להכניס סכום משמעותי שקריטי להמשך פעילות החברה ששרפה כ-60 מיליון שקל בשנה שעברה וברבעון האחרון דיווחה על שריפה של כ-16 מיליון נוספים. ככל הנראה תמומש גם סדרת האופציות מספר 8 שעשויה להניב לקופה עוד 8 מיליון שקל נוספים במידה ותתממש במלואה. לצד המימושים, דווחה אפולו על הנפקה פרטית בסך של 10.8 מיליון שקל לשלושה משקיעים פרטיים ולחברת הפניקס, במסגרתה יוקצו 2.5 מיליון מניות במחיר של 4.3 שקל.

אפולו פאוור עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות סולאריות גמישות טכנולוגיה ייחודית שמאפשרת הצבת פאנלים סולאריים על גגות, משטחים ונכסים שבהם התקנה של פאנלים קשיחים מסורתיים היא לא אפשרית או יעילה. הפאנלים של אפולו מבוססים על חומר פולימרי קל משקל ועמיד, שאותו ניתן להדביק על משטחים שונים מגגות רכבים, דרך מתקנים ניידים, ועד מבנים מסחריים ותעשייתיים. היתרון המרכזי של הטכנולוגיה הוא היכולת לפרוס מערכות סולאריות גם בשטחים לא סטנדרטיים ובכך להרחיב את היקף הייצור הפוטנציאלי של אנרגיה ירוקה באזורים שבהם פתרונות רגילים לא מתאימים. 

בתקופה האחרונה חתמה אפולו על מספר הסכמים מסחריים, שמרביתם עדיין בשלב ראשוני או ניסיוני. (- אפולו פאוור: האם החברה מצאה את ה"גביע הקדוש"? ) בין השאר דווח על פיילוט עם חברת נתיבי ישראל להנחת מודולים סולאריים בתשתיות תחבורה, על שיתוף פעולה עם משרד הביטחון לאספקת פתרונות סולאריים קלים לשימוש יחידות שטח, ועל הסכם לפיתוח פתרונות אנרגיה לרכב מסחרי עם יצרנית בינלאומית של רכבים מסחריים. בנוסף, החברה מפתחת פעילות גם באירופה, לרבות ייצוא לגרמניה באמצעות חברת בת.

למרות ההסכמים, קצב ההכנסות עדיין מוגבל, והחברה לא הצליחה עד כה להגיע לאיזון תפעולי. עם זאת קצב ההסכמים הפיח רוח אופטימית במניה שמתחילת השנה עלתה ב-22% ובחודש האחרון זינקה ב-33% כאשר שווי השוק שלה מגיע ל-314 מיליון שקל. המימושים האחרונים אולי יתנו עוד קצת אוויר לנשימה אבל המשקיעים מחכים לראות האם החוזים יתורגמו בסוף גם לשורה התחתונה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אנונימי 13/07/2025 12:44
    הגב לתגובה זו
    הגיוס בכלל לא מהאופציות. תקראו במאיה אם אתם מסוגלים. מימוש אופציות זו רק תוספת. אתם ממילא לא מפרסמים תגובות. תהיו בריאים. ללכלך ככה על חברה ישראלית מלאה בצעירים מלח הארץ תתביישו
בצלאל מכליס
צילום: ליאת מנדל

קנו אלביט - "המניה תגיע ל-540 דולר", בנק אוף אמריקה משדרג המלצה

לאחרונה התחיל בנק אוף אמריקה לסקר את החברה עם מחיר יעד של 500 דולר וכעת הוא משדרג את מחיר היעד - פרמיה של 18% על מחיר השוק; "הצמיחה מולידה צמיחה"

רן קידר |

בנק אוף אמריקה שהתחיל ממש לאחרונה לכסות את אלביט מערכות משדרג את המלצתו. הוא העניק לפני מספר חודשים מחיר יעד של 500 דולר למניית החברה וכעת מחיר ה יעד עולה ל-540 דולר - מה שמבטא פרמייה של 18%.  בבנק ממליצים לקנות את המניה. האנליסטים  בראשם רונלד אפשטיין, מסבירים ש"החברה ממשיכה להפגין צמיחה חזקה בהכנסות, הרחבת מרווחים וביקוש מתמשך".

מגזר היבשה של אלביט צמח ב-45% בהשוואה לשנה שעברה, והאנליסטים מעלים את התחזית לכל השנה לצמיחה של 40%. "הצמיחה של מגזר היבשה ממשיכה לגמד את המגזרים האחרים", כותבים האנליסטים ועוברים להציג את העסקה בתחום האווירי עם אירבוס שלדעתם היא עסקה מאוד חשובה. אלביט זכתה בחוזה של 260 מיליון דולר מאיירבוס. המטרה להתקין מערכות הגנה עצמית במטוסי התובלה A400M של חיל האוויר הגרמני. שש שנים של עבודה מובטחת.

"אנחנו רואים בזה יתרון אסטרטגי", מסבירים האנליסטים. "חברות ביטחון עם נוכחות מקומית נוטות להרוויח יותר מההוצאות הביטחוניות הגלובליות הגוברות". לאלביט יש נוכחות מקומיות במדינות העיקריותש בהן היא פועלת. 

האנליסטים מדברים על כך שפנטגון צריך לחדש מלאי נשק בהיקף של 3.5 מיליארד דולר אחרי הסיוע הצבאי לישראל - כמה עולה התמיכה של ארה"ב בישראל - המספרים נחשפים.  ומי תרוויח מזה? "הביקוש להחזרת מלאי נשק נותר איתן", כותבים האנליסטים שסבורים שזה מעיד על ביקושים בדרך. 

האנליסטים העלו את תחזית הרווח למניה ל-2025 ל-12.10 דולר (מ-11.35 דולר) - מדובר על מכפיל רווח "פשוט" של כ-40. גם 2026 ו-2027 קיבלו עדכון כלפי מעלה. מחיר היעד של 540 דולר נלקח ממכפיל EV/EBITDA של 23 על התחזיות ל-2026. זה גבוה מחברות הענק האמריקאיות אבל בקו עם חברות ביטחון בינוניות באירופה ובארה"ב.

"אנחנו רואים את ההערכה הזו כהוגנת", הם כותבים. מבחינתם המניה לא זולה, אבל שווה את המחיר.


אתי אלישקוב, מנכ"לית ליברה; קרדיט: אבי מועלםאתי אלישקוב, מנכ"לית ליברה; קרדיט: אבי מועלם
ראיון

אתי אלישקוב: "ליברה לא חזירה", "צ'יק הוא הביט שלנו", "המימושים בענף - טבעיים"

מאחורי התוצאות הרבעוניות המעולות של ליברה "אין קסמים - יש עבודה קשה" מסבירה לנו המנכ"לית אתי אלישקוב; "השחיקה בפרמיות - יזומה" ליברה הוגנת ועדיין תחרותית; לא נבהלת מהמימושים בענף "טבעי להיפגש עם הכסף - הקונים מאמינים בענף"; היא גם מתייחסת ל'עד כמה הרבעון מייצג?' ו'איך משמרים ומשפרים את המספרים?' 

מנדי הניג |

אתי אלישקוב נכנסה לעולם הביטוח עם מטרה אחת: לשבור את התפיסה המסורתית של הענף ולהביא אותו לעידן דיגיטלי הרבה יותר שקוף ויעיל. ב־2017 היא הקימה את ליברה, חברה "רזה ודינמית" כמו שהיא אוהבת להגדיר אותה. 

בלי מערכים כבדים של גבייה ובקרה. חברה שמתבססת על אוטומציה וטכנולוגיה כדי לנהל את כל תהליכי ההצטרפות, התביעות והשירות העצמי ללקוחות. זה מאפשר לליברה להתחרות בענקיות הביטוח כשהיא ממוקדת בעיקר במגזרי ביטוחי הרכב. כשהחברות הוותיקות מנסות להתאים את עצמן לעידן הדיגיטלי, ליברה כבר "נולדה" ככה. התוצאות הרבעוניות האחרונות, עם זינוק ברווח הנקי ויחס חיתום מרשים של 76%, מוכיחות שהמודל של ליברה עובד.

אבל עדיין לא הכל וורוד, אפשר לראות שחיקה בפרמיות, יש יותר "ראשים" אבל עלות הפרמיה נשחקת. אלישקוב לא מנסה להסתיר את זה, להפך: היא מציינת כי זה מהלך יזום, חלק מאסטרטגיה שתבטיח תחרותיות ארוכת טווח ותשמור על הדרך את המיצוב של החברה ככזאת שמציעה מחירים הוגנים.

ההנפקה בבורסה בתל אביב ב-2021 סימנה את הכניסה של ליברה לליגה של החברות הציבוריות. ב-12 החודשים האחרונים המניה כמעט ושילשה את עצמה ושווי השוק של החברה מתקרב ל-700 מיליון שקל. ברבעון השני של 2025 רשמה ליברה עלייה של כ-14% בפרמיות ברוטו שהסתכמו בכ-208 מיליון שקל, והרווח הכולל קפץ ב-68% ל-35.1 מיליון שקל. גם בתשואה להון ליברה מציגה 67% במונחים שנתיים ובמקביל מכריזה על חלוקת דיבידנד של 10 מיליון שקל - לתוצאות הרבעון השני של ליברה.

בראיון לביזפורטל, אתי אלישקוב מנכ"לית ליברה פותחת את כל הקלפים. היא מסבירה על האסטרטגיה של החברה מאחורי השחיקה בפרמיות ומה הם עושים כדי לשמור על היתרון התחרותי מול הקולגות שלא יושבות בשקט וגם הן צועדות ומרחיבות את הדיגיטציה.