נטו אחזקות
צילום: נטו מלינדה
דוחות

עליות המחירים דחפו את הכנסות נטו מלינדה לשיא של 1.3 מיליארד שקל

את מה שאתם מרגישים בקופה, נטו מלינדה מציגה בדוחות: הכנסות החברה עלו ב-13.9% והרווח הנקי קפץ ל-57 מיליון שקל; שיפור המרווחים משקף התייעלות וגם את האינפלציה שמורגשת היטב; המניה זינקה ביותר מ-100% בשנה האחרונה

תמיר חכמוף | (1)
נושאים בכתבה נטו מלינדה

חברת המזון נטו מלינדה נטו מלינדה 2.43%  פרסמה את דוחות הרבעון הראשון לשנת 2025, שמצביעים על גידול חד ברווח הנקי, אך תזרים שלילי מפעילות שוטפת.

הכנסות החברה צמחו ב-13.9% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו בכ-1.3 מיליארד שקל לעומת 1.142 מיליארד שקל ברבעון המקביל.

הרווח הגולמי עמד על 183 מיליון שקל, עלייה של 26% ביחס לרבעון המקביל אז נרשם רווח גולמי של 145 מיליון שקל. המרווח הגולמי השתפר גם הוא ועמד על 14.1% לעומת 12.7% ברבעון המקביל ו-13.4% בשנת 2024. החברה מציינת את שיפור תנאי הסחר בשנת 2024 כגורם לשיפור במרווחים.

הרווחיות ירדה גם לשורה התפעולית, ולמרות עלייה בהוצאות הרווח מפעילות לפני הכנסות אחרות עלה ב-61% ל-92 מיליון שקל (7.1% מההכנסות), זאת לעומת 57 מיליון שקל (5% מההכנסות) ברבעון המקביל.

הרווח הרבעוני לתקופה הסתכם בכ-57.1 מיליון שקל, לעומת 33.2 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד. עם זאת, יש לקחת בחשבון כי ברבעון המקביל נרשמה הוצאה חד פעמית של כ-18 מיליון שקל בעקבות עיצום כספי מרשות התחרות, כך שהרווח הנקי הנוכחי מושפע מהשוואת בסיס נוחה. בנטרול הוצאה זו הרווח עלה ב-11% לעומת הרבעון המקביל.

על אף השיפור ברווחיות, נטו מציגה תזרים שלילי של 150 מיליון שקל מפעילות שוטפת לעומת תזרים חיובי של 21 מיליון שקל ברבעון המקביל. על פי החברה, מדובר בעיקר בהשפעת גידול במלאי ולקוחות, על רקע עונתיות ורכישות גבוהות לקראת חג הפסח שחל השנה מוקדם יותר.

נראה שנטו מציגה שיפור עקבי במרווחים וברווחיות התפעולית, מה שמעיד על התייעלות מסחרית ועל כוח מיקוח משופר אך ייתכן שהמשקיעים כבר תמחרו את השיפור בביצועים ברקע הזינוק במניה בשנה האחרונה.

מרגישים את האינפלציה

עליית ההכנסות ושיפור המרווחים משקפים לא רק התייעלות פנימית אלא גם את האינפלציה שמורגשת היטב בסופר. כמי שמספקת מוצרים כמו בשר, גבינות, דגים קפואים, מאפים וארוחות מוכנות תחת מותגים כמו טיבון ויל, דלידג, שלושת האופים וריצ', נטו מלינדה נהנית מהיכולת לגלגל עליות מחירים לצרכן. הרווחיות הגולמית שעלתה, במיוחד לאור שיפור תנאי הסחר, מעידה כי העליות במחירים לא רק כיסו את עלויות החברה, אלא גם הובילו לרווח גבוה יותר, וזה בדיוק האינפלציה שמורגשת בקופה של רשתות השיווק.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

על דוחות רשתות השיווק תוכלו לקרוא כאן - איזה רשת הכי רווחית ומה מכפילי הרווח של הרשתות?


ביצועי המניה ומכפיל רווח

מניית נטו מלינדה נסחרת לפי ששוי שוק של כ-2.5 מיליארד שקל, לאחר שזינקה בכ-112% בשנה האחרונה, מתוכם כ-45% מתחילת השנה. מכפיל הרווח המייצג לרבעון הראשון עומד באזור 11.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רוני 04/06/2025 16:45
    הגב לתגובה זו
    עליות המחירים יעלו גם ברבעון הבא את הרווחים של החברה.