מספנות ישראל: ההכנסות זינקו ב-43% ל-385 מיליון שקל
מגזר חומרי הבניה (סימנט) הציג את הגידול החד ביותר בהכנסות מבין המגזרים עם הכנסות של 262.1 מיליון שקל ברבעון, גידול של 65% לעומת רבעון מקביל; הרווח הכולל הסתכם ב-11.7 מיליון שקל
מספנות ישראל מספנות ישראל 1.64% מדווחת כי ההכנסות ברבעון הראשון צמחו בכ-43% לכ-385.1 מיליון שקל, לעומת כ-269.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה מציינת כי הגידול נובע בעיקר בשל שיפור משמעותי במגזר חומרי הבניה ומגזר הנמל ביחס לתקופה המקבילה, אשר אופיינה בהאטה עקב השפעת פרוץ המלחמה. החברה רשמה גידול ברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות לכ-11.7 מיליון שקל, לעומת כ-11.2 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2024. החברה ציינה כי ברבעון המקביל אשתקד החברה רשמה הכנסות אחרות נטו בסך כ-7.3 מיליון שקל הנובעות מרווח הון ממכירת אוניית מטען, לעומת הכנסות אחרות נטו בסך כ-2.7 מיליון שקל ברבעון הראשון לשנת 2025. בנטרול השפעת ההכנסות אחרות כאמור, גדל הרווח המתואם ברבעון הראשון של שנת 2025 בכ-4 מיליון שקל בהשוואה לרבעון הראשון של שנת 2024.
במגזר חומרי הבניה, בניהולו של מנכ"ל סימנט, איל הכט, ההכנסות ברבעון צמחו בכ-65% לכ-262.1 מיליון שקל בהשוואה לכ-158.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחי המגזר טיפסו לכ-101% לכ-22.2 מיליון שקל (8% מההכנסות), בהשוואה לכ-11 מיליון שקל (כ-7%
מההכנסות) ברבעון המקביל בשנת 2024.
במגזר הנמל ההכנסות ברבעון צמחו בכ-47% לכ-43.8 מיליון שקל, בהשוואה לכ-29.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרבעון המקביל אשתקד אופיין בהאטה משמעותית כתוצאה מפרוץ המלחמה, ומאז נרשמה חזרה הדרגתית לפעילות
מלאה. הרווח המגזרי ברבעון הוכפל לכ-8.1 מיליון שקל (18% מההכנסות), בהשוואה לכ-3.9 מיליון שקל (13% מההכנסות) ברבעון המקביל בשנת 2024.
במגזר המספנה, בניהולו של מנכ"ל המספנה איתן צוקר, ההכנסות ברבעון הסתכמו לכ-54.4 מיליון שקל, בהשוואה
לכ-60.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחי המגזר הסתכמו לכ-2.2 מיליון שקל (4% מההכנסות), בהשוואה לכ-7.9 מיליון שקל (13% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. השינוי נובע מסיום פרויקטים, בעוד שפרויקט ספינות הרשף בהיקף של 2.4 מיליארד שקל שנחתם בסוף שנת 2024 מול
משרד הביטחון, טרם קיבל ביטוי משמעותי במהלך הרבעון תקופת הדוח. צבר ההזמנות במגזר המספנה עומד נכון לפרסום הדוח על כ-2.5 מיליארד שקל, כשהרוב נובע מההזנה הגדולה ממשרד הביטחון, בהשוואה לצבר הזמנות של כ-0.27 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.
- מספנות ישראל עם רווח תפעולי זעום, למרות עלייה של 17% בהכנסות
- מספנות ישראל רוכשת אוניית מטען ב-15 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במגזר ההובלה הימית, בניהולו של מנכ"ל ההובלה הימית, תמיר בן ליש, ההכנסות ברבעון צמחו בכ-49% לכ-26.4 מיליון שקל, בהשוואה לכ-17.7 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2024. הגידול נובע מביצוע עסקאות הפעלת אוניות חכורות מצדדים שלישים, עבור לקוחות במגזר הנמל, כחלק
מאסטרטגיית החברה למתן שירותים מקיפים ללקוחות אלו. הרווח המגזרי ברבעון הסתכם לכ-8.1 מיליון שקל (30% מההכנסות), בהשוואה לכ-11.7 מיליון שקל (66% מההכנסות) ברבעון המקביל בשנת 2024. יצוין כי הרווח במגזר ברבעון המקביל אשתקד כלל רווח הון ממכירת אוניה, בסכום של כ-7
מיליון שקל.
הרווח הגולמי של החברה ברבעון הראשון לשנת 2025 עלה בכ-23% לכ-43 מיליון שקל, לעומת כ-34.9 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה הקודמת. הרווח התפעולי של החברה ברבעון עלה בכ-25% לכ-16.8 מיליון שקל, לעומת כ-13.4 מיליון שקל ברבעון
המקביל בשנה הקודמת. לדברי החברה הגידול נובע מהצמיחה ברווח הגולמי, בקיזוז עם קיטון בהכנסות אחרות, נטו שנובע מרווחי הון גבוהים יותר שנרשמו ברבעון המקביל אשתקד ממכירת אוניות. ה-EBITDA ברבעון הראשון עלה בכ-16% לכ-42.2 מיליון שקל, לעומת לכ-36.3 מיליון שקל ברבעון
המקביל ב-2024.
הונה העצמי של החברה, נכון ליום 31.3.2025 עומד על כ-983.2 מיליון שקל (מתוכו כ-976.8 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות) ומהווה 47% מסך נכסי החברה. נכון ל-31.3.2025 לחברה מזומנים, שווי מזומנים והשקעות לטווח קצר בהיקף של כ-546.8
מיליון שקל.
- מה יקרה מחר בבורסה? המניה שתזנק ב-8.5% ועל מניות הביטוח
- מחלבות גד בדרך לבורסה, האם המחיר אטרקטיבי?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ההימור של ביג השתלם: 100% תפוסה בישראל, 99% באירופה והכנסות...
"אנחנו מסכמים את הרבעון הראשון של 2025 עם שיפור ניכר בתוצאות לעומת הרבעון המקביל ב-2024, שהושפע באופן משמעותי מפרוץ מלחמת חרבות ברזל", מסר צביקה שכטרמן, מנכ"ל תעשיות מספנות ישראל. "בהתאם לאסטרטגיה העסקית שלנו, אנחנו
ממשיכים לפעול להנחת התשתית לקפיצת המדרגה הבאה בפעילות החברה. בחודשים האחרונים, עם קבלת ההזמנה בסך כ-2.4 מיליארד שקל ממשרד הבטחון ל-5 ספינות מתקדמות מסוג 'רשף', החברה החלה בביצוע הפרויקט על פי תכנית העבודה, כשאנו צופים שהוא יחל לבוא לידי ביטוי בתוצאות הכספיות
כבר בהמשך שנה זו. במקביל, אנו נמצאים בשלבים מתקדמים של הפרויקט התשתיתי הגדול ביותר בקבוצה, בניית הממגורות, שצפוי להיות החדשני והיעיל ביותר בישראל. באפריל 2025 הקימה החברה את אירונאוס סיסטמס, חברה בת ייעודית שתעסוק בפיתוח, תכנון, ייצור ושיווק של פתרונות בתחום
יירוט מל"טים. אנחנו ממשיכים לפעול כל העת להשבחת והרחבה של הפעילויות השונות של הקבוצה, תוך ראייה ארוכת טווח ומיקוד בצמיחה ורווחיות".
כזכור, בסוף השנה שעברה קיבלה מספנות ישראל הזמנה ממשרד הביטחון לבנייה ואספקה של 5 ספינות סער חדשות מסוג רשף בסך כולל של כ-2.4 מיליארד שקל, כשהספינה הראשונה תימסר תוך 42 חודשים ממועד ההסכם.

קליל בהפסד נקי: החלונות התנפצו אבל לא היה מספיק צוות; נתקעה עם מלאי אלומיניום יקר
ענקית האלומיניום מכרה יותר במלחמה אבל התקשתה לתרגם את זה לשורה התחתונה: ההכנסות צמחו ב-18.6% ל-81 מיליון שקל, אבל קליל רשמה הפסד נקי של 1.1 מיליון שקל לעומת רווח של 1.5 מיליון שקל אשתקד; בקליל מנסים להפיל על הסינים את תוצאות הרבעון, "קליל עדיין לא חזרה להיקפי הפעילות מלפני המלחמה, בשל תחרות לא הוגנת כתוצאה מייבוא מסין"
זה היה אמור להיות רבעון חלום לקליל. ענקית האלומיניום שמייצרת פרופילים לדלתות וחלונות הייתה אמורה לסלוק את השפעות המלחמה. יכלו לראות את זה גם בשוק: אחרי כמה טילים בליסטיים שנחתו באזור המרכז ופירקו אלפי חלונות, המשקיעים הזניקו את המניה. בתוך שלושה ימים היא זינקה ב־52%, מאזורי ה־183 שקל כמעט עד 280, משווי שוק של 408 מיליון שקל לשיא של 615 מיליון. כבר אז אמרנו שזה לא הגיוני. כדי להצדיק כזה שווי קליל הייתה צריכה להחליף את החלונות לא רק של כל גוש דן, אלא גם של תל אביב וירושלים גם יחד. אפילו המנכ"ל נאלץ להודות בדיבורים עם התקשורת שהזינוק לא מתכתב עם קרקע המציאות. באמת, השוק עיכל את המשמעויות ותיקן בחדות, והמניה חזרה להיסחר סביב שווי שוק של כ־480 מיליון שקל.
רכבת ההרים במניית קליל - מבט שנתי
קליל לא הגיעה מוכנה למלחמה והרבעון ה"חלומי" הסתכם בהפסד. תקראו לזה "הזגג הולך יחף", היא אולי לא באמת הייתה צריכה להחליף את כל הפרופילים של כל המטרופולינים, אבל אפילו באזורים שבהם הייתה פגיעה נקודתית לא היו לה מספיק צוותים כדי לתת מענה. אבל מעבר למצוקת כוח האדם, הייתה משקולת הרבה יותר כבדה, האלומיניום.
קליל הצטיידה במלאים יקרים בדיוק כשהמחיר בעולם התחיל לרדת, ככה שמצאה את עצמה עם חומרי גלם במחסנים מול שוק שבו המחירים הולכים ונשחקים. המלאי קפץ בכ-20% והסתכם ב-96.2 מיליון שקל, לעומת 80.1 מיליון שקל בסוף 2024 ו־73.3 מיליון שקל ברבעון המקביל.
- התנפצו לכם החלונות בזמן מלחמה? המדריך המלא לקבלת פיצוי
- אחרי זינוק של 50%, האם העלייה במניית קליל מוצדקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עיקרי התוצאות
ההכנסות ברבעון השני של שנת 2025 צמחו ב-18.6% ל-81 מיליון שקל, בהשוואה ל-68.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, כתוצאה מעלייה בכמויות המכירה.

מה יקרה מחר בבורסה? המניה שתזנק ב-8.5% ועל מניות הביטוח
מניות הביטוח - ההיסטוריה, ההווה והעתיד
אייל דבי, מנהל המחקר של בנק לאומי הוא אנליסט מקצועי, מנוסה ו...עקשן. בהשקעות לטווח ארוך צריך להיות עקשן. אם אתה יודע שמשהו מעוות, בסוף זה יתוקן. גם שלמה אליהו עקשן, וגם הוא האמין שאם משהו מעוות בסוף זה יתוקן. העיוות בתמחור של מניות הביטוח צעק לשמיים עשרות שנים - חברות הענק האלו נסחרו ב-0.3-0.4 על ההון העצמי. משקיעים ברחו מהם כי לא הבינו את הדוחות הכספיים. תחום הביטוח מאוד מורכב ותלוי באינסוף פרטים - רגולציה, ריבית, עקום תשואה, שרפות בעולם, תוחלת חיים.
לפני כ-4-5 שנים, החברות האלו היו במשבר גדול - הריבית הנמוכה פגעה בהם, הרגולטור הטיל הוראות שנדרשו מהם להפריש סכומי עתק. מנכ"ל של חברת ביטוח גדולה אמר לנו אז ביושר כששאלנו אותו אם הוא יודע לקרוא ולנתח דוחות של החברה שלו - "אני לא מבין את הדוחות הכספיים, אף אחד לא מבין אותם, יש כמות אדירה של גורמים משתנים שמשפיעה על הדוחות שלנו. יש לנו הערכה של רווח מייצג, אבל בפועל, בגלל התנודתיות בשווקים, השינויים הרגולטורים, והריבית, אנחנו מדווחים על מספרים שונים לחלוטין". אז הוא חשש מהפסדים נוספים ומתקופה קשה, וחודשים לאחר מכן החלה הקורונה שהיתה נעלם גדול. המניות המשיכו לקרוס.
בכל הזמן הזה, ולמעשה הרבה לפני - במשך כ-10-15 שנים, אייל דבי מאמין בתחום הביטוח. שלמה אליהו, לא סתם מאמין הוא רכש את השליטה במגדל. שניהם ראו את העיוות הגדול - חברות הביטוח הן מפלצות של ביטוח ושל ניהול כספי לקוחות. התחומים האלו לא יכולים להפסיד כלכלית. ביטוח זה סטטיסטיקה. אתם מרוויחים פער מסוים, קופון ביחס להתפלגות הנורמלית לתוחלת מסוימת - אם הסיכוי שתהיה שריפה הוא X והנזק הוא Y ויש לכם 1 מיליון אנשים שעשו כיסוי כזה, אז אתם יודעים שיש לכם תוחלת של הפסד מסוים. תגבו פי 1.5 מהתוחלת הפסד והרווחתם. הרווחתם - 20 שנה ואז הגיעה השריפה, ועדיי אתם מאוד רווחיים. במספרים גדולים ובמגוון ביטוחים, אין מקום להפסדים.
ניהול כספים זה עסק נהדר - אתם לוקחים קופון - דמי ניהול, ומעבר לכך, בחברות הביטוח יש גם פוליסות משתתפות ברווחים וזה בכלל מצוין, הן סוג של קרן גידור שלוקחת רווחים מהרווח של הלקוחות. ולמרות זאת, היה עיוות ענק בשוק. בשעה שמניות הפיננסים והבנקים בראשם זינקו, הביטוח היה תקוע. בשנתיים האחרונות על רקע הגאות בשוק ההון ועל רקע האימפוטנטיות של הרגולטור, לצד שינוי הדיווח החשבונאי שהפך לברור יותר למשקיעים, מניות הביטוח זינקו פי 3-4. אייל דבי צדק. שלמה אליהו צדק והפך את ההשקעה שלו לרווחית מאוד. 90% מהזמן הוא היה בהפסד עליה, ועכשיו הוא מורווח (עם דיבידנדים) בערך פי 3.5.
- הביטקוין מזנק, שער הדולר צונח בעולם - גם בישראל;
- מדד הביטוח טיפס ב-8.4% בהובלת מגדל; אלוני חץ עלתה ב-4.4%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הסבלנות משתלמת - אבל סבלנות זה למשקיעים ארוכי טווח.
וצריך להסתכל קדימה - האם חברות הביטוח מעניינות כעת? התשובה היא כנראה לא. גופים פיננסים מקבלים דיסקאונט בתמחור כי הם נתונים לרגולציה. הבנקים וחברות הביטוח עושים מאיתנו צחוק מאז המלחמה. למעשה, ג לפני זה, אבל מאז המלחמה אין פיקוח, אין רגולטור, הם גורפים כסף גדול - מספיק להסתכל על הרווחיות של הבנקים , על הריבית הנמוכה בפקדונות, עושק העו"ש; וגם - תסתכלו על הרווחיות הגדולה בתחום ביטוח הרכב וביטוח החיים. אין מישהו שדואג לציבור. הרווחים מזנקים, אבל האיום של רגולטור חזק לא מתומחר. איך זה ייתכן שבמשך שנים רבות חברות ביטוח נסחרו ב-0.5-0.6 על ההון שלהם בגלל האיומים הגדולים ועכשיו כולם מקבלים את זה שהן נסחרות ב-1.4-1.8 על ההון. אז היה עיוות, כנראה שגם עכשיו יש עיוות, אבל הוא לא מאוד גדול.