אלטשולר: ירידה של 14% ברווח הנקי ל-24 מ׳ שקל; המניה יורדת
אלטשולר שחם אלטשולר שחם פנ 0.37% : ההכנסות מדמי ניהול, נטו ברבעון הראשון לשנת 2025 הסתכמו בכ-230 מיליון שקל לעומת כ-229 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. סך ההכנסות ברבעון צמחו לכ-235 מיליון שקל לעומת כ-230 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הכולל המיוחס לבעלי המניות הסתכם ברבעון בכ-24 מיליון שקל לעומת כ-28 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נובעת, בין היתר, מהוצאות הכרוכות במנועי הצמיחה החדשים.
נכסי הגמל שבניהולה של אלטשולר שחם גמל ופנסיה הסתכמו בסוף הרבעון לכ-127 מיליארד שקל. נכסי קרנות הפנסיה שבניהולה של אלטשולר שחם גמל ופנסיה הסתכמו בסוף הרבעון בכ-34 מיליארד שקל. ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות של החברה נכון לסוף הרבעון עמד על כ-548 מיליון שקל לעומת כ- 545 מיליון שקל בתום שנת 2024.
החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד בהיקף של כ- 18 מיליון שקל על בסיס דוחותיה הכספיים של החברה לרבעון הראשון לשנת 2025 ובהתאם למדיניות הדיבידנד של החברה.
פעילות ניהול השקעות אלטרנטיביות – הפעילות ממשיכה לצמוח ובמהלך הרבעון השלימה החברה
מספר גיוסים נוספים לקרנות השונות. נכון למועד הדוח, סך הנכסים האלטרנטיביים המנוהלים והמופצים בתחום פעילות זה צמחו לכחצי מיליארד דולר לעומת כ-374 מיליון דולר בסוף שנת 2024.
- ״עם כלביא״ פגע בגולף פעמיים: המלחמה והדולר שחקו את הרווח ב-80%
- שפיר הנדסה: ההכנסות זינקו 17%, הרווח התפעולי נשחק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פעילות האשראי – במהלך חודש אוגוסט 2024 השלימה החברה את עסקת
קרדיטים ואת כניסתה לתחום האשראי. הפעילות תתמקד במתן אשראי לעסקים קטנים ובינוניים, באמצעות אלטשולר שחם אשראי, חברה פרטית בשליטתה של החברה, ואלטשולר אשראי לעסקים, חברה פרטית בבעלותה המלאה של אלטשולר שחם אשראי, המחזיקה ברישיון למתן אשראי מורחב מטעם רשות שוק ההון.
סך האשראי המנוהל על ידי אלטשולר אשראי ממשיך לצמוח ועומד למועד הדוח על כ-104 מיליון שקל ועל כ-129 מיליון שקל סמוך למועד הפרסום, לעומת כ-64 מיליון שקל בסוף 2024.
חברות הפיננסים התמקדו לאחרונה בשני מנועי צמיחה משמעותיים והביאו תחרות לשווקים שנכנסו בהם - שוק המסחר העצמאי ושוק האשראי החוץ בנקאי. פלטפורמות המסחר העצמאיות צוברות תאוצה כמו שלא היה אף פעם בעבר, עדות לכך עולה מהדוחות של מיטב טרייד שעברה את רף ה-100 אלף לקוחות. שוק האשראי החוץ בנקאי פרח דווקא בשנים בהם הכסף היה זול יותר והיה נוח לגייס אשראי בזול ולהלוות אותו ביוקר. מאז עלתה הריבית ועבר מספיק זמן עד שזה הורגש בריביות שחברות האשראי החוץ בנקאי משלמות על הכסף שהן עצמן לוות. נוצר מצב שבו הלקוחות והבנקים נותנים חיבוק דוב לחברות האשראי החוץ בנקאי. דווקא במציאות הזו מגזר האשראי של אלטשולר צומח, כמו גם גמא של הפניקס ופנינסולה של מיטב.
יאיר לוינשטיין, מנכ"ל אלטשולר שחם פיננסים: "ההשקעות שביצענו בשנה האחרונה בפיתוח מנועי צמיחה חדשים ממשיכות לבוא לידי ביטוי עם הגידול העקבי בהיקפי הפעילות. נכסי הפנסיה המשיכו במגמת הצמיחה ופעילות
זו מתבססת כמרכיב בולט נוסף באסטרטגיה שלנו. בפעילות הגמל חווינו ירידה קלה בהיקף הנכסים על רקע התקופה המאתגרת בתחילת השנה ואנו מאמינים כי שינוי הכיוון החיובי שאנו רואים בשווקים יבוא לידי ביטוי. פעילות האשראי החדשה ממשיכה לצמוח, תוך הקפדה על ניהול אחראי. אנו
מאמינים כי היא תבסס את מקומה כשחקנית בולטת בשוק. בתחום ההשקעות האלטרנטיביות אנו עדים להמשך המגמה החיובית כאשר היקף הנכסים הכולל בתחום הגיע לרף של כחצי מיליארד דולר. לפעילות זו עשויה להיות תרומה משמעותית לתוצאות ככל שנתקדם עם פיתוחה."
- רמי לוי חוצה לראשונה את רף 2 מיליארד שקל ברבעון
- הראלי בבורסה הקפיץ את שורת הרווח של אנליסט יותר מפי 5
- תוכן שיווקי משכנתא הפוכה: מפתח לחוסן בעורף, יציבות בשוק הנדל"ן
- אקזיט עצוב לעובדי סאפיינס - גיא ברנשטיין ורוני על-דור התעשרו...
מתחילת השנה ירד מניית אלטשולר שחם בכ-8.5% וב-12 החודשים האחרונים עלתה המנייה בכ-36%. שווי השוק של אלטשולר שחם עומד על כ-1.13 מיליארד שקל. המכפיל העתידי, לפי הרווח הנקי הרבעוני שהציגה אלטשולר שחם עומד על שיעור של 11.77.
מניית אלטשולר שחם פיננסים ב-5 השנים האחרונות (מקור: ביזפורטל)

ההימור של ביג השתלם: 100% תפוסה בישראל, 99% באירופה והכנסות של 1.29 מיליארד שקל במחצית
כשהמתחרות חיפשו הרפתקאות באונליין - ביג התמקדה בנדל״ן, באוויר הפתוח ובלהביא את חווית השופינג מחו״ל לישראלים - התוצאות לרבעון השני מתחילות להתכתב: ההכנסות עלו בכ-18.4% לכ-662 מיליון שקל, ה-NOI עלה ב17% לכ-493 מיליון שקל וה-FFO עלה בכ-17.3% לכ-264 מיליון שקל; תחלק 200 מיליון שקל דיבידנד
לפני בערך כארבעה עשורים, כשקניון איילון ברמת גן פתח את שעריו, שוק הקמעונאות הישראלי נכנס לעידן חדש. הרחובות הראשיים שאירחו עד אז את רוב המסחר כמו רחוב דיזינגוף ואלנבי בתל אביב, הדר בחיפה או אחוזה ברעננה הם פינו את המקום למרכזי הקניות הממוזגים. בנינים מחופי זכוכית, עם שפע של חניה ובעיקר מזגן טוב הצליחו לשנות את סגנון הצריכה הישראלי - כמו גם הגלובלי. מאז ועד היום נבנו בישראל כ-300 מרכזי קניות, מהם עשרות קניוני ענק של עזריאלי ומליסרון. אבל בתחילת השנה נכנסה לשוק שחקנית שהצליחה, שוב, לערער את היסודות - ביג פאשן גלילות.
הפתיחה של המתחם החדש, המשתרע על 40 אלף מ"ר שטחי מסחר ועוד 75 אלף מ"ר משרדים, לוותה באירוע מתוקשר שהפך עד מהרה לרעידת אדמה בענף. כבר בחודש הראשון לפעילות, בין סוף פברואר לסוף מרץ, ביקרו בו מעל 1.5 מיליון איש, והפדיונות הסתכמו בכ־157 מיליון שקל. המספרים האלו לא רק שעקפו בהרבה את התחזיות, אלא גם פגעו בקניונים מתחרים, לפי הדיווחים של רשתות האופנה, קניון רמת אביב וקניון שבעת הכוכבים ספגו ירידה דו-ספרתית בפדיונות, ואפילו קניוני איילון, רננים ועיר ימים רשמו ירידה של 7%-10%. הישראלים הצביעו ברגליים וביג סלקה את הפדיונות. אמנם, הפגיעה בפדיונות של המרכזים הסמוכים הייתה בסמוך להתלהבות הראשונית אבל אחרי גל המבקרים בחודשי הפתיחה, הפדיונות במרכזים הסמוכים התאזנו.
סוד ההצלחה של ביג גלילות נמצא בכמה מרכיבים: הקונספט של חנויות שפתוחות ל״כיפת השמיים״, ריכוז של חנויות דגל ענקיות ובראשן זארה עם סניף כפול בגודלו מהקניונים האחרים - סניף שמוגדר כאחד מהגדולים במזרח התיכון, לצד מותגים בינלאומיים כמו טומי הילפיגר וראלף לורן. במתחם לא רק מגיעים לשופינג אלא גם אוכלים - מתחמי הסעדה מרווחים עם מסעדות מוכרות וותיקות, ובשביל הרכב יש כ־4,000 מקומות לחנות אותו. החניה היא בחינם, בניגוד לקניונים אחרים שבהם החניה בתשלום מהשעה הראשונה. התוצאה היא חוויית קנייה שמרגישה להרבה מבקרים כמו ״טיול בחו"ל״. עם זאת, צריכים להוסיף כי עומסי החום של יולי-אוגוסט הם אתגר משמעותי עבור הקונספט, בשונה ממרכזי הקניות הממוזגים, כאן צריכים לקפוץ ״ממזגן למזגן״ כשהשדרות המרכזיות בין החניות פתוחות ומפגישות את הקניין עם השרב הקייצי.
ההצלחה של גלילות התרחשה דווקא בתקופה שבה נדמה היה שמרכזי הקניות מתמודדים עם איום ממשי מצד המסחר המקוון. עוד מהקורונה התחיל סחף של רכישות אונליין, ועזריאלי ומליסרון השקיעו מאות מיליונים בפלטפורמות דיגיטליות משלהן, השקעות שגררו גם סגירת פעיליות. לעומתן ביג, המשיכה להתרכז בנדל"ן ובחוויית הלקוח. היא נשארה נאמנה לחווית הקניה והאמינה שהישראלים ימשיכו להגרר למרכזי הקניות. ביג לא נכנסה להרפתקה הדיגיטלית, ועכשיו נראה שהאסטרטגיה הזו משתלמת לה. המתחמים מלאים, הפדיונות בעלייה, והחברה חוסכת את ההפסדים הכבדים של המתחרות.
- בהשקעה של 100 מיליון שקל: ביג ואשטרום משיקות את "ביג פאשן בת ים"
- אפי נכסים בדרך למדדים: מוסדי ירכוש מניות מביג בהיקף של עד 230 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל להצלחה המסחרית, גם המניה של ביג - ביג 1.79% - נהנית מהמומנטום. מתחילת השנה היא הוסיפה 20% וב-12 החודשים האחרונים זינקה כ-66% לשווי שוק של שמתקרב ל־16 מיליארד שקל, מכפיל הרווח של ביג נראה די מיייצג ענפית ועומד על 9.23, מה שגם מגלם את הציפיות להמשך צמיחה מצד המשקיעים.

רמי לוי חוצה לראשונה את רף 2 מיליארד שקל ברבעון
הרשת רשמה גידול של 9.4% בהכנסות ו-5.2% בחנויות זהות על רקע אסטרטגיה של ויתור על רווחיות לטובת מחירים נמוכים בעוד היא מתכננת לפתוח 18 סניפים חדשים בשנה הקרובה
רשת רמי לוי שיווק השקמה רמי לוי 0.67% פרסמה תוצאות שיא לרבעון השני של 2025 עם הכנסות של 2 מיליארד שקל לראשונה בהיסטוריה של הרשת. זהו גידול של 9.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, שמשקף את המשך המגמה החיובית של הרשת על רקע התמודדות הצרכנים עם יוקר המחיה.
הנתונים מראים שחנויות זהות של הרשת גדלו ב-5.2% והמכירות במגזר הקמעונאות מזון עלו ב-10%. החברה מייחסת את הצמיחה החדה למדיניות המחירים הנמוכים שלה ולהשקעות הטכנולוגיות, בעיקר העגלות החכמות שמשפרות את חווית הקניה ומקצרות את התורים בקופות. למרות הגידול בהכנסות, הרווח הגולמי של החברה ירד מ-23.2% ל-22.9% של ההכנסות. זאת כתוצאה מהעמקת המבצעים והנחות שהחברה מעניקה ללקוחותיה במטרה לשמור על המחירים הנמוכים ביותר בשוק. החברה מוכנה לוותר על רווחיות כדי לתמוך בלקוחותיה בתקופה הכלכלית הקשה.
הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-62 מיליון שקל, ירידה מ-70 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. אבל מנהלי החברה לא מודאגים מהירידה ברווחיות - הם רואים בכך השקעה אסטרטגית למשיכת לקוחות נוספים ובניית נאמנות לטווח הארוך.
בתחום הסלולר רשמה החברה הצלחה נוספת עם גידול של 68 אלף מנויים חדשים במהלך השנה, והגיעה ל-426 אלף מנויים סה"כ. זהו גידול של כמעט 20% שמחזק את מעמדה כמפעילה וירטואלית משמעותית בשוק הסלולר הישראלי.
עוד סניפים בדרך
במהלך השנה האחרונה פתחה החברה שלושה סניפי דיסקאונט חדשים וחמישה סניפי פארם, וזה רק התחלה. בתכניות החברה לשנה הקרובה: פתיחת חמישה סניפי רמי לוי נוספים ו-13 סניפי גוד פארם. ההתרחבות מבוססת על הערכה שיש פוטנציאל ל-25 סניפים נוספים באזורים שהרשת עדיין לא מכסה.