דלתא מותגים: ההכנסות טיפסו ב-21% ל-315 מיליון שקל; הרווחיות התפעולית נשחקה
המניה עלתה בכ-46% מתחילת השנה; ענת בוגנר, מנכ״ל דלתא ״החברה ממשיכה למנף את חוזקת מותגי הקבוצה עם התרחבות מועדון הלקוחות החדש +Delta המונה כ-1.4 מיליון חברי מועדון. אנו מאמינים שהמהלכים בהם נקטנו לפיתוח וחדשנות של המותגים ימשיכו לקבל ביטוי חיובי בתוצאות החברה, במקביל לבחינת אפשרויות למיזוגים ורכישות״
דלתא מותגים דלתא מותגים 0% מסיימת את הרבעון הראשון של השנה עם צמיחה של 21% בהכנסות שעמדו על כ-315.1 מיליון שקל. עם זאת, הרווח התפעולי נותר על כנו והסתכם ב-42.7 מיליון שקל. הרווח הנקי הסתכם בכ-29.2 מיליון שקל לעומת כ-33.2 מיליון שקל ברבעון המקביל.
ברבעון הראשון המכירות בחנויות זהות כולל אתרי האונליין של דלתא, פיקס, Panta rei ו-Victoria's Secret גדלו בשיעור של כ-4.9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מכירות האינטרנט של החברה ברבעון הראשון צמחו בכ-27.2% והסתכמו בכ-53.8 מיליון שקל (שיעור של כ-17.1% מסך הכנסות החברה) לעומת כ-42.3 מיליון שקל ברבעון המקביל המהווה שיעור של כ-16.3% מסך הכנסות החברה.
מכירות אתרי האינטרנט האורגניים של החברה (כלל אתרי הסחר למעט המותג BBW שהושק במהלך אפריל 2024) צמחו בכ-18.8% ברבעון הראשון לשנת 2024 לעומת הרבעון המקביל אשתקד. נכון להיום, החברה מפעילה חמישה אתרי אינטנרט לכל אחד מהמותגים דלתא, פיקס, Victoria's ,Secret Pante rei ו-Bath & Body Works. החברה צפויה לפתוח ברבעון הרביעי של השנה אתר סחר מקוון נוסף של המותג BBW באירופה.
הרווח הגולמי ברבעון הראשון צמח בכ-12% והסתכם בכ-175.2 מיליון שקל לעומת כ-156.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ושיעורו עמד על כ-55.6% לעומת כ-60.1% ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח הגולמי נובע בעיקר מהגידול במכירות. הירידה בשיעור הרווח הגולמי נובעת בעיקר מהשפעת המשך חיזוק מועדון הלקוחות החדש שהושק בספטמבר אשתקד, מאירועי מאקרו (בעיקר מהתייקרות עלויות הובלה וכן, מהשפעת השינוי בשער חליפין שקל-דולר, נטו מתוצאות עסקאות הגנה) ומצמיחת מגזר מותגים בזכיינות.
- זינוק במכירות החזירה את קבוצת חג'ג' לרווחיות
- ההכנסות זינקו, אבל הרווח הנקי של קליל נשחק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח התפעולי ברבעון הראשון
הסתכם בכ-42.7 מיליון ש"ח לעומת כ-42.8 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2024 ושיעורו מההכנסות עמד על כ-13.6% לעומת כ-16.5% ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון הראשון הסתכם בכ-29.2 מיליון שקל לעומת כ-33.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ענת בוגנר מנכ"לית דלתא ישראל מותגים: "החברה ממשיכה לצמוח ולהציג תוצאות טובות בהתאם לאסטרטגיה שהתוותה בשנים האחרונות. פתחנו את שנת 2025 עם גידול חד בהכנסות הנובע בעיקרו מגידול במכירות החנויות הזהות של כלל המותגים ופתיחת חנויות של המותגים בזכיינות ובבעלות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, זאת הודות לגיוון וחוזקת המותגים שלנו, לצד חיזוק נאמנות הלקוחות והיעילות התפעולית עליה נשענת החברה.
מתחילת השנה פתחנו 13 חנויות חדשות ובכוונתנו להמשיך להתרחב. מכירות המותגים Victoria's Secret ו-Bath & Body Works, (שהושק באפריל 2024) צוברות תאוצה. לקבוצה תוכנית אסטרטגית מבוססת להמשך צמיחה ורווחיות בכל מותגיה בישראל ובמקביל, הקבוצה מקימה פעילות במרכז ובמערב אירופה עם זיכיון בלעדי של המותג Bath & Body Works.
- מחקר: הטעויות הגדולות של משקיעים - וכמה זמן לוקח למשקיע לקבל החלטה על רכישת מניה?
- היום בבורסה - מניות הארביטראז', ארית, תקציב ואג"ח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "אי אפשר לעלות 20%-30% בשנה, זה ייגמר בתיקון״
אנו מאמינים במינוף הידע והניסיון הנצבר בחברה לפעילות פתיחת חנויות ואתר אונליין במדינות נוספות. המומנטום החזק בפעילות האונליין נמשך גם ברבעון הראשון אשר היוותה כ-17.1% מסך מכירות החברה. היום פועלים חמישה אתרי אינטרנט עצמאיים של המותגים דלתא, פיקס, ,Victoria's Secret Panta Rei ו-Bath & Body Works. בסוף השנה בכוונתנו להשיק אתר אונליין נוסף של המותג Bath & Body Works באירופה. החברה ממשיכה למנף את חוזקת מותגי הקבוצה עם התרחבות מועדון הלקוחות החדש +Delta המונה כ-1.4 מיליון חברי מועדון. אנו מאמינים שהמהלכים בהם נקטנו לפיתוח וחדשנות של המותגים ימשיכו לקבל ביטוי חיובי בתוצאות החברה, במקביל לבחינת אפשרויות למיזוגים ורכישות.״
נכון לשעת סגירת המסחר אמש, מתחילת השנה עלתה מניית דלתא מותגים ב-46.7%. ב-12 החודשים האחרונים עלתה המנייה בכ-46%. שווי השוק של החברה הוא 2.21 מיליארד שקל. לפי קצב הרווחים ברבעון הראשון, מכפיל הרווח של דלתא מותגים עומד על 18.9.
מניית דלתא מותגים מיום ההנפקה
מסחר בזמן אמת – קרדיט: AIמחקר: הטעויות הגדולות של משקיעים - וכמה זמן לוקח למשקיע לקבל החלטה על רכישת מניה?
מחקרים אקדמיים מ-2024-2025 חושפים את הנתונים המדויקים על הטעויות שעולות למשקיעים בהון
משקיעים פרטיים מקדישים בממוצע שש דקות בלבד למחקר לפני רכישת מניה, כך עולה ממחקר של NYU Stern ו-NBER. התוצאה: תשואה ממוצעת של 16.5% ב-2024, לעומת 25% של מדד S&P 500. הפער הזה, שמייצג אובדן של אלפי דולרים לכל משקיע, נובע מדפוסים פסיכולוגיים שתועדו במחקרים אקדמיים רבים בשנים האחרונות.
בנג'מין גראהם, שנחשב לאבי ההשקעות הערכיות, כתב ב"המשקיע הנבון": "הבעיה העיקרית של המשקיע, ואפילו האויב הגדול ביותר שלו, היא ככל הנראה הוא עצמו". המחקרים החדשים מספקים בסיס אמפירי לאמירה הזו.
מדד הפחד כמנבא תשואות
במחקר שפורסם בנובמבר 2024 ב-Finance Research Letters, בחנו החוקרים פארל ואוקונור (Farrell & O'Connor) את מדד ה-Fear and Greed של CNN כמנבא תשואות. המחקר השתמש בנתונים מ-2011 עד 2024 ויישם מבחני סיבתיות כדי לבדוק האם רגשות משקיעים יכולים לחזות תנועות שוק.
הממצאים היו מובהקים: המדד חוזה תשואות של מדדי S&P 500, נאסד"ק וראסל 3000 ברמת מובהקות של 1%. יתרה מכך, מדד הפחד היה טוב יותר ממדד ה-VIX, מדד התנודתיות המסורתי, כמנבא של תשואות מניות.
- הבנק מול בית ההשקעות, מי מנצח בקרב על הסוחר הישראלי?
- העמלה מתייקרת - זו הפקודה שהבורסה משנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פארל ואוקונור מציינים ממצא נוסף: יכולת החיזוי של המדד משתנה לאורך זמן. הכוח המנבא היה חזק יותר בתקופה שלפני 2014, אך נחלש בשנים האחרונות. הסבר אפשרי: השווקים מתאימים את עצמם בהדרגה למידע פסיכולוגי, לפחד ולגרידיות, כך שאנומליות נוטות להיחלש ככל שהן מתגלות.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהיום בבורסה - מניות הארביטראז', ארית, תקציב ואג"ח
על הטעויות הגדולות של משקיעים ואיך להימנע מהן
מחקרים מהשנים האחרונות תומכים במחקרי עבר ומייצרים למשקיעים יכולת להבין את הטעויות הגדולות שלהם. הבנה של דפוסי פעולה שגויים יעזרו לכם לייצר תשואה טובה לאורך זמן. צריך להבין איפה "המלכודות" וצריך משמעת - מחקר: הטעויות הגדולות של משקיעים - וכמה זמן לוקח למשקיע לקבל החלטה על רכישת מניה?
אחרי נפילה של 20% בארית, מעניין יהיה לראות אם העצירה תיבלם. הנפילה מיוחסת לכוונה להנפיק את רשף הבת של ארית. זו הנפקה שנתפסת כמוזרה - היא משמרת את המכשיר הבעייתי שנקרא - חברות החזקה. למה להנפיק את רשף הבת שהיא בעצם 98% מהפעילות של ארית. למה שתי חברות? זו טכניקה לבצר את השליטה בחברת ההחזקות. צבי לוי מחזיק 46%, ואם היה מנפיק בארית החזקתו היתה מדלדלת ל-36%, ואולי מדובר על ויתור שליטה. הוא מעדיף להנפיק את החברה מתחת, ולהישאר עם 46^ בארית שתחזיק 80% ברשף.
אבל, זה רק חלק קטן מההסבר לנפילה. ההסבר המרכזי הוא שכאשר בעל שליטה מוכר ומממש בכמת כזו (גם הצעת מכר וגם הנפקה) זה מסוכן לבעלי המניות. בעל השליטה יודע מתי למכור יותר מכולם. ארית הצליחה בשנה האחרונה לזנק לשווי של 5 מיליארד שקל (לפני הנפילה), כשהיא מייצרת רווחים מרשימים, אבל הרווחים האלו בשיעורי הרווחיות האלו לא יכולים להחזיק הרבה זמן. הצגנו את הנתונים בשבוע שעבר, יכולים להרחיב: מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבור, המספר בדוח של ארית שמוכיח - משרד הביטחון מפזר כספים. ורק נדגיש כי למרות הסיכון, צפוי שהרווחים ימשיכו להיות חזקים בטווח הקרוב.
המניות הדואליות חוזרות בעלייה קלה. פער חיובי של 0.1% בלבד. הנה רשימת המניות הדואליות הגדולות ופערי הארביטראז' (הקליקו לרשימה המלאה):
- ארית נפלה 20%, טבע זינקה 3%, המדדים שברו שיאים
- חברה לישראל ואייסיאל נפלו עד 7.6%, טאואר איבדה 6.6% - נעילה שלילית בתל אביב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
