טל יעקובסון מנכל פריון
צילום: באדיבות החברה

אחרי עוד רבעון מאתגר, פריון מעלה תחזיות

צניחה של 43% בהכנסות והפסד נקי של 8.3 מיליון דולר, אך בחברה מצביעים על צמיחה בערוצים חדשים ורכישת Greenbids כסימנים להיפוך מגמה. התחזית השנתית עודכנה כלפי מעלה.

תמיר חכמוף |

פריון פריון נטוורק 0.03%  מפרסמת את הדוחות לרבעון הראשון, ובאותה נשימה מעדכנת את המשקיעים על רכישת חברה בתחום הבינה המלאכותית.

דוחות כספיים

פריון פתחה את 2025 עם ירידה חדה בהכנסות, שהסתכמו ב־89.3 מיליון דולר, ירידה של 43% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עיקר הפגיעה נרשמה בתחום הפרסום מבוסס חיפוש, שצלל ב-76% והיווה כעת רק 22% מסך ההכנסות, בעקבות שינויים שביצעה מיקרוסופט בינג בשנה שעברה. תחום הפרסום (78% מההכנסות) רשם ירידה מתונה יותר של 8%, כשבתוכו נרשמה ירידה של 28% בפרסום בערוצי Web, אך זו קוזזה חלקית בזכות עלייה של 80% בפרסום דיגיטלי חוץ־ביתי (DOOH) וגידול של 31% בפרסום בטלוויזיות חכמות.

בשורה התחתונה, פריון עברה להפסד נקי (GAAP) של 8.3 מיליון דולר לעומת רווח של 11.8 מיליון דולר ברבעון המקביל, ירידה של 171%. ההפסד כולל הוצאה חד-פעמית של 1.3 מיליון דולר בגין רה־ארגון כחלק מאיחוד פעילות Perion One.

ה־EBITDA המתואם צנח ל-1.8 מיליון דולר בלבד, כ־2% מההכנסות, לעומת 20.3 מיליון דולר (13%) ברבעון המקביל. גם התזרים התפעולי עבר לטריטוריה שלילית עם תזרים שלילי של 7.1 מיליון דולר, בעיקר עקב דחייה של כ-8 מיליון דולר בתשלומים מלקוחות שהתקבלו רק באפריל. בסיום הרבעון, יתרת המזומנים, הפיקדונות והבטוחות הסחירות עמדה על 358.5 מיליון דולר, ירידה נוספת לעומת הרבעון הקודם.

החברה מעלה תחזיות

ברקע הדוחות, החברה מעלה את התחזיות לשנת 2025

●      ה-EBITDA המתואם צפוי להסתכם ב-44-46 מיליון דולר

●      ה-EBITDA המתואם מההכנסות בניכוי עלויות מדיה צפוי להסתכם בכ-22% (אמצע הטווח)

קיראו עוד ב"שוק ההון"


לדברי המנכ"ל, הצמיחה האורגנית ברבעון הראשון והרכישה הסינרגטית של Greenbids מציבות את פריון בעמדה חזקה להשגת תוצאות רווחיות כבר השנה.

החברה מודיעה על רכישה

רגע לפני פרסום הדוחות, פריון  הודיעה על רכישת חברת הבינה המלאכותית גרינבירדס Greenbids. על פי החברה, מדובר בפלטפורמה מתקדמת המתמחה באופטימיזציה של קמפיינים פרסומיים בערוצי Walled Gardens כמו פייסבוק, יוטיוב ואינסטגרם, תוך שימוש באלגוריתמים מותאמים אישית המיועדים לשיפור ביצועים וצמצום בזבוז פרסומי.

החברה הנרכשת מביאה עמה מעל 80 לקוחות, בהם ספוטיפיי ופורד, ורשמה הצלחות בקמפיינים חוצי מדינות. החברה תוטמע מיידית בפלטפורמת Perion One תחת המותג החדש Perion Algo, ובפריון מקווים שהסינרגיה תוביל להרחבת השוק הפוטנציאלי והעצמת את היתרון הטכנולוגי שלה.

העסקה כוללת תשלום מיידי של 27.5 מיליון דולר, תשלום מותנה נוסף של עד 22.5 מיליון דולר לפי אבני דרך, ומרכיב שימור עובדים של 15 מיליון דולר, כלומר עד 65 מיליון דולר. לדברי החברה, הרכישה צפויה לתרום ל-EBITDA המתואם ולרווחיות כבר השנה, כשעיקר התרומה תורגש החל מ-2026 הודות לסינרגיות והתרחבות גלובלית.


בשורה התחתונה

פריון רושמת רבעון ראשון חלש, אך משדרת מסר אופטימי. הירידה החדה בהכנסות וברווחיות בתחום החיפוש ממשיכה, אך מנועי הצמיחה החדשים, פרסום בטלוויזיות חכמות, מדיה קמעונאית ופרסום חוץ-ביתי, מציגים קצב גידול נאה. בחברה מקווים שהשלב הקשה מאחוריהם, ושהמיקוד בערוצים החדשים לצד הטמעת רכישת Greenbids צפויים להחזיר את פריון למסלול של צמיחה ורווחיות כבר בהמשך השנה. העלאת התחזית השנתית משדרת כי אולי, רק אולי, הרע מאחוריה.


מניית פריון עולה ברקע העלאת התחזית, ומשלימה עלייה של כ-15% מתחילת השנה, לאחר שירדה כ-21% ב-12 החודשים האחרונים. שווי שוק החברה עומד על כ-1.6 מיליארד שקלים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
עמוס לוזון
צילום: קמליה
דוחות

קבוצת לוזון: הרווח התפעולי ב-79 מיליון שקל והרווח הנקי הסתכם בכ-72 מיליון שקל

הכנסות הקבוצה (ממכירות בנינים, קרקעות וביצוע עבודות) הסתכמו ברבעון לכ- 198 מיליון שקל, בהשוואה לכ-164 מיליון שקל ברבעון מקביל; הרווח הנקי הסתכם לכ-72 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-5 מיליון שקל בתקופה המקבילה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה לוזון

קבוצת עמוס לוזון יזמות ואנרגיה, לוזון קבוצה 1.43%   הפועלת בישראל ובפולין, עוסקת בייזום נדל"ן למגורים באמצעות לוזון רונסון, בביצוע עבודות גמר ופתרונות לחללים משותפים באמצעות רום גבס ואינווייט, בהפעלת תחנת הכוח דוראד ובפעילות תיווך ומתן אשראי באמצעות טריא ישראל, מפרסמת את תוצאות הרבעון השלישי ואת תוצאות תשעת החודשים הראשונים של השנה.

הכנסות הקבוצה ברבעון גדלו בכ-20% והסתכמו בכ-198 מיליון שקל, לעומת 164 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2024. הרווח הגולמי הגיע ל-33 מיליון שקל, לעומת 20 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח התפעולי ברבעון זינק כמעט פי 7 לכ-79 מיליון שקל, לעומת 10 מיליון שקל אשתקד, בין היתר בעקבות רווח של כ-56 מיליון שקל שנבע מעלייה באחזקות החברה בדוראד. הרווח הנקי לרבעון הסתכם ב-72 מיליון שקל, לעומת הפסד של 5 מיליון שקל אשתקד. הרווח הכולל לרבעון עמד על 59 מיליון שקל, בהשוואה ל-15 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הכנסות הקבוצה בתשעת החודשים הסתכמו בכ-671 מיליון שקל, לעומת 601 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב־2024. הרווח הגולמי לתקופה עלה ל־137 מיליון שקל, לעומת 124 מיליון שקל אשתקד. הרווח התפעולי הגיע ל־137 מיליון שקל, לעומת 57 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח הנקי עמד על 108 מיליון שקל, לעומת הפסד של 13 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח הכולל בתקופה עלה ל־118 מיליון שקל, לעומת 14 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2024.

מהלכים עסקיים בתקופה האחרונה

בפברואר השלימה הקבוצה את רכישת 90% מפרויקט פינוי-בינוי בבת ים. בחודשים פברואר ומרץ זכתה לוזון רונסון יחד עם שותפותיה בשני מכרזים לרכישת מקרקעין במתחם שדה דב בתל אביב. במחצית הראשונה של השנה החל שיווק יחידות הדיור בפרויקטים נחלת יהודה בראשון לציון ונווה סביון באור יהודה. ביולי 2025 קיבלה הקבוצה היתר בנייה מלא לשלב הראשון בפרויקט נווה סביון וכן חתמה על הסכם ליווי פיננסי עם תאגיד חוץ־בנקאי וחברת ביטוח למימון הקמת השלב הראשון.

במקביל, השלימה שותפות אלומיי-לוזון אנרגיה ביולי את רכישת 15% נוספים ממניות דוראד תמורת כ־418 מיליון שקל, מתוכם 209 מיליון שקל חלקה של הקבוצה. בעקבות המהלך מחזיקה השותפות ב-33.75% ממניות דוראד.


הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

מגוריט זינקה 8.5%, שופרסל הוסיפה 2.4%; ת"א 35 עלה בסגירה

הבנקים עלו, מניות הביטוח ירדו - כלל ביטוח בלטה בירידות

מערכת ביזפורטל |

הראיון עם יו"ר מגוריט על הקרן והחלוקות דיבידנד השוטפות תרמו למניה - היא זינקה ב-8.5% - יו"ר מגוריט: "הגענו לרגע שבו אפשר להתחיל לשתף את הציבור בתזרים באופן חודשי"  


הביטקוין צונח, האם זה יימשך? הביטקוין באדום: אחרי חודש קשה, מה הכיוון לדצמבר?


רמי לוי או שופרסל? הצגנו את הפוטנציאל ברמי לוי - רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?  הצגנו לאחרונה את השינוי הגדול ברבעון האחרון - לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח, והמניה אומנם זינקה. באי.בי.אי סבורים שמחיר היעד הראוי הוא 403 שקלים - פרמיה של 13%.

מנגד, שופרסל ירדה למחיר של 37.83 שקלים ובאי.בי.אי נותנים לה מחיר יעד של 47.7 שקל - כלומר, פרמיה של 29%! כן, למרות השינויים בשטח, הרי שבגלל השינויים במחירי המניות, שופרסל לטענתם אטרקטיבית יותר.

שופרסל עברה מירידה בעת הפרסום לעלייה של 2.4%

הנה השורה התחתונה של האנליסטים: "למרות התוצאות החלשות לרבעון, אנו סבורים כי שופרסל טרם מיצתה את צעדי ההתייעלות ומציגה עדיין מנועי צמיחה משמעותיים אשר צפויים להמשיך ולתמוך בשיפור ברווחיות, לצד פעולות אקטיביות לצמצום הנטישה של לקוחות. החברה ממשיכה ליישם את האסטרטגיה שלה בהסבת סניפים הפסדיים לפורמט "יוניברס" (22 סניפים הוסבו עד כה וכ-30 צפויים עד סוף השנה), בהשקת פורמטים חדשים כדוגמת תכנית הטבות (מועדון לקוחות) SBOX אשר נראה את עיקר ההשפעה שלו בשנת 2026, השקעה ממוקדת במותג הפרטי ובשיפור חוויית הלקוח באונליין באמצעות השקת משלוח "מהיום להיום".