טל יעקובסון מנכל פריון
צילום: באדיבות החברה

אחרי עוד רבעון מאתגר, פריון מעלה תחזיות

צניחה של 43% בהכנסות והפסד נקי של 8.3 מיליון דולר, אך בחברה מצביעים על צמיחה בערוצים חדשים ורכישת Greenbids כסימנים להיפוך מגמה. התחזית השנתית עודכנה כלפי מעלה.

תמיר חכמוף |

פריון פריון נטוורק 6.49%  מפרסמת את הדוחות לרבעון הראשון, ובאותה נשימה מעדכנת את המשקיעים על רכישת חברה בתחום הבינה המלאכותית.

דוחות כספיים

פריון פתחה את 2025 עם ירידה חדה בהכנסות, שהסתכמו ב־89.3 מיליון דולר, ירידה של 43% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עיקר הפגיעה נרשמה בתחום הפרסום מבוסס חיפוש, שצלל ב-76% והיווה כעת רק 22% מסך ההכנסות, בעקבות שינויים שביצעה מיקרוסופט בינג בשנה שעברה. תחום הפרסום (78% מההכנסות) רשם ירידה מתונה יותר של 8%, כשבתוכו נרשמה ירידה של 28% בפרסום בערוצי Web, אך זו קוזזה חלקית בזכות עלייה של 80% בפרסום דיגיטלי חוץ־ביתי (DOOH) וגידול של 31% בפרסום בטלוויזיות חכמות.

בשורה התחתונה, פריון עברה להפסד נקי (GAAP) של 8.3 מיליון דולר לעומת רווח של 11.8 מיליון דולר ברבעון המקביל, ירידה של 171%. ההפסד כולל הוצאה חד-פעמית של 1.3 מיליון דולר בגין רה־ארגון כחלק מאיחוד פעילות Perion One.

ה־EBITDA המתואם צנח ל-1.8 מיליון דולר בלבד, כ־2% מההכנסות, לעומת 20.3 מיליון דולר (13%) ברבעון המקביל. גם התזרים התפעולי עבר לטריטוריה שלילית עם תזרים שלילי של 7.1 מיליון דולר, בעיקר עקב דחייה של כ-8 מיליון דולר בתשלומים מלקוחות שהתקבלו רק באפריל. בסיום הרבעון, יתרת המזומנים, הפיקדונות והבטוחות הסחירות עמדה על 358.5 מיליון דולר, ירידה נוספת לעומת הרבעון הקודם.

החברה מעלה תחזיות

ברקע הדוחות, החברה מעלה את התחזיות לשנת 2025

●      ה-EBITDA המתואם צפוי להסתכם ב-44-46 מיליון דולר

●      ה-EBITDA המתואם מההכנסות בניכוי עלויות מדיה צפוי להסתכם בכ-22% (אמצע הטווח)

קיראו עוד ב"שוק ההון"


לדברי המנכ"ל, הצמיחה האורגנית ברבעון הראשון והרכישה הסינרגטית של Greenbids מציבות את פריון בעמדה חזקה להשגת תוצאות רווחיות כבר השנה.

החברה מודיעה על רכישה

רגע לפני פרסום הדוחות, פריון  הודיעה על רכישת חברת הבינה המלאכותית גרינבירדס Greenbids. על פי החברה, מדובר בפלטפורמה מתקדמת המתמחה באופטימיזציה של קמפיינים פרסומיים בערוצי Walled Gardens כמו פייסבוק, יוטיוב ואינסטגרם, תוך שימוש באלגוריתמים מותאמים אישית המיועדים לשיפור ביצועים וצמצום בזבוז פרסומי.

החברה הנרכשת מביאה עמה מעל 80 לקוחות, בהם ספוטיפיי ופורד, ורשמה הצלחות בקמפיינים חוצי מדינות. החברה תוטמע מיידית בפלטפורמת Perion One תחת המותג החדש Perion Algo, ובפריון מקווים שהסינרגיה תוביל להרחבת השוק הפוטנציאלי והעצמת את היתרון הטכנולוגי שלה.

העסקה כוללת תשלום מיידי של 27.5 מיליון דולר, תשלום מותנה נוסף של עד 22.5 מיליון דולר לפי אבני דרך, ומרכיב שימור עובדים של 15 מיליון דולר, כלומר עד 65 מיליון דולר. לדברי החברה, הרכישה צפויה לתרום ל-EBITDA המתואם ולרווחיות כבר השנה, כשעיקר התרומה תורגש החל מ-2026 הודות לסינרגיות והתרחבות גלובלית.


בשורה התחתונה

פריון רושמת רבעון ראשון חלש, אך משדרת מסר אופטימי. הירידה החדה בהכנסות וברווחיות בתחום החיפוש ממשיכה, אך מנועי הצמיחה החדשים, פרסום בטלוויזיות חכמות, מדיה קמעונאית ופרסום חוץ-ביתי, מציגים קצב גידול נאה. בחברה מקווים שהשלב הקשה מאחוריהם, ושהמיקוד בערוצים החדשים לצד הטמעת רכישת Greenbids צפויים להחזיר את פריון למסלול של צמיחה ורווחיות כבר בהמשך השנה. העלאת התחזית השנתית משדרת כי אולי, רק אולי, הרע מאחוריה.


מניית פריון עולה ברקע העלאת התחזית, ומשלימה עלייה של כ-15% מתחילת השנה, לאחר שירדה כ-21% ב-12 החודשים האחרונים. שווי שוק החברה עומד על כ-1.6 מיליארד שקלים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה