נובולוג: ההכנסות ברבעון זינקו ב-74% ל-690 מיליון שקל
ההכנסות בשנת 2024 כולה חצו לראשונה את רף ה-2 מיליארד שקל; הפגיעה הצפויה מהקשיים בהטמעת המערכת החדשה צפויה להסתכם בכ-18-22 מיליון שקל ותוכר ברבעון הראשון
חברת שירותי הבריאות נובולוג נובולוג -0.08% דיווחה על הכנסות של 689.9 מיליון שקל לעומת כ-396.5 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של כ-74%. הרווח הנקי הסתכם ברבעון הרביעי בכ-2.7 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-42.6 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2023.
הרווח הגולמי ברבעון הרביעי הסתכם בכ-44.6 מיליון שקל לעומת כ-38.5 מיליון שקל ברבעון המקביל - עלייה של כ-16%. הרווח התפעולי ברבעון הרביעי הסתכם בכ-7.7 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-36.4 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה-EBITDA המתואם הסתכם ברבעון הרביעי בכ-33.7 מיליון שקל לעומת כ-22.3 מיליון שקל, עלייה של כ-51% .
הכנסות הקבוצה בשנת 2024 הסתכמו בכ-2 מיליארד שקל, צמיחה של כ-23% לעומת שנת 2023 בה עמדו ההכנסות על כ-1.64 מיליארד שקל. החברה ציינה שהעלייה בשנת 2024 למול 2023 נבעה בעיקר מעלייה בהכנסות בחטיבת הלוגיסטיקה הנובעת, בין היתר, משינוי תמהיל ההכנסות מהשוק המוסדי לשוק הפרטי. הרווח לתקופה בשנת 2024 הסתכם בכ-41 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-39.4 מיליון שקל בשנת 2023, כאשר במהלך השנה החברה חילקה דיבינדים בסך של 40 מיליון שקל.
הרווח הגולמי בשנת 2024 הסתכם בכ-180.8 מיליון שקל לעומת כ-169.2 מיליון שקל בשנת 2023, עלייה של כ-7%. הרווח התפעולי בשנת 2024 הסתכם בכ-62.3 מיליון שקל לעומת כ-2.7 מיליון שקל בשנת 2023. ה-EBITDA המתואם בשנת 2024 הסתכם בכ-142.8
מיליון שקל לעומת כ-113.4 מיליון שקל בשנת 2023, עלייה של כ-26%. יתרת המזומנים של הקבוצה בסוף 2024 עומדת על כ-248 מיליוני שקל. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת לשנה הסתכם ב-158 מיליון שקל
- בגלל הקשיים בהטמעת המערכת - הרווח של נובולוג נחתך ב-90%
- נובולוג: קשיים בהטמעה של מערכת חדשה עשויים להביא לפגיעה בהכנסות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפני כחודשיים נובולוג דיווחה על קשיים בהטמעת המערכת החדשה וציינה שהיא צופה פגיעה בהכנסות, וכעת מעדכנת החברה כי הפגיעה צפויה להסתכם בכ-18-22 מיליון שקל שתוכר ברבעון הראשון של 2025.
"תוצאות 2024
משקפות המשך יישום אסטרטגיה למיקוד עסקי, תוך יצירת צמיחה ושיפור ברווח", מסר אביעד בוסי, מנכ"ל החברה. "האסטרטגיה של נובולוג מתבססת על ארבעה מחוללי ערך עיקריים: מיקוד בלקוחות, יצירת מנועי צמיחה, הבטחת יעילות תפעולית והאצת חדשנות. נובולוג מהווה כיום שותף עסקי
ללקוחותיה בתחום הבריאות ומגדילה את הצעת הערך שהיא מעמידה לרשותם, ואנו מאמינים כי אסטרטגיה זו תתמוך בפעילות החברה לשנים קדימה. במבט קדימה, אנו מעריכים שמגמת הצמיחה במגזר הלוגיסטיקה תימשך, ובכלל זה אספקת תרופות מחוץ לסל הבריאות, תחום בו היתה צמיחה מואצת בשנה
החולפת. שוק הבריאות בכללותו, צומח על בסיס שני פרמטרים מרכזיים: הגידול בתקציב הבריאות ובהוצאה הפרטית ובנוסף השקעה בפיתוח מוצרים חדשים, ומגמה זו תמשיך ותתמוך בצמיחה. בחטיבת הבריאות פעלנו לכניסת החברה לתחומים נוספים וממוקדי לקוח, וגם במקרה זה נדרש זמן נוסף כדי
לעמוד במטרות החטיבה. במגזר הדיגיטל אנו מתכוונים להמשיך ולבחון פיתוח שיתופי פעולה על בסיס מודל רווח מבוסס פתרונות תוכנה שישרתו את הלקוחות".
מניית נובולוג נסחרת לפי שווי של 829.6 מיליון שקל אחרי ירידה של 10.3% מתחילת השנה ועלייה של 8.3% בשנה האחרונה.

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
