עשות: הסכם מסגרת של 70 מיליון דולר; הצבר בשיא
החברה דיווחה על הסכם מסגרת מלקוח קיים לאספקת חלקים למטוסים מסוג Airbus 350-900 למשך כל תקופת הייצור של הדגם שצפויה להימשך עד 2045; הצבר של החברה עלה ל-1.9 מיליארד שקל לעומת 1.7 מיליארד שקל בסוף הרבעון הרביעי של 2024
עשות אשקלון עשות -0.27% , בשליטת קרן פימי (84%), מדווחת כי חתמה על הסכם מסגרת עם לקוח אמריקאי קיים של החברה מתחום התעופה לייצור ואספקת מכללים לפתיחת מדפים במטוסי נוסעים מסוג Airbus 350-900 למשך כל תקופת הייצור הסדרתי
של המטוס, אשר להערכת הלקוח צפויה להימשך לפחות עד שנת 2045. ההיקף הכספי של ההסכם לאורך התקופה הצפויה עומד על כ-70 מיליון דולר ארה"ב, בהתאם ובכפוף להזמנות המוצרים שיקבל אותו לקוח מלקוחותיו שלו (Back to Back).
לצד זאת, החברה מדווחת כי הצבר שלה עלה ועומד על שיא של כ-1.9 מיליארד שקל לעומת 1.7 מיליארד שקל בסוף הרבעון הרביעי.
"עשות אשקלון שנמצאת בתנופת צמיחה משמעותית בכל תחומי פעילותה, ממשיכה לחזק את קשריה האסטרטגיים עם לקוחותיה שהינם חברות מהגדולות ומהמובילות בתחומן
בעולם ולהגדיל באופן משמעותי את היקפי הפעילות בתחום התעופה", מסר מנכ"ל עשות, אלי דמרי. "ההסכם הזה מעיד על האמון המשמעותי שרוחשים כלפינו לקוחותינו האסטרטגיים, היות שהוא מעמיד את עשות כספקית מרכזית של מערכות קריטיות למשך חיי המטוס (עשרות שנים) שמהווה אבן בניין
מרכזית בשוק התעופה האזרחי העולמי".
את הרבעון הרביעי סיימה עשות עם צמיחה של 34% בהכנסות ל-108.1 מיליון שקל, לצד רווח נקי של כ-11.3 מיליון שקל - גידול של 67% ביחס לשנה שעברה. עם זאת, אחרי הדוחות האחרונים המניה נפלה - בגלל הרווחיות.
החברה אומנם הציגה גידול בהכנסות ברבעון הרביעי, אבל הרווח
והרווחיות הגולמי ירדו. הרווח הגולמי הסתכם ב-22 מיליון לעומת 22.6 מיליון שקל ברבעון שעבר. זו רווחיות של 20.3%, לעומת 22.6% ברבעון השלישי.
- לא רק מימושים: פימי רוכשת שליטה משותפת בכרמקס ב-85 מיליון דולר
- פימי ממשיכה לממש בעשות: מכרה 240 מיליון שקל למוסדיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המניה נסחרת לפי שווי של 1.27 מיליארד שקל אחרי שעלתה ב-4% מתחילת השנה וב-101% בשנה האחרונה.

הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת
מחצית שנייה נהדרת לארית, אבל מה יהיה בהמשך? ניתוח ביזפורטל על צבר ההזמנות מראה שלא התקבל אפילו הזמנה אחרת במשך מספר חודשים
ארית מנסה להנפיק את החברה הבת רשף לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל. השוק לא מסכים - המניה של ארית נפלה ביום חמישי ב-20% וסימנה להנהלת ארית שאין לה ברירה, אלא להוריד את השווי או לבטל את ההנפקה. הסיפור די פשוט - ארית מחזיקה ברשף, רשף היא 98% מפעילותה. ארית בעצם מוכרת מניות של עצמה ומנסה להיות חברת החזקות. השוק לא אוהב חברות החזקה, הוא מתמחר אותן בדיסקאונט על הערך הנכסי של החברות בת התפעוליות. ארית כעת ב-4 מיליארד שקל ואחרי העסקה בה היא תמכור 11% מרשף ותנפיק 10% לציבור היא תחזיק כ-80% מרשף.
רשף תהיה חברה עם כמה מאות מיליונים בקופה (תלוי בגיוס) וגם ארית שנוסף על המזומנים ממכירת מניות ברשף היא צפויה להעלות את רווחי רשף למעלה - אליה. הסכום משמעותי מאוד, זה יכול להגיע ל-800 מיליון שקל ויותר, צריך לזכור שהמחצית השנייה של השנה מצוינת בתוצאות העסקיות. הערכה היא שהרווח מגיע ל-200 מיליון שקל. התזרים אפילו יותר.
נניח באופטימיות שלארית יהיה 1 מיליארד שקל בקופה אחרי הנפקה והיא תחזיק ב-80% מחברה שנניח לשם הדוגמה תהיה שווה 4 מיליארד שקל אחרי הכסף (כלומר כ-3.6 מיליארד לפני הכסף). היא בעצם תהיה עם נכסים של 4.2 מיליארד שקל - קחו דיסקאונט סביר והגעתם לפחות מהשווי שלה בשוק אחרי ירידה של 20% ל-4 מיליארד שקל.
הכל תלוי כמובן בשווי של רשף. אם השווי יקבע על 4.3 מיליארד שקל, אז יש הצדקה מסוימת לשווי שוק הנוכחי של ארית, גם לא בטוח. אבל כאמור הסיכוי לכך נמוך.
- מניית ארית מאבדת גובה - האם החברה מנופחת?
- תוצאות נהדרות לארית - רווח של 96 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר בארית וברשף לקביעת השווי הוא הצבר הזמנות לביצוע. הוא קובע את היקף המכירות בהמשך.
נתחיל בחצי הכוס המלאה. המחצית השנייה של 2025 פנומנלית והנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה, וזה גם יכול להיות יותר. זה יביא את הרווח ל-300 מיליון שקל בשנה, קצב רווחים אם המחצית השנייה משקפת של 400 מיליון שקל.
אלא שיש גם חצי כוס ריקה והיא חשובה יותר. הצבר בירידה, החברה לא קיבלה הזמנות בחודשים האחרונים.
הצבר נפל
בדיווח לבורסה במסגרת הדוח הכספי למחצית הראשונה החברה מעדכנת כי הצבר שלה נכון לסוף יוני 2025 מסתכם ב-1.3 מיליארד שקל:
